Nový pracant nejen na zimu – na najíždění kilometrů i ježdění do práce (na úzkých gumách to občas docela klouzalo), ale i na blbnutí v lese, na šotolinových a zpevněných cestách.
Definitivní rozhodnutí postavit krosku padlo, když jsem sundal mechanickou Ultegru ze silničky a nechtěla se mi za každou cenu prodávat pod cenou. Zároveň mi bylo líto ji nacpat na zimáka. Tak jsem zimáka prodal a pořídil rámovou sadu od belgánů. Vypletly se kola, sehnaly ostatní díly a začalo se stavit. Postupně jsem ale musel přikoupit ještě přehazovačku RX s brzdou a kazetu. Jednak kvůli tomu, že silniční kazeta jaksi nacpat na bajkový ořech nejde a taky kvůli chybějícím převodům.
V plánu jsou ještě druhá vyloženě silniční kola (tyhle mám hlavně na blbnutí v lese, proto taky 32 děrové HD – Heavy Duty ráfky) na víkendové švihy s tréninkovou skupinou, blatníky na zimu a bezdušáky, jakmile sjedu tyhle pláště.
Co se týče jizdních vlastností, nemám moc s čím porovnávat. Na cestě to pocitově jede rychleji než bajk, ale v lese je to občas mnohem větší zábava. Jasně, nedá se s tím tak moc divočit – jednak kvůli pevné vidlici a taky kvůli (zatím) duších v pláštích, nicméně je to skvělá věc na pilování techniky. Ono zkuste si představit rychlý sjezd v lese na 42 cm širokých silničních řidítkách „za spodky“. :-))
(vloženo 7.11.18)
Značka | Ridley |
Model | X-Ride Disc |
Velikost | 52 |
Hmotnost | 9,48 vč pedálů, košíků a GPS |
Rám | Ridley X-Ride Al |
Vidlice | Ridley Cross Siries Full Carbon |
Hlavové složení | FSA ložiskové, PRO víčko |
Kliky | Shimano Ultegra |
Středové složení | Shimano Ultegra |
Přesmykač | Shimano Ultegra |
Měnič | Shimano Ultegra RX |
Řazení | Shimano Ultegra |
Převodník | Shimano Ultegra 50x34z |
Kazeta | Shimano 105 11-32z |
Řetěz | Shimano Ultegra |
Náboj přední | Shimano Deore, titanový upínák Motsuv |
Náboj zadní | Shimano Deore, titanový upínák Motsuv |
Brzda přední | Avid BB7 Road, kotouč Shimano XTR 160 mm |
Brzda zadní | Avid BB7 Road, kotouč Shimano XTR 160 mm |
Brzdové páky | Shimano Ultegra |
Ráfek přední | DUKE Lucky Star HD |
Ráfek zadní | DUKE Lucky Star HD |
Dráty | Sapim Race 2-1.8-2, Sapim ALU niple |
Pedály | Shimano PD-M540 |
Řídítka | Contact SL 420 mm, omotávka PRO |
Představec | Saso 100 mm |
Sedlovka | Carbon Čína 27,2 mm |
Sedlo | Selle Italia SL |
Pláště | Continental Cyclocross kevlar 42 mm |
CX styl je jezdeni v zimnich srackach, na to mi deore moc cool zrovna neprijde, a kdyz do nich musis hrabat tak opravdu nejsou bezudrzbove, to mi prijde lepsi vystrelit par lozisek a nalisovat nove, ale kazdy to mame jinak, nastesti :-)
Rubi: bezúdržbové opravdu nejsou, ale pokud si je člověk udržovat umí a hlavně správně seřídit, tak vydrží při „gravel“ případně „CX“ stylu ježdění bambilión kilometrů.
na deore je spatne to ze to nejsou „bezúdržbové náboje“ … po tom co jsem jich par odrovnal na prvnich kolech uz bych to nechtel
Ty rychloupínáky jsou sice pěkné a lehké, ale taky solidně měkké. Kdyby se ti náhodou začaly při šlapání ze sedla ozývat odkudsi nežádoucí lupavé a vrzavé zvuky, tak jdi nejdříve po upínákách :-).
A co je na Deore špatného? Chtěl jsem bezúdržbové náboje, kde nebudu muset řešit výměny ložisek a podobně. Ono když se jezdí za každého počasí, tak je takový kónus k nezaplacení a vydrží toho fakt mraky. Co se týče rychloupínáků, jsou čínské a stojí asi tolik, jako něco, co se prodává v Čechách. Tak proč mít na kole něco o 80 gramů těžšího? :-))
Mas to pekny:-)at slouzi…
7.11.18 22:02
plzakj – je to cyklokroska, takže mu to velké není. :-)
Ale jo, co ty gramařský RU na takovým pracantovi?