Už tu někdo z majitelů ladil Formulu pomocí těch CTS modulů? Zkušenosti? Máte origo udělátko, nebo nějaké samodomo? Co Neo Pos?
(vloženo 8.1.19)
Nikovlas: spíš se posouvá špičatý trn uvnitř toho modulu, čímž přiškrcuje průtok oleje (ten olej jedním směrem protéká vlastně dvěma cestama – těma dírkama krytýma planžetou a pak vnitřkem škrceným tím trnem).
… ale jenom hádám, takhle to třeba fungovalo ve všech „klasických“ tlumičích, co jsem měl rozdělané
Téma založeno. :-)
1300,– za všechny, proč ne. Ale ono je to za jeden :D
1300,– proc
Baba-Ji: Dík za vysvětlení.
Takže v tomhle modulu ke komplet kompresní charakteristika. Moduly se mohou lišit počtem otvorů v tom barevném kroužku (to je vidět na fotkách), čímž se mění plocha, přes kterou kapalina tlačí na planžetu, a i následné množství kapaliny, které tamtudy proteče. Dále, což z fotek vidět není, se moduly mohou lišit například rozměry toho výřezu v barevném kroužku na kontaktu s planžetou, což určuje LSC průtok, když tlak kapaliny není dostatečný pro deformaci planžety. Už tyhle 2 parametry umožňují poměrně velkou variabilitu poměru HSC a LSC. Pak se také mohou lišit vlastnostmi samotné planžety nebo té matice, která ji přitlačuje, ale celkem bych chápal, kdyby rozdíl spočíval skutečně jen v té barevné součástce.
Když pak kroutím ovladačem komprese, otáčím tou vnitřní osou, čímž se šroubuje ta matice?
Nikovlas: ten ventil, který v tom hledáš, dělají právě ty otvory, na které je z druhé strany připláclá tenká plechová planžeta, nebo několik planžet nad sebou(taková jako by pyramida z těchhle planžet, kdy průměr a tloušťka jednotlivých planžet a jejich skladba pak tvoří kompresi a její chování). Vygoogli si „shimstack“.
Chápu správně, že pokud tenhle malý modul ovlivňuje nejen tlumení, ale i křivku v závislosti na rychlosti, musí v sobě obsahovat nízkorychlostní i vysokorychlostní kompresi? Už z té fotky je patrní, že moduly s více otvory na tom barevném kroužku patří „nižším“ křivkám (větší průtok znamená menší útlum) – nicméně i ty mají různý tvar (konkávní/konvexní). Dynamice jakž takž rozumím, ale nemám moc představu o té „strojařině“, která ty vlastnosti definuje. Když má vidle oddělenou nízkorychlostní a vysokorychlostní kompresi, tak tam musí být nějký pohyblivý ventil, který při určité síle otevře vysokorychlostní bypass, ne? Nemáte někdo nějaké schéma, jak tohle funguje? Vlastně by mi přišlo vhod i nějké obecné schéma HSC a LSC. Dík.
…přemýšlel jsem, že bych tady založil vlákno o Formula vidlích a jejich servisu apod., páč už jsem si krom CTS modulu měnil i olej v patroně, nemám ani jeden kus origo nářadí …tak třeba by se takovéhle info hodilo dát do placu
Poridil jsem cerveny Firm modul. Origo udelatko na vymenu nemam. V bauhausu jsem koupil takove spicate tenke klesticky, staly do stovky urcite a tema jsem ten modul nainstaloval. Je tam citit lepsi support, ale necekej buhvijaky megarozdil. Ale citit to jde. O vlas je to mozna trochu min citlive na opravdu jemne nerovnosti, ale fakt jen o vlasek. Za mne ta vymena splnila svuj ucel.
Spíš by mě zajímalo, jestli se to drolí ve všech vidlích, nebo jen v konkurenčních vidlích, nebo jen ve vidlích, které mají v pozitivce nějakou nerovnost, která to rozjebe…
to dorleni reportovalo hodne lidi. I na pinkbiku po dlouhodobem testovani jsem jim to rozdrolilo.
Docela by mě zajímalo, jestli někdo vyzkouší Neo Pos i v jiných vidlích. Četl jsem o tom pár článků a vesměs tam tvrdili, že to funguje stejně i jinde (což je docela logické) – jen někde se jim ten „špunt“ začal drolit a odpadávaly z něj drobky – to v pozitivce asi nechcete…
Uvidím, jak se bude chovat na 130 mm, asi budu potřebovat trochu progresivnější průběh… Výchozí je teda modrý?
Taky se mi zdá, že Baba-ji měnil modré na červené. Já zatím jezdím na standardním modrým, a celkem dobré. Možná bych mohl zkusit červenou, ale zatím jsem tu potřebu nepocítil. Ty s obracenou křivkou bych nechtěl.