Tak je to tady! Konečně!! Novej PROJEKT!!! :D
Na bazaru jsem ulovil tohle eRBéčko, který se stane základem nového kola pro bohyni, nástupcem 26" Author Basic ASL. Byť jsem jej dostal na 10kg, tak prostě nevyhovují brzdy a trendy jsou prostě už jinde…
Ulovenej bajk je pohledově v super stavu, má to Vorla a taky to má samozřejmně na pevňáka naprosto hloupej rozměr kol. Pro někojho nevýhoda, pro mne naopak. Na tenhle stroj můžu posunou komponenty z mýho RB IQ 275 a/nebo je navzájem prohazovat (náhradní zadní kolo se hodí dycky, že? ;-))
Takže tak, tohle je startovací stav pro srovnání, co z toho přes zimu (třeba) vznikne… mějaký nápady už jsou, ale je jasný, že se to změní v návaznosti na nabídku komponentů na bazarech či sezónních výprodejích ;-)
Na závěr výzva… co byste s tímhle udělali, kdybyste vy tohle kolo měli upravit pro dívku na rodinné ježdění cyklostezek, polňaček a hladkých rovinatých trailů (jako je třeba Trail Lesů ČR v Rychlebech ;-))?
(vloženo 2.8.18)
Značka | RB |
Model | CRR |
Modelový rok | 2015 |
Velikost | 17 |
Hmotnost | 11,56kg |
Rám | AL 7020 T6 White |
Vidlice | RockShox Reba RL-R 275, 120mm |
Hlavové složení | VP ZS |
Kliky | Truvativ Descendant Eagle, 175mm |
Měnič | Sram GX Eagle, 12s |
Řazení | Sram GX Eagle, 12s, Gripshif, pravé |
Převodník | Sram GX Eagle, 32t |
Kazeta | Sram GX Eagle, XG-1275, 12s, 10-50t |
Řetěz | Sram GX Eagle, 12s |
Náboj přední | Novatec D41SB-15 |
Náboj zadní | Novatec D462SB-SL-X12-XD |
Brzda přední | Shimano SLX M7000 + Shimano SM-RT56, 180mm |
Brzda zadní | Shimano SLX M675 + Tektro TK-TR180, 180mm |
Ráfek přední | WTB Kom i23, 650b (27.5") |
Ráfek zadní | WTB Kom i23, 650b (27.5") |
Řídítka | Race Face RIDE Rise, 31.8/720mm |
Představec | Race Face RIDE, 90mm, +/-6° |
Sedlovka | Race Face RIDE, 30.9x400mm, offset 0° |
Sedlo | Specialized Avatar Comp Gel, š: 155mm |
Pláště | Vittoria Barzo, 27.5x2.25 + duše Bontranger a CST |
Dík! Starší IQ se zatím nenaskytlo a na to, co bohyně jezdí, by to byl ultraoverkill :-D
V rámci pohodlí budou muset stačit bezduše, dumám taky nad dvoudílnou karbonovou sedlovkou… ale je to projekt na zimu, tak se uvidí, co se naskytne na bazarech/slevách/číňanech ;-)
No super. Ale trvalo to. pěkná Rodinka Bajků…
Mě taky manželka říkala, že je jí jedno na čem jezdí – do té doby než jela na fullu. Už by na hardtaila nesedla. A je to pitomej jednočep.
U tebe jsem čekal že to bude nějaký starší IQ.
Odpružená (stejně jako teleskopická) sedlovka nebude… není k tomu důvod… to spíš to hodím na bezduše, válej se mi doma po mě jetý Scylly, tady by ještě mohly udělat parádu a pohodlí ;-)
6.8.18 08:25
5.8.18 21:06
Kolo borec prodával ze stejnýho důvodu, proč já šel z CRX 26 na IQ 275… prostě pohodlíčko a bolavý záda (prej si koupil 29” fulla od Treka ;-))
To nemá smysl. Ať žije levnej carbon z Číny. Haleluja!
Na hliníku je super, že pomalu přestává být mainstreamem.
Hele třeba ten titan co máš od nich je fakt hezkej (psal sem ti to i pod ten bajk) v každým případě mi připadá, že zde učíš orla létat nic víc nic míň ;-)
Ale já žádné MRX neobhajuji, je fakt, že od nich mám karbon i titan, ale asi hlavně proto, že se k nim dostanu výhodně za VC. Psal jsem obecně o výprodejových karbonových rámech, MRX jsem uvedl jako příklad, stejně tak to může být Ghost, Cube…
Jinak na každého už se v Číně peče rám a nebojte, ty Vaše budou pěkně jednobarevné a s oblíbeným logem :-)
Já bych řekl, že v dnešní době v téhle třídě obhajuj hliník už jen výrobci, co neumějí karbon a jejich poslední věrní zákazníci :-)
Ty seš had! Takže Vorla zabavíš pro sebe a ženušce tam prskneš 1×10… :-D
scalar – asi si koupil přebrandovanej čínskej karbon, nebo přebrandovanou čínskou plechovku od coly :-D
3.8.18 22:30
Chápej, technologičtí leadeři a inovátoři, jakými značky typu MRX, Force a podobné bezesporu jsou, nabízí proti hloupému zastaralému, nepříliš tuhému a těžkému opavskému produktu vysokou přidanou hodnotu… on je svinský rozdíl mít na rámu prémiový nápis MRX nebo trapné RB.
Furt dokola, člověk co chce rám od RB prostě nechce rám MRX byť za stejnou cenu a lehčí. O to přeci u kola vždy nejde.
Proč to vlastně bývalý majitel prodával, utopil v tom asi docela dost peněz, a když si tam nechal dělat i jmenovku, tak určitě počítal, že to bude mít na dlouho a nevypadá to moc jeté?
Jojo, nitrák má u mě nitropivo ;-)
Je tam jmenovka původního majitele, tak to před prodejem vyřešil tahle, ale všechna čest, že to řekl… vyřeším to tak, že nechám udělat bohyni její vlastní jmenovku, která to překryje.. a tady je bílý rám celkem výhodou, že to nejspíš ani nepůjde poznat… jo, vymyslel jsem to skvělě, jsem sakra dobrej a vím o tom ;-)
Protože to je nejnovější počin s dílny RB. Soft-Tail rám vyvinutý ve spolupráci s RS :-)))
Protože tam je jmenovka původního majitele. Taky mě to napadlo, jak to elegantněji vyřešit nevím.
Jo… jak říká Scalar, tady se bude kutit… investice jsou už teď v hajzlu, páč vzhledem k tomu, co ona na kole najede, je to celý holej ekonomickej nesmysl… ale když ji miluješ, není co řešit :D
Tak jelikož to dole někde zaznělo, máme tu kvízovou otázku na tropické odpoledne: „Proč jsou na rámu ty nálepky Rock a Shox“? Hmmm? Kdo na to přijde? ;-)
Počkáme si na konečnou verzi, vyhodnotíme investice a uvidíme, jak by se v tom co do efektivity projevil karbonový rám. Samozřejmě pro daný účel je kolo v pohodě použitelné až nadstandardní, ale tady se bude přes zimu kutit :-)
Scalar, netvrdim, že nemáš pravdu jen se stačí k vpa podívat do profilu a bude jasny, že mrx asi nebude cesta :-) Zrovnatak netvrdim, že RB je nejlepší bike na světě. Ale pro ženu na turistiku (pravděpodobně příležitostnou) bych se na karbon vyprd :-)
3.8.18 14:43
@scalar: Sice karbon by byl lehčí a ne o moc dražší, ale tady se jedná o výletní kolo, kde, přiznejme si to, hmotnost ocení spíš vpa jako hodnotu tady na fóru než samotná jezdkyně. Taky aspekt RB v celé rodině je neopominutelný. Osobně bych dost možná ani nedával bezduše, pokud bohyně zas tak moc nenajezdí, jak píše vpa, tak to práce navíc a náklady na výměnu mlíka asi nevyváží benefity.
3.8.18 14:25
„Jako samozřejmě jsem už mockát četl, že RB je nejlehčí, nejpohodlnější a zároveň nejtužší rám“
Tady bych prosil zdroj :) pro pobavení.
Hele, dotaz byl na efektivní tuning daného kola. Má na to čas, takže v klidu může dobře koupit a dobře prodat a výměna rámu za karbon ho vyjde třeba 3 tisíce. Kolo může být o půl kila lehčí, karbonový rám může být pohodlnější, může lépe přenášet energii…
Jako samozřejmě jsem už mockát četl, že RB je nejlehčí, nejpohodlnější a zároveň nejtužší rám, ale také jsem pro srovnání na nějakém tom karbonu jel.
Akorát že MRX (byť karbonový) mercedes rozhodně není a předpokládám, že celý kolo bylo pořízeno za cca stejnou cenu jako karbonovej rám od MRdX :-)
:D žádný Polo ani Mercedes… bude prostě eRBo ;-). Jako jasan, moh bych pořídit karbon, ale jsem prostě pacient a pro tu srandu, že máme celá rodinka eRBa, za to mi to stojí… už se pár lidí, i cizích, pralo, kdy i maminka bude mít RB, takže je to prostě nutnost… a pak je tu takovej ten ekologickej přesah.. tohle kolo má trochu menší uhlíkovou stopu, než rám z Taiwau a docela mě baví věci recyklovat a dávat jim druhou šanci, takže proto kolo z bazaaaru ;-)
Scalar: kabon v tomhle pripade bych fakt neresil to je jako kdyby vpa ženě pořídil VW POLO aby mela cim jezdit na nakupy a do prace a tys mu napsal “vyměň to za áčkovej mercedes” :-)
Případně tady 170 mm 30z kliky SLX M7000 v Česku levněji.
Jako vážně, karbonový rám na 27,5" kola se dá občas ve výprodeji koupit za pár tisíc a půl kila je dole lehce a levně. Já jsem kupoval výprodejový MRX, maloobchodně se to pohybovalo kolem 6 tis., ale 27,5" karbon je každou chvilku někde výhodně.
Já je počítal i s převodníkem a osou, ať neklamu mylným infem jen o klikách.
Koukám koukám… ty SLX by tomu slušely… ale nevím, na kterou verzi koukáš, já našel SLX kliky M7000 170mm bez převodníku za 75€, což mi přijde gud, plus k tomu dát převodník z čajny… nebo zkusím sehnat kliky Race Face Aeffect 170mm.. na bike24 je maj za 128€, což je zajímavá varianta, páč DM převodník 30t mám zrovna zbytečnej doma ;-)
Kliky – bike-components má slx m7000 s tebou požadovanými parametry za 125€ včetně osy a dopravy.
@petrun: trefils to dobře a budou i červený gripy, páč otočný řazení půjde pryč a gumový gripy sice vydrží, ale moc pohodlný nejsou ;-)
@enjoy79: SLX brzdy jsou v poho, blbý byly véčka na 26", kterou jezdí teď… hydrauliky jsou vlastně zástupnej důvod pro pořízení tohohle kola a projektu ;-). Jinak asi páka blbla nebo havarovala, všim sem si toho až doma, ale nemám důvod to nějak řešit, dám akorát, jaks psal, menší 160mm kotouče a bude.
@orm: hele, tohle je 27.5"… orel vypadá vpoho, vydržel by jí asi nadosmrti, ale půjde dolů a bohyně dostane po mě XT 1×10… jen musím někde sehnat kratší kliky 170mm, ideálně s 30t převodníkem. Kdyby někdo věděl o hezkejch, tak pište @Zdendyš: tak jako určitě… ********* blbý nápady zahání… ale když se ptáš, tak jak pan a paní Smithovi… deset :D
Kucí vy mi teda dáváte :D
Kolik váží rám zjistím přesně až to celý rozhodím a zvážím díl po dílu… těště se, bude na to opět nějaký tunnerský vlákno. Ale kandíkův odhad bude asi dobrej, podle webu RB má CRR 290 vel M váhu 1,69kg, takže o flusanec menší CRR 275 by těch 1,6 mohlo mít ;-)
Barvičky budou, ale ptát se nebudu, bo to bude překvápko… ale jak jsem psal dole, když jsme vybírali kolo princezně, byla pro bílo-červenou variantu… takže červený gripy, kotouče (unašeče), sedlová objímka… a možná nějaký kikiní nálepky ;-)
mimochodem, jestli je to CRR, tak to v tyhle velikosti muze mit kolik – 1,6kg?
chtel bych videt cenove adekvatni nahradu, ktera bude mit 1,1kg, kdyz „usetrit pul kila jak nic“
za me taky hotovo. Bejt zenska, a nekdo mi cpat nejaky „roztomilosti“ na kolo, nedám mu.
3.8.18 07:47
Scalar má pravdu, kdyby OP vyhodil zastaralou opavskou kovadlinu a nahradil ji něčím progresivním od technologických leaderů a inovátorů Force nebo MRX, tak udělá jen dobře. Ideálně nechat nové kolo rovnou u Scalara postavit, aby to bylo ťip ťop.
Mě to kolo přijde hotový…
Snad jen na kovadlině vyrovnat ty zohybaná řídítka :)
…a souhlas se Zderesem…přidat nějakou tu barevnou serepetičku :)
Scalar to zabil, ale palec hore :-D
Zeptal bych se ji hlavně na barvu a doplňky, co by chtěla, protože technicky ji to bude zřejmě jedno.
Ať se podaří!
Jo třeba tam prdnout nějaký plechovkovy mrx nebo podobný. Vůbec! Rám je super, žádný velký úpravy krom kokpitu bych asi nedělal, ale když tě to baví ;)
pěkný stroj, to má potenciál! Ty vlajdy působí celkem komicky a zajímavá alchymie s těma brzdovýma pákama! :-) Asi bourák?
2.8.18 19:34
Na polozenou otazku tezko odpovedet :)) bo je tam milion neznamych jako na kazdem internetovem diskusnim nesmyslu ale jednu ucinnou radu bych mel. Soulozit a soulozit.....
Kolo samo o sobě celkem v pohodě. Jestli opravdu moc nejezdí, tak bych to nehrotil :-)
Co je špatně na brzdách? Kotouče možná 160mm, aspoň zadek. Kolik žena měří a váží? Já bych asi jen vyměnil řidítka a sedlovku za Čína karbon, gripy růžová, červená? Kratší představec, rovná řidítka. Případně ty kliky a jestli má zažitý sedlo se kterým je spokojená, ať neremcá.. a vidlu snížit asi na těch 100mm. Na bezduše bych se asi vysral pokud to kolo víc stojí než jezdí.
Ale chápu tu tvou diagnózu :-)
Kolo pěkný
Moc hezke. Ja marne schanim rb crr 26" uz pres rok pro pritelkyni. Nikde nejsou. Pak napis co vydrzel ten eagle. Prijde mne ze na 26" uz to musis tahat po zemi :-). Zene, pri teto male velikosti, bych dal kratsi kliky.
Černá a bílá je sice elegantní ale ne moc ženská. Trochu bych to rozzářil nějakými žlutými nebo červenými doplňky. Gripy, košíky, šrouby do klik, objímka sedlovka, víčko představce, víčko ventilku na vidli, ventilky, atd, atd. Na Ali jsou toho tuny a za pár drobných. Jinak samozřejmě za 5 ;-)
Bezduše jsou v plánu a u obutí jsem uvažoval o kombu Schwalbe RacingRalph (p) + ThunderBurt (z).
Kotouče jsem ulovil kdysi na aliexpresu a čekají už asi rok v šuplíku na využití ;-).
Košík mám vyřešenej – přesunu z Authora, tam má ultralehkej asikarbon.
Kucí.. tak jako teleskop je skvělej nápad, ale fakt nehrozí ;-) :D … by nevěděla k čemu to je, jak to ovládat a kdy používat… je to skvělá žena neskutečných kvalit, ale na kole je to „paní radová“. Bude tam lehká karbonová sedlovka, páč redukce hmotnosti bude jeden z cílů přestavby ;-)
Jinak barevnej akcent to mít bude, když jsem kdysi vymýšlel „kolo pro dcerku“: https://www.bike-forum.cz/…a-rb-kid-240#…, tak ženě se líbila kombinace bílá/červená ;-)
Ty jsi fakt pacient:)) Pláště buď Michelin Wild Race'r – mojí se líbil jejich objem, chování na silnici i v terénu a navíc mají panáčka Michelina na sobě:D A nebo ověřenou klasiku Racing Ralph nebo Thunder Burt, případně pro víc silniční šotolinový použití, jak píšeš, by mohl jít G-One Allround. Kde bereš takhle lehký kotouče? Odstranit samolepku RS, hyzdí to. Pumpyho připomínka na dámskou customizaci je myslím správná. Lehký a docela levný košík je Blackburn Slick, cena plastu, váha karbonu.
Kratkej predstavec, rovny riditka, pohodlny gripy, na obe kola hezky floating 160 kotouce a kdyby neco navic tak teleskop