Kolo postaveno loni, rám objednán předloni. Kompletně zakázková výroba, kdy jsem si s výrobcem dopisoval dva týdny, než jsme došli k finálnímu provedení. Geometrie, průměry trubek, síly stěn, nějaká ta profilace, přesné místo napojení trubek… :-)
Vždy mám jedno kolo jako gramařinu, byť je to stavěno na běžné ježdění. Řada věcí by se dala sehnat lehčí, ale už by to bylo na úkor funkce, či designu, který zde byl také zásadní. Původně na tom byly jiné kliky (přeleštěné Cannondale, které teda byly podstatně hezčí), takže tady trochu ústupek, byť ne co do hmotnosti a funkce.
Řada věcí je dělaná na zakázku, či jsem si je upravoval sám. Špice v tomto provedení byly třeba k dostání pouze černé. Jinak kola mají 878g (oprava, reál 871g a teď po tuningu už 864g).
Brzdy sehnány ještě ve starším a mnohem hezčím provedení.
Už mám doma jen jedno kolo, které jsem sem ještě nehodil, tak ho sem snad v dohledné době také přihodím.
PS: se zdejší startovní hmotností 5,49 kg se jde postupně dolů, tak jen aby se někdo, pokud by to četl, nedivil rozporu s diskuzí níže.
(vloženo 11.9.18)
Značka | Dean |
Model | El Diente Superlite |
Hmotnost | 5,296 kg |
Rám | Titan 3Al/2.5V |
Vidlice | ENVE 1.0 |
Hlavové složení | Cane Creek 110 |
Kliky | THM Clavicula SE |
Středové složení | THM |
Přesmykač | Dura-Ace 9000 |
Měnič | Dura-Ace 9000 (tuning) |
Řazení | Dura-Ace 9000 (tuning) |
Převodník | Extralite |
Kazeta | Edco 12 - 25 |
Řetěz | KMC |
Náboj přední | Extralite |
Náboj zadní | Extralite |
Brzda přední | EE Brakes (botky THM) + Corima |
Brzda zadní | EE Brakes (botky THM) + Corima |
Brzdové páky | Dura-Ace 9000 |
Ráfek přední | ENVE 1.25 |
Ráfek zadní | ENVE 1.25 |
Dráty | Sapim CX Super |
Pedály | Speedplay Zero (tuning) |
Řídítka | Schmolke TLO |
Představec | Extralite |
Sedlovka | Schmolke TLO |
Sedlo | WR Compositi Alpha |
Pláště | Vittoria |
12.9.18 16:49
KUBULA: kliky stojí skoro 30k, brzdy skoro 20k, mám pokračovat?
nelíbí se mi ten nápis (logo) ale i tak 30 z 5! Absolutně kulervoucí stroj!
Musím ho nejdřív nafotit. Mám akorát pár starších fotek a teď je tam dost věcí jinak.
Von má Klejna?!? Tak proč už tu himl dávno není?! Sem nerovózní jak stará panna před kasárnama! ;-)
12.9.18 11:42
30g je už slušná hodnota. To asi Zdeňka přes zimu také zaměstnám. Jinak s ráfky od Ax mám zkušenost takovou, že umí celkem rychle a celkem dost vyměknout.
Stavba ničeho dalšího v plánu teď není. Přeci jen musím být trochu skromný a těch osm silniček co mám mi musí stačit :-)
12.9.18 10:56
KUBULA: tyhle věci vznikají obvykle postupně a autor raději cenu neřeší/nechce vědět
píšu tedy z vlastní zkušenosti
12.9.18 10:55
Hogy: jsem tak laxní, že jsem ještě pořádně nezvážil původní osy, ale na obou osách cca 30 gramů, další úspory připadly na celokeramická ložiska a ořech, ale jsou to kola, která v Česku nejezdím, mám je vyloženě pro radost a na hladké silnice v Alpách
jinak Claviculy SE jsou nádherné kliky a mě se líbí mnohem více než ty původní Hollowgram, mě bohužel zůstaly oči pro pláč, protože mám rám na 24 mm osu, snažil jsem se tam dostat kliky přes speciální ložiska 30×37×4 (zdvojená), technicky to šlo, ale prostě se to pořádně netočilo, takže mi zůstaly Ax Lightness Morpheus (330 gramů s osou), kdybys potřeboval na podobnou stavbu
milan.v: Tak ještě že nejsem ten gentleman :-D.
Já také nevím cenu u žádného svého kola, ale jen tak mě zajímalo jestli je to třeba do 100, 150, 200 protože toto si představit neumím.
Ve své podstatě má váhové omezení vše, ale jinak nejmenší má sedlo s 85 kg. Sedlovka a řídítka 90 kg, pedály 110 kg… A na kola bych s metrákem už taky raději nelezl.
Trepifajxl: kolik se ušetřilo na těch karbonových osách?
Zdeněk: jsou pocitově tužší (THM), ale nic zásadního bych v tom neviděl.
Cena: nevím a vědět ani nechci :-)
Tyjo… tak to je silniční porňák… ještě k tomu z titanu! Uff. Mám si zase co nechat chvilu zdát. Plnej ;-)
:-) 2 příspěvky, které říkají v podstatě to samé, ale jsou podané naprosto diametrálně odlišným způsobem. Ten zřejmě odpovídá mentalitě autora ;-)
12.9.18 10:09
Normálně se váha kol udává bez pásky a QR. Dělá to tak 99% značek a dá se podle toho mnohem lépe orientovat, než když na to prodejce navěsí kazetu, duše, pláště a podobně. Tyhle věci nechává prodejce na gustu každého soudruha. Je to věc, se kterou se dá hýbat a váhu kol tak ovlivnit. Kolo vážím včetně pedálů, PC a košíků. Prodejce váhu udává bez těchto komponent.
Tenhle DEAN je fakt totální pecka. Luxusní střela po všech stránkách. Zajímalo by mě, kolik taková mašina stojí a jestli je nějak váhově omezená!
Moc pěkné, líbí se mi to. Řeší se tady gramy, což je v pořádku. Mě by ale zajímalo číslo v korunách ( řádově). Vůbec si neumím představit okolo jaké částky se to může pohybovat. Vím že by se to asi dalo dohledat po komponentech, ale jednodušší je se zeptat.
12.9.18 09:58
lidi, vy jste fakt jantaři, váhu provozuschopného celku uvedl a váha holých kol? prostě je uvedena jako zajímavost a nevím proč by měla být uváděna včetně kazety a galusek a rychloupínáků, když to jsou další komponenty proměnlivých hmotností
pozastavovat se nad tím má v sobě asi tolik logiky, jako se pozastavovat nad hmotností řidítek, když na ně přece ještě přijde omotávka… a na sedlovku sedlo… a na kliky převodníky… a na kolo jezdec a jezdec se buď vysral nebo nevysral atd.
aktuality: pro porovnání hmotnosti zápletů se to ale opravdu porovnává holé tak jak to uvádí Hogy nebo Trepifajxl. Výsledné osazení může být celkem odlišné a může se i časem měnit (jiné obutí, jiný rozsah kazety).
Co se týče kompletního kola, tam s tebou ale souhlasím. Také by se to podle mého mělo vážit ve stavu ve kterém je kolo schopné provozu – čili s pedály, ale bez nářadí a bidonů.
Kola pochopitelně holá bez RU? Pokud se takto váží kola, pak asi ano. Vždy mě zajímá, na kolik se dostanu celkem, tedy s galuskou + lepidlem, či páskou, nebo pláštěm + duší a páskou, vč. ru a kazety. Vše na kole zůstane a vše budu roztáčet. Vážit nekompletní kola je (pro mě!) nic neříkající hodnota. Podobně, jako vážené kolo bez pedálů a omotávky, nebo suchá hmotnost motorky, bez benzínu, olejů a chladící kapaliny, proč? Proč nesundat ještě řetěz? Nebo odečíst vazelínu?
Do třetice… nebrat osobně a pokud to jde, rád bych to viděl na váze, komplet. Sportu zdar.
12.9.18 09:03
já jsem se na páru kol na karbonových nábách Extralite a ráfcích Ax lightness dostal na 700 gramů, tedy ještě po úpravách jako odvrtání titanového ořechu a použití karbonových os
a teď mohou matematici počítat :-)
kamaro: jsem to chtěl takto klasicky. Drobná poškození povrchu rámu se dají odstranit během chviličky.
Kola pochopitelně holá bez RU.
Nevím, co na tom matematicky nemá vycházet. Náboje 48 + 128, ráfky 245 + 256 a zbytek špice a niple.
Pokud někdo váze nevěří, tak to opravdu nepovažuji za svůj problém.
Velmi se omlouvám, nikoho nechci urazit, nikoho se dotknout, tak raději ještě jednou a opravdu nebrat osobně. Jen mi to matematicky nesedí. Pokud to jde, rád bych to viděl na váze. Sundat přední kolo zvážit vyfotit, následně zadní a pak celé kolo, 3 min? Nic jiného v tom nehledat. Poděkuji a smeknu.
aktuality: 878g bude P+Z kolo bez kazety a obutí. Jestli s nebo bez rychloupínáků musí doplnit Hogy.
Jinak mám pár drobností k rámu… Proč nedávají koncovky bowdenů blíže ke krajům trubek, je poté menší riziko šoupání o rám. A kdyby ještě polohu upravili tak, aby se pod DT mohly řadící lanka křížit, tak by to bylo podle mého lepší.
Ale to opravdu jen hledám drobnosti, jinak po dlouhé době parádní silnička, která není karbonová jako všechny ostatní.
aktuality: Proste holy par kol ma tu udavanou vahu. Zkus kouknout co vazi pouzite rafky a naboje.
Petr Ch: za tu snobárnu dík, konečně pořádná pochvala :-). Černá určitě ne. IF je částečně šuplík a kompromisní, z čehož tam vyplynula ta černá. Ale tuším, že 90% lidí by to dalo do černé včetně náb a špic. V dešti jsem na tom ještě nejel a doufám, že ani nepojedu :-)
aktuality: s těma kolama to snad není tak těžké pochopit, pokud nejsi cyklistikou zcela nepolíben. Klidně si pro sebe odškrtni váhu třeba 8 kg.
Kolo krásný, barevný polepy neva, naopak. Jen ta váha… ? Je to opravdu 5,49kg? A co znamená „kola mají 878 g“. Jaká kola? Dohromady 878g? Zutá, obutá? Obě a stejně? Zadní i s kazetou? Nebrat osobně, ale pokud to jde, rád bych to viděl na váze.
Ahoj, tohle kolo je absolutní diktát. Díky za něj.Přesně si pamatuji reklamu na DEAN MTB včetně jejich sedlovky a představce z BikeActionu někdy z roku 91'
Kolo absolutně v TOPu. Kdo kritizuje barevný nápis, měl by vrátit průkazku hodnotitele. Tohle je prostě DEAN! Co se mi „okometricky“ tak nějak úplně nelíbí, je kokpit. Nějak mi tam nesedí. Ani představec, ani tvar řidítek. No a stříbrné hlávko, objímka a podložky mi tam taky nejdou. Dal bych zelenou objímku, červenou spodní misku, modrou vrchní (CK snad umí mix&match, ne?) a zlaté podložky…:)
Tohle je pravděpodobně největší snobárna,jaká kdy byla do této sekce vložena.Takto rychle jsem žádnému kolu pětku nedal.Osobně s tím vícebarevným nápisem problém nemám,ba naopak se mně to líbí.Co se mně ale vizuálně nelíbí,je odstín hlávka,podložek nad ním a podsedlové objímky.Tam bych to barevně řešil stejně, jak to máš u Independenta.Hmotnost samozřejmě souhlasí.
Jinak mně osobně se při první jízdě v lijáku odlepil přesně na této TLO sedlovce jeden polep,při druhém jsem dojel domů s částečně odlepemým druhým,takže šel dolů také.Je to tam nalepené něčím,co se používá např. na obtisky na vodní bázi-takže si to hlídej.
Ten drátový cyklopočítač má v komletní instalaci 28 g. Magnet 0,8 g vlepený do ráfku, původní snímač se setkal se štípačkami a byl nahrazen DIY provedením.
Já mám strašně rád po všech stránkách Serottu CSi, co jsem sem dával. A jak jsem tu psal, tak ty Cannondale kliky jsou hezčí. Jen jsou težší a byl tam problém s funkčností.
Super, ale nektere tva jina kola se mne libi vice, napr. zimak :-). Zde mne to rusi ten cerveny napis Schmolke. Ta cervena je hodne vyrazna a neni stejna jako na napisu na ramu. Na te fotce co sem dal cioran-m, s cannondale klikama, ty cannondale kliky jsou hezci.
Jinak top.
11.9.18 22:28
11.9.18 22:26
11.9.18 22:22
Netuším jak vypadaly ty původní (údajně hezčí?) kliky, ale tyhle jsou s těma převodníkama naprosto famózní, přijde mi, že se k tomu hodí naprosto dokonale. Krásný stroj (i když barvičky v logu bych asi oželel)
Neskutečný. Za plnej.
11.9.18 22:00
11.9.18 21:56
hmotnost JE reálná, práce parádní, logo se mi nelíbí, nejde k tomu, jak je to čistý
Já Ti nevim, ty barvičky a ten font… mám dojem, že jsem někde viděl umírněnější verzi jejich loga, tuším, že origoš, tohle mě teda hodně odrazuje.
Nějak tý hmotnosti nevěřím.
Omotávka Lizard Skins. Už se tahle konkrétní nedělá, ale zavčas jsem zakoupil do zásoby.
Páky mají akorát jinou objímku a matku.
Šaltr má jiné kladky a pár šroubků. Dalo by se jít u obojího dál, ale nějak jsem to už nechal být. Ale duralové šroubky u košíků jsem si alespoň zkrátil a odvrtal :-)
Tohle je ovšem mňamka… Co to je za omotávku?
V čem tkví ten tuning hazky a pák?
5*
Barevné nápisy jsou tady nutné už jen z hlediska historie/tradice. A designu pochopitelně také. Cokoliv jiného je jak volant z Fabie v 911ce.
Jediny co mne prastilo do oci, je ta koncovka na bowdenu u saltru. Jinak super stroj.
Kolo pecka, ale doplň popis. Vzhledově mě malinko práskl přes oči přechod představec – řidítka. Asi by bylo hezčí malilinkato natočit řidítka nahoru, ale je mi jasný, že na takovým kole to máš odladěný dle svých potřeb k dokonalosti.
11.9.18 20:11