Favorit F1 1974

Přidat foto

Malý linkovaný poklad, který by bylo škoda renovovat. Tak ho zde vystavím v nálezovém stavu a tak také zůstane.

Zajímavostí je zřejmě původní zadní galuska vyrobená v listopadu 1972. Že by na kole bylo najeto tak málo?

Kdysi jsem někde četl, že Favorit koketoval s myšlenkou vyrábět vlastní duralovou sedlovku, ovšem nikdy k tomu nedošlo. Když jsem zvážil sedlovku deLuxe a Campa, zjistil jsem, že hmotnostní rozdíl je zanedbatelný. Možná proto nikdy nedošlo na výrobu…

Ani jedna galuska nedrží tlak, co bych taky nechtěl:-) Náboje Renak z dob kooperace s NDR. I v sousedním Německu se najdou staré fabriky padající na hlavu, jako například právě zmíněný Renak. Škoda.

Troufám si říct, že na tomto kole je vše dobové bez úprav. Krásný vzor pro studium historie.

Osobně věřím, že takovýto Favorit v původním stavu skoro komplet na českých komponentech, může mít alespoň historickou hodnotu stejnou nebo možná vyšší, jak kdejaký kousek například na Campě.

Tento lak jsem prostě musel vyfotit na sluníčku:-)

http://www.sbahnfoto.de/details.php?…

(vloženo 30.1.19)

learita learita
Ohodnoť bajk: (4  / 38 hlasujících)
Značka Favorit
Model F1V
Modelový rok 1974
Velikost 58
Hmotnost 11.4kg
Rám Favorit Fe
Vidlice Favorit Fe
Hlavové složení Favorit F1
Kliky Favorit 171mm
Středové složení Favorit odlehčené
Přesmykač Favorit PWB
Měnič Favorit PWB
Řazení Dvojpáčka Favorit
Převodník Favorit 51-47
Kazeta Pětikolečko Velo 13-22
Řetěz Nejspíš Favorit Super
Náboj přední Renak včetně RU 36 děr
Náboj zadní Renak včetně RU 36 děr
Brzda přední Centric
Brzda zadní Centric
Brzdové páky Favorit
Ráfek přední Favorit special galuskový 27"x1 1/4
Ráfek zadní Favorit special galuskový 27"x1 1/4
Dráty ZN 36ks
Pedály Krajkové Favorit
Řídítka Oblouky Favorit 38mm
Představec Favorit dlouhý
Sedlovka Favorit deLuxe 26.2
Sedlo Favorit PWB
Pláště Galusky Barum G10

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Peterfavoritf121976
Peterfavoritf121976

2.5.22 21:23

Vyzerá super mam taký istí

Reagovat
learita
learita

3.2.19 21:05

Jenže Arva moc nezamava s korozí, je spíše na uvolnění usazeného smiru.

Reagovat
aktuality
aktuality

3.2.19 19:57

Ne, arva se to jmenuje :)

Reagovat
learita
learita

2.2.19 23:30

Kyselina…:-) jen těch 15 hodin nesedí:-)

Reagovat
aktuality
aktuality

2.2.19 11:58

Jestli jsem to dobře chytil, tak to tam nechal 15 hodin. U nás je také jeden takový přípravek. Po 15 hodinách a následně horké vodě bude mít podobné účinky.

Reagovat
learita
learita

2.2.19 10:55

Ono je to lepší se s tím pomazlit, rozborkou najdeš skryté vady, vše opravis, promazes. Ale samozřejmě máš recht, vypadá to neškodně a rychlé stáhnutí bordelu či koroze pomůže.

Reagovat
jardalee
jardalee

2.2.19 10:37

jj tak v jinym videu kde mu na tom zalezi to taky rozebere a jeste to prebrusuje a prelestuje ,ale dobry je ze to neni naka ultra chemicka sracka a clovek s tim muze delat i bez rukavic a asi to ani nijak nesmrdi

Reagovat
learita
learita

2.2.19 10:29

Už dávno vím, že zázraky se nedějí. Rychlé odstranění koroze, můžu znamenat rychlý návrat koroze:-)

Co na to asi říká vazelína v loziskach toho ořechu?

Jsem trochu tradiční, vše rozeberu do šroubku a vypucuju, namazu, případně opravím.

Reagovat
jardalee
jardalee

2.2.19 10:17

no to video s ramem uz nesenu ale jinak to zazrak je :D

Reagovat
aktuality
aktuality

2.2.19 10:03

Američtí vědci zjistili, že lidé věří všemu, co američtí vědci zjistili.

Reagovat
jardalee
jardalee

2.2.19 08:31

no v usa maj nakej zazracnej organickej odrezovac ,a renovace vypada asi tak ze tam vsechno postupne namoci vcetne celyho ramu a potom to jenom prelesti a vypada to jak kdyby to vcera vyjelo z tovarny :D

Reagovat
learita
learita

2.2.19 07:07

Ano to já vím:-) City a emoce, toho jsou plná vlákna:-)

Nerenovovat jsem toto a kdosi byl proti – https://www.bike-forum.cz/…rit-f12-1963

Pak jsem nerenovoval toto a právě díky té patine dnes stojí na výstavě v NTM – https://www.bike-forum.cz/…rit-f12-1963.

A to mě těší:-)

Reagovat
cioran-m

1.2.19 23:55

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
learita
learita

1.2.19 19:30

Já se ovšem divím, že se nenašel nikdo, kdo by považoval rozhodnutí nerenovovat za barbarské.

Reagovat
sergo
sergo

1.2.19 16:10

Jsem rád, že se dochovala ta červená izolačka místo omotávky. Ta je nesmrtelná :)

Jinak souhlas – renovovat by bylo barbarství :)

Reagovat
learita
learita

31.1.19 20:09

Pilane – ta barva je krásná, ale modrý jsou taky dobrý:-)

Aktuality – ty jsi mě opět nezklamal:-)

Cioran – fajn, že jsi zaskočil:-)

Kubula – chlape ty máš pravdu

Pjey – já taky

Jacobo – nejsem si jistý, zda správně rozumím tvé otázce. Netuším jak na západě značili ráfky či galusky před půl stoletím, ale jak u nás, tak venku bylo rozměrově vše stejné. A to až dodnes.

Hroch – to by se dalo říct o Jawe, ČZ atd také. Plánované hospodářství bylo nepřekonatelné:-)

Na pár kolech tu starou Campa sedlovku mám a ano, je to voser srovnat sedlo.

To Rapido jsem už někde viděl, rám Favorit, nálepky Rapido, takový celkem pěkně zdobený.

Díky chlapy za fajn příspěvky.

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

31.1.19 17:33

Idylickemu obrazku uz jen chybi houkani v pozadi, jak favoritu ujizdi vlak ;-)

Vzdycky kdyz vidim zlutozelene favo, napadne me Legnano…

IMHO v roce 72 jeste nemely duralovy sedovky dobre vyreseny zamek. Budto (duralova) svicka s plechem a tendenci se protocit, nebo Campa ktera stala ranec a seridit ji pry nebylo uplne lozeny.. tahle favo special ma v podstate plechovy zamek s extra pojistkou proti proklouznuti, jestli si to dobre pamatuju. Jednosroubovy system Laprade zpropagovany pak SR byl az pozdeji a vsecky co jsem drzel v ruce byly dost tezky.

Ad Rapido, ty fava se do Kanady fakt vozily, spolu s Eska skladackama, a mistni lidi od starych kol o znacce Rapido meli povedomi. Skladacky se pry udajne pridavaly ke skodovkam do kufru.

Reagovat
Jakobo
Jakobo

31.1.19 17:19

Mohl by mne nekdo objasnit 27" rafky vs galusky? Co jsem uz drive trochu hledal, tak na zapade zcela nezname, ale v zemich RVHP asi bezne? Toto jsem nikdy nejak nepochopil.

Reagovat
PJey
PJey

30.1.19 21:25

Krásný. Takhle si představuji historický kousek :)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

30.1.19 18:49

Velka krasa. Puvodni stav je paradni a historicka hodnota vysoka. Za me super.

Reagovat
cioran-m

30.1.19 17:49

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
aktuality
aktuality

30.1.19 16:33

Galuskáč efjednička! Dříve sen každého kluka, dnes sen spousty otců. Rozdíl mezi mužem a dítětem? V ceně jeho hraček :)

Reagovat
Pilane
Pilane

30.1.19 16:23

za mě nejhezčí barva jakou kdy Favorit spáchal

:-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Kolobezkar 59
benobiker 28
Jančovička 16
Hamik 29
chosee1986 8
mamfpici 3