Aktuální verze s pikem
Na sluníčkou hezky vyniknou křivky rámu, stříbrná metla je super! (tady ještě vidle na 180mm)
X2 je super tlumič, dost se dá ovlivnit charakteristika zadku
Když máte vnšjší vedení, je třeba improvizovat ...
Kdyz použiješ sponky jako nouzovku a ony tam jsou už rok ... :-)
Vlastnil jsem původní HD1. Nicméně přišla 650B doba a já kolo raději prodal, abych za něj něco dostal. Kolo se vyznačovalo hravou náturou a já věděl, že si ibise ještě někdy pořídím, víceméně jsem čekal jen na zajímavou nabídku. U HD3 jsem na nic zajímavého nenarazil, až u HD4.
DW link se vyznačuje slušnou efektivitou šlapání, ale na delší přejezdy je určitě fajn si kolo zamknout a ušetřit trochu energie. Na kole je senzační tlumič fox float X2, měl jsem ho již na reignu a vím, že se díky nezávyslému nastavení dá průběh kolo vyladit ke spokojenosti. Momentálně zkouším vozit poměrně otevřené LS okruhy, víceméně jsem to nastavil podle J.K. Weeda.
Díly jsou přeskládané z reigna. Jediná změna, kterou jsem provedl, je snížení vidlice ze 180 na 160mm, přijde mi že se k živé jízdě strmější úhel řízení víc hodí a kolo je ještě zábavnější. Jízdní vlastnosti jsou hodně předvídatelné a kolo poslušné, na kole je radost poskakovat, bohužel jsem se do bikeparku nedostal, takže jak funguje v těžším terénu zatím nevím.
Jako možná alternativa ještě připadal v úvahu Evil insurgent, podle recenzí se taky jedná o živé a zábavné kolo. Má unikátní vzhled, což beru jako docela podstatnou věc když kupujete butique rám :-) … Ale o dost víc jsem toužil po moju :-)
(vloženo 17.12.18)
Značka | Ibis |
Model | Mojo HD4 |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | L |
Hmotnost | 12,66 |
Vidlice | Pike Ultimate, 160mm |
Tlumič | Fox Float X2 |
Hlavové složení | Cane Creek 40 |
Kliky | SHIMANO XTR |
Středové složení | SHIMANO XTR |
Měnič | SRAM X0 11 speed |
Řazení | SRAM X0 11 speed |
Převodník | 30T |
Kazeta | SRAM XX1 11 speed |
Náboj přední | DT SWISS 240 |
Náboj zadní | DT SWISS 240 |
Brzda přední | Magura MT5 |
Brzda zadní | Magura MT5 |
Brzdové páky | Magura MT5 |
Ráfek přední | DT SWISS XMC 1200 |
Ráfek zadní | DT SWISS XMC 1200 |
Dráty | DT SWISS |
Pedály | HT PA03A |
Řídítka | Easton Havoc Carbon 800mm |
Představec | Funn Funnduro 35, 45mm |
Sedlovka | Vecnum nivo 212mm |
Sedlo | WTB Volt Team 142mm |
Pláště | Maxxis Minion DHF 3C 2.3 / Minion SS 2.3 |
mno logo s vahou kecal! je to k*rva jak pirko.
a i mu to jezdi a pocitove i padal jakji lehcej nez z reigna :)
hello…jak si na Lko vysokej priteli…??mam nabidku na Mko,ale podle tabulek je M do 175cm a ja mam 179cm takze spis Lkovek ram…
gaspe je má objednané, můžeš omrknout
alinceb: Asi jo, zdaji se neznicitelny :-), i kdyz ty nove XTR vypadaji paradne.
No ono je taky docela problém že spousta lidí má dobré podvozky ale neumí je nastavit a dostat z nich maximum . Zrovna ta x2 není jednoduchá na nastavení to už opravdu musíte vědět co opravdu chcete ale hlavně to za jízdy taky cítit co je špatně a pak to přenastavit na správně i třeba během jízdy . Pak vznikají keci typu tahle vidle je na h…o a podobně.
ja mel staryho Pika s charherem soloair na G13 a zed mam novyho s Chargerem2 od Tonika a docela se tesim na rozdil… navic vzadu nebude monarch ale DVO :)
Lanzinho: To nemam, vychazim z RC pika co jsem mel na reignu a RC lyrika co jsem jel na capre 29, Capra i pres vetsi kola vic „drncala“ nez reign s formuli a foxem. Ale diky mega rozvoru byla stabilnejsi … Rock shox mi prisel pretlumeny. Bohuzel novyho lyrika RC2 ani GRIP2 foxku jsem nemel moznost jet, dost by me to zajimalo, stejne tak i BOS bych rad vyzkousel a vlastni klidne i Helm, MRP … :-D
logo: a máš porovnání lyrik/pike RC vs RCT3? hafo lidí tyhle vidle haní, ale já třeba nevidím problém, ale mám RCT3 verzi a jaký je funkční rozdíl protí RC nevím.. ale tuhnutí a rázy do rukou nepozoruji
Ad vidle – jak píše logoman, za jízdy je super, u mě velká spokojenost. Mám 35 EX na 170mm a Selvu na 140mm
Pohys: Vidle ja zvláštní, na místě má zvláštní chod, obzvlášť pokud v ní máš nízký tlak, ale jakmile jsi v terénu tak fuguje senzačně, citelně méně tě bolí ruce než třeba s pikem nebo lyrikem RC.
20.12.18 08:37
První Ibis co se mi opravdu líbí, máš to za 5 :-) . Jinak co vidle? Zrovna jsem četl článek o „tokenech“ do těchto vidlí- Neopos. Nezkoušel jsi?
mimochodem jak se ti nandávají pláště na ty karbonový DT ? Třeba na Enve je to děsněj vopruz.
Dkny: jestliže se mohu považovat za místního drsoně, tak nemáš pravdu. Ta kola jsem trochu zkritizoval
Pěkný. Prvně jsem myslel, že tu váhu máš jak udávají výrobci bez šlapátek, ale asi to bude s, když vezmu ještě k té vidlici ,kde se trošku uspora váhy nuluje tím tlumičem, plus lehčí plášt a lehký kola. Zajimavý, že ty kola z hlediska odolnosti EN/FR nikdo ze zdejších drsonů nezkritizoval.Za mě ale dobrý. Respektive super.
Logo: kua… takze sem uz totalne v haj***u a ztratil jsem pojem o realite… rovnou se necham zastrelit radsi :-DDD ale zatim to neni tak hrozne… popravde stare prodas a na nive neco priplatis… tolik to neboli :-D
TJK: No pockej, co jsem videl tak byl nicolai a karbonovy kola, to je zcela mimo jakekoliv rozumne hranice … :-D
Kolo pěkný. A to nejsem odvařenej z rámu, nikdy se mi moc nelíbil. Ripmo se mi naopak líbí hodně. Váze věřím, lehký kromě tlumáku je tam vše. Když vemu, že moje XXL 29" Capra má 15kg a je i na rámu masivní a komponenty průměr, tak 2,5 kila dolu při těhle komponentech nebude problém. Ty záplety udělaj hodně a jak je vidět tak na tvoje užití držej výborně.
@Kome: i karbonovej Transition jde postavit hrubě pod 14kg. Vždyť ty rámy maj 3–3,3kg včetně tlumiče – není to nejlehčí to vůbec, ale žádná hrůza taky ne :-)
no u me to o moc lehceji nepujde… sypat do toho penize pod tlakem nechci… zatim se to drzi v rozumne hranici
TJK: Za mě pořád gut! Těch 15kg beru, stejně jako kOmE, jako takovou hranici pro EN/FR kolo. Pak už je to jen o míře peněz, času a radosti co do toho chceš nastrkat…
Wilda: ja popravde ted ani nevim kde budu.. na kolech myslim ze to bude ted –300g, neco naberu na gumach, neco ztratim na vidli a le pridam na tlumici.. pridam na klikach a brzdach a uberu na sedlovce.. no uvidime jestli to zestane nekde u 14,5kg
saintjv: První sezónu jsem si taky říkal co vydrží, ale po dvou letech vím, že je to srovnatelné s 471 apod.. Po sezóně vždy jen doladit tenzi a cajk. Proti nízkým hliníkáčům jsou za stejnou dobu ale daleko více poškrábané. Za mě super kola.
TJK: Tak tak. Měl jsem spočítanou variantu jak se dostat na 12kg, ale už bych tam musel dělat ústupky na tlumení, sedlovce, brzdách atd. a do toho se mi nechtělo. Raději jsem sáhl po ověřených věcech.
saintjv: a teď si přestav, že by jsi měl třeba karbonovýho Transitiona a byl by jsi rád za 14kg :-D. Já beru 15kg jako OK hmotnost pro odolný enduro (FRko) na 27,5" a vy tu mluvíte o 12kg. Já bych se na tom asi už i bál.
Control docela v pohode :-), ostatni rezali gumy a ja nic, predni odesla moralne, protoze uz byla tupa a mela sjety vzorek. Zadek jsem rizl protoze jsem zacal flokovat pred klopkama do protismeru a nabral tak sutr :-) Ja bych ho klidne vzal zase, ale moc se mi nelibi davat litr za 2 smes, kdyz jsem mohl mit 3c … A dozadu slo SS aby to ladilo. Klidne bych ale vyzkousel i treba MM a rock razora.
saintjv: Stavet 29 tak bych uvazoval o techto kolech. Jsou drahy ale nejsou ultra drahy. Vaha velmi hezka, recenze taky super.
https://www.cyklomira.cz/…rbon-1467-g/
Mozna se daji sehnat pri trose googleni i levneji?!
Jinak kdyby někdo chtěl valí se mi doma 2 sady kol na 27,5 včetně gumy. Jedny i9 naby na karb rafcich nextir a druhy originál Ibis 738 hlína a jednu z nich musím prodat. Oboje v top stavu.
No hlavně za ty prachy… říkal luckybuy… jinak jo souhlas, do bp bych ty gumy úplně netahal ale jak říkáš na trail s mirelonem proč ne. No budu muset odtucnit řitmo. Teď to má 13.5. Fox 36 chci nechat. Ale na kolech prostor vidím dost
ted si vem, mit to na lehcim ramu, intend predstavec, komvorr sedlo, lehci brzdy a riditka tak by to slo imho srazit na hranici 12kg a porad se bavime o enduru ktery by melo neco vydrzet pokud clovek neni dobytek… to je fakt jako super…
treba u nas v Jizerkach je malo ostreho kameni takze se tu na slupkach typu Spesl Control jezdit da uplne vpohode na trailech.. jen je blby ze treba spesl nema volbu jako WTB ze bys k lehkymu casingu mohl zvolit nejmekci smes..
Me ty Logomanovi kola fakt bavej
ok :) Je fakt ze formula je 200g lehci, kola mel lehci o 300g 11 je taky lehci nez eagle cca 100g to je 600 a gumy rekneme 500g to je nejakych 1100g – 14 = 12,9 mnooooo mozna se tomu verit da. Sere me to ale da:) ale jsem zvedav co ty vydrzi ty kola.
Tak já věřím, že to drží. Já vlastně taky ráfek nikdy nezničil. Ale měl jsem vždy kola kolem 1800g a víc.
Vaha mi taky prijde nizka, ale tady by se to mohlo minimalne blizit.
No i v kopřivné to občas schytaly a přežily bez ztraty kytičky,..
No ještě to malino
Jinak jsi zapomel na malino brdo a trutnov trails, tam se též kola letos osvědčila…
Jestli budeš nahazovat ty tvoje speslacky slupky tak dej vědět, abych priobjednal knoty do zásoby :)
Kome: Vsechno co jsem psal jsem na nich jezdil, rychlebky ty stary sutrovity traily, debilni bikepark ve Spindlu. Samozrejme na sobe maji oderky, ale drzi, nemusel jsem je za sezonu dotahnou, porad jsou rovny.
Yt je davalo na capru, Yeti je dava na SB150, Orbea na rallon, ac jsou lehoucky tak uplne chatrny nejsou. Ale ja nejsem nicitel veci, spis je vymenim nez znicim :-) … Nejsou to moc bling bling kola, crossmaxy enduro strhly mnohem vetsi pozornost.
@saintjv: sorry, ale když se kouknu do Tvého profilu na tu HD4, tak na ní nebylo lehčího vůbec nic :-D
no jediny co ma lehci nez jsem mel ja tak jsou kola. Jinak si dovolim tvrdit ze jsem to mel podobne, a moje vazilo 14 s pedalama a jeste jsem se rozciloval jak je to mozny ze to je tak tezky…
To co s reignem, mojem, sx trailem, pitchem … Od Jedovnice, pres Rychlebky po Kouty. Kolo na vsechno.
chlapi, váha je real.. vždyť tam není nikde nic ani průměrně těžkého :-D ba naopak, až logo pokrátí hadice, řidítka a nahodí papírové spešl control pláště, půjde ještě níž :-D jediný těžší komponent je tlumič, s DPX2 by bylo dalších 100g doma? Ale funkčně musí být X2 TOP
wilda: ty seš taky případ, kterej mi zkazil náladu :D
Já bych te hmotnosti věřil. XL Tracer v mém původním setupu měl těžší vidlici a eagla, lehčí kliky a představec. Brzdy a pedály nevím a v tomto setupu vážil 12,47kg
no prave proto by me zajimala vaha bez kol, protoze ty realne udelaji nejvetsi rozdil a vim ze ty xmc jsou brutalne lehky a kdyz das i lehky plaste leti vaha dolu
Hoší reign, tedy alu rám měl s lehčíma pláštěma od spešlu 12.5 Kg … :-) Vidle je lehká, má myslím okolo 1800g, vecnunka je lehká, kliky, pohon je asi taky to nejlehčí co existuje, záplety 1400g, ono se to nasčítá …
saintjv: Já taky ne, ale nechtěl jsem tu prudit první :D
docela by mě zajímalo kolik váží bez kol :-)
nebo kde se kupuje váha na vážení pro BF? :D
pak to bude Control a ne Grid verze to by odpovidalo… predchozi Control vazil 770g
Jsem stejně poslal špatnou gumu jsem myslel, ze to je butcher …
https://gewichte.mtb-news.de/…cher-gripton tady má 29 806g, přitom 27,5 má 960. Divný …
muzu ti strelit minina SS ten je pomerne lehky a na to tvoje jezdeni cajk :D
logoman: leda že bys chodil kupovat pláště jen do kamenejch prodejen a bral si s sebou váhu. Jinak je to loterie :-)
saintjv: a to tam mam jeste nejaky patecni kousek miniona dhf, protoze ta 2.3 vazi snad 930g …
Dát tam tohle
https://gewichte.mtb-news.de/…-gripton-b2r
Tak jsem pod 12.5 :-P
Rudy mě zas napadlo, že tam ten výřez udělal někdo fričkou :-D (pro Olomoučáky úhlovou bruskou:)
logo a nebylo tam to vybrani po prvnim dropu? Z fotky se mi to kolo moc nelibi ale uvidime o vikendu.. ale vis ze mne o kolo nejde staci kdyz se na nem hobluje ;)
mr.antik: Tak to beru jako pochvalu :-D, treba tohle menavka vypada senzacne.
kamarád ho má v jiný barvě a to se mi líví víc, tady mi to prostě nějak nesedí. projel jsem se na tom, jako jo, jede to, ale mě teda vyhovuje víc nastavení na reignu. třeba je to jen o nastavení tlumení, to nikomu na krátkým půjčení rozhaovat nebudu.
Plnej a to i přesto, že mám se vzhledem rámu trochu problém. Ať slouží.
za me je tvarove Ibis HD stale jedno z nejpovedenejsich karbonovych kol… libi se mi ze stale drzi svuj smer! skoda jen ze Ripmi uz tak hezky neni
chyna.cz: Právě ten unikátní tvar je hned další věc mimo jízdní vlastnosti proč jsem ibise chtěl. Reign jezdil skvěle, ale byl dost beztvary …
Ne-e, jak jsme psal je tam vybrání.
moc hezké, s kolama mimo Eu to bude horší, evropští výrobci lobují za zvýšení cel na celá kola a rámy
Konečně máš zase hezký kolo;) Hodnocení jako obvykle ůbec nechápu.
Plastové brzdy, xc záplety, zadrhávající formula, málo rychlostí a nechutná hmotnost!
Ať to lítá :-))) za 5*
Formule jsou dvě verze jak píšou kluci níže. „Standart“ asi 120–160mm a „EX“ ta je 160/170–180mm.
Nemám rád Ibis, ale tady 5 :-)
Ta váha super a koukám stejné řídítka mi leží doma :-)
Pisou, ze ta 180 je snizovaci na 170 ale ja mel v baleni i delsi spacer … Nevim jestli 160 jde prodlouzit, rek bych ze ne protoze ta se da snizit na mensi zdvih …
krabica: jo a ta 160 mm zvýšit nejde. Má kratší nohy a vzduchový pístek.
Jak moc Ibisy nemusím, tak to je nejpěknější rám, který udělali. Osazeno parádně, takže za 5 bludišťáků… :-)
krabica: snižuje se podložkami, které dorazily k vidlici. Tuším, že to nijak omezeno není, ale podložky mi dorazily dvě, takže ze 180 mm na 160 mm bez problému.
Super, mám dotaz na tu Formuli, jak si ji snížil z 180 na 160? Myslel jsem, že to je jiná verze. Jde 160 zvýšit na 180? A ta 180 snížit i víc?
Vaha je predevsim o gumach. Moje treba vazila 1250g jedna… A je to 1×11
A bez urazky i tak bych o 12,6 dost pochyboval:) ikdyz je fakt ze jen na gumach setri skoro kilo…
Vzhledove se mi to moc libi, a to fakt nemam rad Ibis (ciste kvuli tragickemu zpracovani co predvadeli na predchozich modelech). A ne, nedal jsem spatne hodnoceni, dostal ode me plnych 5. Je to vizualne prijemne, funkcni a ty oldschool XTR kliky tam sednou jak prdel na hrnec.
Takhle má vypadat TOPový enduro! Konečně někdo udělal smysluplnou stavbu, která jede jak má, ale neváží jako tank.
za me topovy, asi bych si designove predstavil lepsi kliky nez 970ky… treba NextR nebo tak… ale chapu proc si je nechavas… naprosto nemam co bych dodal, celkove skvely!
Asi někdo nemá rád ibis :-)), vzhledem k tomu že je možno hodnotit anonymně bez přihlášení a přes jednoduchý skryptík si dát třeba tisíc 5* to postrádá hodnotu …
Ibis se mi vzdy moc libil. Nechapu to hodnoceni, bud zavist, nebo jsi nekomu slapnul na kuri oko. Hodnotit jsem nechtel, ale takto proste musim, 5. Byla by docela sranda, kdyby Admin odkryl, kdo jak hodnotil.