Ještě poslední zásah: utlumení polepů na ráfcích.
Po několika desítkách let strádání na budgetových kolech jako je GT Zaskar, Specialized FSR XC, Canyon Spectral EX atd. jsem si udělal radost a postavil kolo bez kompromisů (co chci, to tam dám) :D.
Celá tato stavba začala v podstatě nevinně – koupí nových karbonových klik Praxis Lyft na eBay za naprosto neuvěřitelně nízkou cenu – aby se ukázalo, že se do mého stávajícího rámu nedají použít (klika škrtala o hlavní čep). Měly tedy jít do šuplíku a čekat, až mi Spectral podruhé praskne, ale pak přišla akce na Koloshopu na pár rámů RM za skvělou cenu.
Předtím jsem se projel na kamarádově moderním trail-enduru Whyte s150 a měl jasno, že kolo s takovouhle geometrií nechci. Jsem starej, už nemám hlavu na „prostě to tam naper“. Podle recenzí Altitude ročník 16 přesně splňovalo mé představy: hravé mrštné kolo, kterému to ale jde i z kopce.
Ostatní komponenty nemá cenu moc rozebírat, je to prostě čistokrevná pouliční směs. Záplety Stan's Bravo team jsem koupil naprosto cíleně: stalo se ze mě tlusté prase a tahle kola mají váhový limit jezdce 250 liber. To splňuju s plnou výstrojí jen tak tak, takže nějakých 15–20 kilo dolů do jara mi rozhodně neuškodí.
Po dvou měsících soužití s dálkově ovládaným Fox Float DPS Factory jsem se rozhodl, že páčku na řídítkách fakt nechci, a vyměnil tlumič za DVO Topaz.
Kolo splňuje přesně mé požadavky: hravý nazdvihovaný hodně jezdivý trailbike. Jde nádherně do vzduchu a sedí mu tancuj tancuj vykrúcaj. Kostku ride9 jsem nechal v poloze slack/těžké prase, až zhubnu na 80 kg, půjde na full slack.
Rám má barvu na míru provedenou firmou SingleBe.
(vloženo 15.11.18)
Značka | Rocky Mountain |
Model | Altitude 799 MSL |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | L |
Hmotnost | Nevím. Zdá se mi to lehké, ale nevážil jsem, ani nebudu. |
Rám | karbon |
Vidlice | DVO Diamond |
Tlumič | DVO Topaz |
Hlavové složení | CaneCreek Forty |
Kliky | Praxis Lyft |
Středové složení | Praxis Thru |
Přesmykač | bashguard-vodítko OneUp |
Měnič | SRAM X01 Eagle |
Řazení | SRAM X01 Eagle |
Převodník | SRAM X01 Eagle 32T |
Kazeta | SRAM X01 Eagle |
Řetěz | SRAM XX1 Eagle |
Náboj přední | Stan's Neo |
Náboj zadní | Stan's Neo |
Brzda přední | SRAM Code / kotouč Galfer 203 |
Brzda zadní | SRAM Code / kotouč Galfer 180 |
Brzdové páky | SRAM Code RSC |
Ráfek přední | Stan's Bravo Team Carbon 27,5" |
Ráfek zadní | Stan's Bravo Team Carbon 27,5" |
Dráty | Sapim |
Pedály | CrankBrothers Mallet E LS |
Řídítka | Renthal Fatbar Carbon |
Představec | Renthal Apex |
Sedlovka | OneUp Dropper 170 |
Sedlo | Chromag Trailmaster DT |
Pláště | WTB Vigilante 2.5 / WTB Riddler/TrailBoss 2.4, bezduše |
Pěkně jsi to vymazlil, za 5*
Je to cirkus, ale mně to nevadí je tam zelená dávám 5* za snahu, tak to vždycky překombinuji a pak to zpravuji další roky :-D
16.11.18 18:07
Jo, ta kola mají popisy pekelné. Ale prohánět chemií záplety mající pětiletou záruku za ne úplně málo peněz jen kvůli vzhledu teda rozhodně nebudu :P.
na mě divočina, ale na to to nejezdí.
minimálně nápisy z kol bych dal pryč, to je fakt moc kolotoč. O Lyftech jsem uvažoval na XC závodáka a nakonec šel na jistotu s XX1 :) tady bych se i bál, že je upálím o šutr.
Modré doplňky se mi nelíbí, ale jejich přehození z předchozího kola to docela vysvětluje. Ještě bych Ježíškovi napsal o bezdrátový computer, ty dráty nejsou nic moc. Jinak se mi kolo líbí, rám vypadá parádně a ať slouží. Dávám za 4*.
Hele, jako kolotoč to teda je a velkej… ale nějak se mi to líbí a nic není odfláklýho, takže plnej ;-)
Kolo je krasny a zajimavy ulozeni tlumice.
Modra se mi ale taky nelibi. Renthal rodla na to sednou.
Pěkný RM, ty já můžu! Navíc tohle je asi nejpovedenější barva, co kdy vyráběli, je radost se na ten rám dívat!
Fugas: abych se přiznal, chvilku jsem uvažoval, že vezmu zeleného diamanta. Jenže zatímco modré se postupně budu zbavovat (až ojedu kotouče a převodník – pak dostane řídítka má drahá a já si koupím Fatbary nebo tak něco s vyšším zdvihem, abych se zbavil podložek), s DVO zelenou bych si nevěděl rady, ta k cihlové metalíze rámu fakt nejde :D.
Marek: váha sedí. Zadní guma váží 1160 g, je to Tough verze. A vidle má taky přes dvě kila.
15.11.18 21:06
Tolik peněz to stálo a přitom taková šeredka.
Rám je úžasný, tak výrazný, že by bez potíží snesl komplet černé osazení, ale tohle je spíš týrání a mělo by to být trestné
Kubiczech: no to mi ani neříkej. Já doufal, že to vyřeší podmáznutí ložisek tím Loctite Superflex Clear RTV v rámu. Ale znervózňuje mě, že po rozborce sborce to chvíli nevrže: jak kdyby se někde někam dostával bordel. Zkusím na osu antivrzací pastu do karbonu.
Všechno moc hezký, ale dohromady se mi to nelíbí. Ale to ti může být buřt… (:
S Praxis klikama jsem si taky povrzával. Pomohlo je zavřít do šuplíku a na kolo dát něco jinčího.