Odlehčení 1 - výměna trojpřevodníku za jednopřevodník (-678 g).
Odlehčení 2 - výměna řidítek (-40 g). Původně tam byly vlaštovky 680 mm, připadal jsem si jak na sjezďáku a ne na městském kole, vyměnil jsem je za rovné 620 mm.
Kolo do práce a na cyklostezky kolem Prahy. Kazetu a řazení budu ještě vyměňovat za jedenáctirychlostní.
(vloženo 29.7.18)
Značka | Cannondale |
Model | Bad Boy 4 |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | M |
Rám | New Bad Boy, SmartForm C2 Alloy, integrated Urban Armor bumper, BSA, 1-1/8" headtube |
Vidlice | Lefty Rigid, 1-1/8" steerer (pevná) |
Hlavové složení | FSA Cartridge Bearing |
Kliky | Prowheel |
Středové složení | FSA cartridge, square taper |
Řazení | Shimano Altus |
Převodník | AbsoluteBlack Shimano 104/64 BCD, 36 zubů |
Kazeta | Sunrace, 11-32, 9-speed |
Řetěz | Shimano HG-54 |
Náboj přední | Lefty 50 |
Náboj zadní | Formula Disc QR |
Brzda přední | Promax mechanical disc 160mm |
Brzda zadní | Promax mechanical disc 160mm |
Brzdové páky | Promax 4-finger alloy |
Ráfek přední | Bad Boy C2, 650b, double wall |
Ráfek zadní | Bad Boy C2, 650b, double wall |
Dráty | Stainless, 14g |
Pedály | Cannondale Urban, composite with Kraton |
Řídítka | ITM XX7, 31,8/620 mm, gripy ESI Chunky silikon |
Představec | Bad Boy, 6061 alloy, 31.8, 60mm |
Sedlovka | Bad Boy Alloy, 31.6x350mm |
Sedlo | Fabric Scoop Sport |
Pláště | Schwalbe Kojak Performance, 650x35c |
Jakobo – ano, toho všeho jsem si vědom, ale znáš to, když se zamiluješ… Navíc na to moje mrdání do práce, jestli má kolo kilo míň nebo víc je mi jedno, sám bych potřeboval deset shodit. :-)
Scalar – ano, vím že je kolo sračkově osazeno, ale zase nebude dostávat nijak zásadně zabrat, a pokud budu dvakrát do roka něco vyměňovat/upgradovat, tak mi to žíly neroztrhá. Však proto jsem ho i kupoval, krásnej základ pro takové to domácí bastlení. A po dvou měsících na favoritce to brzdí luxusně. :-D :-D
Velmi brzy Tě začnou štvát ty brzdy, kliky na čtyřhran (osy už nemají tu kvalitu, jako v 90. letech,kdy byl tento systém na vrcholu), možná i náboje…
Na kole ale budes jezdit ty a pokud se ti kolo libi, mas z nej radost a vyhovuje ti geometrie pak to je tvoje rozhodnuti a z toho ohledu spravne.
Tak u tohoto kola tvori 50 % ceny image – leftyna, ktera je fakt uplne k prdu (a u te dvojkorunky silne pochybuju, ze bude lehci nez normal vidle, Alu v klidu do 800 g, karbon i 500 g). Nevim kolik jsi za kolo puvodne zaplatil, ale podle osazeni – ram je hlina, tam se vyvoj zastavil bez ohledu na znacku a vyrobce, osazeni je hodne low-end, realna hodnota i s hodne velkou marzi pro vyrobce a prekupniky max 15 000 Kc.
scalar – měnil jsem jen řidítka, převodník (kliky zůstanou), a bude se měnit kazeta/hazka/řazení. Nespěchám, klidně počkám na nějakou sundanou bazarovku. Kolo jsem koupil za momentální „akční“ cenu. Bohužel 45 tis. na „akčního“ Bad Boye 1 nebylo a navíc jsem chtěl klasickou hazku kvůli kompatabilitě a variabilitě. A 50 tis. za loňskej model Bad Boye 2, kam svým „bastlením“ směřuju je cenovej úlet.
Až postupně vyměníš všechny díly, tak sem hoď, na kolik Tě vlastně přišel ten rám s vidlicí.
V mým životě je spousta věcí, který nemají tak úplně smysl. :-D Na první pohled mi ta leftyna taky přišla hnusná a nesmyslná, včetně té dvoukorunky, ale je to tak hnusný až je to peckovní a do měsíce jsem měl kolo doma.
A jak už jsem psal, v dešti nejezdím, to si radši vezmu knížku do MHD a v Praze se dá do dvou hodin po dešti jet i bez blatníků, takže neřeším. A kdyby něco, tak je v garáži ještě starej horák, kterej potřebuje trochu oservisovat, ale hned mám dešťáka/zimáka… :-)
Hele fajn kolo… jako kanóny nemusím (páš se s toho stal ekvivalent sociální úrovně a dosaženého úspěchu), ale technologicky je to kolo super.. jen by to bylo jezčí s „novou“ leftynu bez dvoukorunky.. bylo by to míň těžkopádný na předek. Jinak ale bastlení/ ladění mám rád, takže super ;-)
Moh by mi nekdo znaly vysvetlit proc je na kole kulhava, kdyz je pevna? To pak prece postrada puvodni smysl. Krome cool efektu. Navic jak tady padlo blatniky nenamontuju, takze pro bezne dojizdeni bohuzel kolo k hovnu.
TheJD – 3× po sobě vždy na zadním kole z boku 2 dírky, pohmatem jsem v plášti nic nenašel, možná tam byl nějaký mikrostřep nebo drátek který „vykouknul“ třeba jen při náklonu nebo při přejezdu větších nerovností. Koupil jsem nový plášť a uvidím, jestli se to nebude opakovat tak je možná vezmu na milost. Jezdím stejnou trasu na favoritu a na něm jsem problémy s defekty neměl a to na něm mám ještě užší pláště. Hustím cca stejně.
Za mne tak super kolo do města, to bych ne přehlídnul. Vzhled jezdi, za 5.
29.7.18 23:04
snad to odpudí nenechavce :)
puka – chtel jsem rovny riditka, ty origos vlajdy se k tomuto kolu vubec nehodily. Primarne mi nejde o co nejmensi hmotnost kola, takze jsem objednal ty nejlevnejsi a jeste zatky do riditek s odrazkama, vypada to decentne a prece jen se obcas vracim vecer,
orm – kdyz je hnusne tak jedu radsi s knizkou sockou :-),
kandik – v Braniku jsem na tomhle kole jeste nebyl :-)
orm: blatníky se tam dají dát v pohodě.
mam pocit ze jsem te onehda potkal po ceste z Krce do Branika…kolo badass, za 5.
Pekne kolo, ale jako dojizdec se to moc nehodi. Nedas tam blatniky, tj. jsi limitovany jen na hezke pocasi.
40g úspora na řídítkách? Nestačilo je pouze seříznout a vyměnit gripy? :)
plysovykozisek – odstraněním trojpřevodníku (kliky jsou zatím původní) a výměnou řidítek jsem z kola shodil 718 g. Doplnil jsem fotky do profilu (tady se omlouvám za kvalitu, je to mobilem v garáži). Ale asi zbavím těch plášťů, během týdne jsem vzadu 2× cvaknul duši, čímž váha zase skočí dost nahoru. :-(
Takovej valecnej veteran s jednou nohou :-) Barevne jak kola SS z 2. sv
Celkem by mě zajímala hmotnost. Ten můj Badboy 4 2018 ve velikosti L váží teď 11,6kg. V profilu se objeví až snížíme co nejvíc váhu aspoň o 1kg, chtěl bych se více dostat na 10Kg, ale to asi neklapne. Jinak je to velmi rychlé a návykové kolo.