Důvod 1. reklamace
2019
Důvod 2. reklamace. Objevilo se po 5 měsících spíše neježdění...
2020
2020
2020
Raketka s geometrií, která mě nutí jet rychleji než jen tak na pohodu. Ve sjezdu daleko jistější než Nerve a i celkově mě lépe sedí. Opravdu vybízí k rychlému a drsnému ježdění, ale pak docela limitují zdvihy. Proto se do budoucna budu snažit o přestavění na AM verzi s 150/150.
Nevíte zda jsou rámy XM a AM opravdu totožné? Zatím podle mého měření by se měl 190×51 tlumič v pohodě vlést…
jaro 2019: černý vyreklamovaný rám s pár úpravami, odpružení beze změn
(vloženo 16.11.18)
Značka | Lapierre |
Model | XM 527 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 13 kg (2019) |
Rám | Zesty XM Carbon OST+ 120mm |
Vidlice | RS Revelation RL 130mm |
Tlumič | RS Monarch RT 184x44 |
Hlavové složení | FSA Orbit |
Kliky | XT 36x26 |
Středové složení | SMBB7141A Pressfit |
Přesmykač | XT FDM8025ED6X |
Měnič | XT RDM8000GS |
Řazení | XT SLM8000 |
Převodník | (narrow wide chinasen) |
Kazeta | XT CSM8000140 11-40 |
Náboj přední | Race Face Aeffect 27.5’’ 15x100 |
Náboj zadní | Race Face Aeffect 27.5’’ 12x142 |
Brzda přední | XT BRM8000 180mm |
Brzda zadní | XT BRM8000 180mm |
Pedály | chinasen |
Řídítka | Lapierre 740mm |
Představec | Easton 70mm |
Sedlovka | Kind Shock Lev Integra 125mm |
Sedlo | SDG Duster (Cannondale) |
Pláště | Schwalbe Nobby na Nic Perf. 27.5x2.25 (Aggressor 2,3) |
Není zač, třeba to pomůže (osobně s tím zkušenosti nemám).
Díky moc za lokalizaci! Tušil jsem, že to je někde kolem Hradce, ale na tohle bych nikdy nepřišel. Letos jsem tama sice dvakrát na podzim jel, ale určitě bych to nezařadil.
Hadato díky za tip.
První fotka je 2 týdny stará, jak byla mlha a z tohoto místa 49.8463778N, 17.8652411E ;)
Moc pěkný stroj! K přestavbě: Napadá mě, že by se možná dalo využít "excentrické uchycení tlumiče ":https://www.offsetbushings.com/. Tím by se mělo zredukovat těch 5 mm v délce tlumiče. Otázka je, zda by to konstrukce unesla (zda by třeba kolo nekolidovalo se sedlovkou v plném propružení, nebo samotný tlumič třeba s vahadlem).
Mimochodem: Kde je focena ta první fotka?
Hlavně to, že se tam tlumič vleze neznamená, že by to dobře fungovalo.. s tím se dá laborovat když máš možnost použít tlumič stejné délky oko-oko a delší zdvih pístnice..
Jinak hezký.. kdysi jsem pokukoval po karbonové zesty na 150
Dr. Jackyll je fakt, že se mi zvedne střed, to mi nedošlo. Hodnoty BB jsou u xm –15 a am –10 mm a já bych to zvedl někde na nulu :D Takže to nechám tak jak to je. A pláště určitě půjdou pryč, ale to budu řešit až příští sezónu.
Jo a hlavní věc, na ostřejší ježdění bych rozhodně hodil jiné pláště: minion dhf – minion ss nebo magic mary – rock razor gravity. Bude to líp držet a hůř to pojede, takže se ti možná přestane chtít jít do vyššího zdvihu :-)
Mám Zesty AM a osobně bych ti spíš doporučil zkrátit představec a dát širší řidítka (mám 40–760). Maximálně ještě vyměnit vidli za Pike a nechat zdvih jak je. To kolo je proti Zesty AM stavěné víc do rychlosti (pohon 2×11, delší kokpit, lehčí kola, nižší zdvih sedlovky). Ale jak znám lapierre, rozdíl mezi XM a AM bude maximálně v poloze horního uchycení tlumiče, jinak rám bude stejný, takže i ta konverze by mohla jít, jenom bude možná výš střed.