Formula CTS

Přidat foto

Už tu někdo z majitelů ladil Formulu pomocí těch CTS modulů? Zkušenosti? Máte origo udělátko, nebo nějaké samodomo? Co Neo Pos?

Založeno téma, které se zbývá vidlicemi Formula.

(vloženo 8.1.19)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Baba-Ji
Baba-Ji

14.1.19 09:38

Nikovlas: spíš se posouvá špičatý trn uvnitř toho modulu, čímž přiškrcuje průtok oleje (ten olej jedním směrem protéká vlastně dvěma cestama – těma dírkama krytýma planžetou a pak vnitřkem škrceným tím trnem).

… ale jenom hádám, takhle to třeba fungovalo ve všech „klasických“ tlumičích, co jsem měl rozdělané

Reagovat
krabica
krabica

9.1.19 20:42

MirosPikos
MirosPikos

9.1.19 20:10

1300,– za všechny, proč ne. Ale ono je to za jeden :D

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

9.1.19 20:10

1300,– proc

Reagovat
TJK
TJK

9.1.19 19:18

tyjo tech 1300kc mi prijde hodne ferova cena

Reagovat
goofy
goofy

9.1.19 16:42

novas752
novas752

9.1.19 16:29

Řekl bych že každou kupuješ zvlášť.

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

9.1.19 16:17

Baba-Ji: Dík za vysvětlení.

Takže v tomhle modulu ke komplet kompresní charakteristika. Moduly se mohou lišit počtem otvorů v tom barevném kroužku (to je vidět na fotkách), čímž se mění plocha, přes kterou kapalina tlačí na planžetu, a i následné množství kapaliny, které tamtudy proteče. Dále, což z fotek vidět není, se moduly mohou lišit například rozměry toho výřezu v barevném kroužku na kontaktu s planžetou, což určuje LSC průtok, když tlak kapaliny není dostatečný pro deformaci planžety. Už tyhle 2 parametry umožňují poměrně velkou variabilitu poměru HSC a LSC. Pak se také mohou lišit vlastnostmi samotné planžety nebo té matice, která ji přitlačuje, ale celkem bych chápal, kdyby rozdíl spočíval skutečně jen v té barevné součástce.

Když pak kroutím ovladačem komprese, otáčím tou vnitřní osou, čímž se šroubuje ta matice?

Reagovat
TJK
TJK

9.1.19 16:17

predpokladam ze set tehle ficur se musi dokoupit separatne?

Reagovat
Baba-Ji
Baba-Ji

9.1.19 15:19

Nikovlas: ten ventil, který v tom hledáš, dělají právě ty otvory, na které je z druhé strany připláclá tenká plechová planžeta, nebo několik planžet nad sebou(taková jako by pyramida z těchhle planžet, kdy průměr a tloušťka jednotlivých planžet a jejich skladba pak tvoří kompresi a její chování). Vygoogli si „shimstack“.

Reagovat
tonik666
tonik666

9.1.19 15:16

Tak tema o formulich zaloz, ja se rad pridam.

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

9.1.19 13:42

Chápu správně, že pokud tenhle malý modul ovlivňuje nejen tlumení, ale i křivku v závislosti na rychlosti, musí v sobě obsahovat nízkorychlostní i vysokorychlostní kompresi? Už z té fotky je patrní, že moduly s více otvory na tom barevném kroužku patří „nižším“ křivkám (větší průtok znamená menší útlum) – nicméně i ty mají různý tvar (konkávní/kon­vexní). Dynamice jakž takž rozumím, ale nemám moc představu o té „strojařině“, která ty vlastnosti definuje. Když má vidle oddělenou nízkorychlostní a vysokorychlostní kompresi, tak tam musí být nějký pohyblivý ventil, který při určité síle otevře vysokorychlostní bypass, ne? Nemáte někdo nějaké schéma, jak tohle funguje? Vlastně by mi přišlo vhod i nějké obecné schéma HSC a LSC. Dík.

Reagovat
krabica
krabica

9.1.19 13:26

Jo, to by bylo fajn. :-)

Reagovat
Baba-Ji
Baba-Ji

9.1.19 13:08

…přemýšlel jsem, že bych tady založil vlákno o Formula vidlích a jejich servisu apod., páč už jsem si krom CTS modulu měnil i olej v patroně, nemám ani jeden kus origo nářadí …tak třeba by se takovéhle info hodilo dát do placu

Reagovat
Baba-Ji
Baba-Ji

9.1.19 12:56

Poridil jsem cerveny Firm modul. Origo udelatko na vymenu nemam. V bauhausu jsem koupil takove spicate tenke klesticky, staly do stovky urcite a tema jsem ten modul nainstaloval. Je tam citit lepsi support, ale necekej buhvijaky megarozdil. Ale citit to jde. O vlas je to mozna trochu min citlive na opravdu jemne nerovnosti, ale fakt jen o vlasek. Za mne ta vymena splnila svuj ucel.

Reagovat
krabica
krabica

9.1.19 10:54

pinkbiku na Selvě nebyl problém, ale na FOXu se rozpadal po pár dnech.

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

9.1.19 10:45

Spíš by mě zajímalo, jestli se to drolí ve všech vidlích, nebo jen v konkurenčních vidlích, nebo jen ve vidlích, které mají v pozitivce nějakou nerovnost, která to rozjebe…

Reagovat
Rudyshy
Rudyshy

9.1.19 10:40

to dorleni reportovalo hodne lidi. I na pinkbiku po dlouhodobem testovani jsem jim to rozdrolilo.

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

9.1.19 08:46

Docela by mě zajímalo, jestli někdo vyzkouší Neo Pos i v jiných vidlích. Četl jsem o tom pár článků a vesměs tam tvrdili, že to funguje stejně i jinde (což je docela logické) – jen někde se jim ten „špunt“ začal drolit a odpadávaly z něj drobky – to v pozitivce asi nechcete…

Reagovat
goofy
goofy

8.1.19 20:53

Jo výchozí je modrý…

Reagovat
krabica
krabica

8.1.19 20:43

Uvidím, jak se bude chovat na 130 mm, asi budu potřebovat trochu progresivnější průběh… Výchozí je teda modrý?

Reagovat
suslos
suslos

8.1.19 18:52

… kámoš akorát koupil Neo pos, tak dám vědět jak to tam vrazí.

Reagovat
Stingray
Stingray

8.1.19 18:36

Ještě to myslím ladil Kudlanka..

Reagovat
goofy
goofy

8.1.19 18:17

Taky se mi zdá, že Baba-ji měnil modré na červené. Já zatím jezdím na standardním modrým, a celkem dobré. Možná bych mohl zkusit červenou, ale zatím jsem tu potřebu nepocítil. Ty s obracenou křivkou bych nechtěl.

Reagovat
wilda81
wilda81

8.1.19 17:54

Tuším Baba-ji něco řešil

Reagovat

Další galerie z kategorie

gersa 8
easyrider 2
Kubánec 42
MilesWheeler 19
Fofrník 14
Reyinstashot 32