Tak před třemi týdny pár dní před přesunem z letního bytu do Prahy, kde nemám kam dát normální kolo, sem dostal vnuknutí koupit si aspoň skládačku. Rozhodl jsem se pojmout to lowcostově abych se nemusel bát parkovat to na ulici, využil akci a koupil za 6500 Kč toto kolo.
Rám vypadá fajně, co vydrží dlouhodobě se uvidí. Podle názoru jednoho prodejce z obchodu se skládačkami by Dema coby dovozce Dahonu mohla mít OEM rámy od nich. Osazení však odpovídá ceně, neoznačené nic moc ráfky, neoznačené V-brzdy, 7sp Tourney pohon, kliky na čtyřhran vcelku s převodníkem s nesmyslnou řetězovou linkou cca 39mm, což způsobuje velké křížení řetězu na nejmenším pastorku, na největším je pak řetěz zbytečně blízko plášti, což by komplikovalo osazení pohodlnějších plášťů, jinak by se tam nejspíš vešlo i 20×2,4, bez blatníků určitě.
Měl sem v plánu hned přehodit pohon na 9sp Altus s 11–36 kazetou, což se mi mojí hloupostí zkomplikovalo, netušil sem, že se to na 7sp ořech nevejde, takže na zdejší radu nasazeno aspoň jako 13–36 bez nejmenšího pastorku, uvidím jak to bude držet a jak mi bude stačit nejrychlejší 48/13, když tak holt nové zadní kolo.
Líbilo by se mi dát tam vhodnější kliky a širší pláště, ale chci to udržet finančně na uzdě, počkám až pokud se současnými komponenty bude nějaký problém.
Ještě vymyslet nějaký koš na nosič.
Uznávám, že fotky nejsou kdoví co, ale před chvílí sem to dodělal a nechtěl čekat. :-)
Bohužel většina komponentů je bez označení, takže při vyplňování profilu jsem se musel spoléhat na specifikaci výrobce.
Listopad 2021 – původní zadní kolo už nebylo v dobré kondici, takže sem si zapletl nové již s 8+sp ořechem a tedy už místo seskládané kazety používám normální kazetu 11–36 9sp.
(vloženo 30.11.18)
Značka | Dema |
Model | F7 |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | 12 (jedna velikost pro všechny) |
Hmotnost | 13,3 (zváženo) |
Rám | DEMA Folding 20“ Alloy 6061-T6 2018 |
Vidlice | DEMA Hi-Ten City 20“ |
Hlavové složení | NECO H185 |
Kliky | EXTEND 48t Alloy |
Středové složení | Sunrace S15 129mm čtyřhran |
Měnič | Shimano Altus RD-M310-Smart 8sp |
Řazení | Shimano Altus SL-M2000 9sp |
Převodník | 48 zubů |
Kazeta | 11-36 9sp |
Řetěz | Force Pyc P9002 |
Náboj přední | Quando KT-A15F QR |
Náboj zadní | Shimano FH-T4000 |
Brzda přední | Shimano BR-T4000 |
Brzda zadní | EXTEND V-Brake |
Brzdové páky | Shimano BL-T4000 / EXTEND V-Brake |
Ráfek přední | DA-17D, Double Wall 20“, 28H |
Ráfek zadní | Remerx Dragon 20“, 32H |
Pedály | Decathlon GRIP 520 9/16 B'TWIN |
Řídítka | T Straight Alloy 580mm |
Představec | KS02 Alloy Folding |
Sedlovka | Author Simplex černá, 33,9mm/ l.580mm |
Sedlo | EXTEND F7 |
Pláště | Kenda Kwest K193 20x1.75 (reálná šíře 40mm) |
Konečně sem se dokopal vyřešit řetězovou linku a rychlý převod.
Původní osu o délce 120 mm sem nahradil osou o délce 129 mm, tím se řetězová linka dostala na daleko vhodnějších 45mm, díky tomu se udělalo víc místa pro objemnější plášť a díky zvětšenému Q-faktoru si už nekopu patami do zadní stavby.
Nejrychlejší převod 48/13 se nakonec ukázal jako nedostatečný, takže ke kazetě CS-HG201–9 11–13–15–17–20–23–26–30–36 sem přikoupil ještě CS-HG50–9 14–15–16–17–18–19–21–23–25 a poskládal z nich 11–13–15–18–21–25–30–36.
milan.v, díky za upozornění, opraveno
t29, ano to je také varianta, který by byla levnější, ovšem za cenu zvětšení Q-faktoru, což v tomto případě nemusí vadit. Středy sem viděl kolem 200 Kč, kliky od Force cca 400 Kč.
Na srovnání řetězové linky by snad stačilo vyměnit osu za delší a kliky nechat.
A jo, to jsem si nějak neuvědomil s těmi koly, tak to pak hej.
30.11.18 11:36
Tohle ještě jde, jinde sem viděl i 50 nebo 52 zubů. A Tern má 50 zubů i na modelu s 24" koly. Těch 48 zubů odpovídá cca 34z převodníku na 28" kolech, což je malý silniční převodník. Těch 48/36 celkem půjde, ale s původním 48/12–28 to moc do kopců nebylo.
Skládačka dobrá, jen nechápu proč na ně cpou tak nesmyslně velké převodníky, Těch 48 zubů je naprosto mimo, nebo na tom snad někdo po městě jezdí 50km rychlostí? Optimálně bych to viděl na 40z, aby to zvládlo i mírné převýšení, ne jen jízdu po rovině.