Je to sice ebike, ale zas až tak moc pozornosti nebudí díky baterii v rámu
Rychlé garážové
Kolo má asi top motor od Brose s 90 Nm. Baterie má kapacitu 420 Wh, škoda, novější modely už mají o něco větší kapacitu.
Kolo doporučuji, je super, jen mám výhrady k ovládání motoru pouze na rámu pomocí tlačítek a nebo pomocí aplikace v mobilu, kde jde plno parametrů nastavit. Origo aplikace Mission Control, já ale používám placenou aplikaci Blevo, která má v sobě i mapy a hodně moc nastavení a jízdních profilů. U modelu 2017 mi chybí ovládání motoru na řídítkách, není to zas takový problém, ale uvítal bych to. Model 2018 už to tak má. Kolo má přes 20 kg a je to docela znát, brzdy jsou bohužel v porovnání s SLX dost slabé. Jako brzdí to, ale… Tam je asi co zlepšovat. A ještě jeden neduh, převodník má 32 zubů a při této velikosti člověk na rovince používá pouze dvě nejmenší kolečka na kazetě. Uvítal bych o pár zubů větší převodník, aby se reálně dalo používat více koleček z kazety. Nabití baterie trvá něco mezi 3–4 hodinama, ale většinou ty 3. Zatím jezdím jen v zimě a při té 30% výpomoci to na 50 km ubere okolo 60–70% kapacity baterie, což není zas tak špatné. Ale vždy jsem jezdil v teplotách mezi 3 až –4 stupni. Takže za tepla to bude určitě mnohem lepší. Pokud člověk přesáhne rychlost 27 km/h, motor se odpojí a člověk jede za své a tím pádem může slušně šetřit baterii, případně pohon se dá vypnout úplně a oproti konkurence zde motor neklade žádný odpor, jen ta váha toho kola je znát. Tuším asi 21kg. Časem možná dodělám to ovládání motoru na řidítka. Na kole jsem pár věcí vyměnil za červené, aby to nebylo tak fádní, ale nejsem si jist, zda to byl dobrý nápad a možná postupem času to zase vrátím zpět:)
(vloženo 22.1.19)
Značka | Specialized |
Model | Levo HT 29 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | M |
Hmotnost | něco přes 21 kg |
Rám | Specialized M5 Premium Aluminum, Trail 29 HT Geometry |
Vidlice | RockShox Recon Silver 29, 120 mm |
Hlavové složení | Hella Flush, 1–1/8" and 1–1/2" threadless |
Kliky | Custom Praxis, steel 1×10 32T ring, 104 BCD spider |
Měnič | Shimano SLX Shadow Plus,10-speed |
Řazení | Shimano Deore RapidFire Plus, 10-speed, I-spec |
Kazeta | Shimano HG500 |
Řetěz | KMC X10e |
Náboj přední | Specialized disc, alloy, sealed cartridge bearings, 110x15mm thru-axle, 24h |
Náboj zadní | Specialized disc, alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h |
Brzda přední | Shimano Deore BR-M506, dvoupístek, 203 mm |
Brzda zadní | Shimano Deore BR-M506, dvoupístek, 180 mm |
Ráfek přední | Specialized Stout XC SL, 29" disc, alloy double-wall, sleeve joint, 26mminner width, 24h |
Ráfek zadní | Specialized Stout XC SL, 29" disc, alloy double-wall, sleeve joint, 26mminner width, 28h |
Dráty | Stainless, 14g, black |
Pedály | Bikein, nylon |
Řídítka | Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 27mm rise, 750mm width. Výměna za Wake red, 760 mm, 31,8 mm |
Představec | Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise, 60mm |
Sedlovka | 30.9mm |
Pláště | Přední: Specialized Ground Control, 60TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 29×2.3", Zadní: Specialized Fast Trak Control, 60TPI, folding bead, 29×2.2" |
da sa ovladat aj z riaditek, ja sem si kupil ovladac. tiez sem rozmyslal nad vecsim prevodnikem, ale nakonec na to kaslu rovinky sa daju jet 30 mam to kolo urcene predovsetkym do hor a tam je to ok ked si clovek chce zamakat a nejazdit stale na velku podporu
File12: Píšeš tady o dojíždění do práce na motokole. Mám pocit, že tato kategorie motocyklistiky je na B-F bezproblémová. Nebo se pletu?
A o sjíždění kopců vícekrát, než bys je vyjel za svý, je tady taky něco napsáno, takže – kde je problém?
roman II: koukám – taky startuješ na první brnk, (tři minuty – to je super!) jak tady mnohým připomínáš :-)
Ano, užívání motokol v přírodě má za následek restrikce. To je holý fakt. Lze dohledat. Lze se tudíž domnívat, že čím více motokol, tím více restrikcí.
Pekny ekolo. Cist celou diskusi nebudu. Osobne bych ekolo vyuzil hlavne jao shuttle do kopce, uzit z kopce. pak na dojizdeni 30 km do prace abych treba nemusel do sprchy nez nahodim oblek.taky bych to nemusel uregenrovat
Jinak mam 2× tydne hokej a 3× posilovnu. Mimo sezonu hokejovou njvic kolo a posilovnu obcas. Kvuli tomu kdyby me nekdo videl na ekole usoudil ze jsem linej?
Nazor ze nekdo nema ebajky rad chapu. Ale ty jediny pravdy a skatulkovani co tady nekdo bleje jsou ubohy.
24.1.19 09:48
Cioran-m: ne e, okoli Blatnice pod sv Antoninkem, Blatnicky a Velke nad Velickou. Vinarske stezky.
To je ale debata. Take nejsem priznivec terenich elektrokol, ale Losky83 vyplnil pekne profil, dal sve fotky, napsal povidani, coz se zde uz moc nevidi, tak nevim co se tu resi. Posuzujte kolo a ne duvod proc si ho majitel koupil, to je irelevantni, kdyz je to povolene.
Mne by treba zajimal technicky aspekt toho nastaveni motoru pomoci aplikace v mobilu. Je mozne nekam nahrat trasu s profilem, aby aplikace pak upravovala sama dopomoc podle profilu?
Jeste dalsi vec k argumentu, ze sjedu kopec vicekrat.
Pokud se zacnu bavit o strediscich, jsou dimenzovana na urcity pocet lidi. Treba Rychlebky. Pocita se s tim, ze si to vyjedes za svy, a das to denne cca 4× max. Uz ted se obcas nadavalo, ze v urcite dny se tam potkavas se spoustou lidi. Naraz si vem, ze by tam zacaly ve vetsim poctu jezdit e-biky – singly by nemusely stihat.
Podobna situace je podle me treba u sjezdoveho lyzovani na Vysocine – Harusak. Relativne nestojis frontu (je tam rychla sedacka s kapacitou 1400 lidi za hodinu), ale pak nestiha svah – prekazi tam lidi, takze si vlastne nezalyzujes.
24.1.19 08:52
@Fran7: Fakt pět hvězdiček? Jasně je to subjektivní, ale mrkni na vedlejší pidikolo, to je na 5 ;-). Luxusní fotky, custom úprava, domácí stavba.
Tady?
Vybaleno, normální fotky, chyby v popisu (24/28h pro oba ráfky, když náby mají 28 děr? 12mm osa na obou kolech, tak to určitě ne, vpředu bude 15mm), nějaký nálepky a tunning v podobě čajna řídítek Wake. Mno… to podle mě teda na 5 fakt není. Ale dalo by se na tom zapracovat, né že ne ;-)
Proč jsem si dal značku z auta? Rozhodně ne proto, aby mi ten starý křáp někdo neukradl. Navíc je to druhé auto, které věčně času stojí u baráku. Ale nevidím důvod, proč někam RZ dávat… Tímto se prostě loučím s touto debatou o tomto kole. Děkuji za prostor a přeji všem, aby se jejich obavy nenaplnili a žili trošku více otevřeni novým věcem.
Ahoj
Nic proti e-bikům vezoucím e-bikera někam po široké cestě v limitech daných zákonem a vyhláškou pro e-biky. Bohužel mnohé mají již kouzelné tlačítko, které z 250W udělá 950W a rychlostní omezení raději zmizí. Opět v podstatě nic proti, ale až se po určitém rozšíření začnou e-bikeři více rakvit a kolidovat z pěšími, řekne se, že za to mohou cyklisté a omezení a buzerace dopadnou bohužel na všechny. Tolik k e-bikům, těším se až někdo odhodí falešné předsudky a dá si tady do profilu taky pravé motokolo se spalovákem :)
Tak hlavne, ze sis smazal znacku na aute :))))) aby ti ho nekdo neukrad. Kdyz nekde zaparkujes, taky ji schovavas?
Tohle kolo je na mě moc černý bez nápadu, motor tomu dělá navíc takový nádor, e-biky taky nemám rád a u zdravého jedince to taky nechápu, ale když ti to nevadí a baví tě to proč ne. Pokud nepatříš k těm co s tím machrujou, že jsou do kopce rychlejší a bez potu, tak OK.
Jo a pokud někdo říká, že je na kopci rychleji a může si ho tak sjet víckát je podle mě jen alibismus, protože vyjet si to za své, tak dolů je to za odměnu tečka. Holt každý jsme jiný a každý má svůj názor, tak si to neberme.
A aby jsi neřekl, tedy, za poctivý profil, vše vyplněno, text o kole patřičně dlouhý a ne zas moc a fotky pohoda, proto 5*****
no já jsem si už s jednou bikerokou udělal malýho bikera, zasouvat mě už tolik nebaví, ale baví mě biking bez baterky. Partnerka si mě vybrala v grupě lidí protože jsem byl výkonostně prej nejvybavenější :D Karbonovou Santu jsem nepotřeboval, ale na ebiku bych jí asi neohromil :D
23.1.19 21:50
Losky: ty seš dost v pohodě, řekl bych, jsou tu jiní exkrementi, kteří nemohou vystát, že se mezi cyklisty taky někomu elektrokola nelíbí a hned se můžou vzteknout
přiznávám že jsem proti ebikům zaujatej, vadí mi protože podle mého názoru nemají s bikingem nic společného. Kolo je neuvěřitelně krásná a relativně jednoduchá věc kterou pohání vůle člověka jet. Pokud tam dá někdo motor, tak je to podle mě elektrická motorka. Pokud v prodejnách odblokujou rychlost pro 30% lidí na 50km/h tak mi to už přijde jako zvrácenost. Biking je pro mě čistej spravedlivej a ekologickej sport, uživatel elektrokola je jen motorkář na lehký elektrický motorce. Moje skušenost z debat o elektrokolech je taková, že lidem na těhle mašinách nejvíc vadí to že musí šlapat (spíš točit nohama) a ta druhá věc je jejich rychlost protože 25km/h jim přijde jako velmi pomalé. To ukazuje kam tohle směřuje. Fuj
@Losky83: ok, takhle to beru… mě se to kolo nelíbí, ale mě se celkově okometricky nelíbí kola s tlustejma trubkama a roztodivný konstrukce typu Yeti SB6C apod., tímpádem elektrokola kvůli motoru a baterce. Elektrokola beru jako super nástroj pro (polo)cyklisty na ježdění do práce na veliký vzdálenosti… třeba kolega se 110kily je na tom schopnej dojet ze 40km vzdálenosti. Pro zdravý cyklisty mi to nedává smysl. Jasně sem lemra a každý jaro mě to děsně bolí, ale o tom je podle mě cyklistika, tohle mi elektrokolo nedá. Ale beru to, doba je splašená a holduje rychlým a pohodlnějším řešením, v tomhle jsem staromilec.
vpa007: Možná jsem se vyjádřil špatně, ale pokud se někomu kolo nelíbí, beru to a nejsem naštvaný nebo něco podobného. Jen prostě pořád nemůžu nějak rozchodit, jak ty ebiky tolik lidí tady dráždí. Já ani nemám potřebu, aby to někdo chválil. Koupil jsem si to, protože mě se to líbí a hotovo. A hlavně jsem nečekal, že se tu rozjede taková debata celkem o ničem:(
Se mi líbí:
Jinak mě to docela baví číst, je to jak diskuze na novinkách :D
23.1.19 20:01
Grifter: tobě vysadili prášky???
23.1.19 17:44
Mobidyk1: tak si kup karbonovy santa cruz. Treba konecne zasunes.
Ty kecy tady cist, to je fakt mazec. Fakt nechapu. Tak sakra vidim profil s ebikem, nemusim ho, tak se nevyjadruju.
Jeste Trepi: ty si silnicar, tebe les nesere, ale nekdo, kdo si koupi ebike te evidentne sere naplno. Tak se vyjadruj k silnicnim kolum, kdyz jim rozumis.
23.1.19 15:44
no okolo mě jsou holky co jezdí na fullech a když přijede někdo na ebiku tak je to moc netankuje, ale týpek na karbonovým Santa Cruzu je už zajímá :D
losky: „Tak prostě smažte sekci ekola a je klid“. Tady nejaka takova sekce je?
to je zase prehlidka mindraku :) tentokrat ale pochvalim Trepimopeda, ocenuji, ze se ke sve pindikopomerovaci uchylce (jiste to znate i z motorismu, takovy ti co vas dojedou na semaforech a zacnou svou chrchlavou fabii turovat) a naslednemu strachu z neschopnosti odhalit zakuklene elektrokolo verejne priznal
Mobidyk1: Prosím Tě, nebuď naivní. Mladý holky žádné kolo nenadchne, ty bude zajímat pěkný auto a naditá šrajtofle
Minulý měsíc jsem laboroval s kolenem, bolelo a říkal jsem si, kdy přijde doba elektrokola. A ta doba přijde, ale myslím že převládnou zdravotní důvody než to, abych jel snadněji nebo lehčeji. Snad ty kola za pár let už budou lehčí, levnější a hezčí. Ale jinak ať si každý jezdí na čem chce, co mu dělá radost.
ale fuj, kolo pro starý pány aby jeli okolo Lipna. Za ty prachy by si koupil hodně slušného fulla a mladý holky by se ti nesmáky že už to neušlápneš a potřebuječ berličku.
smutne ako si tu uzivatel da svoje kolo a nasledne si zlyzne kopu obmedzenych reakcii a vo vysledku pise hodinu odpovede v ktorych sa musi vsemozne obhajovat za to ze si kupil nieco co sa mu paci, co mu vyhovuje, na co ma svoje dovody.
mam 27, zdravy zatial, e-bike je pre mna to ultimatne co by som si raz rad zaobstaral. dovodov je plno. nikdy by ma nenapadlo, ze ak by sa mi raz tento sen naplnil, nemam to postovat na bike forum, lebo schytam len spustu nepochopenia a kritiky.
jedno je pravda, a to je nutnost regulacie tohto odvetvia, inak bude raz cyklistika reprezentovana byciklami bez pedalov s motormi z elektro mopedov a preplnenymi nemocnicami.
Pěknej e-bike, dávám 5*
Škoda, že je jich tady tak málo, když už v popisku dal autor fóra možnost vybrat „elektrokolo“.
Osobně teda preferuji fully, elektrokolo chápu jako nástroj a tím pádem víc hledím na pohodlí.
Ať slouží
Detoxter: Přesně tak, dá se na tom dřít jako na normálním kole a nebo si to opravdu znatelně ulehčit. První den jsem zkoušel dát 100% výkonu a prostě to tahalo jako kráva:) Takže jsem to stáhl na tři jízdní profily. Když chci šetřit, dám 15% a jede se mi pohodlněji než na normálním kole. Pokud dám 30%, to jezdím hlavně teď, protože se v zimě něchci nějak moc potit a být nemocný a pak těch 55%. To jsem zkoušel zatím jen dvakrát v pořádném krpálu, kde to bylo prostě už zbytečně možná až moc výkonné. Je to prostě univerzál a člověk si opravdu sám určí, jak moc mu motor bude pomáhat. Každopádně v terénu je i těch 30% sakra znát, když člověk dá větší kolečko, tak to síly má na rozdávání.
Jak jsem již psal, jsem hračička, mám rád takové věci, ženská ekolo chtěla už pár let, pokaždé jsem ji to vymlouval, teď máme malé děti a pro ženskou je to ekolo příjemné, když má za sebou dítě se sedačko s 20 kg a hlavně můžeme jet stejně, já se na klasice pěkně projedu a ona pak nefrflá a neloudá se za mnou:) A popravdě i já se na tom rád svezu, ale chybí mi ten zadní tlumič:( Pokud bych měl fulla ebike, tak možná klasický full by šel s domu, ale je to prostě raketa a to za to kolo nikdy nedám.
Jinak co jsem párkrát slyšel, hodně lidí používá na rozježdění ekola na začátku sezóny a nebo i po těch úrazech a podle mě to smysl dává.
Roman..
To vylítneš, ale opět záleží na tom, jakým stylem to chceš pojmout. Ja když měl půjčené ebiky, tak jsem jel stále na max i do kopce. Čili unaveny jsem po hodině byl stejně, ale trail jsem sjel a vyjel asi 10×, kdežto na normal kole se stejnou námahou asi 4×.
Takže souhrn – namakal jsem se stejně, požitek byl ale větší, protože jsem toho víc ujel. A k těmto účelům by ebiky měly sloužit…
Trepi…
K asistenci vysvětlení nahoře. Záleží, jak to pojmeš ten výlet…
Á, tak koukám jak to místní borci zase jako dycky rozjeli, nakonec zapomněli už i o čem se hádají a pletou do toho kdeco :)
Elektrobajk jsem sezónu také vlastnil, full Haibike s Yamahou, a zaprvé dojíždění do práce bez nutné sprchy je super, za druhé když ujedu za stejný čas dál opět skvělý (a to jestli a jak se u toho zpotím si koriguju sám), za třetí po úraze kolene jsem se s tím parádně rozjezdil…atd.
Plkají proti tomu nejvíc ti co to ani nezkusili takže vůbec neví o čem že melou, hlavně když se můžou hádat, že..
Argumenty typu že je to motorka jsou totální žblebt, jestli někdo má pocit že co s elektrokolem bys měl jezdit na motorce, nechť se probere, to nemůžou myslet snad vážně jezdit po lese na motorce?!? Pokud jo cosi to vypovídá o jejich úrovni, napřed se ohání čistou přírodou a pak by tě tam vyslali na motorce…
Ať si plkají, oni by mleli beztak :)
Nenech se odradit, nikdo z nich to na to nepřidal ani korunu důležitý je mít z toho radost.
Kolo pěkný, bral bych ale fulla, a hlavně ty dojezdy a hmotnosti pořád nejsou ono, to je ale otázka času.
No, a teď to bude zase halda sraček co tu začne padat.. :D
roman II: covece Romane, ona to neni uplne tak propaganda Cemby a pod., napr. v Tyrolsku uz naky zakazy diky elektrokolum padly a bohuzel plati i pro normalni cyklisty…
blbost, moped dokáže jet bez asistence, kdežto e-bike bez šlapání sám nepojede
To je ale polovicni pravda. Musis jen lehce tocit nohama – kopce vylitnes v podstate bez nejakeho vetsiho usili.
23.1.19 13:00
losky: no a proč to píšeš mě? vždy´t já ti včera, v 8.25, napsal že ok, vytkl jsem jen názvosloví (že bych místo „kolo“ použil výraz „elektorkolo“ nebo „e-bike“ a za tím si stojím, je to elektorkolo, ne kolo)
motáček:
Trepi…
To já si rád zazávodím i s člověkem na elektrokole, zvlášť na rovince, kde mu to v 25kmh přestane jet :-)
Někdo tu srovnává kolo s mopedem … blbost, moped dokáže jet bez asistence, kdežto e-bike bez šlapání sám nepojede. Je to zkrátka jen kolo s asistentem.
Ohledně obnažování kořenů bikery v lese toho bylo napsáno hodně. Všichni ale víme, že při těžbě dřeva je les devastován těžkou technikou a o hluku, který emituje tato těžká technika, nemluvě. Jsou to pokrytci, když nám něco zakazují a sami to dělají v mnohem větší míře
Trepifajxl: Jako nechci nic říkat, ale přijde mi, že prostě ebike je zde jak prapor na rozzuřeného býka. Tak prostě smažte sekci ekola a je klid, když to pak vyvolává takový flame.
Prostě furt je to kolo, furt se na něm musí šlapat a nejede to jako moped. Vypadá to z 95% jako normální kolo.
Ještě bych pochopil takové ty systémy, kde člověk kolo ovládá plynovou páčkou, to je dle mého už moped. Já tady jsem jen proto, že něco nevím, tak se chci na nějaké věci poptat. Kolo jsem vyplnil v profilu, bral jsem to jako slušnost. Toť vše. Nikde není psáno, že musím jezdit od rána do večera, protože mě to tak připadá, že je to zde asi pro lidi, kde veškerý volný čas tráví v sedle.
23.1.19 12:23
ano, mezi cyklisty je také pár zamindrákovaných, tu a tam někdo, procento zhruba podobné jako v celé společnosti
zato u ovcí se dá napsat, že pitomé jsou všechny
23.1.19 12:20
Jo je plno cyklistů s mindráčkama, souhlas
23.1.19 12:13
losky: nikdo tě odsud přece nevyhání, napsal někdo něco takového?
jen je tu hodně cyklistů, takže musíš očekávat patřičné reakce, tj. ne vždy souhlasné
OK, tak si tady dejte nějakou popisku, že ebiky nechcete a je to. No problem. Ale i v samotný registraci kola máte zde sekci elektrokola. Navíc nikde se zde ani nepíše, že to je zde jen pro těžce zapálené jedince…
23.1.19 11:15
Bubaaak: jinými slovy je to obraz doby, nejvíc se teď nosí to, za čím nestojí žádné úsilí, jen se, proboha, nezapotit, fyzicky ani mentálně, vždyť ono i myslet bolí
23.1.19 11:12
Lišák: tahle tvoje čemba propaganda taky už proběhla před více než 10-ti lety – nebude kde jezdit :-)))
Losky83: Chlapci, smiřte se s tím, že ta kola jsou a budou čím dál častěji vidět. S..e vás to, ale bohužel to tak je a nenaděláte s tím nic. Tak to prostě vezměte s hrdostí a nerozčilujte se.
No jo, no. S hrdostí budeme jezdit buď na silničce, nebo v bikeparku. Nebo na biku po lesních asfaltkách. Tak to bude a nic na tom rozčilováním nezměníme.
cioran-m nechodil bych ani k řízení auta, začal bych u vlastního mozku, proč bych si měl pamatovat recept na palačinky, když si ho vygooglím a proč bych měl počítat kolik je 12:3, mam kalkulačku pyčo :)
A vůbec nejlepší je navigace, když jedu někam podle navigace, vůbec nevím kde jsem a jak jsem se tam dostal :D
Když jsem jel podle mapy a cedulek u cesty, tak jsem se dokázal dostat tam i zpět a příště bez nápovědy, s navigací prostě ne :D
Prostě jsem generace lenivá a tupá, všechno za mě něco/někdo udělá :)
23.1.19 10:53
cio: přesně tak
a k těm „hejtům“ – halt nová doba, no, evidentně nejsi tenhle „jůtuber“, takže nejsi kůl (ani vůl)
23.1.19 10:49
Tohle nemá smysl. Chlapci, smiřte se s tím, že ta kola jsou a budou čím dál častěji vidět. S..e vás to, ale bohužel to tak je a nenaděláte s tím nic. Tak to prostě vezměte s hrdostí a nerozčilujte se.
23.1.19 10:02
motorkáři by měli onanovat na svých intošských forech a neplést se bikerům do věcí kterým ale vůbec nerozumí
Sport je nejen o výkonu, který podám, ale i o stylu jak to provedu. V mnoha sportovních disciplínách se hodnotí styl, nebo sportovní disciplína je tím stylem dokonce přímo definovaná – třeba plávání prsa vs. volný styl, klasický běh na lyžích vs. skate, různý formy zápasu atd. Lidi co sportujou jsou hodně citlivý právě na dodržení tohoto stylu, protože o tom to je – požitek z fyzického výkonu závisí i na způsobu jak jsem toho dosáhl = vylezl jsme na osmitisícovku s kyslíkem nebo bez?? vyjel jsem na ještěd s baterkou nebo bez?
Cyklistika je prostě sport který je mj. definovaný i tím, že se pohybuju vlastní silou. No, teď jsem přijde chlapík, co jezdí na mopedu a říká tomu kolo, a před stylovými puristy se frajeří, jak se prošil jízdou do kopce a čeká pochvalu. No way, protože motor + pedály = moped.
A co je potom Bultaco Albero, to je taky kolo??? Vďyť to se už recenzuje na motorkářských webech jako motorka!!!
https://www.motorkari.cz/…k-38147.html
Sorry jako..
23.1.19 09:44
pavel: soudě podle řádění aktivistů a různých Feryn a feministických skupin bych dobu označil spíš jako „post-falickou“
23.1.19 09:27
pavel675: sedni na to svý dětský kolo a šup na čerstvé vzduch:-)
Roman: nemáš náhodou už školu? motorky se už dávno nestartují šlapáním – je to stejný jako e-kola, zmáčkneš vpravo na řídítkách vypínač (startér).. čum radši na tabuli ve škole a uč se – abys pak nepsal pí.oviny jako Losky: " že je to soukromí pozemek".
Skloňujeme podle vzoru „mladý“, tj. správně se píše „soukromý pozemek“. Uznávám, že v dnešní post-faktické společnosti je pravopis každýmu u zadele jako spousta jiných věcí, ale až budeš někdy psát v práci dopisy s hrubkama, tak tě hochu nepochválí.. :-DDD
23.1.19 09:11
pavel675: ber to s rezervou, on je úplně hotovej, koukni na jiné diskuse
Pritahuje to vice lidi, kteri by na kolo bud vubec nesedli, nebo by nem nejeli do hor. Vidim to ve svem okoli.
Já spíš nechápu, co je tak zásadně rozdílného oproti klasice? Furt je to kolo a drny to netrhá
To Pumpy : Neberu to jako rypani, nevim. Ale vim, ze na pocatku se mohlo na kole vsude, postupne (s rozmachem MTB) prisly zakazy treba v NP, omezeni v NPR a podobne. Tim to nastesti skoncilo. Jenze s rozmachem e-kol narusta pocet lidi, kteri se do danych oblasti na kole dostanou, a je jen otazka casu, kdy se to zacne sirit dal – KCT to jen uvita. Kdyby to bylo v samostatne kategorii, byla by alespon nejaka sance, ze se bude zakaz vztahovat jen na e-cka.
23.1.19 08:51
sem nevěřil že vy dva se najdete tak brzo, líbí se mi jak startujete na první našlápnutí jako opravdová motorka
S kamarádem jezdíme po lesích a celkem často se nám stane, že nás nějaký lesák vykáže s tím, že je to soukromí pozemek apod. A to jezdíme po cestách. Takže asi tak. Ono je celkem jedno, zda cesty rozjezdi elektrokola či normální. Lesák nám nedávno říkal, že ho serou hlavně lidi na těch sjezdových kolech, co přejíždí kořeny a celkově pak huntují i nově sázené stromky apod. Ale řekl bych, že se to prostě tady žene do nějakého extrému:)
Roman II: jaká „stará silniční vražda“ ???, už tolik nehul a mazej do školy…
23.1.19 08:40
ježiš, ta pitomá ovce už bečí i tady, ono nestačí, že mele úplná hovna v debatě o běhu na lyžích
23.1.19 08:37
kolo pěkný, za 4 a půl, na pablby typu trepi a ten divnej pavel s tou starou silniční vraždou se můžeš z vysoka v…t
RomanH – v tom odkazu co jsi sem dal je, že obce si mohou rozhodnout jestli „zakáží jízdu na MTB na lesních a turistických cestách! “
Víš aspoň kolik obcí to už udělalo?
Neber to jako rejpání, mě to vážně zajímá.
23.1.19 08:23
motáček: tady jsme asi u jádra věci, možná záměrně tam máš ty tři tečky, protože dokončením věty by to vyplavalo celé na povrch, neboli:
Ježdění na ebiku je rozptýlení, je to i pohyb a výsledky jsou měřitelné/porovnatelné s jinými provozovateli téhož sportovního odvětví.
já už třeba na kole dávno nezávodím, ale i tak když třeba v kopci potkám cyklistu, začnu se s ním předhánět kdo z koho, tedy pokud i on je stejného naturelu, což často bývá – toto je ten můj disport, zábava, obveselení, přesně jak píšeš a rád bych se porovnával „s jinými provozovateli téhož sportovního odvětví“ jak taky píšeš
motokola jsou čím dál tím víc zakuklenější a vše spěje do doby, kdy je nebude lze rozeznat a nám, kteří se takto bavíme, bude náš disport ukraden
ostatně UCI má ze skrytých motorů zamotanou hlavu už teď
ať každý provozuje svou zábavu na čem chce, na kole, na koloběžce, na motokole nebo třeba velbloudovi, jen ať to, proboha, zůstane jízdou na kole, jízdou na koloběžce, jízdou na elektrokole a jízdou na velbloudovi, ať mi nikdo netvrdí, že jízda na velbloudovi je cyklistika
Tak já nevím, ale dle mě, ježdění na e-biku sport je, viz definice slova „sport“:
Slovo sport je anglosaského původu a odvozuje se od slova disport, znamenající obveselení či rozptýlení.
Pojmem sport je dnes obvykle označována pohybová (fyzická) aktivita provozovaná podle určitých pravidel a zvyklostí, jejíž výsledky jsou navíc měřitelné nebo porovnatelné s jinými provozovateli téhož sportovního odvětví.
Ježdění na ebiku je rozptýlení, je to i pohyb a výsledky jsou měřitelné/porovnatelné…
To Losky83 : Podivej se treba do tohoto vlakna : https://www.bike-forum.cz/…m/zprava-dne
Vubec nejde o to hanit e-biky, at si opravdu jezdi kazdy, na cem chce. Vadi mi ale to, ze spadaji (neodblokovana) do stejne kategorie.Mam strach, ze se postupne zacnou uzavirat jednotlive atraktivni lokality i pro klasicka kola, coz mi prijde spatne.
šlapátko: Ano, je to prostě víkendový sraz příznivců ebiků na Singlreku pod Smrkem
Proč pořád řešíte sport? Copak na kole se musí jezdit jen jako kategorie „sport“? Prostě pro někoho to je i něco jiného. Já to beru jako relax ať sám či s rodinou a někdy pro zpestření jako dopravní prostředek a to beru všeobecně kola.
Co se týče elektriky, je to prostě evoluce a časem se to bude cpát do všeho, počkejte do 10 let, kolik bude jezdit hybridních aut a čistě BEV.
Vyzivna diskuse, jako u kazdeho ebiku. :-D Je to teda sport, kdyz jede pritelkyne na ebiku a ma v kopcich 150tf a ja na normalnim kole za ni?
ja uz se nicemu nedivim kdyz jezdi i elektricka formule F1 https://www.youtube.com/watch?…
22.1.19 22:49
Ja treba ebike zkoušel. Jo je to paráda, akcelerace jako kráva, byl to full, takže i skvělý povezeni. Zatim ale jsem plně zdravotně ready, takže není tato technologie treba :)) Ale časem..... se k tomu dopracujeme všichni. Před X lety jsem říkal, že fulla az budu starsi a bude problem se zadama. Nedal jsem dopustit na HTcko. No teď jsem starší, zada jsou pořád v cajku a skončil jsem na fullu :D Prostě je to vývoj. Sám doufam, že osobně e-bike nebudu alespoň 30 let potřebovat. Ty si na něm pekne uzivej a at ti dělá radost ;)
Chlapi, neřešte to. Každý ať si jezdí na čem chce, ne? Motorku nemám, jede mi to do 26 km/h a to je pro většinu h…o rychlost:)
22.1.19 21:30
motáček: já myslel, že píšeš konkrétně o této diskusi, která se mi zdá, v rámci výměny různých protichůdných názorů, korektní, takje jsem chtěl citace z této diskuse, ovšem napříč B-F se jistě něco najde, v tom souhlasím
No jo, hold realita… Já si tím ale náladu nenechám zkazit:) V červnu jedu na první Ebike Camp, tak tam bude asi jiná morálka, „nezkažená“:)))))))))))))
22.1.19 21:27
22.1.19 21:27
22.1.19 21:20
Trepi…
Sorry, nemám fotografickou paměť ani si nevedu databázi takových příspěvků od místních. Nicméně tu a tam se něco objeví..
22.1.19 21:02
pumpy: Ženská jede jak jede a na moje tempo je to pomalu, ale zase ujíždět ji nemůžu, takže na tohle sedne a bude schopna jet furt cca 25, což mě celkem tohle tempo vyhovuje a v kopcích na ni nebudu nikde čekat. Jinak Levo ve fullu je super, ale bohužel cenovka hodně vysoko. Dle mého ženská ne ebiku by určitě jezdila víc, protože by moc dobře věděla, že ji to ušetří síly a kopce dá s přehledem. Ono jako je to trošku o lenosti, co si budeme nalhávat, ale to je prostě v dnešní době vše (auta, telefony, platební karty, počítače apod).
Prostě někdo to chápe, někdo pro to pochopení nemá. Kamarád je velký jezdec na kole a říká, že vždy když někde sedí s kolama na pivu, tak když přijedou lidi na ebikách, vždy hned to tam začne hučet:) Ať cyklisti chtějí nebo ne, tato kola mají budoucnost a prostě bude jich více a více.
Co se týče toho fanatismu. Motacek asi myslel, že to zde někteří jedinci opravdu prožívají až moc, jakoby kolo bylo vše. Ale to není problém jen tohoto fóra, to platí asi všude, kde jsou lidi, co jsou uživatelé, rádi pokecají a předají si zkušenosti a pak skupiny lidí, kteří v daném koníčku jedou na 150% a vše co jim není pochuti, tak to neuznávají a napadají všechny okolo.
Mě baví obě kola a když jedu sám, tak prostě radši skočím na ebike, kde mi to nějak plyne rychleji. Když jedu třeba s kamarádem, jedu vždy na fullu, protože chci, abychom měli síly vyrovnané.
Moc pěkné.
Žádná bradavice, baterie schovaná v rámu. U mě za 5*. Ať to funguje.
22.1.19 20:04
motáček: a mohl bys citovat, prosím?
Pekne ekolo, fajn profil. Za me 5*. Ja zkousel take Levo full a celkem navykove. Ten vyjezd dokopce je super. Jinak za me jezdi si na cem chces, je to tvoje volba. Hlavne, ze te to bavi. Srovnavat to s motorkou je dle meho asi prehnane. Moje zena by take chtela ebike aby me stacila, ale me zas navadi na ni pockat. I kdyz mam pocit ze by nejspis se mbou i na ebiku vic jezdila…ale to bych si asi zas tak moc neodpocnul.
Trepi…
Ano, za fanatika považuji každého, kdo je totálně zahleděný do svého a nemá toleranci vůči druhým názorům.
Vyvrhele společnosti uděláte pomalu každého s ebikem, není to nic nového tady…
Pavel…
Zdá se, že jsi to pochopil, tak o čem se bavíš? Nebo poukazuješ na hrubky každého tady?
Motacek:
„Srovnávat to s motorkou je totální no-sense“ – asi jsi myslel nonsense, no-sense je blbost. ale nonsense to není..
22.1.19 19:49
motacek: takže když uživatel fóra o jízdních kolech žere cyklistiku, je fanatik? odvážná „myšlenka“, vskutku
a prosím tě, mohl bys citovat, kdo tu Loskyho označil za „vyvrhele společnosti“
rád bych si to trochu ujasnil, děkuji
Motacek: Díky za normální názor. Pod to se 100× podepisuji. Přesně tak, nejsem fanatik, co najezdí tisíce km ročně. Často na kole vozím dceru a na fulla sedačku nedám a na starém kole mě bolela záda. Tak jsem prostě pořídil ebike, protože ženská mi běžně na kole nestačí a já to uvítám, že až tam dám děcko, nebude mě to pak limitovat nějak zásadně, jak daleko pojedeme. A klidně na tom pojedu i do práce. Ma těchto kolech se taky člověk potí a unaví, pokud nejede na plný výkon. Jak jsem již psal, běžně jezdím s asistencí 15–30%.
Kolo pěkný. Přidej více fotek a ser na ty rejpaly tady. Kamoš taky zarytý odpůrce e-biku se na tom projel a musel přiznat, že by si to klidně nechal líbit. Hlavně ty výjezdy no. Za mne za 5*
22.1.19 19:10
Bože to je keců. Nevím proč by zdravý člověk nemohl mít ebike. V případě, že nežere cyklistiku jako někteří místní fanatici, z něj nedělá vyvrhela společnosti…
Holt chce toho víc ujet a tahat za tím dítě. Pro člověka, který jezdí denně třeba 20km do práce a zpět je to ideální přibližovadlo, na kterém si člověk zatrénuje.
Osobně mám vyzkoušeno e-enduro ve Vysokých Tatrách a za hodinu jízdy jsem byl úplně vyšťaven, takže se na tom dá i solidně zhuntovat.
Srovnávat to s motorkou je totální no-sense. Já kvůli dítěti taky uvažoval o HT ebiku, nakonec koupim „jen“ HT a fullu se zbavím…