Apache Wakan, prvních 10 000 km

Přidat foto

Apache Wakan 2015

A stále přibývají :-)

Apache Wakan 2015

Fotky k prvním deseti tisícům najetých km, ilustrace k uživatelskému resumé ve fóru.

(vloženo 24.8.18)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Lišák
Lišák

26.8.18 08:04

vsudenakole: Možná spíše za šestadvacet, ne?

Reagovat
vsudenakole

25.8.18 15:40

Možná že za 16 let bude vše jinak.

Reagovat
nooski
nooski

25.8.18 10:37

Do práce jezdím jak na zimáku tak na jednici a vždy rychleji než na elektrokole. Sprcha je za odměnu a rozhodně mě nikdy neunavila.

Reagovat
novas752
novas752

25.8.18 07:22

Co ta baterka? Kapacitu drží, dojezd se nezmenšuje?

Reagovat
Bombos3
Bombos3

24.8.18 22:41

Je to hezký a určitě lepší, jak jet zbytečně autem. Nicméně si nemůžu pomoct, ale takové náklady na pořízení a pravděpodobně značnou ztrátu hodnoty… Jinak řečeno asi bych šel raději cestou fichtla nebo podobného zázraku.

Reagovat
waters
waters

24.8.18 20:10

Barak: +1

Reagovat
Barak
Barak

24.8.18 19:42

Ze platíš praci pri opravě v záruce je kravina.

Reagovat
Missouri
Missouri

24.8.18 19:34

Vzhledem k malému jubileu – blížícímu se stavu tachometru 10 000 km, si dovolím malé uživatelské resumé.

Kolo jsem pořídil přes e-shop prodejce Akumo v Mělníku v červnu 2015. Nákup přes internet ovšem nedoporučuji zákazníkům, kteří to mají k prodejci daleko a to kvůli záručním opravám. Bylo jich několik a provedl je autorizovaný servis v místě mého bydliště. Materiál je v takovém případě zdarma, práci hradíte. Takový je zákon.

Smyslem pořízení tohoto elektrokola bylo denní dojíždění do zaměstnání cca 6 měsíců v roce, tedy od jara do podzimu a to nejen za příznivého počasí. Mám to 16 km jedním směrem, tedy 32 km denně, pět dní v týdnu. Vzdálenost, kvůli které je mi líto tahat auto z garáže. A navíc mě jízda na kole baví víc než řídit. Brzy se však dostavily první potíže. Zásadní konstrukční chyby byly na tomto modelu elektrokola celkem tři a projevily se záhy.

  1. Po dosažení rychlosti 25 km/h řídící jednotka vypne motor, jak nařizuje legislativa, ale znovu jej u tohoto elektrokola aktivovala teprve, když rychlost jízdy klesla pod 18 km/h, což bylo neskutečně otravné. Vyřešeno ve spolupráci s výrobcem výměnou řídící jednotky za jinou. Po výměně je motor aktivován již při rychlosti 22 km/h.
  2. Při přeřazení na sedmičku, tedy nejtěžší převod, pravidelně padal řetěz. Příčinou bylo jeho extrémní zkřížení, výrobce totiž použil rám s rozšířenou zadní vidlicí, aby se do ní vešel motor, k ní namontoval sedmikolečko s přesmykačem, ale hřídel středového uložení ponechal krátkou jako u běžného kola. Chyba byla řešena ve spolupráci s výrobcem výměnou středové hřídele za delší.
  3. Praskání špic zadního kola. Musely být měněny asi čtyři až pět, než mě servis upozornil, že mám probržděný zadní ráfek pod toleranci. A to prosím ještě v průběhu dvouleté záruční doby. Následovala výměna ráfku a špic za kvalitnější, což jsem už ale uhradil celé ze svého.

Letos na jaře (2018) byl při stavu tachometru cca 8 500 km měněn řetěz s kazetou, záhy nato jsem pořídil nové pláště Schwalbe Energizer Plus. Kolo mě stálo cca 30 000 Kč, a aby se mi jeho pořizovací cena vrátila v úspoře za pohonné hmoty, musí najet ještě dalších asi 6 000 km. Časté dotazy směřují k poklesu kapacity baterie, k tomu nemám moc co říct, jistý malý pokles po třech letech pozoruji, nicméně v režimu, v němž je kolo používáno, tedy dobití baterie po každé jízdě (16 km), pro mne není podstatný. V zimě baterii cca 2× měsíčně připojuji k nabíječce a skladuji ji při pokojové teplotě.

Po odstranění konstrukčních chyb mohu konstatovat, že jsem spokojen a mohu tento výrobek doporučit.

Reagovat
petyn
petyn

24.8.18 17:49

A co baterka? Drží kapacitu pořád stejně?

Reagovat
waters
waters

24.8.18 16:10

Smysl pořízení kola se mi líbí. Nyní si to nechci připouštět ale co když jednou … 100× lepší než se pachtit hromadnou nebo nákladně svým vozem.

Reagovat
snas89
snas89

24.8.18 15:39

To je úplně v pořádku.

A my ti s**em na tohle kolo:)

Reagovat
Missouri
Missouri

24.8.18 14:09

Toto elektrokolo jsem pořídil za účelem dojíždění do zaměsntání, nikoliv pro zábavu, nebo podávání heroických výkonů. Jedná se o dopravní prostředek a ne sportovní nářadí. Mnoho lidí má ovšem problém se zařazením bicyklů mezi dopravní prostředky, mylně se domnívají, že jde za všech okolností o sportovní nářadí. Takže znovu, Wakan slouží k relativně pohodlnému cestování do kanclu a zpátky. Dojížděl jsem dříve i na běžném kole, ale uvědomte si prosím, že příjet denně zplavený a jít rovnou do sprchy vás časem opravdu unaví. Takže ne, opravdu si nepotřebuji denně dokazovat, jaký jsem chlapák. V šestapadesáti vám na to s**u!

Reagovat
Marek.Kv

24.8.18 13:19

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Missouri
Missouri

24.8.18 10:39

Nebo slovy Indiána: Uf uf, líná bledá tvář, i když jde, musí při tom sedět! :-)

Reagovat
novas752
novas752

24.8.18 10:37

Fotky můžeš přidávat i do vlákna.

Reagovat
midlander

24.8.18 10:35

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat

Další galerie z kategorie

gersa 8
easyrider 2
Kubánec 42
MilesWheeler 19
Fofrník 14
Reyinstashot 32