Naskytla se příležitost koupit za pěkné peníze vysněného oceláčka z Anglie (výroba je na Taiwanu), tak nebylo dlouhého váhání..:-) Oproti původnímu osazení jsou zde jiné řidítka, teleskop, pláště, pedály, sedlo, bowdeny a polepy vidlice. Geometrie mi po předchozím AGangu naprosto vyhovuje, není to extrémní moderní „Long, Slack and Low“. DeeDar je kratší, hravé kolo, které se 140mm vidlí nemá extra podkoplou vidlici a dá se na něm slušně šlapat.. :-)
- Duben 2019 – Po půl roce s Dejdarem došlo k pár změnám, sedlovka se zdvihem 120mm vyměněna za 150mm zdvih, zadní plášť Minion SS jsem při jednom nepovedeném dopadu oddělal a poté nahradil Aggressorem o stejné specifikaci – lépe brzdí, lépe se chová v terénu a po safaltě mi ani nepřijde, že by hůře jel… Kokpit jsem v průběhu času stále snižoval, brzdové páčky natáčel stále výš, tlaky v pneu také snižoval, hodil to na bezduše, s nynějším osazením, vzhledem k těžkému rámu přijatelná váha 13,9Kg. Na geometrii jsem si rychle zvykl a kdyby se reach prodloužil o nějaké 1 až 2cm, vůbec bych se nezlobil. :-) Celkově jsem s bajkem spokojen, snad jen vidlici bych rád vyměnil, v Epiconu se neustále hrabu a chod nemá zrovna podle mých představ. To kolo je takovej univerzálek, je hravé, dá se na něm ujet celodenní výlet, ale samozřejmě má své limity. V rychlejších a rozbitějších pasážích se na něm člověk necítí zrovna dvakrát jistě kvůli krátkému rozvoru a plášťům šíře 2,3 palce a na druhou stranu na delších cestách, hlavně do kopců, bych rád uvítal nižší váhu..:-) Šel jsem holt cestou levnější, to jest jedno kolo na všechno, cesta plná kompromisů.:-) Ideálně bych rád lehkého pevňáka na 29" kolech víc do XC a jako druhé kolo čistě do lesa celopéro na 27,5" kolech s 2,5 palcovejma pláštěma. Tak třebas někdy v budoucnu :-)
- Říjen 2019 – Rok s Dejdarem, na bazaru se objevila za fajnej peníz postarší vidlice RockShox Pike RC na klasickou nábu 15×100mm, střeva měla jako nové, pouzdra naprosto bez vůlí, takže jsem neváhal..:-) Do ní jsem pořídil nový 140mm DebonAir namísto původního 160mm SoloAiru a nyní jsem s tlumením opravdu spokojen.. :-) Zadní ráfek jsem při jednom nepovedeném dopadu mezi kameny trochu zrychtoval, je lehce máčklej, ale bezduče tlak drží… Nicméně do budoucna budou jako další investice nové ráfky s vnitřní šíří již 30mm :-)
- Listopad 2019 – Na sezónu 2020 pořešeny 30mm ráfky od Remerxu RX 2030, nové pláště MAXXIS Dissector 27,5 × 2,40 EXO/TR/3C MaxxTerra na předek a MAXXIS Rekon 27,5 × 2,40 EXO/TR/DC na zadek. Bajk s novýma ráfkama a obutím čerstvě nafocen, ať je galerie aktuální..:-) Aktuální váha 13,8 Kg.
- Leden 2020 – Nové brzdové páčky Shimano SLX BR-M7100! Chodí znatelně lépe než starší řada, tužší, méně pumpují, ale materiál samotných páček je bláto, hodně tenké bláto…
- Srpen 2021 – Nové pláště – MAXXIS Rekon 27,5 × 2,40 EXO/TR/3C MaxxTerra WT předek, MAXXIS Rekon Race 27,5 × 2,35 EXO/TR/DC WT zadek – teď to sakra valí! Sundal jsem na pláštích asi 170g! Z oceláka mám poslední rok a půl spíš takové vejletní XC kolo, tak když dosloužilo poslední obutí, nahodil jsem rychlejší kombo..:-) V zimě šetřím fulla a dávám DeeDarovi docela za uši na trailech, tak na sněhu a blátě bude s tímhle obutím asi docela sranda..:-D No a dostaly se ke mě za servis bajku jeté pedály Chromag Contact – zpracování peckové, váha ještě přijatelná, grip sakra lepší jak ty čínský EnLee L7U, ale platformy Spank Spoon co mám na fullu mají grip ještě lepší, i větší konkávnost… Na pedálech jsem oproti čínám nabral asi 70g hliníku, takže celkově jsem sundal váhu o 100g, celková váha bajku nyní 13,7 Kg.
- Listopad 2021 – Nechával jsem u zdejšího uživatele „Concorde“ přelisovat CSU – nyní PIKE už nekřupe! :-) Když už jsem měl CSU pryč, vyměnil jsem v Chargeru olej a pak dal vidli při skládání celkově lásku a péči – ve spodních nohách Fox Fork Oil 20wt GOLD, na těsnění a pod stíráky Sram Butter, vidle chodí jako nová! Žádný vakl, žádný únik oleje či ani vzduchu, žádný pazvuky… :-)
(vloženo 18.10.18)
Značka | On-One |
Model | DeeDar |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | M |
Hmotnost | 13,7 |
Rám | Lešenářské CrMo trubky |
Vidlice | RockShox PIKE RC 140mm DebonAir |
Tlumič | Pouze kolena... |
Hlavové složení | Cane Creek 40 |
Kliky | Shimano SLX FC-M7000 175mm |
Středové složení | Shimano BB-MT800 (73mm domek) |
Měnič | Shimano SLX RD-M7000-11s GS |
Řazení | Shimano XT SL-M8000, I-Spec 2, 11s |
Převodník | Shimano SLX SM-CRM70 32z |
Kazeta | Sunrace CS-MX8 Black 11sp. 11-46 z. |
Řetěz | KMC X11.93 |
Náboj přední | DT Swiss 370, Straightpull, Centrlock, 28 děr, 100mm x 15mm |
Náboj zadní | DT Swiss 370, Straightpull, Centrlock, 28 děr, 142mm x 12mm |
Brzda přední | Shimano SLX BR-M7000, kotouč SLX SM-RT70 Center Lock 180mm |
Brzda zadní | Shimano SLX BR-M7000, kotouč SLX SM-RT70 Center Lock 180mm |
Brzdové páky | Shimano SLX BR-M7100 |
Ráfek přední | Remerx RX 2030 27,5", 28 děr |
Ráfek zadní | Remerx RX 2030 27,5", 28 děr |
Dráty | DT Swiss |
Pedály | Chromag Contact |
Řídítka | Chromag OSX, 750mm šíře, 31,8mm, 25mm rise, 5° Up 8° Back, Al 7075 T6 |
Představec | Race Face ATLAS 31,8 x 0° 50mm |
Sedlovka | Brand-X Ascend 31,6mm 150mm zdvih |
Sedlo | Chromag Lynx DT |
Pláště | MAXXIS Rekon 27,5 x 2,40 EXO/TR/3C MaxxTerra WT předek, MAXXIS Rekon Race 27,5 x 2,35 EXO/TR/DC WT zadek |
HT Adam: Díky! Ale jak jsem ti psal na fóru, kdybych to koupil jako nový a postupem času do toho nastrkal ty prachy, co jsem nastrkal, asi by mě dost sralo, že jsem si rovnou nepošetřil a nekoupil neco lepšího… :-)
Díky! Ocelovej rám za sedmičku, to je prostě cena lidová, zpracování dobré a je to držák na prasení, vydrží snad vše. Dřív než to někde rupne to spíš prorezne.. :-D A pak bude ten Stanton! :-D
Díky chlapi! Rám je super, baví mě, je to trochu těžítko, ale dokud to neprorezne, měnit nebudu.:-D Pokukuji po Stantonu Slackline, ale cenovka je už jinde. :-)
Jasnych 5, hodne pekny pevnak !
Ahoj, díky, kolo dělá radost, ale to víš, někdy bych celobrko docela rád uvítal.. :-)
Plný počet, je nádherný.
Vizual a celej profil vubec jasnych 5/5. Navic mi to cely pripada velmi smysluplny a verim, ze to bude i fajn pojezdeni v terenu.
Tak dneska jsem to hodil na bezduše, tmel Stans, rozdíl v chování plášťú je sakra znát, jsem mila překvapen :-) Navíc jako bonus 200g dole ;-)
:-D Né, hmotnost mi problém nedělá..:-D Tak dycky je to o rozpočtu, jen to není moc přímá úměra, abych shodil pár dalších gramů dolů, musím za to sakra dost zaplatit, to se mi prostě nechce, musím sypat jinam..:-)
jaj, jsi na tu hmotnost nějakej citlivej:) Neber to špatně, jen si myslím, že vyšší rozpočet a třebas Reynolds by tomu ušetřily mnohem víc než 100gr. Toť vše.
Pravda, 3Kg je strašně moc… Třebas takovej Chromag Rootdown má 2.95Kg, Primer dokonce 2.86Kg. Super střela od Nordest Bardino dokonce jen 2,65Kg! No a pak Meta Ht Am od Commencalu zase 2,9Kg… Těch 100 gramů, nebo kolik to je nerozdehchám..:-) Je to bajk do lesa, co má něco vydržet a dělat radost, není to XC střela :-)
Jasne na moje komenty se neohlizej tusim ze ty paky msa takhle pac ti to vyhovuje. Taky zrovna resim kokpit razeni a ne brzdy
Sakra, jsem to tady smolil na mobilu dvě hodiny a ono se mi to nějak odmázlo..:-D Takže ještě jednou díky za koment! :-)
K bodu 1. Ano, kazeta Shimano je ohavnost :-D Alespoň je lehčí a levnější jak Sram. Sram je hezčí, lépe řadí, ale holt je dražší. Na Shimanu jsem to už koupil, měnit nebudu, holt peníze.. :-)
Bod 2. Váha… No prostě oceláček :-D Rám má 3Kg, dál teleskop, pláště nejsou žádné slupky, nemám to zatím na bezduších, takže poté se pod 14Kg dostanu.;-) Když jsem kolo koupil, nebyl tam teleskop a bylo obuto na 2.1 slupkách Aspenech, mělo 13,3Kg, což už je fajn..:-)
Bod 3. Jooo no, ta oranžáda na ráfcích mě ze začátku taky trochu štvala, ale barva nejezdí.. ;-) Víc mě štve málo citlivá vidle, v kterej se budu muset povrtat…
Bod 4. Zdají se ti hodně natočené dolů? Je na tom krátkej posez, celkově je rám oproti alternativám kratší, kravnu na tom ve stoje, každej má jiné tělesné proporce, tak to nejde takhle paušalizovat. Navíc jsou to fotky čerstvě poskládaného kokpitu na první vyjížďce, už jsem sundal podložku pod představcem, tak třebas s pákama ještě hnu.. ;-) A asi jsem ovlivněnej z trialu, kde to vozím prostě dost dolů.. ;-)
Celkove fakt pekny, nebal bych se na to sednout ale mam par nepodstatnejch vytek: