Stav říjen 2022
Stav říjen 2022
Nejsem moc dobrý autor slohových cvičení, takže stručný popis, jak jsem k tomuto kolu „dozrál“:
po několika lowcost hardtailech jsem pár let měl karbonovu Meridu FLX 1000-D,
potom asi 3–4 sezony první karbonové celopéro Haibike Sleek RX 26" komplet osazené SRAM X0,
pak druhé celopéro Orbea OIZ 27,5" s komplet sadou XT M8000 výborně sloužilo 13 měsíců,
ale furt mi hlavou vrtala myšlenka na větší kola, vyšší zdvihy a přesto rozumnou hmotnost. Nové kolo jsem kupovat nechtěl, hledal jsem v inzerci zachovalý Genius 29" a našel jsem tuto stavbu, zajel jsem si do Bavorska za fajn týpkem z německého fóra a nelituju – právě naopak :-)
Asi poslední „normální“ kolo, které jsem si koupil – už mám seniorský věk na elektrokolo :-)
Edit 11/2022 přidány fotky po upgrade na karbonová kola
Edit 2023 výměna 2-pístkových brzd XTR za 4-pístky XT
(vloženo 8.8.18)
Značka | Scott |
Model | Genius 900SL |
Modelový rok | 2013 |
Velikost | L |
Hmotnost | 12,4 včetně pedálů |
Rám | Carbon HMX net IMP5 |
Vidlice | Rock Shox Pike RCT3 140mm upgrade na Debonair |
Tlumič | Rock Shox Monarch RT3 |
Hlavové složení | Ritchey WCS Carbon Tapered 1.5" - 1 1/8" semi integr. OD 50/61mm / ID 44/55mm |
Kliky | SRAM GX |
Přesmykač | SRAM GX |
Měnič | SRAM GX |
Řazení | SRAM GX GripShift |
Převodník | SRAM GX X-glide |
Kazeta | SRAM XG-1150 10-42 |
Řetěz | SRAM PC X1 |
Náboj přední | DT Swiss 350 straightpull |
Náboj zadní | DT Swiss 350 straightpull |
Brzda přední | Shimano XT BR-M8120 |
Brzda zadní | Shimano XT BR-M8120 |
Brzdové páky | Shimano XT BL-M8100 |
Ráfek přední | Equator karbon |
Ráfek zadní | Equator karbon |
Dráty | DT Swiss competion |
Pedály | Shimano PD-M520 |
Řídítka | Syntace Vector, Alu7075, 780mm |
Představec | Syntace F149, 75mm |
Sedlovka | Bontrager Pro carbon 31,6x400 |
Sedlo | Ergon |
Pláště | Vittoria Terreno Graphene 29x2,25 |
Dědeček velociped dostal po čtyřech na stará kolena karbonové bačkůrky, aby je nezáviděl mladíkovi (BH iLynx), na nich semi-slick Vittoria. Vím, je to úchylný, dělat z trailového bajku něco jako full-gravel s rovnými řidítky, ale takto mi to maximálně vyhovuje
To znám, s tím přechodem na bezduše… taky jsem vyčítal, že jsem tak dlouho váhal. Jinak teda po roce tohle můžu říct i o tom teleskopu ;-)
Místo FastTrak 29×2,1 jsem tam dal 29×2,3 a po roce ježdění je to konečně tubeless – měl jsem to udělat už dávno.
V zimě proběhne lehký upgrade vidle ze SoloAir na DebonAir
a uvažuju o přechodu z 2×11 na 1×12.
Pláště FastTrak dělají čest svému jménu, zatím asi nejlepší co jsem měl na všech svých kolech.
Se Scottem jsem si od 1.srpna užil neskutečný kopec srandy, nej kauf co jsem kdy udělal
Hm… s FastTrakama to bude pěkná celopérostíhačka… líbí. A teleskop netřeba ;-)
Michelin Wild Grip'r se přezouvají za Specialized Fast Trak, snad dobrá volba…
Duke650: jasny ok, byl to jen muj nazor a zkusenost s timhle kolem;) Jen je to skoda, ptz. Twinlock odlisuje Scotty od ostatnich kol. Tohle kolo jsem jezdil, i predchozi verzi Geniuse a dost dobre si jezdeni na tomhle kole bez twinlocku nedokazu predstavit… takhle z toho mas takovy obyc trailovy kolo;) ale vis co, je to jen moje IMHO;), takze hl. at ti dela radost!
fotky hezký, za mě zbytečně trailový kolo naladěný na xc – twin lock nechat, vyhodil smyk, dat teleskop a gumy co drží a vydrží.
Na druhou stranu, Vysočina je hodně ježdění lehkých věcí a kopců, než si člověk vyzobne solidní sekci, takže smysl to dává.
Je fakt, že když mám twinlock na riditkach, hraju si se zamykáním častěji, než kdybych měl pořád lovit ovládání na tlumiči
honzarb:
kolo jsem koupil tak jak je, původní tlumič a TwinLoc sundal z nového rámu už ten týpek co to kolo stavěl
Vidlici nechávám furt otevřenou, na tlumič sahám asi tak 3 až 5× za 3-hodinovou vyjížďku, takže z toho zatím nemám nervy.
SAG vpředu i vzadu cca 30%, přesto nepociťuji příznaky mořské nemoci :-)
9.8.18 09:03
Kolo moc pekny, i osazeni, ale vzhledem k tomu, ze jsem na nem jezdil, se divim, ze sel twinlock dolu… proc ho tam nechces? Zmenu geo a zdvihu nechces? Na muj vkus se tenhle genius dost „houpe“, takze jsem byl rad, ze jsem si moh vzdycky v lehcim terenu prepnout na trail mod (za den sem to udelal tolikrat, ze predstava, ze furt saham nekam dolu na packu, to by me asi jeblo;)
8.8.18 21:08
Díky všem za komenty. Teleskop pro to moje courání po Vysočině ke štěstí nepotřebuju,
akorát bych tím zvednul váhu, přidal další bowden, další páčku na „uklizená“ řidítka…
měl jsem na několikadenní testování různá kola s teleskopem a použil jsem to 1× během šesti nebo sedmi vyjížděk, jen ze zvědavosti a díky tomu vím, že tuto fičuru nepotřebuju
Pěkný. Nějaký prostor pro ladění tam ještě je, ale fakt pěkný.
Začal bych asi gumama a teleskopem.
Nevěřil bych, že to řeknu, ale zasloužilo by si to teleskop…měl sjem sparka a teď mám podobnýho pohřebáka…takže za mě plnej.
Tlumič bych vzal hned, ale ale co s tím mým zase, že jo…:-D
Duke650, prda… Sice tyhle zdvihy mimo mě (jak už jsem ti jinde psal) , ale dávám plnej. Ať slouží Ferdasek ;)
Aha, no jo, na to se neumírá :-)
ten mix komponentů jsem překousnul překvapivě snadno.
Měl jsem čistokrevně osazené kolo kompletním SRAMem X0 včetně karbonových klik X0,
měl jsem (vlastně ještě furt mám) kolo osazené komplet čistou sadou XT včetně zapletených kol…
a jízdu s „bastardem“ Ferdou si užívám nejvíc ze všech kol,co jsem měl
Hlavně jsem chtěl slušný rám a slušnou vidlici…
PS rám se mi líbí moc ale osazení mi hlava nebere. To je ale čistě muj trabl. jinak za 5