Kolo postaveno loni, rám objednán předloni. Kompletně zakázková výroba, kdy jsem si s výrobcem dopisoval dva týdny, než jsme došli k finálnímu provedení. Geometrie, průměry trubek, síly stěn, nějaká ta profilace, přesné místo napojení trubek… :-)
Vždy mám jedno kolo jako gramařinu, byť je to stavěno na běžné ježdění. Řada věcí by se dala sehnat lehčí, ale už by to bylo na úkor funkce, či designu, který zde byl také zásadní. Původně na tom byly jiné kliky (přeleštěné Cannondale, které teda byly podstatně hezčí), takže tady trochu ústupek, byť ne co do hmotnosti a funkce.
Řada věcí je dělaná na zakázku, či jsem si je upravoval sám. Špice v tomto provedení byly třeba k dostání pouze černé. Jinak kola mají 878g (oprava, reál 871g a teď po tuningu už 864g).
Brzdy sehnány ještě ve starším a mnohem hezčím provedení.
Už mám doma jen jedno kolo, které jsem sem ještě nehodil, tak ho sem snad v dohledné době také přihodím.
PS: se zdejší startovní hmotností 5,49 kg se jde postupně dolů, tak jen aby se někdo, pokud by to četl, nedivil rozporu s diskuzí níže.
(vloženo 11.9.18)
Značka | Dean |
Model | El Diente Superlite |
Hmotnost | 5,296 kg |
Rám | Titan 3Al/2.5V |
Vidlice | ENVE 1.0 |
Hlavové složení | Cane Creek 110 |
Kliky | THM Clavicula SE |
Středové složení | THM |
Přesmykač | Dura-Ace 9000 |
Měnič | Dura-Ace 9000 (tuning) |
Řazení | Dura-Ace 9000 (tuning) |
Převodník | Extralite |
Kazeta | Edco 12 - 25 |
Řetěz | KMC |
Náboj přední | Extralite |
Náboj zadní | Extralite |
Brzda přední | EE Brakes (botky THM) + Corima |
Brzda zadní | EE Brakes (botky THM) + Corima |
Brzdové páky | Dura-Ace 9000 |
Ráfek přední | ENVE 1.25 |
Ráfek zadní | ENVE 1.25 |
Dráty | Sapim CX Super |
Pedály | Speedplay Zero (tuning) |
Řídítka | Schmolke TLO |
Představec | Extralite |
Sedlovka | Schmolke TLO |
Sedlo | WR Compositi Alpha |
Pláště | Vittoria |
To je slušný masakr. Jinak teda Dean jsem naposledy viděl asi tak v roce 1995 :D.
Trepi: no jednak to s nima vypadalo fakt blbě a za druhé tam prostě nepatří :-) Aneb ala Zdeněk.
15.9.18 21:10
15.9.18 20:30
proč si je tam nenechal?
Nějak se začít muselo, když mi ten rám poslali se špatnýma nálepkama :-)
Jinak to je zlo. Na jaře plánuju vyjet s hmotností pod 5,3kg :-)
15.9.18 18:48
15.9.18 13:12
15.9.18 09:54
15.9.18 00:27
Je fajn, že někdo ty slepé uličky prozkoumá :-) V tomto směru fakt dík za info, tady jsem přehled neměl.
14.9.18 21:22
logo: ok, ale líbí se mi to nové víc
bílá celokeramická ložiska: měl jsem je i v ořechu, 2×, pokaždé začala hučet i tam a šla ven
Neděláme :-) Ty broušený nápisy jsou novinka. Ty barevný naprostá klasika. Navíc kdybych tam neměl ty nápisy v barvě, tak bych to musel rozstřelit něčím jiným. Na předchůdci, který měl nápisy ala Dean co odkazuješ to bylo hlávko/upínáky/podsedlová objímka ve zlatě. A prostě celé by to bylo děsné prznění podstaty. Je to teď tak, jak to být má a šahat na to na 100% nebudu.
Ještě k ložiskům. Ty keramicko-titanová 6903, které jedno také potřebuji, se zdá nesehnatelné. Ostatní je dostupné. U těch bílých rovnou řada prodejců píše, že na kolo ne. Asi tomu bude ta větší zátěž a rázy fakt vadit. Nicméně si myslím, že v ořechu můžou být tyto ložiska zcela ok.
14.9.18 19:52
Hogy, Cio, nic ve zlém, ale neděláte ze mě hlupce?
já tu čtu, že to nevzhledné logo je klasika a tradice a bez debat Dean
nedalo mi to a mrknul jsem se na web výrobce a hle co jako první na mě vyskočilo…:
https://www.deanbikes.com/gravel-bikes
jinak ale nic ve zlém, je to jedno z nejhezčích kol zde, jen to logo bych vyměnil
Ono to je celé sranda. Si pamatuji, jak jsem kamarádovi, co jel na Favoritu F12 těžce nakladal na biku Diamontback. Někdy konec devadesátek. Taky ocel, pláště 2" na 2,5 atm a vzorkem do lesa. Pak došlo na prohození kol a měl jsem co dělat, abych byl pořád vpředu. Ona ta ocel je úplně jinde, než byla kdysi. V několika výrazných skocích. První byl tepelně upravovaná ocel a druhý nerezové oceli.
13.9.18 22:59
jasně, já jen píšu o tom odkud pramení můj zafixovaný postoj
Trepi: tohle je ovšem prehistorická ocel. Je to jako srovnávat mého Kestrela se součastnou produkcí karbonu. Už ta moje Serotta CSi je o dost jinde (a taky na ní jezdím moc rád) a o součastných slitinách ani nemluvě.
13.9.18 22:41
13.9.18 22:33
orm: možná máš pravdu, ale asi jak jsem závodil tak teď už vím jak jet i bez wattmetru, ovšem je fakt, že stejné vím i při běhání, kde bych se tak obešel bez sporttesteru, takže se to nedá asi zevšeobecnit
@Trepifajxl: S tim wattmetrem si troufnu nesouhlasit, ze je to jen pro zavodniky. Kdyz znas svoje wattove limity, tak muzes jet ty kopce lepe a rovnomerneji, coz se hodi pro vsechny, zvlast u delsich kopcu.
13.9.18 22:12
Hogy: já mám tu tezi že „ocel se kroutí“ nějak zafixovanou po mém přechodu z oceli na karbon… a to jsem neopřesedal z nějakého ořezávátka, ale z Colnaga Master Piu…
já vím, psát tohle o Mastrovi je svatokrádež, ale prostě je to tak, sedl jsem na Treka OCLV a ten rozdíl byl neskutečnej
Pe-pog: díky, tu práci odvedl pan Čermák z Jihlavy, já jsem si jen pár detailů pak ještě dobrousil a dal jsem tomu povrchovku
ohromná výhoda je, že jak šaltr tak smyk jsou teď snadno a rychle rozebiratelné, dají se pak bezvadně vyčistit atd.
Třetí, když vidím ten šaltru, nezbývá, než ti sdělit, že jsi fakt blázen! Nádhera, moc pěkná záležitost
Ne každá ocel se kroutí. Dobře postavený ocelový rám je zatraceně tuhý. Pro Reynolds 531 to neplatí. Že to je ocel, která vznikla v letech třicátých a špička to byla ještě v osmdesátkách nic nemění na tom, že součastné slitiny jsou zcela jinde. To spíš už ten titan se umí kroutit. A kompcem dolu mají lehká kola ohromnou výhodu (gyrospkopický efekt).
13.9.18 21:41
watty potřebuje znát závodník, kdo jezdí pro radost, ten je nepotřebuje (a nemusí být tou radostí tzv. jízda na pohodu, čili mrcasení se po cyklostezkách, může to být i radost z bolesti při intenzivním zdolávání třicetikilometrového stoupání v Alpách, což je třeba moje pojetí radosti…), závodně běhám a jezdím na běžkách, tam řeším zátěžové testy, laktátové křivky a tepy, na kolo si beru jen sporttester na zápěstí, kvůli kilometrům, času, nastoupaných metrech apod., ani tepák si na kolo neberu, protože jsou to parametry, které prostě nepotřebuju
gramařina je prostě pro gramaře radost a zaujetí pro věc, podobně jako třeba známky pro filatelistu, jako bonus to lépe jede do kopce, ale není to priorita
na rovině a ve sjezdech to žádnou výhodu neskýtá, ba někdy je to i nevýhoda, ale to mě jako gramaře vrchaře netrápí
někdo třeba zase miluje starou klasickou ocel, má k tomu své důvody, své zaujetí pro věc a absolutně by nemělo smysl argumentovat mu, že ocel se víc kroutí
Já třeba vůbec neřeším aerodynamiku rámu a rukavic. Stejně tak wattmetr. Ostatně ten Dean byl půlrok bez té srandy na počítání kilometrů a na některých kolech to srandu nemám doteď. A u Deana je teď třeba s vybitou baterkou. Asi měsíc. Nejvíc mi na tom vadí, že když chci vědět, kolik je hodin, tak musím vytáhnout mobil. A to náhradní baterku mám doma :-) Prostě mě to vůbec nepálí. Ale zas chápu, že někdo jezdí na watty a neřeším to.
hele musim uznat ze tomu nerozumim a proste hledal sem za tim nakej smysl ,takze proste je to konicek mozna posedlost :) a jedinej smysl vidim v tom ze proste za „rozumny“ penize se nekdo snazi postavit lehky kolo ,protoze jinak samozrejme pokud je rozpocet jde koupit lehci dokonce seriovy kolo a nejlehci kolo ktery nekdo vyrobil ma ted nakych 2.7kg
milan.v.: tohle je na úrovni debaty „proč jsi koupil Mazdu MX-5, když ten Passat kombi BiTDI je v přímce rychlejší a narveš víc věcí do kufru“. A vůbec, proč raději rovnou nekoupit Transita. Absolutní nepochopení zápletky.
@jardalee: Resis blbosti. O nejaky vykon pri staveni lehkeho kola vubec nejde. Jde proste jen o to postavit lehke kolo a hledat cestu jak toho dosahnout. To je pro ty lidi ta zabava, stejne jako pro tebe je zabava resit vykon a watty.
Trepi napsal, ze do kopce to je rychlejsi. To asi bude pravda pro lehci jezdce, ale celkove, na ruznych profilech to pravda nebude, ale o to fakt nejde.
Prostě o tomto nemáš páru, gramaření není o nějakým šetření času, tak jak ty pořád řešíš.
se me trochu popletli sekundy a minuty ach jo :) stejnej kopec rozdil na kole 2kg jezdec 75kg a jezdec 95kg delka jizdy okolo 22minut ,rozdil pro jezdce 75kg 1.5minuty ,pro jezdce 95kg pouze 30sekund overeno spocitano jeli sme aji s watmetrem :)
13.9.18 20:29
jo, jo, pan Čermák, je to ze SRAM Redu
ja proste rikam ze bud fyzicku mam nebo ne a je proste fakt ze tomu nehovim spis z duvodu ze mam 95kilo a proste cim je clovek tezsi a silnejsi tim to pro neho ma nizsi vyznam a beru ze proste treba jezdec do 75kg na kopci dlouhym 22minut udela klidne 1.5sekundy u kola lehciho o 2kg ale jezdec okolo 95kg uz proste na 2kilovym rozdilu ziska jenom asi 20–30sekund ,ale pointa proste je ze i kdybych jel 200km coz pravda nejezdim tak finalni rozdil je zanedbatelnej ,a samozrejme porovnavam se seriovou karbonovou/titanovou silnickou do 8kg :) ale pravda uz par let tomu nerozumim a je taky pravda ze hmotnost kola pro me neni dulezita :) ale samozrejme je to konicek a smysl to zadnej mit nemusi ,kolo je to pekny :)
Kdyby tomu nehověl, tak nic nebrání porozumnění. Takto tomu jen absolutně nerozumí.
No a taky můžeš jezdit na Ukrajině, či Sobi 20. Pro tebe to bude mít přínos ještě větší a náklady na pořízení kola/servis blízko nule. Jen absolutně nechápu, proč na nečem takovém kole už standartně ty 200km švihy nejezdíš, když tyhle kola tak obhajuješ.
Chci tím říct, že se štouráš v něčem, cos nikdy nevyzkoušel a čemu ani v základu nerozumíš. A že by pro tebe (a i pro nás) bylo přínosnější, když to necháš plavat.
13.9.18 20:12
Extralite náby mám taky s karbonovou osou, ale ta je z Německa a je to jiný model, nemá straightpul
ještě jsem hodně ušetřil na hlavku Cane Creek Air, ale to asi nemůžeš na tenhle rám použít
kazetou se dostaneš o 90 gramů dolů, dalších 90 gramů jsem udělal například úpravou přehazovačky, rozebrat čepy, odbrousit díly a pak titanové čepy, něco podobného absolvoval i přesmykač, ale tam byla úspora samozřejmě nižší
jako to beru jako ze je to proste konicek a urcite treba upravovat sportovni auta je daleko drazsi ,beru i to ze to treba pojede lip jak 7.5kilo kolo ale prakticky jako amater proste pojedu treba 100km trasu pojedu na 8kilovym kole zajedu urcitej cas ,spalim naky kalorie ,ted pojedu na kole co mam 5.5kg a ujedu to o 10minut rychleji a spalim mene kalorii ,jenze v cem je pro me jako amatera prinos ,stejne musim mit tu fyzicku a jezdim proste na kole abych si dal do tela :) a stejne hodne zalezi na terenu ten prinos je pouze do kopce , u zavodniku samozrejme je situace uplne jina a je naprosto zadouci uz tak vytrenovanyho jezdce zrychlit a usnadnit mu jizdu ale pro amatera me to prijde naprosto zbytecny
Zatím asi nikdo. Ale Zdeněk Čermák jejich výrobu imho zvladne. Zda to bude lehčí ale fakt netuším.
Trepifajxl: kdo prosim tě dělá karbonový osy pro extralite náboje? To mě dost zajímá.
Tak to jo. Já jsem si říkal, když jsem si ty kola vyplétal, že ty osy neváží na ruku pomalu nic, ale zas jsem je nevážil. LW vychází, pokud se nepletu, z DT náb a tam to bude asi jinde. Vidím to tedy akorát na ložiska a kazetu, ale to by snad mělo stačit na to, abych se dostal pod 5,4kg.
13.9.18 19:35
Hogy: já prohazuju tři různé párky kol, takže šteluju neustále, teď je ten šroubek perfektně po ruce
13.9.18 19:34
Čermák mi dělal osy do Lightweightů a určitě doporučuju poslat mu tam původní osy na přesné změření
udělal mi ty osy perfektně, ale trvalo to dlouho a pak jsme ještě na přední ose řešili nějakou desetinku
Tohle gramaření je fakt diagnoza. Ale moc pěkná :) Nenechte se odradit chlapci a stavějte další krasavce. Aspoň se my obyčejní plebové můžeme kochat
Je to ve své podstatě přímo v uchycení do rámu/vidlice a nastavujes polohu přímo proti šroubu, který prochází rámem/vidlicí. Nic praktického, ale zas to stačí použít jednou.
Trepi: náboje máš stejný jako já? Jen když budu Zdeňka otravovat ohledně těch os, tak aby stačilo nahlásit „chci osy“ :-) a nic víc už neřešit.
13.9.18 18:49
Hogy: kde mají tyhle starší EE Cycleworks ten šroubek, kterým se vymezuje pozice špalků vůči ráfku?
13.9.18 18:47
tak do kopců je to znát pekelně, loni jsem v Dolomitech řešil technickou závadu, sevis mi na den půjčil kolo, které mělo tak 8 kilo, ten den jsem byl na kole nešťastnej
Titan mám moc rád a po letech zase začínám po Ti rámu pokukovat. Gramaření taky můžu. Po dílech je to gramařský porno, ale jako celek se mi to prostě nějak nelíbí.
Rozdíl 2 kilíčka je hodně znát a to nejen v peněžence.
orm: přesně, občas se najde někdo, koho ty kola jako taková fakt baví a různě se realizuje. Ostatně to je imho vidět na kolech co mám.
jardalee: no já mám zas úplně u zadku ten aero design. Vypadá to příšerně, je to náchylný na boční vítr a je na tom cítit každý kamínek. A ještě k tomu to je těžký :-)
@jardalee: Myslim, ze proste nechapes, proc se takova kola stavej. Rozhodne to neni duvod, aby byl clovek rychlejsi. Stavi se to proste proto, ze je to pro lidi konicek a cil neni mit co nejvykonejsi kolo, ale co nejlehci. Ber to jak to je, neni potreba nad tim nejak premyslet.
Někdo kolo ladí designově do posledního šroubku, věci si upravuje (leští, různé povrchove úpravy atd). Jiný si trochu zagramaří a zasměje se tomu už dnes nesmyslnému limitu 6,8kg, který je překonaný minimálně deset let. Další to chce mít co nejvíc pokroucený a co nejvyšší ráfky a dalšímu stačí, když je to pořád k vidění v reklamě. A většina koupí to, co je zrovna skladem ve slevě.
Každý si může najít to svoje. Já jsem se našel v prvních dvou kategoriích. A jestli to kolo má 5,5kg, nebo 7,5kg pocitově poznat rozhodně jde. Ja když na Deanovi prvně vyjel, tak jsem měl třeba pocit, že pod sebou nic nemám :-)
no a kdyz je tady tak malo prispevku :) tak jeste dodam ze ten limit je 6.8kg ale zavodni kola maj tak 7.0–7.6kg takze plno jezdcu to ani nevyuziva na maximum a dulezitejsi je aero design ,spolehlivost ,tuhost apod.
no ja nechci byt zlej u tak hezkyho kola ,ale proste to gramareni je celkove celkem nesmysl ,protoze jak uz sem psal zavodni kolo ma limit 6.8kg a niz to nejde takze samozrejme to chce lehkeho jezdce a z te rezervy spis pracovat s aerodynamikou ,posedem apod.,no a pro amatera na denni vyjizdky to taky moc prinos nema ,uspora par sekund na kopcich se muze stratit na rovinkach kde je zase lepsi tezsi kolo ,kvuli setrvacnosti ,a proste stejne clovek musi mit nakou fyzicku takze klidne uslape i to 7kilovy kolo ,ale samozrejme je to zaliba a clovek se rad podiva kam jde az jit :) a samozrejme se rad koukne na pekny kolo
13.9.18 16:48
já mám naštěstí 74 kg
Jardalee: re limit 90–95 kg – pokud někdo gramaří s touhle hmotností, tak to je fakt úchylka, protože to smysl nedává :-)
chápu,ale může se to hodit ,kdy to člověk třeba často nosí do schodu :) jinak oni ty ceny celkové nejsou nějak extrémní ,když prostě člověk schani to nejlepsi,třeba když chce člověk profesionální dráhový kolo look r96 ,tak ho taky stojí třeba 350–400tisic a to kolo nemá prehazovacku ,brzdy a ještě je těžký :) ale zase teda uveze 100kg + a bez deformace přenese výkon 2000w+ :)
13.9.18 14:47
jardalee: v případě gramařiny jde již jen o hobby/manýru, výsledný efekt není až tak podstatný
@vpa007: tak clovek jednou ozeli novou fabiii :) ale treba kdyby clovek hodne cestoval zvlast letadlem a chtel mit kolo sebou tak je to dobra vec :)
@jardalee: Tyjo… 4,55kg a transportní kuft Scicon k tomu, pecka! Jdu „vybrat“ svoji banku ;-)
no to me tam vypadlo ta 4.6kg merida ma prave max. zatizeni 90kg a limit jsou hlavne zaplety ,takze po vymene za pevnejsi by se stale dalo dostat na slusnou hodnotu hmotnosti celyho kola a clovek okolo 90–95kg by na tom mohl jezdit bez obav
to vpa007: oni ani seriovky nejsou tezky ale celkove je otazka jestli to za tu hmotnost stoji ,zavodnici maj stejne predepsanou nejnizsi hmotnost kola a u amatera je ta uspora v radu sekund ,a kdyz to ruzne testovali s watmetrem a zjistili ze nejlepsi je proste min vazit nez u cloveka 90kg naka uspora 1–2kg na kole
13.9.18 12:57
ta obyčejná hybridní ložiska ti žádnou hmotnost neušetří, ta bílá celokeramická ano, ale jak jsem psal, po čase hučí, ta ti-ceramic jsou lehká a bez problémů, akorát dražší
Já měl na mysli spíš něco jako https://www.ebay.com/…231625135333?… . Ty bílá vypadají imho podezřele na první pohled :-)
13.9.18 12:27
prosím tě, s těmi bílými z Činy jsem taky experimentoval, lehká, levná, točí se moc pěkně, ale… po nějaké době začaly strašně hučet a řvát, tak jsem to zase vyndal a teď používám od OmniRaceru titano-keramická
No a když vyměníš i rám (stačilo by vzít i obyč. karbec z dekáče, který i s vidlou váží méně než ten Dean bez vidle) jsi v pohodě pod 5 a to přece zní ještě lákavěji ;-).
Nasadil jsi mi brouka do hlavy :-) Alu kazeta, karbonové osy + keramická ložiska a jsem s přehledem na 5,3× kg. A to zní lákavě :-)
Cas tam dával za ložiska? Na Ebay ( https://www.ebay.com/sch/i.html?… ) je toho třeba hromada za hodně levno, ale jsem dost na pochybách ohledně kvality.
13.9.18 08:29
Hogy: Recon je úplně v pohodě, těžko u těch kazet stanovit životnost, když používám více druhů a nevedu si přehled kolik toho najezdím na které a zatím mi žádná neodešla (11–23 a 11–25 dural s keramikou Recon mám už 4 roky a zatím jsou bez problémů), také ale životnost zvyšuji používáním „šetrných“ řetězů YBN s titanovými rolnami a pouzdry
naopak značně problematické se ukázaly být duralové kazety SeqLite, před těmi varuji, dva případy, kdy vydržely jen rok a jezdily na tom holky (i když ne zrovna holčičím způsobem)
No já kdy to celý čtu, tak se mi chce plakat z toho, že sem ve váhové kategorii 95+ a váhu kola pod 8kilo prostě nechápu, že to něco může unýst ;-)
K duralu na této pozici mám značnou nedůvěru. Byť váhová úspora je tady velká. Kolik ta duralová vydržela?
Jak tak čtu Trepiho příspěvky, tak se mě chce plakat čím dál víc… :(
13.9.18 07:36
cio: neber mě tak vážně
hogy: ještě mi vypadla z výčtu jedna značná rezerva – kazeta – tam je značný prostor k úspoře gramů bez kompromisů
já vozím duralovou (s povrchem tvrzeným keramikou) Recon, 11–23 má 80 gramů a do hor titanovou OARSM 11–27, která má 105 gramů
u té duralové mě hodně překvapila životnost
13.9.18 01:36
Prostě ty Suby v bicoloru už za ty peníze seženeš. Ale má to strašně vysokej MI, takže nic, co bych chtěl.
Trepi: ok, zapátral jsem na tom googlu a určitou představu má. Chápu, že to raději nikdo nepočítá, navíc zde jistě platí ,, musíte li se ptát na cenu, pak na to nemáte". Zeptat jsem se ale musel, protože nedávno na mě vykoukla nabídka na nějaký Specialized za 230 000 a já si říkal za co? Toto kolo mi přijde nesrovnatelně lepší a hlavně zajímavější a proto mě zajímalo jak moc srovnatelně nebo nesrovnatelně se cena liší.
A co se týká machrování, tak machrování to sice není, ale chlubení rozhodně. Každé vystavení kola zde je přeci chlubení. Když by to lidé nedělali nic bychom neviděli. A říci cenu, když se na ní někdo zeptá bude za machrování považovat jen pitomec. Za machrování bych považoval, kdyby Hogy napsal že stálo 180 a ty by si mu napsal že to tvoje 200 a nebo když by tu někdo napsal podívejte se na moje kolo za 200, ale o to tu přeci nešlo.
KUBULA: co se ceny týče, tak se zcela stotožňuji s tím, co tu v těch několika příspěvcích napsal Trepifajxl a řešit to tu fakt nehodlám.
@KUBULA spokojil bych se s tim, ze to je z kategorie 200++ :)
jinak si prisednu k tem co by zrusili ty barvicky. Pravej luxus se necha hledat…
A koukam na webu uz ty kola nemaji foceny s barevnyma logama . Ale dle vkusu kazdeho soudruha. Me to vzdycky pripomene Dark Side od PinkFloyd.
Ono je to fakt ráfek od ráfku. Alespoň co jsem zkoušel. Co fungovalo na Ax ráfcích je na Enve zcela nepoužitelné atd. Mrkni na brzdy, které tam mám. Vypadají fakt o dost jinak a jsou ještě z doby, kdy to nekoupil Cane Creek.
Těch 4,5 kg taky považuji za hranici reálně běžně použitelného co jsem si počítal různé věci.
Ve vztahu k designu jsem na tom já a Cio hodně podobně, tak si můžeš rovnou připsat ,–)
12.9.18 21:15
Hogy: přesnou hmotnost nemám, ale jsou korkové a už v ruce je cítit, že neváží nic
ty brzdy na fotce mají logo gravírované, žádný plast tam není
žluté Swisstopy ti nebrzdily? teď je vozí dcera na Corimách Winium +MMC a brzdí fantasticky
Jinak ještě k té dole zmíněné červené na sedlovce. Je tam sundané logo a ponechaný pouze nápis. Zas jak také padlo, tohle je snobské kolo, takže ta firma z toho musí být jasná :-)
12.9.18 21:13
Kubula: ne, jen jsem chtěl naznačit, není to moje stavba a i kdyby byla tak tu nechci psát ceny, protože to se tu hned vyrojí plno residentů, kteří to budou mít za machrování, (a u svého kola bych to neuměl stanovit, protože jsem to záměrně nikdy nepočítal)
12.9.18 21:11
Hogy: jsem na 4,2 kg, ale není to korektní údaj, je to váha na těch Ax kolech, která normálně nevozím a jsou na nich 120 gramové galusky, které používám opravdu jen na hladká alpská soupání
s podobně odlehčenými Lightweight Ventoux a galuskami Tufo Jet 160 jsem na 4,5 kg, na Lightweight Meilenstein a galuskách 225 gramů jsem na 4,7 kg
těch 4,5 kg považuju za limit, myslím za limit, aby to ještě pořád bylo normálně použitelné kolo
jinak chápu to co píšeš o titanu, já mám výhodu, že jsem ulítlej na karbon, protožě pro gramaře, který chce navíc vše puristicky černé je to ideální materiál
(a navíc tím lezu na nervy Ciovi, což mě baví :-))
Jo, tyhle jsem už nechtěl :-) Jinak botky od THM, alespoň v porovnání s origo EE, které jsem tam měl, vychází lehčeji. Byť z hlavy tuším do 2g. Žlutý SS tady nefungovaly. Ty červený Corimy jsem taky zvažoval. Nemáš jejich přesnou hmotnost?
Ježek je od Extralite. Na něčem to pro mě zcela podstatný víčko držet musí :-) Klasiku mám akorát na Kleinu, kde je sloupek ocel.
Bowdeny jsou duralové a zylonový lanka tam jsou. Chvilku tam byla ocel a v tom papíře mám z toho teď takovou čmáranici, že se v tom teď orientuji jen dost těžce.
Kliky jsou s převodniky.
Ten titan je tady jasně daný. Litespeed umí třeba lehčejc, ale měl to být rám zcela podle mých představ. A Dean mi je hodně sympatický.
Jo, tohle je gramařina bez nějakých výrazných úletů, či v míře minimální. Ale vrtat do duralové patky se dá, stejně jako do duralových šroubů :-)
Kdyby mi zas někdy ruplo v hlavě, tak by to byla ocel od Yamaguchi. Ale to by byla zas trochu jiná stavba, které bych hádal 7,xxkg.
Je někde k vidění ta tvoje šílená gramařina? A jsi už alespoň na 4kg? :-)
Trepi: pokračuj prosím. Hovado má sice pravdu, že existuje Google, ale mě to nepřijde jako blbá otázka a navíc pak postrádám smysl a podstatu fóra, když odpověď na otázku zní „vygoogluj“ si to. Nejsou to přeci tuctové součástky, které najdu na každém e-shopu a navíc předpokládám, že výrobci asi nebudou mít všude ceníky.
12.9.18 21:00
Hogy: ty brzdy, já mám loňskou direct-mountovou verzi a žádné plastové logo nemá (74 gramů)
nejlépe se mi osvědčily špalky korkové červené Corimy a nebo žluté Swisstopy
12.9.18 20:54
tak jestli můžu jako šílenej gramař, tak:
na rámu můžeš udělat 700 gramů, pokud se ztotožníš s karbonem (mimochodem samozřejmě stejně tak ručně dělaném)
kliky předpokládám z převodníky
lanka když dáš zylonový, tak seš hned o 30 gramů dole
ježek klasicek rozpěrnej bys v karbonové vidlici vůbec neměl mít, já používám ten těžkej do karbonové vidlice, ale jen na montáž, po utažení ho vyndavám, drží to naprosto spolehlivě celý rok, váha 0
jinak plus mínus, pokud nechceš stavět úplnou šílenost tak všechno gramařsky cajk :-)
Brzdy jsou super a já mám velkou radost, že jsem sehnal ještě provedení bez plastového loga atd. Jen teda najít špalky, se kterýma ty ráfky od Enve nějak spolupracují snadné nebylo.
Hmotnosti jsou už asi jasné. Ten titan byl pro mě jasný. Na lehkém karbonovém rámu by to bylo hned pod 5 kg.
Na hmotnosti by to bylo spíš na tabulku. Pokud bych se v těch ukrutně nepřehledných papírech vyznal. Přeci jen je to víc jak rok, kdy jsem to stavěl jsou tam váhy jednotlivých bowdenů/lanek v plné délce a pak případné odstřižky… Ale pár věcí z toho jasných je. Třeba košíky mají 14,7g. Včetně šroubků :-). Překvapilo hlávko. Cane Creek to asi uvádí včetně ježka, víčka a ještě krabičky. Reál 83,7g, což je na tento typ velice slušná hodnota.
Když koukám do papírů, tak kola mají 871g. Hlava zklamala :-) . Jinak papír taky říká, že přední kolo s nalepenou/nafoukanou galdou má 587,3g a zadní 767,6g. Upínáky pak 37,5g a kazeta i se závěrnou maticí 180,3g.
Vidlice 285g
Rám 1383g
Kliky bez ložisek 498,5
Podložka pod představcem (20mm) 4,7g
Omotávka 47g + zátky 6,4g
Pedály 148g
Lanka + bowdeny 57,7g (asi, kdo se má v té čmáranici vyznat :-))
Kliky (bez ložisek) 498,5g
Brzdy v kompletní instalaci 182,6g
Představec 81,9g
Řídítka 156,6g
Sedlo + sedlovka 136,6g
Ježek + víčko 9,7g
Sedlová objímka 10,9g
Řetěz 218,3g
Výsledek je pak už jistota spočítaná tehdá a nějaká ta dílčí čísla snad někomu něco řeknou. Teď to teda bude asi o něco lehčí. Přeci jen galdy maj něco najeto, byť ty kola střídám.
12.9.18 20:29
Hogy, mě by moc zajímala hmotnost rámu, protožetam bude asi největší rezerva, ale chápu, když seš vysazenej na titan a ocel
jinak co říkáš brzdám? já jsem z nich naprosto nadšenej
Gramařská onanie, škoda, že s mým skoro metrákem se na něčem takovém ani neodvážím, byla-li by ta možnost, projet…krása a honem nafoť poslední ;-)