Po té době co ho mám, tak musím říct že kolo je fajn univerzál pro ježdění od lesní turistiky po TZ až po nejtěžší traily na Trutnově a Rychlebech, nebo i černý traily v alpách. Asfaltu se vyhýbám, protože mne to nebaví.
Z pohledu posledních superslack a superlong mini DH endur je to spíš AM kolo, což je pro moje použití fajn. Je to jezdivý ( záleží na obutí ), obratný a na dnešní dobu to má slušnou váhu – ne že bych ji nějak řešil.
Nic se na tom nekazí, nepraská, normálně to funguje.
(vloženo 6.1.19)
Značka | CUBE |
Model | Cube Stereo 150 SL 29 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 18" (M) |
Hmotnost | 14,4 komplet jak to je na fotkách |
Rám | Carbon C:62, ATG, ETC 4-Link, ISCG Mount, Boost 148, AXH, iridium´n´black |
Vidlice | RockShox Lyrik Ultimate RCT3 ( Charger 2.1 ), 110x15mm Maxle, Tapered, 51 mm offset, 160mm |
Tlumič | RockShox Super Deluxe RC3 DebonAir, 185x55mm, Trunnion Mount |
Hlavové složení | FSA Orbit I-t, Integrated, Top 1 1/8", Bottom 1 1/2" |
Kliky | Sram X1 Carbon Eagle™ 30T, 175mm |
Středové složení | Sram DUB MTB, 92mm Pressfit |
Měnič | Sram GX Eagle Lunar, 12-Speed |
Řazení | Sram GX Eagle |
Převodník | 30 T, 3mm offset, GX Eagle, OneUp Bash Guide |
Kazeta | Sram XG-1275, 10-50T |
Řetěz | Sram GX Eagle |
Brzda přední | Sram Code RSC, 200 mm |
Brzda zadní | Sram Code RSC, 200 mm |
Ráfek přední | Newmen Evolution SL A.30, 28/28 Spokes, 15x110mm, 30mm ráfek |
Ráfek zadní | Newmen Evolution SL A.30, 28/28 Spokes, 12x148mm, 30mm ráfek |
Pedály | Shimano Saint PD-M820 |
Řídítka | OneUp karbon, 20 mm rise, 760 mm |
Představec | Race Face Turbine R 35, 50 mm |
Sedlovka | OneUp V2, 150 mm, 31.6, páčka BikeYoke Triggy X. |
Sedlo | Specialized Bridge Comp, 155 |
Pláště | MAXXIS Minion DHR II 2.4 WT Terra EXO+, ASSEGAI 2.5 WT 3C Maxxterra EXO |
majkee: Hele ono to M z fabriky fakt vážilo 13.3 Kg bez pedálů. Aktuálně tam je hodně karbonu – celej rám, kliky a řidítka.
Teď aktuálně budu něco přes 14kg, protože jsem měnil XT pedály za Sainty M820, vzadu zvětšil kotouč na 200mm a dopředu obul DHF. Ale už jsem to znovu nevážil – nemám důvod. Upřednostňuji funkčnost a moje potřeby před honěním gramů.
Možná to převážím – tipuji tak 14,3 – 14,4 kg
Moc hezký, jen nechápu jak jsi to dostal na 14kg. Na ty zdivhy, velký kola, osazení a pláště je to super hmotnost!
To je primo on? Pecka!
kliky jsem niky neměnil – na všch kolech jsem měl vždy osazené 175mm a jezdil jsme s nima. Nikdy jsem necítil takový problém abych je za docela dost peněz měnil.
Theedge> Mrkni na OneUp, Dovolí ti přesné tolik zdvihu kolik bude vysunutá z rámu. Taže třeba 143mm..
Jo no to je samozrejme taky reseni. Tu 125 jsem mel doma tak jsem to jen vymenil a nemusel kupovat jinou – tu puvodni 150tku budu prodavat. Az prestane slouzit tak se podivam po nahrade. Vubec nevim jestli se nejaka 150 s kratsim spodkem dela.
Theedge: Myslím to přesně jak píšeš. Že sedlovka nejde zasunout na max kvůli zesílení rámu atd. Mám úplně ten samý problém. Se 150mm sedlovkou mi chybí 1cm do optimální pozice.
Dag: Co myslíš nejde dat? Dát tam jde ale nejde plně zasunout do rámu. Jám mám lehce atypickou postavu – mám na svoji výšku lehce kratší nohy. Lyžiny sedla vozím 65cm od středu ( při použití 175mm klik ). 150mm sedlovku která tam byla z výroby jsem nedostal do šlapací pozice o cca 1 cm. Brání jí vnitřní zesílení rámu v oblasti ložisek vahadla.
O tomto problému jsme věděl z fóra na mtb-news.de. Vzhledem k tomu, že na starým kole jsem se na 150mm sedlovku taky nevešel ( tehdy kvůli sedlové trubce 445mm ) a musel dokupobat 125mm – tak jsm ji jen přehodil do nového kola. Já se svýma katšíma nohama ten problém budu mít u honě rámů. A 125mm sedlovka mne nijak neomezuje.
Supe kolo, za 5 bodu. Vleze tam sedlovka s větším zdvihem jak 125mm? Já jsem zrovna u svoje o kola narazil na problém, že vyšší zdvih sedlovka jak 125mm nedám. Dle konstrukce rámu myslím že budeš mít stejný problém. Kdybys chtěl náhodou větší zdvih.
Lepší overkill na underkill :)
Rudyshy – jo to kolo je na mne zatím overkill, ale tak jsem to chtěl. Na dlouhý rozbitý traily Alpách to bude pohodlný a alepsoň se na takovým kole můžu tvářit drsně :-D Všichni přece víme že není důležitý jak jezdíš ale jak u toho vypadáš ;-)
Cube se mi niekdy nelibili ani funkci ani opticky. Ale tohle uz je jine kafe. Ja jsi teda myslim ze uz je to slusne bytelne enduro. Moc fandim. Osobne si myslim ze v CR je jediny ‚brutal strelec‘ ktery dokaze uvarit tlumak bez piggyny je Cert z dolekopu. Pro ostatni je to zbytecnost.
crom: tak ve všech kategoriích se neustále zvedají zdvihy :-) Když se podíváš jaký byly standartní zdvihy u trailbiku před 4 – 5ti lety a kde jsou dnes, tak je to úplně jinde. Před pár lety byly kola se 110/120 zdvihu ( třeba dosavadní Neuron ) označovány jako trail-bike. Dneska už to jsou kola s rámem o zdvihu 140mm a 150 mm vidlicí FOX 36 na 29 kolech :-)
kolo hezky
29 160/150 uz podle me není superenduro spis freeridak-nebo teda ja se na svém tak citim:)
goofy: dělá mi to lehce jen zadní brzda. Přední chodí lehoučce. Pokud se to nebude zhoršovat, tak to není věc která by mi nějak vadila. Nejde to případně nějak vyservisovat / promazat pístky ?
Tohle je povedený bike, ač ty 29 kór v těch pidi velikostech nemusím. Škoda, že nedělají klasické endurko i na 27,5 kolech…
A pokud mají ty Code R zas tuhý chod, tak je to na pytel. Doufal jsem, že už se oproti Guidům poučili…
Bóďa – jsou to úplně jiná kola. Podívej se na uložení tlumiče bez příčné výztuhy přes kyvnou vydličku u AMS a podivej se na masivní vahadlo s mohutnou vyztuhou u tohoto endura, navíc ložiska zadní stavby a způsob jejich uchycení na fotu č. 13 jsou daleko mohutnější než u XC AMS. Víc si myslím že to nemá smysl rozepisovat.
Bajk za 5, ať slouží!
Snad tu zadní stavbu bez horní výztuhy vymysleli lépe, než u AMS C68…
mirorek2: jo vím, měl jsem to na minulém kole taky tak – tady to těsně za čepem do rámu vchází a v cca polovině zadní stavby na vnitřní straně zase vychází ( je to vidět na fotu č.10 ). při propružení se mi vytahuje ta těsnící průchodka u vstupu do rámu za tím čepem.
Ty uchyty na vedení hadice spodem rámu tam nejsou, ale to je otázka 2, max. 3 stahovacích pásek – nic neřešitělnýho. Uvidím jak to bude pracovat a podle toho se pak zařídím.
Tu stahovačku jsem tam dával taky proto, že ta brzdová hadice byla moc dlouhá a nechával jsem ji vzadu zkracovat – mezi zadní stavbou a třmenem dělala spirálu. Tu pásku jsme tam dával před tím zakrácením aby to nezkrátili moc a zůstal tam ten průvěs té hadice pro ten ohyb.
Starší stereo má možnost vedení hadice od zadního třmenu zadem pod spodní vzpěrou, což je podle mě nejlogičtější cesta.
Chápu proč jsi zkoušel ty stahovačky, ale koukni se, jestli to tam nemáš taky. Těch 750 za delší hadici bych v tomto případě asi obětoval. Mě to vždy při propružení někde kolidovalo, ať jsem to zkoušel svazovat všude…
Jinak rám je parádní, jsem zvědav, jak to jezdí
kocers – jo tu stahovačku dám pryč. je fakt že tam to potřebuje volnost.
Kolo super, kdyby mi ho chtěl někdo dát, tak bych se vůbec nebránil :-)
Jinak teda ke stahovačce u středu mám stejnou poznámku jak TheJD → myslim, že to neni dobrej nápad z důvodu pohybu zadní stavby a potřeby pohybu i bowdenů. Schválně zkus upustit tlumič a propružit až na doraz, co to bude dělat.
Moc pěkný
Jo díky fungovat bude muset dlouho … žádá výměna po 1 – 2 letech by mi neprošla :-)
Proto jsem si koupil i trochu zdvihu do rezervy :-D
7.1.19 08:54
Stereo se jim po x letech zase povedlo. Ten rám vypadá výborně a evidentně to taky výborně jezdí. Tak ať slouží!
pekny. ta stahovacka ma zajistit bowden proti pohybu? protoze ten od zadni brzdy se urcite bude chtit trosku hybat spolecne se zadni stavbou, tak aby to nedelalo vic neplechy nez uzitku.
ra.ma1 – Jo na ty Cody jsem taky zvědavej. Na starým kole jsem měl XT 8000 a chodili fakt pěkně. Code by měli být silnější a víc dolekopcom, tak uvidiíme. Co zatím jen můžu posoudit je že ( hlavně zadní brzda ) má trošku tužší chod brzdové páky – nevím jestli to je pístkem v páce nebo ve třmenu. XT chodili naprosto lehce bez odporu. Ale není to nic zásadního.
No doufám že ty Code R budou OK – utrácet hned za nový brzdy by se mi nechtělo.
Taky jsem zvědavej na ty sintrový desky co tam jsou – dřív jsem jezdil organiky a byly krásně tichý. Jestli ty sintry budou pořád skřípat tak tam asi dám organiky.
Moc pěkná barva.
Btw.: jsem zvedavy na ty Cody R, mam je taky…a zkusenost s minulymi juicy 3 (prvni jizda zlomena paka) a elixiry (neslo poradne seridit) mluvi jasne…sic na druhou xt rozlamany keramicky pistek na deset kousku taky neni zrovna kosher
Pecka! At dobre slouzi a dela radost! Naprosto rozumim vyber tohoto bajku.
Moc pekny. Jen poznamka ke Capre – ta jde do stresniho mosice od Thule uchytit v pohode, teda aspon model 2016, jestli novejsi ram prosel nejakou zasadni zmenou, ktera by to znemoznila, nevim ;-)
Slusnej profil, dobrej bajk. Pouuiti zcela stejny jak ja a taky cekam, ze mi to neda a do roka koupim neco podobnyho.
Je to fakt pěkný, někdy bych se na tom chtěl svézt. Převodník by to větší chtělo, a nejen protože to dobře vypadá.
Seatstay brace by tomu hrozne slusela. Stejne jako nevedeni hadice pod středem.
Kolik meris prosím? Jinak bajk vypadá dobře, tímhle se u cube vytáhli .
Picino – jo prvni fotky a zaklad tohoto textu jsem dal už do jednoho vlakna tady
kolo za 5* moc pěkný, ale ten text jsem už tady někde četl, je to možný?
Pěkný, pěkný.