Kdepak nějaký stojánky, nosiče, nebo stočený plechy pane, já nejsem ani z Chomutova. Ono se to málo ví, ale já mám původ v Birminghamu. Opravdovýho šampiona však ze mě udělal až nějakej Franta v Rokycanech. Co vám mám povídat, já bejval fakt dobrej, co dobrej, já bejval jednička pane, extra KLASA. Jsem celkem vysokej, ale přitom lehkej, rozumíte, le-houč-kej. No opravdu, já patřil mezi ty nejlehčí z oddílu! Ostatním povídám, já tu nejsem na to, abych se vozil někde v držáku, já tu jsem na závody, borci, já tu mám vyhrávat. A taky jó pane, my projeli celou Evropu, závodili u nás, Německu, Polsku i v Rusku. A dokázali porazit i zahraniční elitu, rozumíte. No jo, ale netrvalo dlouho a přišel rychlej konec. Nastoupili jiný, mladší a ze mě zbyla jen kostra pane. Už myslíte, že jste na odpis, starý železo, ležíte hodně dlouho, vobouchanej, potlučenej, někde na marodce a říkáte si, tak to je definitivní ámen tohleto, mám to holt za pár. Najednou ale bum, je tu jiná doba a já jsem pro pár nadšenců zase zajímavej, rozumíte, najednou jsem jim dobrej bláznum. Pane, já dostal zpátky i to SUPER italský nářadí na kterých se dřív lámaly RECORDY! Poladili mě, vobuli, i cedulku na číslo mi vrátili! Pane a zase v kondici a zase vypadám celkem dobře, co říkáte? Dneska závodit s těma mladejma, plochejma a uhlošlachovitejma, rozumíte, to prostě nedám. Pane, vona jim pomáhá i elektronika, rozumíte a na to už se v mejch letech víte co. Nene, to za nás nebylo. Držte se, tuhle mi pověsili vedle ňákýho prej taky šampióna ze sedmdesátýho a vedle druhej, ten je dokonce z šestašedesátýho, no ty maj historky. Já na ně, borci klid, mně když byly dva, tak jsem přežil Černobyl! No, ale staraj se tu o mě, jak v lázních, občas se i projedu, ještě, že už po mně nechtěj ty výkony. Dneska mě dokonce fotili. Příští rok mi bude pětatřicet, takže zas tak starej nejsem, ale to víte, v tomto rychlým světě už to není to, co to bejvalo. Jóóó pane, to bejvaly časy. Tak šampioni, snad se někdy potkáme a já vám to zase natřu…
http://www.veloczechoslovakia.cz
foto @hajek_jonas
(vloženo 8.8.18)
Značka | Favorit |
Model | F1 Super Special |
Modelový rok | 1984 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | 10,0kg (tak, jak je na fotce) |
Rám | Favorit Reynolds 531 (2053g) orig lak |
Vidlice | Favorit Reynolds 531 (715g) orig lak |
Hlavové složení | Campagnolo Super Record |
Kliky | Campagnolo Super Record 172,5mm |
Středové složení | Campagnolo Super Record |
Přesmykač | Campagnolo Super Record |
Měnič | Campagnolo Super Record |
Řazení | Campagnolo Super Record |
Převodník | Campagnolo Record |
Kazeta | Velo 6sp |
Řetěz | Shimano HG50 |
Náboj přední | Campagnolo Record |
Náboj zadní | Campagnolo Record |
Brzda přední | Campagnolo Super Record |
Brzda zadní | Campagnolo Super Record |
Brzdové páky | Campagnolo Super Record |
Ráfek přední | Wolber Super champion |
Ráfek zadní | Wolber Super champion |
Dráty | Berg 2,0/1,8/2,0 |
Pedály | Campagnolo Record |
Řídítka | Cinelli Campione Del Mondo 66-42 |
Představec | Cinelli 10cm |
Sedlovka | Campagnolo Record 26,4 |
Sedlo | S. Marco Concor |
Pláště | Challenge Elite 622/25 |
Se lvíčkem na prsou, s něčím silnym v žilách a hlavně prodat silonky a galusky a nakoupit něco na výměnu… Ale za to kolo se tenkrát zabíjelo a fotky i popis paráda.
Já mám po Klaskovi ještě 58cku, ale je to tuším r.71, klasická F1, ale pak mu už určitě F.B.stavel rámy na míru, …taky komu jinému, než jemu, že?
Ač to moc nedělám a na příspěvku si dávám záležet tak, aby dál mohl žít bez mých komentářů, zde musím reagovat. Mohl bych být označen za lidového vypravěče :).
Pro pořádek, na posledním obrázku je, Ladislav Ferebauer, fotka z časáku Stadion. Podle jeho kola jsem stavěl své. Dělám to tak často, aby měl výsledek nějakou vypovídající hodnotu. Rám je skutečně krátká, lehká, rokycanská špička, ale historii opravdu neznám.
Ano, řetěz by měl být Seids, pokusím se ho sehnat. Hágéčko svou tichostí a přesností o tolik převyšuje ostatní, že ho dávám na svá kola, na která také občas provětrám.
Doufám, že nikoho neurazilo, když jsem v komentáři naznačil jméno Klasa (foto), tomu by na 60ka tuším sedla(?). Všechny fandy jsem chtěl zaujmout, pobavit, snad i lehce dojmout. Nakonec jsem to byl já, kdo byl až ješitně polichocen vašimi komentáři.
Všem moc dík, sportu zdar.
10.8.18 12:39
.. původní lak v takto zachovalém stavu, prostě k nehuvěření..
a pak také ta hra s hloubkou ostrosti .., výtečná práce rodinného tandemu :-)
zajimava je hmotnost ramu ,pri te velikosti 60cm by i moderni columbus spirit s karbonovou vidlici mel tak okolo 2500g :)
Trepi – asi to tak myslel, ale Sedis by už nejspíš nesehnal.
Ke starým řetězům ČZ – základní řetěz který umím ještě sehnat vhodny na petikolecko a dvojprevodnik
nemá probrané články a hůře se s ním řadí. Pak je tu zlatý řetěz ČZ, který je často k vidění na mých kolech. Ten má články probrané a řadí o poznání lépe.
Jenže my nadšenci do starých kol na nich chceme i jezdit a právě řazení které probíhá bez indexu a to dle citu a sluchu pak klidně použijeme řetěz který bude řadit hladce. A tady mohu doporučit nejlépe řetězy Sram nebo Shimano.
8.8.18 22:16
learita: Singl asi chtěl napsat, že by tam měl být třeba Sedis, prostě něco dobového a přitom použitelného, akorát tedy nevím, zda jde ještě vůbec Sedis sehnat
Nevím zda umíš lépe renovovat kola, nebo dělat profily zde na BF:-) každopádně ty tvoje texty mě vždy dostanou. Fotky krásný, kolo ještě lepší, tady jsem si zase užil. Díky
Singlespeed – ten řetěz je spotřebak a pokud chceš na takovém retrokole jezdit a užít si ho, musíš dát slušný řetěz.
8.8.18 21:16
vitzero: řekl bych že jeden ze dvou nejlepších, už tady bylo kolo starého Škodovky, teď Klasy
Nejlepší fotodokumentace a povídání za poslední léta. Ba dokonce vůbec
8.8.18 19:35
Jen ten řetěz HG50 je totálně mimo…
Jo jo, tento typ kola já prostě můžu :-) A za ty fotky bych dal i 6* :-) Moc povedené. PS Šlo by pro nás slintající někde uložit foto ve větším rozlišení ? Díky moc.
5 casto nedavam, ale kolo, fotky, popis a hlavne ten pribeh si nezaslouzi nic jineho :-).
8.8.18 14:07
krásné fotky, krásné povídání, krásná práce pana Babického, 3×5