Gravel G1 prototype

Přidat foto

Po vytažení z pece...

Při východu slunce...

Detail vnitřního vedení...

Můj první celokarbonový gravelový rám. Zatím najeto cca 1000km a stále se testuje :) Jsem překvapen, co vše už to vydrželo. Kdo mne zná, ví jak jezdím a co jezdím :) Váha rámu 1000g, vnitřní vedení bowdenů v předním trohúhelníku (rozuměj-vedení od vstupu po výstup, žádné „díra do rámu“ a pak si hledej), zadek pevná osa 12×142, flat mount úchyt na brzdu, prostupnost do 700×42, BB pressfit.

(vloženo 15.12.18)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Cavendish
Cavendish

21.12.18 13:21

miťo: Šméčko z Touškova :)))

Reagovat
miťo
miťo

21.12.18 10:36

Japaha: jasný to chápu. Jen mě z kouzla malých manufaktur vyléčila jedna západočeská značka ;-)

Reagovat
Japaha
Japaha

19.12.18 15:20

Nelze srovnávat cenovku masově vyráběného sériového rámu někde v Asii s českým, komplet na míru ručně postaveným rámem. Natož srovnávat kvalitu! Kdo do výroby trochu vidí ví, že při sériové výrobě dochází k mnoha kompromisům, které by si zkušený „garážmistr“ nikdy nedovolil! Exkluzivita není tak ani ve značce, která se samozřejmě buduje velmi těžko a dlouho, ale v té jedinečnosti co se týče geometrie, laku či různých vychytávek a možnosti nahlédnout a případně „zasáhnou“ do výrobního procesu. Jsou prostě věci, které ti velkosériová výroba nikdy nenabídne! A co se týče ceny.. Dělá snad u nás někdo takové rámy levněji? Nehledě na to, že je to jen nástřel a zatím jde jen o první prototyp, který ale funguje více než skvěle. ;)

Reagovat
miťo
miťo

18.12.18 19:35

Joei: rám je to pěkný, ale cenovka je dost vysoko. Za pade je Giant TCX Advanced, kolo s rámem, který má dlouhý vývoj. Ale fandím ti, ať se práce daří.

Reagovat
sYs
sYs

17.12.18 21:06

Ty vado, nádhera. Fandím ti, aby se ti výroba nějak rozjela

Reagovat
kamaro
kamaro

17.12.18 20:20

Joei: No to já taky každému říkám a nakonec se stejně nechám ukecat :-)

Reagovat
Joei
Joei

16.12.18 23:50

@kamaro

Bohužel, momentálně nemám kapacity na výrobu polotovarů pro někoho dalšího.

Jinak jak jsem říkal, zadní stavba se už kreslí zcela nová :)

Reagovat
kamaro
kamaro

15.12.18 20:47

Chci se zeptat, zda by se dalo domluvit na výrobě nějakých karbonových částí rámů… Trošku dělám do oceli a rád bych použil karbonové sedlové vzpěry, popř. karbonovou integrovanou sedlovku.

Jinak rám vypadá dobře, ale nelíbí se mi na něm řetězové vzpěry, konkrétně napojení na oblast středu. Připadá mi to jako by byla na vzpěry použitá přední vidlice, uřezaná a napojená na BB. I to, že tato část má jinou strukturu materiálu. Ale jinak paráda, fandím ti!

Reagovat
atty
atty

15.12.18 20:13

Nečekal jsem zrovna lidovku, ale obávám se, že na komerční záměry si budeš muset vybudovat tu „Festka“ pověst, protože dát za „ručně“ dělanej rám na gravel podobnou cenu, bude mít ochotu tak 1% zájemců o tenhle typ kola i v téhle cenové kategorii (když už za to chce někdo vysolit raketu, většinou na tom chce mít napsán „značkový nápis“).

Ale přeji hodně zdaru, rám je opravdu pěknej :)

Reagovat
Joei
Joei

15.12.18 19:37

K produkční verzi ještě kus cesty. Momentálně dělám jen testovací kusy. Až bude vše vylazené, otestované, pod značkou, apod., odhaduji 40–50k za rám s karbon vidlicí, custom lak, geo, atd. Ale jak říkám, ještě moc brzy. Myslím ale, že je na co se těšit! :D

Reagovat
Fran7
Fran7

15.12.18 16:08

Cena samotného rámu s vidlicí by mě taky zajímala?

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

15.12.18 15:23

Zajímavá otázka…

Reagovat
DoomHammer

15.12.18 15:23

Jen pro zajímavost, na kolik si takový rám ceníš?

Reagovat
atty
atty

15.12.18 14:59

Přesně tak – neboost náboje tu určitě ještě dlouho budou, gravel je (dle mého pojetí) tak nějak mezistupeň mezi HT a endurance silničky (prostě na podklad a „terén“, kde už je HT skoro zbytečný a na klasické silničce by sis vymlátil zuby a ničil rám) a tak boost osa není potřeba. V kombinaci se silničním středem bys pak řešil jen řetězovou linku, kompatibilitu klik a další zbytečnosti, což takhle není potřeba.

Mně se to prostě líbí, tak jak to je a pevná osa, kotoučovky, prostupnost pro cca 42mm gumy, vedení řazení vnitřkem (ideálně v trubičkách a v celku) a lehkej ale bytelnej rám – takhle má za mne gravel, jak si ho představuju, asi vypadat.

Není třeba z toho dělat „fulla“ bez tlumiče a vzduchové vidlice s berany.

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

15.12.18 14:54

Klasika 142× 12 je bych řekl optimalni ,na co boost.

Reagovat
Joei
Joei

15.12.18 14:22

148mm osu bych pochopil u gravel „monstercrosse“, kde máš mtb střed, kliky, průchodnost jako MTB

Reagovat
embi
embi

15.12.18 14:10

Protoze pak bude mnohem snazsi sehnat naboje, nebo prohazovat kola s XC bikem.

Reagovat
kubad
kubad

15.12.18 14:01

@embi

proč proboha cpát na gravel 148mm osu?

Reagovat
Joei
Joei

15.12.18 14:00

Žádná Festka. Je to moje vlastní.

Jsem cyklista, konstruktér a kompozitama se nějaký čas zabývám, takže toto je tak trochu logické vyústění, dělat vlastní rámy. Zatím je vše ve fázi testování, momentálně mám na stole druhý rám, po zimě mám naplánované udělat novou zadní stavbu a patky, kde už např. ten „lapač bordelu“ nebude takový, lepší průchodnost, atd. Všeho do času.

Ano, strkám to do PC řízené trouby podobně jako vepřo knedlo :)) Jen je to pečeno ve vákuu.

Reagovat
embi
embi

15.12.18 13:15

Proc neni vzadu 12×148?

Reagovat
embi
embi

15.12.18 13:15

Proc neni vzadu 12×148?

Reagovat
embi
embi

15.12.18 13:15

Proc neni vzadu 12×148?

Reagovat
atty
atty

15.12.18 12:00

Nechceš mi taky jeden upéct? :)

Respektive více informací by to chtělo pustit. Takhle to píšeš, jak kdyby sis to strčil do trouby místo nedělního vepřo-knedlo-zéla… :)

Ale jinak super – přesně takhle si rám na gravela představuji, ten „lapač bordelu“ je asi nutné zlo, aby ty vzpěry něco vydržely.

Reagovat
depresy

15.12.18 10:22

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
DoomHammer

15.12.18 10:03

působivé

Reagovat

Další galerie z kategorie

gersa 8
easyrider 2
Kubánec 42
MilesWheeler 19
Fofrník 14
Reyinstashot 32