Le Petit Bi, Francie 1939

Přidat foto

Bicykle, ktoré boli prvé „svojho druhu“ sa dajú spočítať na prstoch rúk. Le Petit Bi, 1939/41 z Francúzka je jedným z nich. Je prvým malým mestským bicyklom. Patent pochádza už z roku 1930 a existoval aj v skladacej verzii, čo bola prvá „skladačka“ v cyklo svete a v tandemovej verzii. Na svoju dobu to bol extravagantný a drahý bicykel, preto sa vyrábal v malej sérii a klientela boli solventní mešťania, parížski intelektuáli a umelci (na poslednej fotke je Jean Paul Sartre). Idea autora bola vytvoriť ľahký malý mestský bicykel, ktorý by sa dal poskladať tak, aby sa zmestil do auta alebo do skrine. Bol na neho aj textilný vak, v ktorom sa dal po zložení bicykel nosiť. Nastavovateľné sedlo a riaditka umožňovali jazdu osobám od 150 do 190 cm. Tento kus bol asi najnáročnejším reštaurovaním ktoré som robil a patrí medzi najvzácnejšie v zbierke.

(vloženo 8.9.18)

noelgabriel noelgabriel
Ohodnoť bajk: (4.9  / 45 hlasujících)
Značka Le Petit Bi, Francie
Modelový rok 1939
Velikost 16
Hmotnost 13
Rám CrMo
Vidlice CrMo
Hlavové složení Le Petit Bi
Kliky Le Petit Bi
Středové složení Le Petit Bi
Měnič Simplex
Řazení Huret
Převodník Le Petit Bi
Kazeta Le Petit Bi
Řetěz Cy-to
Náboj přední Le Petit Bi
Náboj zadní Le Petit Bi
Brzda přední Daunay 39
Brzda zadní Daunay 39
Brzdové páky Le Petit Bi
Ráfek přední Rigida
Ráfek zadní Rigida
Pedály Le Petit Bi
Řídítka Le Petit Bi
Představec Le Petit Bi
Sedlovka Le Petit Bi
Sedlo Franceix
Pláště Michelin 400x35A

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Hogy
Hogy

9.9.18 22:11

S tou kyselinou jsem pracoval v koupelně :-) Jen teda ty špice jsem hodil do PETky s kyselinou, povolil víčko aby nedošlo k explozi a šlo to do kýble s teplou vodou. Každopádně nic, co bych musel běžně dělat. Respekt sakra velký…

S muzeem držím palce. Jinak si musím povzdechnout, jak málo zde to kolo zaujalo, kdy větší pozornost upoutá kdejaké na obchodě koupené kolo bez jakékoliv vlastní invence. Bych předpokládal, že tohle je tak nějak universálně jasný. Teda pokud člověk není úplný ignorant.

Reagovat
Trepifajxl

9.9.18 01:02

koukám na ten obývák… tvojí manželku by měli svatořečit

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

9.9.18 00:13

Zaujimave, ze na videu zacali opravovat iny bicykel, nez bol vo finale :D

Kyselina chlorovodikova to uz je ine kafe, to by som si uz nemohol dopriat, kedze vsetko restaurujem v obyvacke a kupelni :)

Muzeum uz je, aj ked nie samostane cyklisticke. Vecsina bicyklov je zapozicana Slovenskemu technickemu muzeu – muzeum letectva a dopravy v Kosiciach. Casom mame s kamaratom zrealizovat sen o vlastnom samostatnom muzeu, ale to je zial o velkych peniazoch. Na Slovensku nic take nemame, na rozdiel od Ciech, ktore su na expozicie bicyklov bohate

Reagovat
Prasopes
Prasopes

8.9.18 23:55

Ty řidítka a světlo(a) jsou famózní… Jako celý je to krása, ale tyhle 2 věci mě na tom totálně fascinují.

Reagovat
nomecz
nomecz

8.9.18 23:37

Kdy otevres muzeum :) pokladu na to mas dost

Reagovat
Hogy
Hogy

8.9.18 23:21

Jsem si říkal, že to bude možná jen „bokovka“. Já jedu jen od devadesátek do součastnosti, takže to mám mnohem lehčí. No když jsem loni řešil špice co jsem chtěl a byly pouze v černém provedení a já je chtěl stříbrné… Pomohla až zahřátá HCl. Do té doby jsem netušil, že na stavbu součastného kola jeden potřebuje gumové rukavice, ochrané brýle a respirátor :-)

Proti tomuhle pořád sranda. https://www.youtube.com/watch?… :-)

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

8.9.18 23:05

Toto je len hobby popri praci a rodine :) neviem ci by sa s tym dalo uzivit v nasich koncinach. Na pohlad vyzeral bycikel v pohode, no casovo a na pracu to bolo najhorsie – odfarbit a odhrdzit do poslednej podlozky pod maticou, Cistenie spicov bola tiez „zabava“. Urcite este nieco pribudne, vdaka za podporu

Reagovat
Hogy
Hogy

8.9.18 22:47

Jsem si myslel, že to bylo ještě v horším stavu. Tohle ještě jde :-) Práci Ti závidím, nečím takovým bych se živil velice rád. Teším se na další kolo, které sem přidáš, na tohle se kouká moc dobře.

Reagovat
noelgabriel
noelgabriel

8.9.18 22:32

Diki :) fotenie je pre mna uchovanie spomienok na bicykel, lebo vsetky po restaurovani idu do muzea a uz s nimi nemam kontakt, len raz za cas. Tento bicykel mal vsetky komponenty okrem ramu natrete striebrenkou, pod ktorou bola kvalitna vrstva hrdze. Cize bol kompletne rozobraty, odfarbeny a odhrdzeny. Nastastie clovek co to mazal striebrenkou, bol tak pedantny, ze to nemaloval na rame, ale mal to rozobrate a komponenty maloval samostatne. Skoda len, ze vsetko muselo ist na cisty kov, z chromu uz nic nezostalo. Bolo to narocne, lebo tento bicykel mal za kybel srobov, podloziek a matic a bowdenov za kilometer. Prikladam fotky povodneho stavu

Reagovat
DoomHammer

8.9.18 22:23

Takže už před 2. světovou bylo moderní 1× něco… :)

Reagovat
tromboonen
tromboonen

8.9.18 22:17

Já bych radši La petit Bi, ale jinak jako vždy super, letopočet k neuvěření, číslovka by se udělal…

Reagovat
Milan
Milan

8.9.18 22:06

respekt za to co děláš!

Reagovat
Trepifajxl

8.9.18 22:05

není to na té fotce č. 34 nakonec Jacques Tati co by pan Hulot???

Reagovat
Trepifajxl

8.9.18 22:04

děláš fakt pěkné fotky, obsah mě tolik nebere, ale ta forma je prostě dokonalá

Reagovat
Hogy
Hogy

8.9.18 22:01

Tak tohle je ovšem velká pecka! Byla by i fotka původního stavu?

Reagovat
cioran-m

8.9.18 21:57

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat

Další galerie z kategorie

Aviatik 10
Greyhound 25
Kejmil 8
pslada 24
Vwdablik 3
scota 5