Pole
Z boku
Zešikma
Míň zešik
Blíže
Blíže vzadu
Blže k tlumiči
Blíže k přední brzdě
Blíže ke kazet
Blíže k ovládání tlumiče
Hodně blízko gri
Blíže k ovládání vidli
líže k objímce
Skrz pedál
Blíže k ovládací páčce sedlovky OneUp V2
Po roce a půl jsem stále nadšen, na to co kolo zvládne cestou dolů mě stále překvapuje jak jede do kopců. Kolo trochu přibralo na váze a to zejména díky zadnímu plášti,což je daň za mé hmotné tělo, kde jsem DH vyměnil za HD v SuperGravity verzi, tedy o 200g tezší plášť. Čerstvě mi teď brzdí Shimano Saint a ostatní zůstalo. I přes mou hmotnost 100+ vše drží jak má. Kolo má za sebou jen sezónní servis vidlice a tlumiče, jinak nebylo co řešit. V Krabcycles zapletený ráfky DT Swiss 511 na 350 nábách se zdají jako nerozbitné kombo.
(vloženo 25.9.18)
Značka | Santa Cruz |
Model | Nomad IV |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 17 |
Hmotnost | 15,3 |
Rám | Santa Cruz Nomad, hlíníková slitina |
Vidlice | Fox36 Float Grip2 170mm |
Tlumič | Fox Float X2 |
Hlavové složení | Cane Creek |
Kliky | Shimano Saint |
Středové složení | Shimano Saint |
Přesmykač | None |
Měnič | Sram GX Eagle |
Řazení | Sram GX Eagle |
Převodník | RaceFace 30t |
Kazeta | Sram XG 1275 10-50 |
Řetěz | Sram GX |
Náboj přední | DT Swiss 350 Straightpull |
Náboj zadní | DT Swiss 350 Straightpull |
Brzda přední | Shimano Saint M820 |
Brzda zadní | Shimano Saint M820 |
Brzdové páky | Shimano Saint M820 |
Ráfek přední | DT Swiss EX511 650b |
Ráfek zadní | DT Swiss EX511 650b |
Dráty | DT Swiss |
Pedály | NukeProof |
Řídítka | Renthal |
Představec | Truvativ Descendant 50mm |
Sedlovka | OneUp Dropper post - V2 180mm |
Sedlo | Specialized Henge |
Pláště | Schwalbe MagicMary Adix Soft/Hanf Dampf SuperGravity Soft |
nekompromisní mašina – připadá mi, že je to strašně chytře postavený, když vím, jak jezdíš/lítáš
KoMe: Díky. Mají docela pěknou kresbu. Mám Olymp M5 a uvažuji ještě o nějakém pevném skle :-)
AleZ80: z toho že vlastně nemám Santu si dělám často legraci, když potkam nekoho na karbonovým Santovi.
Zee na slx pace je dobry kombo.
Jinak pěkné samozřejmě, ale Santa by asi měl být z karbonu. Fotky super, takové asi nikdy mít nebudu.
Zrovna se mi instaluje dopředu zeečkový třmen místo slx-ového, tak to alespoň nebudeme mít stejné.
Juraj.9: děkuji
Upinak je takhle z důvodu převozu kola v autě, nacpu ho tam celý a ono se opře právě v místě toho navleku.
Ten upunal bych taky rad pochopil, spatna poloha a jeste gumicka z vyroby:)
Tak když to jakože inzeruješ, tak jsem se koukl… a jako jo… furt kua JO!
Goob: ja o tom nic nevím, mě se líbí, že je to oranžový.
Goofy: Oly M1 II a Sigma16mm f1,4 a sigma 30mm f1,4.
Fotky jak z katalogu!
To je nějakej ten supermarketovej krám, žejo. Zní my to španělsky, něco jako je ten moondrakar, ale dávám dvě hvjezdy za to modrý kolečko na vydlycy.
Stále velká paráda, a u tebe je v dobrých rukou… :-)
btw: Pěkné obrázky. Čím je to focené? :-)
TheJD: Vím, vozím to tak schválně.
Vili: Doplním to k ráfků, ale dobrej postřeh, taky to občas hledám.
Parádní motorka. Jen bych ke každýmu kolu v galerii dal povinně kolonku na průměr kol. Tady je to poměrně jasný, ale každej nenosí všechny modely kol v hlavě a z fotky to kolikrát taky není s jistotou poznat…
ra.ma1: díky, Nomád mě velmi mile překvapil. Sedí mi jako by mi ho udělali na míru.
Už jsem na Nomadovi něco najel a překvapilo mě, jak to jde za pedalem v rozbitém terénu.
Já měl SX Traila a tam lítal bordel přímo na tlumič a na životnosti se to neprojevilo. Ale chápu že se to některým líbit nemusí.
Starý Fritzz byl v cajku, protože se to dodávalo s blatníčkem. Jezdil jsem první i druhou generaci.
Parádní bajk. A dívám se, že jsi jeden z mála, kdo má vzadu kotouč většího průměru, než má kazeta :-) Jako z starých časů…
Blatník jsem viděl a ano X2 má revers pozici, nicméně 90% tlumičů to má standardně tzn oko je na pístnici přímo u blatníku. Propain to má ještě hůř a nejhorší snad byl starý Cube Fritz…
Debustrol: mám pozitivní zkušenost s Muddy Mary jako celoročním pláštěm, maxxisy už dlouho nevozim. Většinou jsem na Enduru vozil Onzy.
Čistě ze zvědavosti proč si obouval Magic Mary a ne Minion DHF WT.
Ty reakce na SLX brzdy mě vždy pobaví, prostě jakmile nemáš Sainty nic neubrzdíš:) Osobně mám XT a nikdy jsem u nich neměl problém s výkonem.
Jacop: když se lépe podíváš, zjistíš, ze je tlumič kryt blatníčkem a hlavně to, že tam mám Float X2, ktery ma pistnici na druhé straně. Mrkni na propainy, jak mají tlumič na ráně.
Otázka proč hliník je snad jasná, ne každý má kilo jen na rám, konečně výrobci pochopili že je velká skupina lidí kteří nemají 100 na C, ale 40–50 za AL rám dají… Nové modely SC jsou moc hezké, těžiště dole, zajímavá konstrukce zadní stavby… Jediné co mi kazí dát 10/10 je prostě tlumič přímo za zadním kolem. Ať chceš nebo ne gufera a pístnice půjde do kytek o polovinu životnosti dřív… nehledě na čištění a mazání. Takový tunel měl naposledy systém od GT.
embi: já mám s Reverbem jen dobré zkušenosti a GX se uvidí, když to bude zlobit, půjde do světa. Ale myslím, že se to nestane.
Wilda81: karbon mě prostě neláká, nevidím tam tu přidanou hodnotu, hmotnost o 500g nižší pro mě není důležitá, ale třeba u YT jsem si říkal, že AL Capra 2018 je tak ošklivá, že bych musel jít do karbonu.
Moc pěkně poskládané. Taky bych šel v případě Santy do karbonu. Jaký byl důvod pro hliník? Cena, nedůvěra v karbon, myslíš, že hliník při tvém použití vydrží víc nebo něco jiného?
Dobrovolne si dat na kolo Reverba a GX Eagle je zajimave. Jinak je to hezky.
Lutte3: v pátek bude čas něco víc najet, tak se uvidí. Každopádně zatím z toho mám dobrý pocit,Nomad má příjemnou geo a nemá tendence k propadání se do zdvihu při výjezdech. Pro jistotu má tlumič páčku na přiškrcení komprese, když by bylo potřeba.
Krásný, to se ti povedlo.
Za plnej.
Super, design je jakej je, musel bych to videt, ale kazdopadne asi to bude jezdit dobre. Podle me prave ten mix komponentu ukazuje, ze majtel moc dobre vi co chce. A netusim, cemu by mel vadit mix firmy A co se tyce pohonu a sedlovky B, to je preci uplne jedno. U seriovek to vyrobci dava smysl, aby si zlevnili nakup u dodavatelu, u stavenyho kola je prave super, ze si to lze namixovat podle sebe.
No tak at o jezdi, tesim se na nejaky foto / video z poletu a Santu v ostry akci :)
Petulda: Brzdy od Sramu nechci ani náhodou a to samé platí o řazení od Shimana. A kombinace Zee třemu a SLX páky je velice funkční kombo, vzadu si vystačím s SLX, je to vyváženější než mít stejné brzdy na obou kolech. Hmotnost 15.1kg je fajn, to mělo moje starý Enduro na 26" kolech.
Krajic:
To souhlas, proto jsem o nějaké kráse ani nepsal. Ale no offense, píšu svůj názor. Neexistuje jedna správná cesta, jak postavit kolo. Každý má jiný preference, vkus, líbivost… Nic proti tomu.
Petulda: kolo bude stavěné na nějakou tu zatracenou zkurvenou práci tak nějak předpokládám. Čemuž plně rozumím, stavět kolo na krásu a pak mít morální dilema s oprasením, tomu zase nerozumím třeba já.
suslos: +1
@Petulda: to kolo je stavěný na funkčnost není to primárně vyladěná štýlovka za nesmysl peněz – i tak to stálo dost… Kome na tom kole jako jeden z mála tady na BF opravdu umí… a ví co chce ;-) viz. brzdy, viz. tlumení. A váha je dost v pořádku..
Za mě trochu nepochopitelný mix komponentů. Nejen Sram vs Shimano, ale proč topky Saint kliky a o několik tříd nižší brzdy SLX, navíc s předním třmenem ZEE? Vidle a tlumič FOX, sedlovka RS?
Funkčně tam budou rozdíly malé až žádné (tedy krom SLX vs ZEE), ale pokud to má být vyladěná štýlovka, tak tohle jsou pro mě (sic!) vady na kráse.
Volba hliníku byla předpokládám z cenových důvodů, díky tomu bohužel dost trpí hmotnost.
Ale to je můj pohled na věc. Kolo sis stavěl pro sebe tak, aby dělalo radost tobě, a to asi dělá a dělat bude. Takže cajk ;-).
No ty vole Kome, skoro neverim svym vocim… po tech letech jsem neveril ze to udelas:D, jinak za me barevne nejvetsi porno ever!
Velká paráda! 5*
Nevážil jsi samotný rám? S tím jak to máš osazené je těch 15kg úplně super výsledek!!
Naladit a nějakou akci chceme.
Krásnej stroj
Pěkné hovádko! :)