Bicykle, ktoré boli prvé „svojho druhu“ sa dajú spočítať na prstoch rúk. Le Petit Bi, 1939/41 z Francúzka je jedným z nich. Je prvým malým mestským bicyklom. Patent pochádza už z roku 1930 a existoval aj v skladacej verzii, čo bola prvá „skladačka“ v cyklo svete a v tandemovej verzii. Na svoju dobu to bol extravagantný a drahý bicykel, preto sa vyrábal v malej sérii a klientela boli solventní mešťania, parížski intelektuáli a umelci (na poslednej fotke je Jean Paul Sartre). Idea autora bola vytvoriť ľahký malý mestský bicykel, ktorý by sa dal poskladať tak, aby sa zmestil do auta alebo do skrine. Bol na neho aj textilný vak, v ktorom sa dal po zložení bicykel nosiť. Nastavovateľné sedlo a riaditka umožňovali jazdu osobám od 150 do 190 cm. Tento kus bol asi najnáročnejším reštaurovaním ktoré som robil a patrí medzi najvzácnejšie v zbierke.
(vloženo 8.9.18)
Značka | Le Petit Bi, Francie |
Modelový rok | 1939 |
Velikost | 16 |
Hmotnost | 13 |
Rám | CrMo |
Vidlice | CrMo |
Hlavové složení | Le Petit Bi |
Kliky | Le Petit Bi |
Středové složení | Le Petit Bi |
Měnič | Simplex |
Řazení | Huret |
Převodník | Le Petit Bi |
Kazeta | Le Petit Bi |
Řetěz | Cy-to |
Náboj přední | Le Petit Bi |
Náboj zadní | Le Petit Bi |
Brzda přední | Daunay 39 |
Brzda zadní | Daunay 39 |
Brzdové páky | Le Petit Bi |
Ráfek přední | Rigida |
Ráfek zadní | Rigida |
Pedály | Le Petit Bi |
Řídítka | Le Petit Bi |
Představec | Le Petit Bi |
Sedlovka | Le Petit Bi |
Sedlo | Franceix |
Pláště | Michelin 400x35A |
S tou kyselinou jsem pracoval v koupelně :-) Jen teda ty špice jsem hodil do PETky s kyselinou, povolil víčko aby nedošlo k explozi a šlo to do kýble s teplou vodou. Každopádně nic, co bych musel běžně dělat. Respekt sakra velký…
S muzeem držím palce. Jinak si musím povzdechnout, jak málo zde to kolo zaujalo, kdy větší pozornost upoutá kdejaké na obchodě koupené kolo bez jakékoliv vlastní invence. Bych předpokládal, že tohle je tak nějak universálně jasný. Teda pokud člověk není úplný ignorant.
9.9.18 01:02
koukám na ten obývák… tvojí manželku by měli svatořečit
Zaujimave, ze na videu zacali opravovat iny bicykel, nez bol vo finale :D
Kyselina chlorovodikova to uz je ine kafe, to by som si uz nemohol dopriat, kedze vsetko restaurujem v obyvacke a kupelni :)
Muzeum uz je, aj ked nie samostane cyklisticke. Vecsina bicyklov je zapozicana Slovenskemu technickemu muzeu – muzeum letectva a dopravy v Kosiciach. Casom mame s kamaratom zrealizovat sen o vlastnom samostatnom muzeu, ale to je zial o velkych peniazoch. Na Slovensku nic take nemame, na rozdiel od Ciech, ktore su na expozicie bicyklov bohate
Ty řidítka a světlo(a) jsou famózní… Jako celý je to krása, ale tyhle 2 věci mě na tom totálně fascinují.
Jsem si říkal, že to bude možná jen „bokovka“. Já jedu jen od devadesátek do součastnosti, takže to mám mnohem lehčí. No když jsem loni řešil špice co jsem chtěl a byly pouze v černém provedení a já je chtěl stříbrné… Pomohla až zahřátá HCl. Do té doby jsem netušil, že na stavbu součastného kola jeden potřebuje gumové rukavice, ochrané brýle a respirátor :-)
Proti tomuhle pořád sranda. https://www.youtube.com/watch?… :-)
Toto je len hobby popri praci a rodine :) neviem ci by sa s tym dalo uzivit v nasich koncinach. Na pohlad vyzeral bycikel v pohode, no casovo a na pracu to bolo najhorsie – odfarbit a odhrdzit do poslednej podlozky pod maticou, Cistenie spicov bola tiez „zabava“. Urcite este nieco pribudne, vdaka za podporu
Jsem si myslel, že to bylo ještě v horším stavu. Tohle ještě jde :-) Práci Ti závidím, nečím takovým bych se živil velice rád. Teším se na další kolo, které sem přidáš, na tohle se kouká moc dobře.
Diki :) fotenie je pre mna uchovanie spomienok na bicykel, lebo vsetky po restaurovani idu do muzea a uz s nimi nemam kontakt, len raz za cas. Tento bicykel mal vsetky komponenty okrem ramu natrete striebrenkou, pod ktorou bola kvalitna vrstva hrdze. Cize bol kompletne rozobraty, odfarbeny a odhrdzeny. Nastastie clovek co to mazal striebrenkou, bol tak pedantny, ze to nemaloval na rame, ale mal to rozobrate a komponenty maloval samostatne. Skoda len, ze vsetko muselo ist na cisty kov, z chromu uz nic nezostalo. Bolo to narocne, lebo tento bicykel mal za kybel srobov, podloziek a matic a bowdenov za kilometer. Prikladam fotky povodneho stavu
8.9.18 22:23
Takže už před 2. světovou bylo moderní 1× něco… :)
Já bych radši La petit Bi, ale jinak jako vždy super, letopočet k neuvěření, číslovka by se udělal…
8.9.18 22:05
není to na té fotce č. 34 nakonec Jacques Tati co by pan Hulot???
8.9.18 22:04
děláš fakt pěkné fotky, obsah mě tolik nebere, ale ta forma je prostě dokonalá
8.9.18 21:57