Po dlouhých letech jsem si zase chtěl zkusit pevňáka a jako doplňek k enduru bomba, jede to šíleně a z kopce je to taky zábava! :)
(vloženo 18.12.18)
Značka | Trek |
Model | Superflow |
Modelový rok | 2011 |
Velikost | L |
Hmotnost | 10.2 |
Rám | Karbon |
Vidlice | Fox 32 RL 29 |
Kliky | Shimano XTR |
Přesmykač | Sram X0 |
Měnič | Sram X0 |
Řazení | Sram X9 |
Kazeta | Shimano XT |
Řetěz | Shimano Dura-Ace |
Brzda přední | Avid Elixir R (budou Shimana) |
Brzda zadní | Avid Elixir R |
Ráfek přední | Bontrager Race Lite FCC Disc 29 |
Ráfek zadní | Bontrager Race Lite FCC Disc 29 |
Pedály | CB Candy |
Řídítka | Bontrager Race x Lite carbon 720mm |
Představec | 70mm |
Sedlovka | Bontrager Race x lite carbon |
Sedlo | Selle Italia carbon |
Pláště | Maxxis Ardent, Ikon 2.25 EXO 60 TPI |
To rozhodně, řekl bych že teď se vývoj ubírá k dosažení co největší tuhosti, protože pokud bereme opravdu vrcholovou cyklistiku, tak ten přenos síly je primární a k tomu nám dopomůže vše zmiňované. Když se podemnou kolo kroutí tak nezrychluje jak by mělo, tohle můžu eliminovat správným výběrem komponentů. Otázka je, kdo to z nás potřebuje :)
@Koli: Stejné s plášti to bylo uz i v 2011, jen ještě Maxxis nedělal žádné dobré 29er :) Z mého pohledu je to u 29 HT pomalá evoluce, trochu se změnila geometrie, co mě na rozhraní velikostí L a XL moc nezajímá, jen trochu pomohla položenější vidlice. Hmotnost top rámů šla z 1500g na 1000g, řidítka z 680 mm na 720. Taky teď pomůžou lehké širší karbonové ráfky. A boost osa, kvůli které častěji nohou šmajdám o vidlici.
Šířky 2.25'' tlaky kolem 1.6 – 1.8, v čem je lepší široký plášť a v čem málý tlak? Poděkuji za zdůvodnění.
Rozdíl mezi tímhle a dnešním HT bych viděl asi nejvýrazněji v pevných osách a o něco víc položený hlavovce a lehce celkově pozměněných úhlech. Jinak celkově i v tom jakým stylem se to dnesak ubírá, dřív byl trend vozit velký tlaky, nabouchanou vidlici a uzký pláště. Dneska vozí klidně 2.25'' tlaky kolem 1.6 – 1.8 a široký řidítka apod.. Ale samozřejmě u celoodpružených kol jde ten progres ve vývoji vidět mnohem víc.
s tim vyvojem jde asi o casevej usek ,ale je hodne zjimavy ze vsechno je spis evoluce a zadna revoluce ,at uz clovek vezme jizdni kolo nebo automobil tak proste zakladni koncepce pohonu ,konstrukce ramu ,vyplety kol ,nikam se to moc neposunulo ,ale samozrejme zlepseni tam je treba tady 1986karbon vs 2018karbon :)
Jinak kolo parádní a absolutně konkurenceschopný i proti dnešním 29 HT.
Čipera: To je nesmysl, u HT se vývoj celkem zastavil, když neberu v potaz hýbání s geo, což není ani tak inovace, jako trend a občasné použotí nějakého pružného elementu. Jinak je to ale mrtvá záležitost. Vývoj je hlavně v oblasti elektrokol a vysokozdvihovách 29kách.
Straky: A myslím si že ht je pro většinu výrobců prvořadý a hlavní kategorie kola pro vývoj.
Straky: Vývoj jde dopředu celkem hodně a to i u ht a je spousta inovaci, který dokážou změnit výsledek závodu. Použité materiály, geometrie, a v neposlední řadě komponenty.
Přemýšlím v čem jsou zásadně lepší dnešní HT, když vidím tenhle kousek. Karbonový rám historicky beru jako zajímavou inovaci, ale jinak se toho příliš mnoho nezměnilo. Rozhodně nic, co by zlepšilo výsledek závodu.
A proto výrobci generují mnoho dalších kategorií kol, aby se nesnížil objem prodeje. Nový HT bych si nekoupil řadu let, ale přechod na gravel nebo celopéro možná ano.
18.12.18 15:49