kOmE : ekola s 80 W místo 500 W ?? … jednak už jsou takové „pseudo“ ekola ,které mají slabší baterii akorát se nějak neprodávají moc … a taky k čemu by pak byly ?? …myslím že jsi na ekole ještě nejezdil … protože slabší mod než eco do kopce moc nedává smysl… to už je lepší – lehčí výšlap na klasickém kole …
Lišák: nejsem příznivec ani odpůrce. Vidím pozitiva i negativa, takže pokud jsem zmíním nějaká negativa, není to nechtěně. Zatím na to nemám vyhraněný názor. Spíš sleduju tu hysterii kolem toho, pošramocená ega některých a hlavně to, kam se to celé bude ubírat. Protože bych samozřejmě nerad, aby se kvůli elektrokolům tvořili plošné zákazy.
cyborg, Barak: je hezký, jak dva příznivci éček, i když nechtěně, v podstatě napsali, kde je s éčkama problém :-)
cyborg: asi jsi mě úplně nepochopil. Myslel jsem to jako otázku pro ty, kterým vadí e-biky, ale zároveň se nechávají vyvézt lanovkou, aby měli větší akční radius nebo si kopec sjeli víckrát. Jistě, lanovky nejsou všude a většinou se pak jede dolů nějakým uměle vytvořeným parkem. Ale je na místě, aby se tito vysmívali e-bikům? Dá se jízda lanovkou a pak dolů z kopce považovat víc za cyklistiku než ježdění na e-biku, které tolik kritizují?
Lanovky jsou kupodivu jen na urcitych mistech, je jich ve finalne pomerne malo, takze casto nejsou zrovna tam kde bys to potreboval. Operuji vetsinou jen do 17h a pokud mas okruh s vyuzitim 3–4 lanovek + treba vlak, tak je to pomerne draha sranda.
Když je tak špatný vyjet na kopec v Alpách na e-biku, vyjet lanovkou je lepší/horší/stejný? ;-)
20.9.18 12:52
File12: presne.. ujet 45km za 2h v kopcich, a cim prudsi tim lepsi, clovek bez kondicky neda ani omylem a je z toho tryzna. Me bavi nejvic sjezdy, takze 90% casu stravim drapanim se na kopec a jen 10% zbyde na to co me na biku bavi nejvic. Ty % zabavy ebike dost meni a i traily mirne do kopce valite 25+km/h a sranda je najednou i na mistech kde driv nebyla. Na Koprivne jste s ebikem nahore stejne rychle jak lanovka atd. Dalsi kapitola jsou Alpy, kde je pro nas lamy scifi dat bez motoru okruh s 2k prevysenim. Takze ebike otevira uplne jine moznosti, protoze dokazeme prejet kopec a vratit se zpatky i bez lana. A ve finale, ja sem vic muzikant nez biker, takze cely leto jezdim po koncertech,liju pivo a chodim spat pozde. V kombinaci se dvema malymi decky na krku je pak na honeni fyzicky casu malo.
Trepi. proboha 45km za 2h to nic extra neni. Ale nezapomínej, že seš silničář. ono na bajku a pokud je trochu horší profil to je tak akorát. Prostě pro cyklistu ebajk neni. Známej ho koupil protože fyzičku nemá ale dělá závodně klasickou kuluturistiku a nechce tolik pálit svaly, přesto ho baví jezdit.
Těch případů a důvodů bude víc a nelze někoho odsuzovat. Možná je lepší v jiný sportovní aktivitě a nemusí to být lenost.
19.9.18 21:00
19.9.18 20:50
Ale ježdění do kopce je zábava. A pokud má někdo 2 hodiny na e-bike, tak má i 2 hodiny na kolo bez motoru, to jsou jen výmluvy, lenost a pohodlnost. Jinak design tohoto e-biku je povedený.
holt kazdej nema mrte casu a fyzicku treba uz vubec. tohle proste nam hospodskym povalecum uplne jinej raid a moznosti co se tyce planovani tras. A to nemluvim o tom ze i jezdeni do kopce zacne byt zabava. U me je to uz jen otazka penez, ale vim ze si to do 1–3 let poridim
19.9.18 18:37
cyborg: za dvě hodiny objede na mopedu 45 km? tak to je tedy úctyhodný výkon
V prubehu dne si klidne v appce doladite eco tak aby jste jeli tak pomalu jak „normalni bikeri“ a mate dojezd jak krava.. Dali jsme Alpy, Jeseniky, celodenni tripy, vylet i pres noc (+2h na dobijecce v hospode) a vzdycky vysel s baterkou Keneva s rezervou. A to sem tam tahal lidi do kopce.. Na turbo utahne dva lidi na batohu, do kopce kde by jste se plouzili 5km/k jedete 10+ a utrpeni je polovicni :)
kOmE:
Souhlas. Co jsem zatím jezdil na e-kolech, tak u všech bych ten nejslabší „Eco“ mód bral třeba jako 2. nejsilnější ze 4. Prostě aby byly ještě dva slabší a jen jeden silnější než co je současné Eco. Případně nastavitelný max. výkon po 50W krocích, podobně jako píše JFtryall.
Kome: No je skoda, ze tohle uzivatelsky neni otevreny. Taky bych ocenil, aby se dal nastavit strop treba 150W a baterka vydrzela mnohem dele. Sice by jel clovek docela pomalu, ale vyjel by i velky kopce porad ve vytrvalosti a nevychladnul by na lanu, kazdopadne to ma smysl. U Shimana kdyz sepnes Eco mod na max- coz je na tezsim enduru s DH obutim skoro vsude(v technictejsim kopci), tak dava nejakych 280W. A takhle to vydrzi asi 90 minut pracovat.
Marek.Kv: máš snad v kapse nějaký převratný objev jak navýšit řádově kapacitu baterie?
Kamarád, muzikant, který jezdil na kole 1× za 14dní. Jezdil čím dál méně, fyzička chyběla, trápil se, jezdil mezi posledníma nebavilo ho to.. Prodal KTM Adventure, koupil si Turbo Kenevo a od tý doby jezdí 3–4× týdně, za 2h objede 45km! A je z toho úplně odvařenej, dává s náma všechny výlety, jen ten koho posíláme na kopec se podívat kudy, když je nouze dokáže na kopec vytáhnout dvě líné ludry které už nemúžou. Ve finále se hýbe 10× víc než předtím.. Co je na tom špatně ?
19.9.18 13:05
Mě jde o to, že by to mohlo být celý menší pro ty co potřebuji dopomoc sem tam a nemuselo by to ve finále ani vypadat tak hnusně. A navíc by to mohlo být jen třeba o kilo lehčí než kolo bez motoru.
kOmE: tak míru pomoci si můžeš nastavit, takže to může do kopce pomáhat jen trochu a baterie vydrží dlouho. Na rovinkách či z kopce se často dá jet více jak 25km/h i bez pomoci, takže tam se energie nepálí vůbec. Myslím, že s rozumnou mírou dopomoci lze na kole strávit celý den, což je super pro ty, kteří nejsou tak trénovaní a celý den na kole někde v horách nevydrží. Ale přitom mají pořád hodně pohybu a pořád pálí sádlo a fyzička roste.
Já bych raději viděl tyhle am a en kola koncipovaný tak, aby pomáhali nahoru ,ale ne 500w ale třeba 80w, čímž by byla potřeba menší baterii a motoru. Nemusí to přece být kola pro důchodce. Stačí aby trochu usnadnili výjezdy.
Tak najít místo ,kde se dá jezdit legálně na motorce není vůbec snadný. A na MX trať tě za darmo taky nikdo nepustí a co se týče endura, tak vím jen o pár místech kde se jezdit i mimo závody.
Ale jo… Pokud si to nebudou kupovat jelimani, který na to kromě peněz nemaj, tak proč ne… Hlavně by bylo fajn, aby někdo kontroloval, že ta kola jsou skutečně omezená na 25 km/h. To bude asi trochu problém…
No vypadá dobře. Na elektrokolo. Radši nechci vidět cenu u sworks ve spojení s el.
Názor na ty kola mam neutrální a stejně je to pořád dokola. Pokud mi neruší nebo se mi nebude smát proč ne. Je to jinej druh zábavy.
MX souhlasim že bude větši prdel. Ale kde s tim můžeš reálně jezdit?
na MX si máknu taky a je na tom větší prdel. Tohle už je takové lehce pokrytecké…
Georrge: Můžeš si na tu krosku třeba přidělat kliky s pedálama, takovou maketu s nějakym odporem, pro ten pocit. A nebo se před vyjížďkou projet na kole abyses unavil. Představ si, kam s motorkou můžeš dojet – i když se ti zrovna nechce nebo dokonce nemůžeš.
snílek:
Přesně tak. Pokud dodržuje všeobecně platná pravidla, pak s tvým textem nelze než souhlasit.
snílek: k ničemu, protože se na tom nedá šlapat, není to kolo. Na e-kole si může máknout, stejně jako se můžeš pohodlně vozit, pokud se ti zrovna nechce nebo už nemůžeš. Na motorce se jen vezeš ⇒ k ničemu.
Georrge: Jak k ničemu? Je to skvělý a ne o moc dražší. Nehlučí to a nesmrdí. To si konečně užiješ větší rychlosti a ujedeš delší trasu než na kole, proč se omezovat? Každej, včetně lenochů a dědků, má PRÁVO jezdit na čem chce, kde chce a jak chce.
19.9.18 10:33
další hnus do nekonečného zástupu hnusů
snílek: to co jsi postnul je k ničemu. E-kolo není jen pro lenochy a staré dědky, pořád si na něm můžeš pořádně máknout a dát si řádně do těla, jen se to děje ve větších rychlostech a ujedeš za švih delší trasu.
19.9.18 08:36
19.9.18 08:26
pěknej ebike
19.9.18 07:46
Paráda.