průchodnost pláště 40mm
průchodnost pláště 40mm
průchodnost pláště 40mm
Protože se mi množí dotazy na průchodnost Canyon Inflite AL SLX 6.0 Race, tak právě včera jsem dal nové pláště Michelin Power Gravel 700c Folding Tyre 40mm. Ještě jak jsem na kolo čekal, psal jsem do canyonu jakou šířku pláště tam nejvíc dostanu. Odpověď byla 35 mm. Tak nevím, na zadní stavbě ještě tak 3 mm z každé strany a zepředu ještě snad 10 mm.
(vloženo 16.9.18)
18.9.18 16:12
CX a Gravel bych vůbec nesrovnával.
Samozřejmě ve spodním úchopu kolem rychlosti 30km/h už bude nějaký rozdíl. Ale spodní úchop jezdí dlouhodbě minimum lidí. Na druhou stranu na 29" HT se dá užít si pak i nějakej ten terén. A jestli udělám rozdíl na průměrce o 1–2km/h na bajku pomalější, tak to už je přeci jedno. Gravel přeci není kvůli honění průměru…
@maajkee: Ja mam zmereno, ze ve spodnim uchopu, pri stejnych wattech jedu o 2–3km/h rychleji nez kdyz se drzim nohore. Takovou flexibilitu na biku nemas. Gravel/CX je rychlejsi nez MTB. Rozdil dela prave ta geometrie s riditkama. Muzes tvrdit neco jineho, ale ja to vidim na wattmetru :-).
pri rychlostech do 30km/h to je zanedbatelny rozdil, o to vic pokud na tom nezavodis…
TheJD: Pokud se bavíme o gravelu a ne o CX, tak o tý aerodnymaice už bych celkem značně pochyboval. Na MTB bude možná nazaženější posed. Na gravelu o něco užší, ale rozdíl to udělá nula nula prd. Já to beru z praxe, kdy mám určitý trasy projetý jak na 29HT na na gravelu. Rozdíl minimální. Na klasický silnici jsem měl průměry samozřejmě vyšší.
17.9.18 10:11
To s tou rychlosti ovsem vubec neni pravda. Na gravelu mas vyrazne aerodynamictejsi silnicni posed.
Asi tak, ono ve výsledku je ta 29ka s pláštěma s rychlým vzorkem v podstatě stejně rychlá, ale mnohem univerzálnější :)
kdysi vsichni rvali 27,5 kola do 26 ramu a vidlic, ted je moda rvat co nejvetsi plaste do cx a gravel ramu :D stejne to stale vse smeruje k 29 xc :D
Matbiker- díky, asi bych se teda stavil pro tu folii, pokud by to šlo. Petulda- měřil jsem to, přišlo mi, že 40mm tam v poho vleze, spletl jsem se, špatně jsem měřil, sypu si popel na hlavu, ještě že všichni ostatní jsou neomylní. Psal jsem, že s tímto kolem nebudu jezdit ve sračkách, občasné přejezdy terénem to ano, ale spíš to mám na rozbité asfaltky kterých je v okolí dost.
No minimálně u toho RB RX by se předpokládalo, že když je to CX, tak by se měl oficiální CX 33mm plášť vejít s velmi dostatečnou rezervou pro bordel a bahno. A jak je vidět, nemusí to být pravidlem.
Zase je fakt, že pokud výrobce odpoví na přímej dotaz prostupnosti gum 35mm, tak vše navíc beru jako bonus a nemohu se na to spolehnout. K tomu známej fakt, že každá guma je reálně trochu jinak široká, byť má nějaký rozměr ve specifikaci a hodně dělá i šířka ráfku.
Já bych tam tu 40 nechal a dle rad jen oblepil fólií zadní stavbu kolem nejbližších míst – řešil bych to až po nějakém nájezdu, zda se to hodně dře nebo ne (to půjde poznat po pár kilometrech). Nějakej malej prostor navíc tam je, kolo má pevné osy a nejhorší smrt je z vyděšení, jak je dole psáno.
Souhlas s p@X.
Zvlášť úvaha „rozmumné maximum je 35, tak si koupím 40“ zaslouží uznání.
17.9.18 08:28
RB RX + plášť 33mm…jedna bahnitá kaluž…polepil jsem vnitrek zadní stavby průhlednou fólií a bahnu se vyhybam :)
Normálně to tam nech. Víš že nejhorší je smrt z vyděšení. Přijeď ke mně, dám ti kus pásky, kterou polepíš trubky zadní stavby a pokud nebudeš jezdit v ultrasračkách, tak to bude v pohodě.
Zkus G-one v 38mm, mělo by to být ok.
Protože jsem to měřil a zdálo se mi, že 40mm tam v pohodě vejde. Tak je budu asi muset sundat a prodat, chybami se člověk učí.
Nějak nechápu když jsi tam ještě psal, jak širokej plášť se tam vejde a oni ti napsali 35, proč sis kupoval pláště 40mm :)
Tohle ti bude podle me lestit zadni stavbu i za sucha v ostrejsich zatackach.
Meli pravdu kluci z canyonu, cyklokroska je delana na 33, s tim ze to ma zvladnou i nejvetasi sracky. Na 40 gumu bych si koupil spis gravela, tam si pruchodnost dela kazdej vyrobce jak potrebuje.
tak doporučených je min. 6mm z každé strany (rám-plášť), tak jestli tam máš cca 3mm, tak víc jak doporučených 35 bych tam nerval, pokud s tím nejezdíš jen na kafíčko/pivíčko
No nic, už je nevyhodím, pojezdím a když bude zadek dělat bordel dám tam 35–38mm. V blátě moc jezdit nehodlám, na to mám jiné stroje.
Ten zadek už je hodně hrana. Stačí trochu lepivého bláta a máš oleštěné šavle…
Osobne bych rekl, ze predek v poho, ale na hrane a jen za sucha. Do bahna ubrat tak 3 mm aspon.
Vzadu je to za hranou. Tam ubrat aspon 2 mm na sucho a do bahna urcite nedavat vic, nez tech psanych 35 mm.
Uvidím až víc pojezdím, zatím jen na suché cestě a horší asfalt, ale určitě je to pohodlnější. Ten giant TCX je hodně pěkný.
16.9.18 18:47
Ideální šířka 25mm.