Malý linkovaný poklad, který by bylo škoda renovovat. Tak ho zde vystavím v nálezovém stavu a tak také zůstane.
Zajímavostí je zřejmě původní zadní galuska vyrobená v listopadu 1972. Že by na kole bylo najeto tak málo?
Kdysi jsem někde četl, že Favorit koketoval s myšlenkou vyrábět vlastní duralovou sedlovku, ovšem nikdy k tomu nedošlo. Když jsem zvážil sedlovku deLuxe a Campa, zjistil jsem, že hmotnostní rozdíl je zanedbatelný. Možná proto nikdy nedošlo na výrobu…
Ani jedna galuska nedrží tlak, co bych taky nechtěl:-) Náboje Renak z dob kooperace s NDR. I v sousedním Německu se najdou staré fabriky padající na hlavu, jako například právě zmíněný Renak. Škoda.
Troufám si říct, že na tomto kole je vše dobové bez úprav. Krásný vzor pro studium historie.
Osobně věřím, že takovýto Favorit v původním stavu skoro komplet na českých komponentech, může mít alespoň historickou hodnotu stejnou nebo možná vyšší, jak kdejaký kousek například na Campě.
Tento lak jsem prostě musel vyfotit na sluníčku:-)
(vloženo 30.1.19)
Značka | Favorit |
Model | F1V |
Modelový rok | 1974 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | 11.4kg |
Rám | Favorit Fe |
Vidlice | Favorit Fe |
Hlavové složení | Favorit F1 |
Kliky | Favorit 171mm |
Středové složení | Favorit odlehčené |
Přesmykač | Favorit PWB |
Měnič | Favorit PWB |
Řazení | Dvojpáčka Favorit |
Převodník | Favorit 51-47 |
Kazeta | Pětikolečko Velo 13-22 |
Řetěz | Nejspíš Favorit Super |
Náboj přední | Renak včetně RU 36 děr |
Náboj zadní | Renak včetně RU 36 děr |
Brzda přední | Centric |
Brzda zadní | Centric |
Brzdové páky | Favorit |
Ráfek přední | Favorit special galuskový 27"x1 1/4 |
Ráfek zadní | Favorit special galuskový 27"x1 1/4 |
Dráty | ZN 36ks |
Pedály | Krajkové Favorit |
Řídítka | Oblouky Favorit 38mm |
Představec | Favorit dlouhý |
Sedlovka | Favorit deLuxe 26.2 |
Sedlo | Favorit PWB |
Pláště | Galusky Barum G10 |
Jenže Arva moc nezamava s korozí, je spíše na uvolnění usazeného smiru.
Jestli jsem to dobře chytil, tak to tam nechal 15 hodin. U nás je také jeden takový přípravek. Po 15 hodinách a následně horké vodě bude mít podobné účinky.
Ono je to lepší se s tím pomazlit, rozborkou najdeš skryté vady, vše opravis, promazes. Ale samozřejmě máš recht, vypadá to neškodně a rychlé stáhnutí bordelu či koroze pomůže.
jj tak v jinym videu kde mu na tom zalezi to taky rozebere a jeste to prebrusuje a prelestuje ,ale dobry je ze to neni naka ultra chemicka sracka a clovek s tim muze delat i bez rukavic a asi to ani nijak nesmrdi
Už dávno vím, že zázraky se nedějí. Rychlé odstranění koroze, můžu znamenat rychlý návrat koroze:-)
Co na to asi říká vazelína v loziskach toho ořechu?
Jsem trochu tradiční, vše rozeberu do šroubku a vypucuju, namazu, případně opravím.
Američtí vědci zjistili, že lidé věří všemu, co američtí vědci zjistili.
Ano to já vím:-) City a emoce, toho jsou plná vlákna:-)
Nerenovovat jsem toto a kdosi byl proti – https://www.bike-forum.cz/…rit-f12-1963
Pak jsem nerenovoval toto a právě díky té patine dnes stojí na výstavě v NTM – https://www.bike-forum.cz/…rit-f12-1963.
A to mě těší:-)
1.2.19 23:55
Já se ovšem divím, že se nenašel nikdo, kdo by považoval rozhodnutí nerenovovat za barbarské.
Jsem rád, že se dochovala ta červená izolačka místo omotávky. Ta je nesmrtelná :)
Jinak souhlas – renovovat by bylo barbarství :)
Pilane – ta barva je krásná, ale modrý jsou taky dobrý:-)
Aktuality – ty jsi mě opět nezklamal:-)
Cioran – fajn, že jsi zaskočil:-)
Kubula – chlape ty máš pravdu
Pjey – já taky
Jacobo – nejsem si jistý, zda správně rozumím tvé otázce. Netuším jak na západě značili ráfky či galusky před půl stoletím, ale jak u nás, tak venku bylo rozměrově vše stejné. A to až dodnes.
Hroch – to by se dalo říct o Jawe, ČZ atd také. Plánované hospodářství bylo nepřekonatelné:-)
Na pár kolech tu starou Campa sedlovku mám a ano, je to voser srovnat sedlo.
To Rapido jsem už někde viděl, rám Favorit, nálepky Rapido, takový celkem pěkně zdobený.
Díky chlapy za fajn příspěvky.
Idylickemu obrazku uz jen chybi houkani v pozadi, jak favoritu ujizdi vlak ;-)
Vzdycky kdyz vidim zlutozelene favo, napadne me Legnano…
IMHO v roce 72 jeste nemely duralovy sedovky dobre vyreseny zamek. Budto (duralova) svicka s plechem a tendenci se protocit, nebo Campa ktera stala ranec a seridit ji pry nebylo uplne lozeny.. tahle favo special ma v podstate plechovy zamek s extra pojistkou proti proklouznuti, jestli si to dobre pamatuju. Jednosroubovy system Laprade zpropagovany pak SR byl az pozdeji a vsecky co jsem drzel v ruce byly dost tezky.
Ad Rapido, ty fava se do Kanady fakt vozily, spolu s Eska skladackama, a mistni lidi od starych kol o znacce Rapido meli povedomi. Skladacky se pry udajne pridavaly ke skodovkam do kufru.
Mohl by mne nekdo objasnit 27" rafky vs galusky? Co jsem uz drive trochu hledal, tak na zapade zcela nezname, ale v zemich RVHP asi bezne? Toto jsem nikdy nejak nepochopil.
Velka krasa. Puvodni stav je paradni a historicka hodnota vysoka. Za me super.
30.1.19 17:49
Galuskáč efjednička! Dříve sen každého kluka, dnes sen spousty otců. Rozdíl mezi mužem a dítětem? V ceně jeho hraček :)