Bicykel vyrobili v počte 50 kusov na výstavu EXPO Montreal 1967, kde sa prvý krát prezentovala novozaložená exportná spoločnosť Škoda & Jawa Motors, Ltd, Montreal. Bicykle rozdávali na výstave americkým a kanadským obchodným partnerom. Bicykel obsahuje komponenty, ktoré neboli vo výrobe ČS výrobcov, viac-menej je skladaný z japonských a amerických komponentov. Jeho dizajn bol reakciou na vtedajší americký trend bicyklov, pričom výrobcovia sa nechali inšpirovať americkým populárnym bicyklom Swinn Stingray. Koncept bicykla vznikol pravdepodobne v Eske Cheb.
Informácie k bicyklu mám len z jedného zdroja, tak vás chcem poprosiť, ak viete o ňom niečo viac, alebo urobiť korekciu opisu napíšte mi. Ďakujem
(vloženo 12.10.18)
Značka | RAPIDO Škoda & Jawa Motors, Ltd. |
Model | Montreal EXPO 67 |
Modelový rok | 1967 |
Velikost | 24 |
Hmotnost | 15 |
Rám | CrMo |
Měnič | Shimano Lark 333 |
Tecka: jo, taky jsem je našel, ale to naše bylo viz níže, nemělo to tak vysoký sedlo, jen toho banána, ale musel to bejt nějakej spešl model, protože jak na rámu a blatníkách tak na sedle to mělo linky (šerný na rámu, oranžový na sedle)
tromboonen: Royal Sport Jet Star ? http://www.nemusclebikes.com/bc6.php (popř. nějaká jiná verze Jet Star)
noel: mám pocit, že otec jej pak prodal…
Tohle kolo měl někdo u nás ve škole. Byla to tenkrát neuvěritelná bomba!
Uz sa nepodari dopatrat kde to kolo skoncilo? Bolo by zaujimave ho vypatrat:) Muselo to byt pekne. Nieco podobne robila znacka Kettler
13.10.18 09:32
NG : +1
Jakobo: to je v pohodě, nepřem se jestli a co mělo význam, že jsou komouši ču.áci víme a jak to za socíku bylo taky… Noel: právě že se mi nepodařilo vygooglit ani jen podobný tvar rámu, většinou je to všechno kratší… já na tom právě moc nejezdil, měli jsme to u babičky na vesnici, asi aby se to neojelo, nebo aby to někdo neukrad… Vždycky o víkendu za odměnu potom co se celý den makalo jsem to moh projet po vesnici, ale byly tam kopce a ono to moc dobře nejezdilo, bylo by to spíš na pózování ve městě a tam mi to fotr nedovolil :)
Mam uchylku podavat informacie k historii bicyklov, pokial su mi zname, je skoda, ze namiesto informovania sa, to niekoho irituje. Aky vyznam malo robit toto kolo? Aky vyznam mali vystavy Expo? ked si najdete info k tejto protiotazke, budete mat odpoved na Vasu otazku. Mimochodom do vyroby sa dostalo, vyrobili ich 50kusov. A dokonca po 68 po nom zostal viac nez sroubek, zostala po nom linia ramu a nadych Ameriky v modeloch ako Velamos Super DeLuxe 20 a 24, Eska Cruiser 26 a nastartovany vyvoz bicyklov na Americky trh pod znackou Rapido
NG: Tr. vysvetluje neco uplne jineho, fakt nechapu co se mu snazis vysvetlit.
Tr. plny souhlas. A navic jaky je vyznam vyrobit kolo, ktere se stejne do vyroby nedostane a uz vubec ne na domaci trh. A po 68' pak ani sroubek. Takove dukazy, ze na to mame byly za komancu caste, ale byly to jen dukazy. Ten rozdil je asi jak modelar a vyrobce dopravnich letadel.
tromboonen tento typ bicyklov – muscle bicycle alebo aj bonanza bicycle bol v 70tych a zaciakom 80tych rozsireny hlavne v Nemecku, USA a Taliansku a sem tam aj inych statoch Europy. CSSR napriklad vyrabalo na export v Mladej Boleslavi pod znackou SPURT tiez jeden model. Kazdopadne to musela byt frajerina na tomjazdit v 80tych v CSSR :) Tento styl vznikol v USA este v 60tych rokoch, takym najvyraznejsim predstavitelom bol Schwinn Stingray, koncom 60tych sa v Anglicku objavil Raleigh Chopper. To boli dva bajky, ktore odstartovali tento segment.
Sice jsme je doháněli, ale nedohnali.. měli jsme v osmdesátkách doma podobnej „čopr,“ bylo to delší, rozdíl mezi velikostí zadního a předního nebyl tak velkej, mělo to gumy s bílýma bokama, rám byl oranžovej s černejma linkama, jakože Mercedes C 111, i sedlo mělo oranžovou linku, vzadu byl Sturmey Archer náboj se třema rychlostma, horní trouba byly dvě trouby, uprostřed páka na řazení jako z Mustanga, přední brzda buben, zadní už nevím, možná torpédo, ale mělo to myslím dvě páky… mám pocit, že nám to věnovala teta z toho špatnýho německa, pak to někam zmizelo, nikdy jsem se nedopátral co to bylo, předpokládám Anglii, ale raleigh to není, aspoň jsem žádnej podobnej neobjevil, možná něco pro německej trh, nebo podobně jako tohle uděláno pro prodejce aut, neviděl to někdo?