Apache Wakan 2015
A stále přibývají :-)
Apache Wakan 2015
Fotky k prvním deseti tisícům najetých km, ilustrace k uživatelskému resumé ve fóru.
(vloženo 24.8.18)
25.8.18 15:40
Možná že za 16 let bude vše jinak.
Do práce jezdím jak na zimáku tak na jednici a vždy rychleji než na elektrokole. Sprcha je za odměnu a rozhodně mě nikdy neunavila.
Je to hezký a určitě lepší, jak jet zbytečně autem. Nicméně si nemůžu pomoct, ale takové náklady na pořízení a pravděpodobně značnou ztrátu hodnoty… Jinak řečeno asi bych šel raději cestou fichtla nebo podobného zázraku.
Vzhledem k malému jubileu – blížícímu se stavu tachometru 10 000 km, si dovolím malé uživatelské resumé.
Kolo jsem pořídil přes e-shop prodejce Akumo v Mělníku v červnu 2015. Nákup přes internet ovšem nedoporučuji zákazníkům, kteří to mají k prodejci daleko a to kvůli záručním opravám. Bylo jich několik a provedl je autorizovaný servis v místě mého bydliště. Materiál je v takovém případě zdarma, práci hradíte. Takový je zákon.
Smyslem pořízení tohoto elektrokola bylo denní dojíždění do zaměstnání cca 6 měsíců v roce, tedy od jara do podzimu a to nejen za příznivého počasí. Mám to 16 km jedním směrem, tedy 32 km denně, pět dní v týdnu. Vzdálenost, kvůli které je mi líto tahat auto z garáže. A navíc mě jízda na kole baví víc než řídit. Brzy se však dostavily první potíže. Zásadní konstrukční chyby byly na tomto modelu elektrokola celkem tři a projevily se záhy.
Letos na jaře (2018) byl při stavu tachometru cca 8 500 km měněn řetěz s kazetou, záhy nato jsem pořídil nové pláště Schwalbe Energizer Plus. Kolo mě stálo cca 30 000 Kč, a aby se mi jeho pořizovací cena vrátila v úspoře za pohonné hmoty, musí najet ještě dalších asi 6 000 km. Časté dotazy směřují k poklesu kapacity baterie, k tomu nemám moc co říct, jistý malý pokles po třech letech pozoruji, nicméně v režimu, v němž je kolo používáno, tedy dobití baterie po každé jízdě (16 km), pro mne není podstatný. V zimě baterii cca 2× měsíčně připojuji k nabíječce a skladuji ji při pokojové teplotě.
Po odstranění konstrukčních chyb mohu konstatovat, že jsem spokojen a mohu tento výrobek doporučit.
Smysl pořízení kola se mi líbí. Nyní si to nechci připouštět ale co když jednou … 100× lepší než se pachtit hromadnou nebo nákladně svým vozem.
Toto elektrokolo jsem pořídil za účelem dojíždění do zaměsntání, nikoliv pro zábavu, nebo podávání heroických výkonů. Jedná se o dopravní prostředek a ne sportovní nářadí. Mnoho lidí má ovšem problém se zařazením bicyklů mezi dopravní prostředky, mylně se domnívají, že jde za všech okolností o sportovní nářadí. Takže znovu, Wakan slouží k relativně pohodlnému cestování do kanclu a zpátky. Dojížděl jsem dříve i na běžném kole, ale uvědomte si prosím, že příjet denně zplavený a jít rovnou do sprchy vás časem opravdu unaví. Takže ne, opravdu si nepotřebuji denně dokazovat, jaký jsem chlapák. V šestapadesáti vám na to s**u!
24.8.18 13:19
Nebo slovy Indiána: Uf uf, líná bledá tvář, i když jde, musí při tom sedět! :-)
24.8.18 10:35