před
po
Tak a je to, zavařeno, obroušeno a vylešťeno. Odstín je jiný, ale to se poddá. Ještě doladit nápis a bude se skládat.
(vloženo 5.9.18)
Hlavně raznicí to posereš jen jednou a nejde to vzít zpět, kdežto frezkou se stačí držet náčrtu…když si ho udeláš :-D
Díky za rady ale myslím že to nechám takto a budu věřit, že to časem změní barvu. Jak říká náš lakýra „to dojde“
Hroch: brzdou to neschovam, je to cyklokros
learita: raznicema to neni ani z výroby, je tam vidět jak to někdo dělal od ruky.
Elox je problem, to je proste vedle lesteneho duralu porad videt a nema to moc reseni.
Tady https://cyclingtips.com/…-cycloretro/ doporucujou na odstraneni eloxu cistic na trouby (coz je zas louh jen v uzivatelsky privetivejsi podobe), mozna vymaskovat a pak zalestit jen tu „mufnu“, ze by ten prechod byl v hrane. Ale i to by mozna bylo jednodussi mechanicky. (a taky louh je barvozrout). Nebo nechat a dat pred to hrazdickovou brzdu Mafac/Weinmann ;-)
Tak od výrobce je dělaný ručně, takže vezmu ruční frézku a zkusím to moc nepos…. :-D
6.9.18 09:05
Elox ze zbytku určitě odstraňovat nebudu. Teď je ten světlý kousek vlastně surový hliník, takže by měl časem zmatovatět a ztmavnout, takže by to mělo být ok. Ale díky za rady.
Ten hydroxid se blbě ohraničuje, takže by tím mohl vzít celý rám a to by byla krapet škoda.
Vidím to na prelesteni postiženého místa a nejbližšího okolí. Pak udělat příběh o opravě…
Na elox funguje Hydroxid sodný neboli louh v malé koncentraci, vzniká exotermická reakce, takže bacha na koncentraci, kdyby jsi ho náhodou chtěl odstranit a rukavice a ochranu oči a větrání doporučuji ;-)
Leštění víc nepomůže, protože ten hliník má nějakou povrchovou úpravu aby neoxidoval. Možná elox.
Vzal flexu, proříznul to skrz par mm nad kone praskliny a pak to vyvařil. Celé kolem to napatlal nějakou pastou co odvádí teplo aby se nic npoškodilo.