potřeboval bych sedlo výš, ale nejde ani za použití nářadí vytáhno
Kolo si nebožtík dědeček přivezl ze Slovenska. Jelikož si babča ráda vzpomíná jak ji dědeček vozil na rámu za humna a pak ji zas za šera přivážel zpět k jejím rodičům, nechtělo se mi kolo vyhazovat. Ještě doplním, že dědeček vášnivý sportovec ač už měl moderní pěkné horské kolo nedal na tento stroj dopustit. Nové kolo bral jen svátečně do společnosti, jinak každodenní pojížďky dělal na tomhle.
Dal jsem nové: pláště a duše, náboje a dráty,ráfky šly do komaxitu za 500 kaček oba, hlávko, řetěz, osu – musel jsem flexou trochu zkrátit šířku rámu, původní obnovování klínkových os jsem vzdal
Celek vyšel za 3856 kč.
Rád bych vyleštil řídítka, sedlovku, rám do laku a sedlo Brooks, lepší madla , opravil blatníky, vrátil přední brzdu se špalkem atd … ale na moje pojížďky mezi Klánovicema a Počernicema mi to stačí. Jezdím s tím na zahradu, na návštěvy, do krámu a tak vůbec převážím borde.
Od března má kolo najeto asi 400 – 500 km , jede krásně a lehce.
(vloženo 15.11.18)
Značka | neznámá |
Modelový rok | 1950 |
Rám | ocel |
Vidlice | ocel |
Hlavové složení | závitové 1" |
Kliky | Fe 4H 170 mm 46z |
Středové složení | 4H 40 -127 |
Kazeta | patorek 20z |
Řetěz | Sram PC1 Nickel |
Náboj přední | Force 36d za 110 kaček |
Náboj zadní | Velosteel 36d |
Brzda zadní | protišlapná |
Ráfek přední | ocel - repase práškování |
Ráfek zadní | ocel - repase práškování |
Pedály | hrozné |
Řídítka | ocel |
Představec | ocel |
Sedlovka | ocel |
Sedlo | hrozné |
Pláště | Rubena V19 Mistral 635x40 |
17.11.18 17:57
Dobré až na ten přední náboj,víc by tomu slušel nějaký dobový s mazničkou.
Blatníky doma mám, ale jsou pomuchlané, špinavé a trochu rzivé. Taky mi blatníky občas zavazí když s kolem manipuluju a přesto bych je chtěl mít lesklé jak zrcadlo. Po pěkném sedle ve sběrném dvoře koukám, ale zatím mi nic do oka nepadlo. Zatím je to kolo pro radost.
Brzdu tam měl dědo ráfkovou, ale nechci ji tam vracet kvuli nově stříknutejm ráfkům. Chtěl bych sehnat to přepákování a špalíček o pneumatiku. Původně tam ta brzdy baly, protože je v blatníku vyříznutý otvor.
Jestli se budu někdy hodně nudit, tak odřežu šrouby u sedlovky a pokusím se to nějak rozpohybovat. Tahle velikost kole je dost univerzální jezdím na tom já se 188 cm bezproblému na tom jede i holka se 170 cm. Ještě dodám, že kolo má docela pozitivní dopad na pěší a ostatní účastníky provozu.
Mrkni občas do sběrného dvora v HP. Nejspíš tam najdeš nějaké použitelné kolo – kožené sedlo, blatníky, brzda atd.
Super artefakt s historií… palec hore za udržení jej při životě, jinej by to dávno vrznul do šrotu…