Rám si mne našel v již opískované podobě a protože modrých už bylo dost, dle nápadu původního majitele jsem ho nechal za pomoci UrbanVelo obléknout do stříbrné. Je to tak trochu atyp, neboť jediné co odpovídá době vzniku dle vyraženého čísla jsou krátké zadní patky a delší hlavová trubka. Vše ostatní hovoří pro roky sedmdesáté.
(vloženo 27.8.18)
Značka | Favorit |
Model | F1 Special |
Modelový rok | 1988 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | 10,45 |
Rám | ocel Chomutov |
Vidlice | F1 |
Hlavové složení | celkem lehké |
Kliky | Shimano 105 Golden arrow |
Středové složení | Thun - SKF zapouzdřené |
Přesmykač | Shimano 105 Golden arrow |
Měnič | Shimano 105 Golden arrow |
Řazení | Shimano 105 Golden arrow |
Převodník | Shimano 105 Golden arrow 52/42 |
Kazeta | Shimano 8kolo, 13-26 |
Řetěz | Shimano HG 71 |
Náboj přední | Shimano Ultegra SH 6600 |
Náboj zadní | Shimano Ultegra SH 6600 |
Brzda přední | Shimano 105 Golden arrow |
Brzda zadní | Shimano 105 Golden arrow |
Brzdové páky | Shimano Ultegra |
Ráfek přední | Alexrims R450 |
Ráfek zadní | Alexrims R450 |
Dráty | DT Swiss nerez |
Pedály | SR |
Řídítka | ITM |
Představec | ITM |
Sedlovka | 26,2 |
Sedlo | Ritchey |
Pláště | Maxxis Dolomites |
Ahoj Pilane, máš to krásně vypiplané:) Stříbrnej favál byl vždycky nejvíc.
Tyto mufny mám na F1 z 83. roku. A jak jsem se později dozvěděl toto kolo bylo s komponenty Shimano 600 Arabesque stavěno na vývoz do Kanady, ale nějakým způsobem se nakonec prodalo v Tuzexu. Nepředpokládám tedy, že by na tomto kole použily staré mufny ze 70 let. Jasný 80tky.
Zdravím.
29.8.18 16:16
Ano, myslel jsem to jak píše Scott. Ale byl to napůl vtip.
Pokud ta patka bude držet, pak bych ji pouze nalil mosazí a vypiloval do kýženého tvaru, pokud nebude, pak vyměnit. Jednu stejnou tady mám. Lokální oprava, pouze troška laku s rozstřikem, uděláme na vrátnici.
to Scott – s tim co myslel Learita máš asi recht, já to mám tak, že kde jsou vykrajované mufny, tak tam patří stříbrná fólie, takže jsem akorát řešil zda standardní nebo červenou a navíc je hezčí :-)
S tou patkou, někdo před námi se už snažil, nechtěl jsem do toho šahat, snad to chvíli vydrží ..
29.8.18 10:15
29.8.18 09:38
Jsem zvědavý jak dlouho vydrží ten svar na patce.
to Learita : na stříbrný rám by se stříbrný „favorit“ polep ztrácel, takže je to čistě o tom, aby byl vidět. Neplánuji na tom jezdit, je to pro někoho jiného .. viz níže. .-)
KK – asi vyvenčím zachovalého padesátníka, no a co se týče toho Brna, viděls na čem pracuju .. .-)
To by mohlo být asi takto. Tenkrát v roce 1988, když v Rokycanech na dílně uklízeli, tak našli za ponkem zapadnuty rám F1S z roku 1976. Tenkrát ještě neměl vyřazené výrobní číslo. A jak se za ponk dostal? No to tenkrát v tom sestasedmdesatym zapíjel Karel v pondělí svého zrzavého kluka. S chlapama otevřeli rum už v práci a prepiskli to. Byl bengál a rám spadl za ponk. Druhý den měli těžký zbytkac a do třetího dne na rám zapomněli. Mufen a trubek plně krabice, tak se ve středu pustili do dalšího rámu…
Karel měl celkem čtyři děti.
A jak jsi se rozhodl pro tyto polepy které patří na sedmdesátá léta? Neváhal jsi, když je to konec osmdesátých:-)? Ty galusky by byli vážně lepší, ale jestli na tom plánuješ často jezdit, pak tomu rozumím.
Na čem pojedeš akce v září?
nooo, co bych to neřekl, tušil jsem, že za ta kola mě pochvala nečeká, tedy pár slov na vysvětlenou. Tento bike není určený do vitrínky, ale pro lehkou silniční turistiku v páru se červenou F1. Po zralé úvaze převážilo praktické hledisko opravitelnosti a fakt, že tato prakticky nejetá kola se mi doma bezprizorně válí dobrých 10 let.
Každopádně děkuju za názor a pokud by se tento stroj měl objevit třeba na KK, tak tam rozhodně budou galdy :-)
28.8.18 11:38
27.8.18 22:05