Je to sice ebike, ale zas až tak moc pozornosti nebudí díky baterii v rámu
Rychlé garážové
Kolo má asi top motor od Brose s 90 Nm. Baterie má kapacitu 420 Wh, škoda, novější modely už mají o něco větší kapacitu.
Kolo doporučuji, je super, jen mám výhrady k ovládání motoru pouze na rámu pomocí tlačítek a nebo pomocí aplikace v mobilu, kde jde plno parametrů nastavit. Origo aplikace Mission Control, já ale používám placenou aplikaci Blevo, která má v sobě i mapy a hodně moc nastavení a jízdních profilů. U modelu 2017 mi chybí ovládání motoru na řídítkách, není to zas takový problém, ale uvítal bych to. Model 2018 už to tak má. Kolo má přes 20 kg a je to docela znát, brzdy jsou bohužel v porovnání s SLX dost slabé. Jako brzdí to, ale… Tam je asi co zlepšovat. A ještě jeden neduh, převodník má 32 zubů a při této velikosti člověk na rovince používá pouze dvě nejmenší kolečka na kazetě. Uvítal bych o pár zubů větší převodník, aby se reálně dalo používat více koleček z kazety. Nabití baterie trvá něco mezi 3–4 hodinama, ale většinou ty 3. Zatím jezdím jen v zimě a při té 30% výpomoci to na 50 km ubere okolo 60–70% kapacity baterie, což není zas tak špatné. Ale vždy jsem jezdil v teplotách mezi 3 až –4 stupni. Takže za tepla to bude určitě mnohem lepší. Pokud člověk přesáhne rychlost 27 km/h, motor se odpojí a člověk jede za své a tím pádem může slušně šetřit baterii, případně pohon se dá vypnout úplně a oproti konkurence zde motor neklade žádný odpor, jen ta váha toho kola je znát. Tuším asi 21kg. Časem možná dodělám to ovládání motoru na řidítka. Na kole jsem pár věcí vyměnil za červené, aby to nebylo tak fádní, ale nejsem si jist, zda to byl dobrý nápad a možná postupem času to zase vrátím zpět:)
(vloženo 22.1.19)
Značka | Specialized |
Model | Levo HT 29 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | M |
Hmotnost | něco přes 21 kg |
Rám | Specialized M5 Premium Aluminum, Trail 29 HT Geometry |
Vidlice | RockShox Recon Silver 29, 120 mm |
Hlavové složení | Hella Flush, 1–1/8" and 1–1/2" threadless |
Kliky | Custom Praxis, steel 1×10 32T ring, 104 BCD spider |
Měnič | Shimano SLX Shadow Plus,10-speed |
Řazení | Shimano Deore RapidFire Plus, 10-speed, I-spec |
Kazeta | Shimano HG500 |
Řetěz | KMC X10e |
Náboj přední | Specialized disc, alloy, sealed cartridge bearings, 110x15mm thru-axle, 24h |
Náboj zadní | Specialized disc, alloy, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h |
Brzda přední | Shimano Deore BR-M506, dvoupístek, 203 mm |
Brzda zadní | Shimano Deore BR-M506, dvoupístek, 180 mm |
Ráfek přední | Specialized Stout XC SL, 29" disc, alloy double-wall, sleeve joint, 26mminner width, 24h |
Ráfek zadní | Specialized Stout XC SL, 29" disc, alloy double-wall, sleeve joint, 26mminner width, 28h |
Dráty | Stainless, 14g, black |
Pedály | Bikein, nylon |
Řídítka | Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 27mm rise, 750mm width. Výměna za Wake red, 760 mm, 31,8 mm |
Představec | Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise, 60mm |
Sedlovka | 30.9mm |
Pláště | Přední: Specialized Ground Control, 60TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 29×2.3", Zadní: Specialized Fast Trak Control, 60TPI, folding bead, 29×2.2" |
Pěkný kousek, jen by to chtělo víc fotek.
Mne se to libi. Obcas se taky projedu. Rodice to maj a je to parada. Ty kecy tech odpurcu, co nevidej kategorii ebike si nevsimej. Myslej si, ze urcujou oni asi pravidla. Jsou to furt dokola ti stejni......
22.1.19 18:20
Losky: to zase ne, to není dobrý příklad, silniční a BMX (a horská a dráhová a atd, atd.) kola mají společný pohon vlastní silou, potud jsou si příbuznější a tvoří jednu logickou množinu, e-bajky ok, ale ty jsou prostě někde mezi kolem a motorkou
Nemám potřebu se hádat, jen mě trochu mrzí, že to lidi tak odsuzují a upřímně to moc nechápu. Je to prostě trochu jiná kategorie. Takhle by se dali odlišovat silničky a třeba BMX.
22.1.19 18:08
pavel: ale takových tu bylo hafo…!
22.1.19 17:51
ale obecně je fajn, že se tu sice hádáme a nesouhlasíme, ale v mezích… to jiné diskuse s e-bajky jsou dost na krev, takhle by to asi mělo vypadat, pavel, losky, cio atd., díky
22.1.19 17:50
pavel 17:13: zasmál jsem se, fakt
22.1.19 17:45
Nebreč, opakovaně se psalo: Jestli je to kolo pro důchodce co neušlape, tak to je potom samozřejmě správná volba!
Sorry, myslel jsem, že tu jsou normální lidi, ale asi jsem se spletl. Taky jsem jezdil na velkých motorkách a maxiskútrech a nikdy jsem neřešil, zda dotyčný jede na 50tce či litru. O tom to podle mě není…
Myslel jsem, že tedy dolním profil, aby člověk nebyl takový anonym a evidentně to bylo špatně. Chlapi, kdyby každý zastával takový názor jako zde někteří, tak lezeme ještě po stromě:)
Jinak já kolo či ebike neberu jako nějaký středobod vesmíru. Jezdím když se mi zachce. EKolo má spíše sloužit manželce, ale je to hračka i pro mě. Nemám potřebu jet na kole s tepovkou 170. Beru to jako prostě relax a zase to ekolo mi i umožní za stejný čas ujet toho víc. Když chci zase více zábavy, tak celopéro je zase jinde a lehounký. Hlavně na celopéro nedám dětskou sedačku. Línej nejsem, s kočárkem chodim obden i 15 km trasy. Jen když na kole jedu silově, bolí mě pak dva dny noha. Mám už pár let odštíplou kost co je pod kotníkem. Takže jsem prostě rekreační jezdec. Je teda škoda, že je tady většina z vás dost uzavřená před novými věcmi. Přijde vám to trapný jezdit na ekole, mě třeba přijde ujetý zase řešit každý gram. Mě třeba upřímně je jedno, na čem člověk jede, jen upřímně nemusím ebikery, kteří se opravdu jen vezou. Já si prostě jen dopomáhám, abych toho ujel víc a nemusel se vrátit ztrhaný. S kamarádem jezdime po lesích a tam jezdím na fullu.
Já když jedu po okresce, tak mi motor vůbec nevypíná a běžně točím to i přes 10 tis., motor mi zabírá už od cca 2tis a nepřekonatelně jede až k omezovači, na dvojku dá tak 120, ale přiznám se, že nad těch 13tis se už hodně bojím, páč to má asi 80 000W. Zkus to na motorkářích.cz, tady jsi na blbým fóru :-DDD
Pánové, když jedu okresky, tak při kadenci 70 to na nejtěžší převod jede okolo 30 km/h a je nepříjemný, když motor furt vypíná a zapíná. V terénu to je ale jiná, tam samozřejmě člověk řadí všechna kolečka. Což už motor nezabírá a pak to moc smysl nemá. Proto většinou jezdím na předposlední těch cc 25–26.
Sunrace byla z výroby a nevydržela ani 500 km. Teď je tam to Shimano HG500.
22.1.19 15:28
jenííííkůůůů, já jsem nikdy nic jiného netvrdil, pokud nejsi jantar a dohledáš si příbuzné diskuse, najdeš to stejné co píšu zde, jediný rozdíl je ten, že jsem to nazýval mopedem, protože mi to přijde jako příhodné označení, ovšem pak jsem si dohledal, že skutečně formálně je mopéd něco trochu jiného, takže elektorkolo, ovšem nadále tvrdím, že to NENÍ kolo a stále tvrdím, že je to každého věc na čem jezdí, nikdy jsem netvrdil nic jiného, milej jeníííku, pošli mi jiné mé tvrzení nevytržené z kontextu a dostaneš ode mě malou prémii
jo a elektrokolo doma tedy fakt nemám, na elektrokole Trepifajxl jezdit nebude, ani kdyby ho stihl hexnšůs, což ovšem opět nijak nevyvrací ostatní, co zde píšu, tj. ať si každý jezdí na čem chce
Trepifajxl dostal rozum? No nene.
Že ty už máš taky nějakou elektriku doma, že už nenadáváš že to tady nemá co dělat a že jsou to mopedy? :-D :-D
Souhlas s Trepim, Enjoyem. Prijde mi to nefer, ze kvuli „lenochum“ prijdou zakazy (viz. napr. user Dolomiti a realna situace ze zahranici).
Otec i matka e-kola maji, jsou po vaznych nemocech a operacich, vratilo je to do zivota. Ale o nich na nich nikdy nebudou jezdit mimo polnacky, cyklostezky, silnice. Tam asi zakazy nehrozi. Nicmene argument „je to taky sport“, „makacka“ proste neberu – mel jsem to pujcene. Nemam problem s e-koly v prirode, stejne tak i s MX motorkama (to mi prijde podstatne vetsi drina), ale chtel bych e-kola v jine legislativni kategorii. Pak nebude problem. A na dopravu po meste / do prace taky super.
22.1.19 14:46
já myslím, že je to jak píše enjoy, mě se třeba na sportu nejvíc líbí bolest s ním spojená (kdo ví o čem píšu ten ví), ale na druhou stranu je pochopitelné, že někomu se zase bude víc líbit lehčí svezení nebo víc ujetých kilometrů, než je jeho limit
To jsi neměl říkat, že jsi zdravej. Teď se to asi teprve rozjede :-). Já na e-biku nikdy neseděl, ale je mi jasný, že když na to někdo sedne, tak se mu zalíbí jak to pěkně jede. Mám obavy, že ze 60% je to celý o lenosti. Je to o přístupu každého trolejbusáka, jak to bude využívat. Je to fakt téma vzbuzující emoce na dlouhý diskuze, který nebudou mít nikdy vítěze. Pro lidi, co k tomu mají opravdu pádný důvod to beru, ale jinak jsem zastánce šlapat za svoje, vnitřně bych se s tím nesrovnal, po šedesátce snad už jo.
Cituji:
Ano, je mi 35, jsem relativně zdravej......jízdu zpříjemní v kopcích, kde se v zimě člověk zpotí a je to blbé.....
Tak to asi není potřeba komentovat :DDD
V práci máme kolegyni – v životě nesportovala, šla do fitka, trochu to přehnala a udělal si rhabdomyolýzu… takže bacha na pohyb-škodí zdraví. každopádně e-kola jsou dobrá v tom, že umí „vytáhnout“ do přírody lidi, kteří ani nejsou schopný vyběhnout do druhýho patra a proto jim v podstatě fandím.
22.1.19 14:22
No, děkuji za všechny komentáře. Upřímně jsem toto trochu čekal:) Ono ebike je na toto fórum jak píchnutí do vosího hnízda. Ano, je mi 35, jsem relativně zdravej (trochu tedy mrzák na kotník), ale ebike mě osobně vytáhne ven mnohem častěji než normální kolo, zvláště teď v zimě. Hlavně mi to tu jízdo zpříjemní v kopcích, kde se v zimě člověk spotí a je to blbé. Jinak výkon tam jde nastavit dle potřeby, tedy mám tři režimy nastavené na 15%, 30% a 55% výkonu motoru. Běžně jezdím ty první dva profily, ten třetí s 55% používám jen do velkých kopců a ještě pro upřesnění, kolo není chipnuté, tedy motor vyřadí při cca 26,5 km/h. Takže tak:)
nevím proč všichni nadáváte, bylo tu správně řečeno ať si každý jezdí na tom, co mu vyhovuje. je super, že elektrokola jsou a je to vidět i na jejich celkovém větším a větším rozšíření a prodejnosti. hodně lidem to vrátí chuť se zpět vrátit ke kolosportu. také mi dává velký smysl elektrokolo pro trailové využití, zvláště pak u trailů vyšlapat vše nahoru a pak sjet dolů. normálně to člověk omotá např. 4×, páč pak už je vyřízenej to znovu šlapat nahoru, s elektrokolem si to člověk sjede vícekrát. nerozebírám jaké může být elektrokolo limitem po cestě po trailu dolů. takže za mě cajk, hlavně že je majitel spokojenej. většina z nás přece jezdí pro radost :)
Jestli drtivou většinu času vrčíš 2 převody tak si hlídej ojetí řetězu a kazety, tipuju že nedá ani zdaleka 1000km bez toho aby ty 2 malý pastorky poškodil.
Zralej adept na 36z převodník a kazetu s menšim rozsahem, to by ti pak.
22.1.19 12:55
22.1.19 12:38
tak hnusný jsou, ale zase srovnávat je se Serenou Williams to už je trochu silný kafe, to se e-bajků musím zastat, protože jako rozzuřená opice nevypadají
22.1.19 12:20
22.1.19 12:18
22.1.19 11:56
scalar: divil by ses, já šachy hrál (v žácích tedy) a někteří šachisté třeba posilují apod., protože to zlepšuje i psychickou kondici, odolnost během turnajů, během šachových turnajů se normálně hubne
22.1.19 11:12
jlrl: za mě moped, což je nejlogičtější označení, ale je pravda, že podle striktních pravidel pro jednostopá vozidla toto moped není, je to prostě e-bike (nebo elektorkolo) a myslím, že toto označení by mělo uspokojit jak příznivce tak odpůrce tohoto dopravního prostředku
Kubánec: ano, prošít se lze na všem, i na elektrokole, ovšem to je spíš ojedinělý případ a asi se mnou budeš souhlasit, že nemá moc smysl, resp. nezapadá do koncepce elektorkol
scalar: v čem je podobná jízda s motorovou dopomocí s tahem e2-e4?
Normálně se krusádě proti e-bikům vyhýbám, protože pokud na tom někdo opravdu jede, je to sport jako každý jiný. Ale „pouze dvě nejmenší kolečka“ jsou v tomhle případě jasný případ :D.
„převodník má 32 zubů a při této velikosti člověk používá pouze dvě nejmenší kolečka na kazetě“ … tato věta vypovídá za vše
Kazeta je SunRace, ne? Bacha na ni, je to strašný bláto.
Převodník jde dát i 34, bez vodítka možná i 36.
To jsi neviděl tyhle elektirkáře na rovných cyklostezkách, kecají a jedou jak na Babetách.
Jiný druh sportu? Občas si to půjčím od táty. Po rovinkách a do mírných kopců to vypínám, do prudších kopců to střídavě zapínám a vypínám. Po 3 hodinách v Jizerkách jsem celkem prošitej. Nejlepší je, když s vypnutým motorem předjíždím ty správný cyklisty :) Trochu mi to připomíná jízdu s chariotem.
Srovnání s motorkou je fakt úsměvné…To plácne jen ten, kdo nejel ani na jednom…
Breakpain: přesně tak, patří to skupiny sportů jakou jsou šachy, šipky, petanque apod.
22.1.19 09:04
Jasně, ať si každý jezdí na čem chce.. Mě jenom přijde trapný vyhodit 60 tis za takovouhle zbytečnost, za ty prachy seženeš už normální enduro na benzín – jestli teda dotyčný hledá něco s motorem pod prdelí… Jestli je to kolo pro důchodce co neušlape, tak to je potom samozřejmě správná volba!
Na elektro kolo dost úzký pláště, osobně bych tam uvítal 2.6". Ještě by to mohl být full a bylo by to za 5*.
Proti e-bikum nic nemám, ať si každý jezdí na čem chce. Někdy, když jedu po houpavé polní cestě a drtím to 30kmh, tak si vzpomenu na ebike se kterým bych to mohl prasit 40kmh a to už by bylo zajímavější :-)
pavliku: a to proč? už se sakra lidi vzpamatujte – je to prostě jinej druh sportu, OMG …
22.1.19 08:29
pavel: tak to zas ne, nebuď tak hroznej, ať si každý jezdí na čem mu to vyhovuje, tento má alespoň vyplněný profil a informací k tomu tak akorát, ani ne málo, ani sebrané spisy zbytečných keců, jediné snad co bych, v rámci korektnosti, vytknul – nenazývat to kolem, ale e-bikem
Jako tento e-bike se mi hodně líbí, podsouval jsem ho tátovi, ať si udělá na důchod radost. Spešl ty éčka má vesměs všechny elegantní. Ale nedá mi to taky vznést dotaz, jestli se za volbou e-kola skrývá nějaký zdravotní problém, není na to v 36 letech ještě brzo? Jinak pěkný..
Jo, a jaký to má zhruba reálný dojezd, když to nedrtíš na max.??
Kup si motorku jestli tě nebaví šlapat… tohle je naprostá trapárna, lidi co jezdí na e-kolech a mají obě nohy zdravé by měli chodit kanálama…
Čau. Líbí se mi slušnej profil i vlastní koment. Sneslo by to ale ještě pár fotek. A pak mám dotaz… k čemu vlastně takový elektro kolo je, když máš doma moc pěknej Canyo Nerve?