Katčino kolo i s brašnama
Pár detailů je provedeno jinak
Ovládání řazení je taženo přímo z rámu
Spokojená Katka (konečně se dočkala)
A moje kolo
Vidlice a kokpit
Hlavové trubky zhotovené technologií bi-laminated
Grafika je kompletně lakovaná
Zadní osvětlení - 3x LED dozadu a 2x LED do boků
A to jsem já
Předem bych se rád omluvil, protože vkládám rovnou dvě kola. Jsou totiž téměř stejná, takže snad mi bude prominuto.
Vývoj trval skoro stejně dlouho jako u raketoplánu. Materiál jsem si koupil v roce 2015. Ze začátku to šlo celkem rychle, protože první rám jsem představil po cca 3 měsících.
Poté jsem se ale drobně zadrhnul a vše se táhlo. Nakonec jsem musel slevit i ze svých požadavků a provést zjednodušující úpravy, jinak bych to asi nedokončil nikdy. Takže pohon řemenem a Arduino padlo.
Protože vývoj trval opravdu tak dlouho, tak se postupně i měnilo určení kola. Původně měla být určena pro jarní a podzimní cesty do práce. Takže co nejvíce bezúdržbové, s blatníky, osvětlením a malým nosičem na postranní brašny. Mezitím jsme ale začali dělat na sebe a pracujeme z domu. Takže kola budou využívána na cesty s malými brašnami na lehko (bez stanu) a taky trochu do horšího počasí (nepíšu přímo jako zimák, ale v podstatě to moje i jako zimák).
Pár dalších podrobností:
Pohon řemenem byl nakonec opuštěn po zkušenostech na předchozím kole (řetěz je prostě lepší).
Z vnitřní baterie je napájeno přední světlo Lucifer MK3 i zadní osvětlení, které má vypínač za hlavovou trubkou a umístěné je v koncové části nosiče. Vedení je kompletně vnitřní, nabíjení je prostřednictvím konektoru u světla.
Alfine je mírně upravený a řadící lanko je taháno přímo z rámu. Odpadla ta hnusná páka, která drží konec bowdenu.
Brzdy jsou taženy vnitřkem, u té přední byla instalace celkem porod, ale je to tam. Hadice vstupuje totiž už do představce.
Nosič je kompletně nerezový a je napevno. Velikostně je přizpůsoben na brašny Ortlieb Front Roller. Blatníky jsou Curana Mudguards CLite v šířce 30mm. Lahve jsou bezkošíkové Fabric, ale toto byl velký omyl. Až je poztrácím všechny, tak dám klasiku od KingCage.
Vnitřní rohy od SqLabs – hodně návyková věc, budu používat i na dalších kolech.
Gripy ESI Chunky – nasazování porod, ale jinak zatím spokojenost.
Moje první kolo na bezduších – instalace této kombinace naprosto bez problémů, držely tlak i bez tmelu.
Kdo se dočetl až sem tak dejte vědět která barevná kombinace se Vám líbí více.
(vloženo 18.9.18)
Značka | kamaro frameworks |
Model | 003 a 004 |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | na míru |
Hmotnost | 12 (včetně plně nabitých baterií) |
Rám | kamaro frameworks, Columbus Zona + 25CrMo4, posuvné patky, integrovaný nosič, 2x 18650 baterie uvnitř rámu |
Vidlice | kamaro frameworks, 25CrMo4, pevná osa, vnitřní vedení brzdy, upside-down konstrukce |
Hlavové složení | KCNC/Chris King |
Kliky | Praxisworks M30 Zayante/ FSA Gossamer |
Středové složení | Praxisworks/FSA (PF30) |
Měnič | Shimano Alfine 11s |
Řazení | Shimano Alfine 11s |
Převodník | Gebhardt Klasic,1s, 40z |
Kazeta | Shimano Alfine 20z |
Řetěz | Shimano Nexus |
Náboj přední | Shimano XT 15x100, 32H |
Náboj zadní | Shimano Alfine 11s, 36H |
Brzda přední | Shimano SLX, kotouč XTR 180mm |
Brzda zadní | Shimano SLX, kotouč XTR 160mm |
Brzdové páky | Shimano SLX |
Ráfek přední | Lightbicycle RRU45C02 + páska Notubes + ventilky LB |
Ráfek zadní | Lightbicycle RRU55C02 + páska Notubes + ventilky LB |
Dráty | DT Competition + mosaz niple |
Pedály | Shimano PD M520 |
Řídítka | kamaro frameworks (kombo s představcem) |
Představec | kamaro frameworks, upside-down konstrukce |
Sedlovka | integrovaná |
Sedlo | Brooks Cambium C17 |
Pláště | Schwalbe Pro One 622x28 + tmel Notubes |
Bodová škála naprosto nedostatečná, dávám 99!
Naprosto nechápu některé ty komentáře. :(
Místní chlapci a děvčata by si laskavě měli uvědomit, že vzít naditou šrajtofli a koupit top osazenýho spešla je hrdinství na úrovni prvního stupně základní školy a porovnávání pindíků.
Koupit komponenty dle vlastního výběru, sladit to a poskládat do funkčního kola je taková maturita a známka jisté B-F plnoletosti.
Nechat si udělat věci na zakázku, zvládnout upravit díly, zaplést kola nebo přelakovat rám, tam už to zavání i nějakou zručností.. A co si budem povídat – donést dom dimplom je pro spoustu lidí míň dřiny, než se naučit něco dělat rukama.
Ale kur*** dopr*** buďte soudní, toto co je na fotkách, to je těžkej postgraduál!!!
Máš to naprosto nádherný!
Ach můj bože to je krása.....nechceš mě adoptovat do rodiny?
Dokonalost ve všech detailech, nejhlubší smelnutí klobouku jaký umím ✌️
Fakt pěkné! Bych to rád projel ;-)
Jinak tip na ESI nasazení, který se mi osvědčil, stříknutí dovnitř gripu čistič na kolo (mám takový běžný nejobyčejnější zelený), to samé na sundání, prizvednu grip a striknu pod něj injekční stříkačkou ;-)
daldrum: Od jaké rychlosti je u Tebe „povolené“ mít vysoké ráfky. Třeba tuto podmínku splňuji…
K tuhosti: Vážím kolem 63kg. Bez brašen je to bez problémů, s brašnama je poznat trochu odlišné chování. Ale to je poznat na každém kole s brašnama. Pokud bych něco podobného stavěl pro 70kg jezdce, dám horní trubky 12mm, pro 75kg spodní 35mm a horní 14mm a nad 80kg bych už jim tuto konstrukci rozmluvil…
27.9.18 22:15
26.9.18 17:52
Pěkné ale zajímalo by mne jakou to má boční tuhost díky těm horním „trubičkám“.
cioran-m: To, že dle tebe naprosto nezáleží, jestli tam jsou vysoký nebo nízký ráfky, neznamená, že není někdo, komu na tom záleží:-). Mně by na tom záleželo i na takovým kole, vlastně právě na takovým kole. Zřejmý praktický důvody: Vysoký ráfky jsou prostě pro rychlou jízdu – tohle není kolo pro rychlou jízdu, tady bych je nechtěl kvůli silnýmu bočáku. Protože vím, jak s mou docela nízkou vahou dokáže cvičit silnej boční vítr při použití 46mm ráfků, a že poslední dobou u nás docela fouká. Zkrátka by mě to nenapadlo použít, i když vysoký ráfky vypadají dobře, ale jak na kterým kole. Tady mám ale dokonce pocit, že hlavně ten zadní ráfek je pro toto kolo až moc, takže u mě by to nevyhrál ten vysoký fárek ani z estetického pohledu, ale každý jsme jiný a to je dobře
22.9.18 21:43
Pokud se nepletu, tak přes tohle kolo jsem se dostal před lety k Robovi a jeho kolům. A pořád to považuju za jeho nejlepší stavbu.
Tomii paráda. Neznal jsem. Řada pěkných detailů a nápadů.
Hogy: To Yamaguchi je moc pěkné, líbí se mi tvar toho představce a ta korunka vidlice – ta je naprosto luxusní…
Rob English na svých rámech používá spoustu zajímavých technických řešení (upside-down vidlice, jeho skvělý skládací systém, jeho konstrukce s integrovaným nosičem, kompletní vnitřní vedení a pod.). Ale nemá ty rámy dotažené do takové detailní elegance, prostě řeší hlavně funkčnost (i když pár výjimek potvrzujících pravidlo se najde).
Z hlediska čistoty detailu patří mezi mé oblíbené Nao Tomii. Konkrétně tento kousek mám moc rád. Je u něj dobré také to, že vkládá i spoustu fotek z výroby bez laku, což je pro mě otevřená kniha…
K nerezi: Chystám se na ni a plány směřují k tomu nejlepšímu co se z hlediska nerezi dá sehnat. Ještě ale musím napřed potrénovat na dvou jiných rámech…
Ještě vlastně, inspirace Robem Englishem je u tebe jasná (není myšleno vůbec zle) a vzhledem k tomu, že já mám řadu jeho věcí taky moc rád, tak sem hodím odkaz na pro mne asi nejhezčí součastnou ocel. Mám teda namysli rámovou sadu a představec. Inspirace kolama na ovál se tam nezapře (inu japonci… :-)), ale pro mě to je něco neskutečného. http://www.cycleexif.com/dougs-yamaguchi
Ano, do určité rychlosti větru to platí :-) Jinak to kolu bude asi pěkná „žehlička“, byť v tuhosti to už jen vzhledem k té horní rámové excelovat určitě nebude, ale u těhle kol jde o pohodlí, ne o vlastnosti ve spurtu. Jak máš řešené vedení lanka rámem, aby to nemlátilo?
Tak a teď něco z nerezu, ať se doma nenudíš :-)
Hogy: Měl jsem z bočního větru strach, ale je to v pohodě. A taky si myslím, že na ocel klidně mohou jít vysoké ráfky. S obdobnými dogmaty bych to kolo musel postavit na cantilevrech, galuskách s béžovými boky, venkovním vedení a striktně stříbrných komponentech.
Vysoký ráfky na součastnou ocel patří, ale tady bych taky raději viděl nízké. I vzhledem k zaměření kol a větší náchylnosti na boční vítr.
21.9.18 11:19
Super bajky bily
S čepičkou a brejlema to samozřejmě byla nadsázka. Nebrat to vážně ;)
Vanderpoel: úplně s tebou souhlasím ;) tak tak
ta kola jdou sice uplne mimo me, ale presto i ja vidim, ze je to krasna prace. a zrovna u takovych kousku se rad podivam i na cloveka, ktery to ma na svedomi. a cepice mi k takovemu kolu prijde dost stylova. ostatne sam bych ji rad vozil, kdybych a) na to po nekolika vydatnych tlamach mel koule a b) v tom nevypadal jak retard.
Co se týče těch světel…co tam je za baterku? Máš to zajímavě řešený
Moc pěkný, ale já bych tam nechtěl ty vysoký ráfky – pro mě na takovým kole postrádají funkční smysl. No a když už blatníky, tak opravdu blatníky, ne tyhle šidítka.
Pista: Souhlasím, mě se taky nelíbí. Uvidím jak často budu potřebovat vytahovat přední kolo.
Vlastní práce, vlastní nápad…smekám nad tou šikovností. Líbí se mi vlastní technická řešení, jako je uchycení vidlice a představce, systém nosičů, integrovaná sedlovka… Na závěr si dovolím napsat jednu drobnost, která mi neladi, což samozřejmě vůbec kolům neubírá, a to rychloupínáky, volil bych nejake vlastní, minimalistické na imbus. Není to pak asi tak pohodlné na výměnu, ale ty páčky zbytečně trčí s těch krásně subtilních ocelových vidlic.
maajkee: Omlouvám se za fotky, ale ono to chce občas vyfotit kolo i se srovnatelnýma proporcema. Ať je vidět jak to velikostně sedí k dané postavě. Omlouvám se současně za divné brýle, vozím jenom jedny a čiré mi vyhovují. Více brýlí si pořizovat nebudu s ohledem na cenu dioptrických skel, která v nich mám vsazená :-). Jo a helmu vozím, jen jsem si ji sundal na focení, aby byla vidět i čepička :-)
180 kotouč je tam jenom proto, že se mi tato sestava (2×180 a 2×160) ležela v šuplíku. Až bude potřeba výměny půjde tam 160/160.
Ubrus: Těší mě, že to označuješ slovy luxusní… Jinak ale příspěvek moc nechápu s ohledem na údajnou složitost – převodovka je celkem bezúdržbová, karbonové ráfky a integrované světlo nejsou z hlediska údržby náročné, tubeless gumy nejsou papíráky (naopak), blatníky toho trochu pochytají. Navíc jak píšu v textu, nakonec toto není kolo na každodenní dojíždění…
Prave ze z hlediska kazdodenniho pouziti se mi alfine a integrovana svetla libi, udrzba minimalni.
Pro mě jsou to taková kola na nějakou výstavu protože s rámy si majitel opravdu vyhrál, detaily jsou úchvatné a obdivuju že někdo něco podobného umí, ale z hlediska člověka který používá jako každodenní dopravní prostředek je to až moc luxusní a zbytečně složité-převodovka, karbonové ráfky, tubeless papírové gumy, integrované světlo, úzké a krátké blatníky..
180mm přední kotouč na pevnou vidlici a daný typ kola taky moc nechápu. Jako kola jsou to fakt hezký a vážím si jakýkoliv takovýhle práce, ale příjdou mi děsně nepraktický :)
Když už jsi chtěl takový užovky 28mm a vysoký ráfky nebylo by lepší silniční kolo? Nemusel by jsi rešit ty podivný rohy, taky mi tam nesedí 180mm kotouč a ty blatníky jsou spíše na parádu, jako stylovka super ale na nějaký každodenní dojíždění bych takový kolo nechtěl.
bernie: Protože, se v týhle sekci rád kouknu na pěkný kola a nechci se dívat na týpky s divnejma brejlema a malou čapkou :)
Proč by si měl odpustit fotky s uživateli kol? Na kole jezdí člověk a já hodně vysoko hodnotím, že k vysokému stupni personalizace má zmáknutý i stejně osobitý outfit.
Ale jak tu někde bokem zaznělo:
Jak na kole visí něco praktické a je tam minimálně stín uživatele, tak špaténka.
Mě u obou strojů uniká význam i umístění /z mého pohledu ovšem/ pouze těch rohů na řídítkách.
Samozřejmě moc hezký, jsi velký detailista, mraky práce. Ta zelenkavá je zajímavější.
Krasna prace. Za sebe bych to jen poskladal na osmirychlostnim DH Sramu, 140mm kotoucich a na 35mm obuti.
Kola hezký, jen by sis mohl odpustit ty facebookovský fotky s majitelema… Na to jsou tady jiný kategorie
K vysokým ráfkům: Očekával jsem ohledně tohoto připomínky a diskuzi. Je to určené na silnici a z hlediska jízdních vlastností to přináší drobné výhody zejména po rovině. I když je to s blatníkama a nosičem na brašny, tak posez je relativně sportovní. Z hlediska vzhledu jsem se právě snažil o kontrast tenkých trubek a vysokých ráfků. Trubky jsou použity opravdu tenké (DT31.7, ST 28.6, vzpěry jsou 10mm) a opticky jsou potlačeny právě vysokými ráfky.
Myslím si, že kdo se zajímá o custom tvorbu tak inspiraci zná a zároveň ví, že mnohá technická řešení jsou právě zde okoukaná. Jinak první kolo které mě na tvorbu Roba navedlo také mělo vysoké ráfky v kontrastu se subtilním rámem (takže taková zpětná děkovačka Robovi).
Dále jsem čekal diskuzi ohledně rohů. Původně jsem uvažoval o gripech Ergon s malými integrovanými rohy ale díky opravdu dlouhému vývoji mezitím vznikly vnitřní SQLaby, takže jsem je zde použil. Delší výlety se nedají zvládat pouze na rovných rodlech, je potřeba měnit polohu rukou. Odhadem asi 80% času se držím za rohy a mám zde 3 drobně odlišné úchopy pouze za rohy. Úchop je úzký, ve stoje se v této šířce za rohy jezdit nedá. V sedě je to ale naprosto v pořádku.
…jo a krásně mě pobavilo to zadní osvětlení. Ani bych si snad nevšim, páč jsem si vše pročetl :)
Woow krásná práce!!! Koukám na to jak blázen. Sice to není můj styl ale musím říct že je to fakt originální a máš u mě velký obdiv. Ty kola se tam asi někomu líbit nemusí ty vysoký ráfky že?? Ale stejně je to super. Seš dobrej a hotovo prostě!!
Krasna prace, moc se mi to libi. Jen souhlas Vilemem ohledne tech vysokych rafku.
19.9.18 07:39
mě tato kola vůbec nic neříkají, takže práce asi pěkná, design umírněný, ale jezdit bych na tom nechtěl
a ta masivní kola na vysokých (proč vlastně?) ráfcích s opticky vzdušným rámem nejdou dohromady
Ahoj.Jak už tu psali jiní je to skutečná nádhera i když né každému se tento styl líbí. A co se barvy týče, tak kolo pro paní se mi líbí víc. Máš můj obdiv.
je to nádherný. ty rámy jsou skvost, detaily umělecké. jsem zvědavý na tvé další rámy
19.9.18 03:48
Tyjo… jako není to mý kafe, ale líbí se mi to. A líbí se mi Zoidbergovo zhodnocení „krásný retro-futuro“, je trefný! Jinak pokud bych si měl vybrat, tak pánskou variantu, Bianchi je super, ale sem konzerva ;-)
I když tam jsou detaily, které bych řešil jinak, tak jako celek super práce a nelze než za 5.
Notypyčo.. jsem zapomněl hlasovat a teď koukám 3,6, slušnej oddíl, ale řek bych, že slovní hodnocení tyhle pitomce přebije, průměr tipuju tak na 20,9 a to neberu v potaz ty, co nemaj fantazii a dávaj jenom do pěti :)
Hogy, ten mimoděk byl asi míněn jinak, za mě kuličky v Subaru Ok pokud je majitel potřebuje nebo se mu líbí, Subaru není snobmobile a interiéry zrovna vytříbený nemaj (jedno jsem v Emérice měl, super kára, ale esteticky žádná snobárna, no vlastně žádná snobárna tečka, a to se mi na nich právě líbí…), na tomhle rámu by se mi líbily i Claris kliky a dost možná by to zvládly bez ztráty kytky, převodník je malej a silově se na tom jezdit nebude, víme?
Vilém: asi úplně jedno. Tohle je fakt pecka a nějaký mimoň na tom nic nezmění.
tromboonen. spíš jen cyklosnob. Asi bych za tím nehledal nic dalšího. Je to asi na úrovni, kdy bych si do svého Subaru dal tohle https://decodoma2.ocdn.cz/…15024_z1.jpg :-)
Na podobna kola tu proste neni hodnoceni. 5 je malo.
ps: Ja ti to promijim :-), ale neni to fer vuci jinym, kteri byli kritizovani za stejnou vec. Ciste formalne, by dve kola v jednom profilu byt nemela. Stejna nejsou.
Hors categorie.
Hogy: hnidopych? (není to překlep, ta pýcha se nabízí), i FSB zvládne decentní kliky, finkce i design většinou neurazí a na tomhle špeku fakt nejde o to honit si triko na osazení, celek a detaily mluví za vše, dokud nějaká komponenta není nefunkční nebo esteticky nepřijatelná, tak není důvod ji tam nedat…
Koukám a nechápu nic ;-) Pecka !
Vilém: Za patou je místa dost. Brašny sou takhle skloněné, protože v této poloze se dotýkají pouze nerezových částí rámu a i hák kterým jsou zajištěny pevněji drží. Jejich poloha vyplynula až ze zkoušek na hotovém rámu.
K blatníkům: Jsou hodně úzké a na kole nejsou moc vidět. Ochrání před nečistotami z vlhké cesty, pokud je už vody více, tak dle mých zkušeností to už stejně nepoberou žádné blatníky.
Jiri: Vypínač byl už koupený antivandal nerezový, ale chybělo pár milimetrů aby se tam vešel. Menší se mi nepodařilo sehnat, takže tam je ten co tam je.
Kola pecka, ale cos jí to tam chuděře dal za hlávko? Tohle si zaslouží Cane Creek. Jinak to její kolo je hezčí, ale to bude v souladu s jezdcem/jezdkyní :-)
koncentrovaný vkusno. U mě jseš mazák. 27,3 z pěti.
Nádherný ŘEMESLO !
Stříbrná je taková decentní, relativně nenápadná, barevná pro dámu parádní.
Dvakrát za 5.
Nooo, naprostá pecka, krásně se na to kouká. A víc se mi líbí ta barevná varianta tvé ženy.
Jinak blatníky jsou spíš na ozdobu. Jezdím na kole celý rok do práce za každého počasí, několik druhů blatníku jsem vyzkoušel a troufnu si pochybovat o jejich účinnosti. Jako bude to lepší než nic, ale plnohodnotný blatník to není :-).
Smekám před tvojí šikovností!
Moc hezké. Barevně těžko vybírat, ale asi tak jak to máte. Bianchi zelená pro holčinu, raw pánům :-) 5*
Za vlastní návrh rámu, originalitu a chuť vybočit z řady – 6 hvězd z 5. Obrovská poklona. Ale jako celek se mi to moc nelíbí, nejsem zastáncem tohoto „stylu“.
Libi se mi vic ta stribrna i kdyz bych se oprostil od tech fialovych drobnosti. Krasna prace. Smekam.
18.9.18 21:32
Jeste dotaz k brasnam. Proc jsou takto sklopene dozadu? Kvuli kolizi s patou?
Jo ještě jsem zapomněl napsat: Nevím, co děláš, ale je Tě na to škoda :)
18.9.18 20:24
Bomba jako vždy, firemní oblečení taky pěkný, i když osobně bych místo modré dal základ černej. Takhle na fotkách se mi víc líbí stroj mladé paní, ten rám líp vynikne a ty barvy jsou super decentní. Ta stříbrná a detaily ze zamaskovanýma „nápisama“ je samozřejmě taky frajeřina a na živo určitě fajn, ale podle mě se to hodí spíš na nějaké image stroje typu klasická silnička bez blatníků, u téhle koncepce to nevynikne, protože stříbrné je tam všude plno. Karbon ráfky na tenhle typ kola docela odvaha, ale samozřejmě vypadá to super.
Paráda. Zvlášť když vezmu v potaz, že je to jen tvé hobby.
kdybych mohl dát 6 hvězd, dám rovnou 10. jak já nemusím blatníky v jakékoliv podobě tak tohle tam prostě patří. a ta horní rámová trubka…
18.9.18 20:11
Kolo pěkné, ale když už si dáš práci s focením, tak zapracuj na detailech, ty kompozice jsou silně odfláknuté – okousané okraje.