Red Beast

Přidat foto

Update z března 2019.

Takto vypadala "bestie" na podzim 2018..

... a tohle je první verze ještě na mechanikách.

Postavit tohle kolo byl trochu běh na dlouhou trať. Záměr byl jednoduchý – postavit univerzální kolo, u něhož bude stačit vyměnit záplety se silničními/CX plášti. Podle toho byl zvolen rám Full Monty SL od Planet X (thx za pomoc deekay a Doktor-Prase).

Původně jsem chtěl jen přehodit sadu Tiagra 4700 ze silnice na gravel (hydry přeci jen nejsou potřeba – viz foto s bílou omotávkou), což se ale ukázalo jako ne zcela vyhovující řešení. Místo Tiagry tak nakonec došlo na novou 105 R7000 v kombinaci s hydraulickými brzdami RS685.

Stejně tak se neukázalo jako nejšťastnější experimentovat s jiným sedlem, a tak jsem se po krátké (a bolestivé) zkušenosti s Fizik Arione Kium vrátil k osvědčenému Ritchey Skyline Comp

EDIT: Oproti původní stavbě z podzimu 2018 byla vyměněna kola z WH-RX010 za DT SWISS R24 Spline. A kliky RS500 nahradily Praxis Works Zayante M30.

(vloženo 23.9.18)

MiKED
Ohodnoť bajk: (3.9  / 67 hlasujících)
Značka Planet X
Model Full Monty SL
Modelový rok 2018
Velikost 510 (M)
Hmotnost 8,9 (silnice), 9,15 (gravel)
Rám Alu 6061-T6
Vidlice Carbon
Hlavové složení Cane Creek 40
Kliky Shimano R7000 172,5 mm
Středové složení Shimano Ultegra SM-BBR60
Přesmykač Shimano FD-R7000
Měnič Shimano RD-R7000
Řazení Shimano ST-RS685
Převodník Shimano R7000 50/34
Kazeta Shimano CS-R7000 11-28
Řetěz SRAM PC-1110
Náboj přední DT370 db (+ RWS 9x100)
Náboj zadní DT370 db (+ RWS 10x135)
Brzda přední Shimano BR-RS785 (+ 160mm TRP TR-25)
Brzda zadní Shimano BR-RS785 (+ 160mm TRP TR-25)
Brzdové páky Shimano ST-RS685
Ráfek zadní DT Swiss R24 Spline db
Dráty DT Swiss R24 Spline db
Pedály Shimano Ultegra R8000
Řídítka Zipp Service Course 70-Ergo (400 mm) + Supacaz Super Sticky Kush
Představec Zipp Service Course 100 mm ±6°
Sedlovka PRO PLT 27,2 mm
Sedlo Fizik Aliante R5 Open
Pláště Hutchinson Fusion 5 (25 mm) / Pirelli Cinturato Gravel H (40 mm)(obojí TL)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
PatrikKalista
PatrikKalista

18.3.19 17:19

Hezký kolo. Povedený update…

Reagovat
CzechJoker
CzechJoker

24.9.18 16:56

Já nechtěl nic řešit, chtěl jsem gravela s prostorem pro široké pláště a po zkušenosti z loňské zimy jsem výrazně preferoval 1×11. Nakonec jsem toho řešil víc, než jsem čekal – origo pláště jsou těžítka, sedlo je na můj zadek špatné, anglické blatníky jsem uklepal (aktuálně tam mám SKS a je to jiná liga). Teď jsem spokojený, na zimu to bude moje hlavní kolo.

Reagovat
vpa007
vpa007

24.9.18 11:38

MiKED: dík… taky sem na ně koukal… ale mám RX jen na cesty do práce, většina jsou špatný cesty, tak dumám, co obout a jestli takovýhle gumy nejsou vlastně overkill, jestli mi nestačí jen nějakej „silniční“ balón jako je Challenge Strada Bianca …

Reagovat
MiKED
MiKED

24.9.18 10:41

vpa007: Mám na nich najeto slabých 300 km (navíc po několika letech de facto jen na žiletce), takže si na ně zvykám a zjišťuji, co si můžu dovolit. Ale na asfaltu docela jedou, na suchu v terénu (polňačky, les) podrží. Uvidíme, jaké budou teď v bahnu. Celkově mi ale za ty prachy přijdou fajn.

vik: ten smyk je trochu vyšší dívčí

Reagovat
vik
vik

24.9.18 10:27

Jo, PX má některý věci fajn, Full Monty patří mezi ně a tenhle je hezky postavenej. Navíc pro ty, kdo stále čeká, viď Doome?:-), na RB RX jako já a je čím dáo netrpělivější, tak je PX aspoň někdo, kdo ještě prodává holý rámy.

Doktor-Prase: teny novej smyk se prostě nesmí seřizovat tak, jak se seřizovat má :-) Shimano po tobě chce, abys používal mezipolohu na řazení, což je opruz, tak se to musí naladit jinak. Ale jinak chodí parádně a vůbec je hezky vymyšlenej.

Reagovat
vpa007
vpa007

24.9.18 10:23

Super stroj a povedená stavba. Tohle je velká paráda, včetně profilu, takže moc rád dám plnej ;-)

A taky mám dotaz na gumy… jak jsi spokojený a co na nich převážně jezdíš?

Reagovat
Pablo
Pablo

24.9.18 09:50

deekay: Teď, v době 12sp, to zní asi jako logický argument, ale ono se to dělalo vždy, i na neindexovém 5 kolečku, kde to bylo úplně jedno. Spíš mi přišlo, že v té době, kdy bylo řazení na spodní rámovce a to vedení bez bowdenu vlastně vzniklo přirozeně, se to nějak zakonzervovalo a pak už to výrobci dělali ze setrvačnosti (protože se to tak prostě dělalo vždy) a neřešili, jestli to má ještě výhody, nebo už jen nevýhody. Každopádně tohle řešení na gravelu, kde se to nahazuje od předního kola neustále nějakým bordelem, úplně nechápu. Výrobce na celá kola ty trubičky v celku nedává. Navíc je tam pak opruz s přiděláváním rámových brašen, nelze nic moc namontovat do podvěsu (další lahev) atd.

Reagovat
deekay
deekay

24.9.18 08:29

Pablo: Bowden trpí vždy nějakou deformaci. Čisté teoreticky, čím méně bowdenu, tím přesnější řazení.

Reagovat
rorschach
rorschach

24.9.18 07:13

Chválím za barvu, bohužel je to jediné co se mi na tom kole líbí. Pokud to srovnám s tím „focusem z předsíně“, tak vůbec nevím, jaký jízdní komfort by tenhle rám musel přinést, abych o něm uvažoval. Promiň.

Ale na těch Contíkách to musí pelášit:)

Reagovat
Pablo
Pablo

24.9.18 00:31

Líbí, 5*, ale už jsem chtěl i dříve založit vlákno, proč se vůbec dělá to dělení lanek podle mě s milionem nevýhod, když se tam pak stejně nacpe trubička v celé délce, pokud to má nějak bezproblémově fungovat (a stejně to neřeší vše). Nebylo by lepší, aby se na to rámaři vykašlali a táhl se rovnou bowden v celku?

Reagovat
Spartacus

23.9.18 20:55

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
MiKED
MiKED

23.9.18 20:21

tromboonen: Nevím, jaký byl záměr designéra, ale jezdí se na tom příjemně. Jak v terénu, tak na silnici.

Reagovat
Doktor-Prase
Doktor-Prase

23.9.18 20:09

@orm – taky to mám, taky na radu deekay-e, taky potvrzuji max spokojenost.

Ještě tu ale nezaznělo – nový R7000 smyk funguje božsky, ale je to solidní magie to naladit pořádně :D

Reagovat
depresy

23.9.18 20:08

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
orm
orm

23.9.18 20:01

@MiKED, @deekay: Beru svou poznamku zpet. Toto jsem neznal. Diky za tip.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

23.9.18 20:00

Miked: Ale to samý (neškrtat o přední kolo) by se dalo zařídit normálně lehce ohlou vidlou směrem dopředu, nebo rovnou předkopnutou díky úhlu pod hlavou, ne? Já to myslel čistě od pohledu, ono to má nějaký vliv na chování, když se to takhle „obrátí“ ty oblouky?

Reagovat
MiKED
MiKED

23.9.18 19:50

CzechJoker: taky jsem chvíli uvažoval o koupi hotového kola, ale odradil mě silniční SRAM a taky stavět kolo je zábava.

Reagovat
Doktor-Prase
Doktor-Prase

23.9.18 19:41

Za ty nervy to ale stálo!

Reagovat
Radovan84
Radovan84

23.9.18 19:32

Hmm… pěkný.

Reagovat
CzechJoker
CzechJoker

23.9.18 19:21

Taky mám montyho, ale klasickou verzi. Vzal jsem ho v továrním osazení, akorát jsem vybral plochá řidítka. Sedlo a sedlovku jsem vyměnil za ty ze staré silničky (karbonové sedlo Force Team a sedlovka Zipp Course), brzdy jsou mechanické a sada je Sram Aphex 1×11.

Cílem bylo druhé kolo na zimu a do sraček, což splňuje lépe, než full (prodal jsem).

Reagovat
MiKED
MiKED

23.9.18 19:18

DoomHammer: kdybych šel touhle cestou, netrvalo by to tak dlouho… :)

tromboonen: je to nezvyklý, ale příjemný – neškrtám při zatáčení kolem o špičku treter

Reagovat
deekay
deekay

23.9.18 19:17

orm: Todle je vymenny utesneny liner vcelku od riditek, takze naprosto funkcni reseni, mam to vyzkousene na CX, ktere vidi blata vic, nez dost.

Reagovat
DoomHammer

23.9.18 19:12

Chválím výběr brzd a řazení :)

Reagovat
MiKED
MiKED

23.9.18 19:12

Mno, mám tam Jagwire Road Elite Sealed, takže bahno by vadit nemělo.

Reagovat
orm
orm

23.9.18 19:01

Kolo pekne, ale ty delene bowdeny vedene spodem nejsou moc dobre reseni. Probrousil bych to a vedl v celku.

Reagovat
tromboonen
tromboonen

23.9.18 18:28

Gravely mě normálně moc neberou, ale tohle je decentní a funkční, na pohled bych si odpustil tu předkopnutou vidlici a la Pína, ale jinak cajk…

Reagovat

Další galerie z kategorie

Kolobezkar 61
benobiker 28
Jančovička 16
Hamik 30
chosee1986 8
mamfpici 3