Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
hovado_cz
hovado_cz

11.2.19 22:34

Fredos, neznamená to vůbec nic :-D akorát to, že si můžou do kolonky napsat vyšší cifru :-D

Atilla +1000!

Reagovat
Atilla
Atilla

9.2.19 18:11

A už někdo vymyslel bezdrátový tachometr, který funguje pod VVN, nebo vedle HDO? Večer zaparkuju kolo do sklepa a ráno mám najeto 10 000km:)

Reagovat
Fredos
Fredos

8.2.19 23:08

No dokazuje to, že Shimano vydělalo v roce 2017 více peněz. Nic víc:)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

8.2.19 21:01

Fredos, a co to dokazuje? Akorát to, že šimáno prodá větší množství lowcost věcí tak má logicky větší zisk. Nehledě na to, že to může znamenat, že sram investuje větší budget do vývoje atd atd :-D

Reagovat
maajkee
maajkee

8.2.19 20:12

Čipera:

žádný lanka a bovdeny a s tím i spojený servis.

Přesně tak, jak to přestane fungovat, tak to neopraví nikdo nebo nějakej slaboproudař :)

Reagovat
Čipera
Čipera

8.2.19 19:09

Klasika, vetsina videli pouze na obrázku a už teď vědí jak to bude hrozně na hovno… Baterka nevydrží, signál se bude rusit atd, atd.....:-D náhodou je to bezva. Montáž asi tak 10 min času. Závodníkům když urve šaltr nezkonci zavod, ale nasadí další a jede dál, žádný lanka a bovdeny a s tím i spojený servis. Má to sakra hodně vyhod.

Reagovat
Fredos
Fredos

8.2.19 18:31

Tady je to od Shimana

Reagovat
Fredos
Fredos

8.2.19 18:23

Googlil jsem to zvlášť, teď už ti odkazy neřeknu. Mělo by to být celkově.

Reagovat
orm
orm

8.2.19 17:07

@Fredos: Odkaz? Jedna se jen o cyklo nebo u shimana i o ostatni aktivity?

Reagovat
Fredos
Fredos

8.2.19 16:49

Zajímal mě to porovnání shimana a SRAMu z pohledu zisku, tak kdyby to zajímalo ještě někoho:) Shimano 1,25 miliardy dolarů, SRAM 0,72 miliardy dolarů za rok 2017.

Reagovat
JFtryall
JFtryall

8.2.19 16:25

maajkee: 12sp XT bude snad ok, doufam v to. :-) XTR je rychle tak doufam, ze to nejak nezabijou, prusvih jsou ty kazety, XD ma v tomhle velkou vyhodu, jsou vsude. Levnymu Eaglu bych se obloukem vyhnul. Ale tenhle wireless bych bral vsema 10. Na XCcko naprosta parada a funkcnost verim, ze bude o krok pred vsim.

Nemyslim, ze by Sram byl trpaslik, jen vyrobit objem tech sad a mit tolik znacek v koncernu neni zadna legrace, spousta vyvoje. A kdyz nekdo takovym zpusobem nastoli trendy, tak z podstaty veci nemuze premyslet v malem. Obraty firem neznam, Shimano je urcite mnohem vetsi, ale kdyby neprisly ebiky, tak tezce nestiha.

Reagovat
atty
atty

8.2.19 16:23

Singlespeed: takhle to vůbec nevidím – nejsem zarytej odpůrce e-kol (beru je jako jinej druh zábavy a ještě více je chápu u lidí, co maj něco zdravotně v háji či už úctyhodný věk a na „normálním“ kole by se už trápili, nebo jej vůbec nemohli používat), ale sám (pokud budu zdravej) si ho rozhodně nekoupím – jezdím rád za své a na tom nic (pro mne) elektronika v řazení nezmění. E-kola jsou u mne o jedinci, co na nich jezdí – může to bejt blb, kterej to využívá/zneužívá a dělá jen ostudu, nebo to může bejt důchodce, kterej miluje ježdění, ale tělo už říká, že jen za své ty výlety nezvládá – tam mi to smysl dává určitě.

Ano, technicky a teoreticky to asi pár watů ušetří na celkovém výdeji energie, i když třeba u Di2 XTR jsou páčky tak tvrdé (schválně), že řadit mechanicky palcem je o stejném úsilí (ne-li o nutnosti vynaložit větší sílu na elektronickejch – nevím přesně, kolik Nm je třeba vynaložit na XTR Di2 oproti mechanickému XTR při posunu páček, ale „tvrdost“ páčky 10sp. XTR a 11sp XTR Di2 je pro mne srovnatelná – obojí znám).

Jak říkám – chápu, že někdo na kole elektriku nechce už z principu, nicméně za sebe mám jednoznačně odděleno kolo s elektrickou dopomocí motoru při šlapání nebo bez něj, od elektronického řazení, či ovládání sedlovky, vidlice apod – kdy nohám nic nepomáhá – jen se zvyšuje komfort a rychlost ovládání. Ostatně profíci na silnici jezděj elektronické řazení skoro všichni a nikdo se nad tím dnes nějak nepozastavuje. Takže elektronika (řazení, sedlovky, vidlice…) je pro mne opravdu diametrálně něco jiného, než motor a baterka, co točej pedálama.

Reagovat
orm
orm

8.2.19 16:11

@nooski: Tys zacal s tim, ze to neni mozne :-).

@maajkee: Co se tyka toho placani, tak se s tim v praci setkavam porad, kdyz clovek cte ruzna CVE, kdy se najdou problemy i tam, kde by to clovek bucec necekal. Kdyz se na neco zameri pozornost, tak se bezpecnostni problem vzdycky najde, zvlast v it a it hardware. Je to jen otazka casu a usili (penez). Ze to nikdo nehacknul neni proto, ze by to neslo, ale ze se tomu nikdo poradne zatim nevenoval.

Reagovat
orm
orm

8.2.19 16:03

@JFtryall: Ted, ale osobne si myslim, ze az vyjde nove XT, tak to zabije levne eagle tezitka :-). Nekde jsem cetl, ze sram je proti shimanu trpaslik, tak muze byt progresivnejsi, ale kdyz na to shimano slapne, tak sram nebude mit sanci. Ale je super, ze tu konkurence je. Tlaci to odvetvi dopredu, ikdyz treba ne smerem, ktery preferuji :-).

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

8.2.19 16:02

atty: úplně stejně jako s elektromotory pohánějícími přehazku a přesmyk je to s elektromotory pohánějícími kliky. Kliky s motorem prostě chodí mnohem lépe než mechaniky, kolo jede skoro samo, do kopce nářez, bez motoru člověk nemá šanci.

Reagovat
maajkee
maajkee

8.2.19 16:01

nooski: Řešení hackoví nebo rušení jsou jen plácání do vody a kecy, to je snad jasný každýmu. Otázka je více filozofická, elektrika nebo mechanika a to si musí každý odpovědět sám sobě. To, že to funguje už nemůže dnes nikdo zpochybňovat.

Reagovat
nooski
nooski

8.2.19 15:58

orm: já jsem úplně v klidu. Fyziku člověk neobchčije, jen mi ty tvé řeči přišly dost jako zbytečné honění si trika. Prostě a dobře je to spolehlivé, funguje to a není to ničím rušené. Teoreticky ano, ale teoreticky funguje i komunismus. Řeči o rušení a hackování jsou zbytečné, protože to rychleji během 10 vteřin šroubovákem dojebu dorazy nebo u Di2 lehce povytáhnu káblík a je vymalováno.

Reagovat
maajkee
maajkee

8.2.19 15:58

JFTryall: Mě by právě zajímalo jakožto starýho Shimanistu, jak by chodil třeba GX eagle, jestli to má cenu měnit za XT 11 se 46z kazetou. Jasně, získám jeden převod navíc a větší rozsah, ale bojím se funkčnosti. Spousta lidí říká jak jim GX Eagle chodí parádně a spousta lidí na to nadává. Nebo si mám počkat na 12kový XT.

Reagovat
atty
atty

8.2.19 15:54

Používám obojí (mechaniku i Di2) a i když je mechanika seřízená skoro dokonale, přesnost a rychlost elektronického řazení je jinde. Chápu, že někdo na kole nic elektronického nechce (ať už z principu, výdrže baterie, nebo „neopravitelnosti“ někde na cestách). Po stránce spolehlivosti a funkce je to celkem plichta – podělat se může jak mechanika, tak elektronika a Di2 i eTap celkem ukazují, že se není čeho bát a že to zas tak moc problémů nemá. Nějakého úmyslného rušení všech frekvencí či hackování celkem seriózních klíčů na bezdrátovejch systémech bych se taky nebál – kvůli hobíkům to nikdo dělat nebude a u profíků by se to asi rychle pořešilo.

Že má bejt kolo čistě mechanický, jsem si taky myslel, než jsem si XTR Di2 vyzkoušel :) Je to možná trochu jako s auty – dokud byly automaty 3,4 rychlostní, řadilo to příšerně a žralo o 3 litry víc, většina lidí preferovala manuál. Dnes jsou dobrý automatický převodovky rychlejší, dobře naprogramovaný a i úspornější, než manuál (myslím ty skutečně současný a dobrý), Je tak jenom na preferenci jedince, zda se mu to líbí a zda na to má (protože ta elektronika je většinou až v nejvyšších a nejnovějších řadách a stojí celkem raketu)

Reagovat
TheJD
TheJD

8.2.19 15:52

orm: mechaniku ti taky nekdo „zarusi“ tak, ze ti prestrihne lanko. :D

jednoduse bych nehledal minusy v tomto smeru, protoze kdyz te nekdo bude chtit vyradit, tak te vyradi at jsi na mechanice, nebo elektrice.

Reagovat
JFtryall
JFtryall

8.2.19 15:46

Protoze Sram nema silnici jako prioritu. To je jen otazka smluv a vyjednavani. Sram dobre vi, ze skrz biky udela mnohem vetsi prodeje a i lepsi dosah, ma to primo svazane s teleskopama, odpruzenim a dalsima dilama. Shimano to takhle provazane nema, malokdo ma na oem Shimano zaplety a PRO kokpity. Ale Sram ma odpruzeni uplne vsude. Navic levny Eagly i kdyz jsou problematicky, tak se to prodava neskutecne.

Reagovat
wilda81
wilda81

8.2.19 15:46

Ještě by sram mohl na trh uvést záslepky na díry pro vnitřní vedení. MOC třeba pět litrů…

Reagovat
maajkee
maajkee

8.2.19 15:40

JFtryall: Tak v tom, že bezdrát je jasná volba, to souhlasím, v dnešní době tahat kabílky, to je takovej trochu radioamatérismus :)

Na mě je to prostě moc antipunk :) Za chvíli budou mechanici kol měniči dílů stejně jako v autoprůmyslu. Protože jak to přestane fungovat, tak neuděláš nic.

Reagovat
orm
orm

8.2.19 15:36

@JFtryall: Kdyby sram byl tak super, proc ho vozi tolik profi teamu na silnici a radsi se tahaj s kabelama :-)? Ale jo, kdyz uz elektriku, tak bezdrat. Shimano ma vyhodu jen v delsi vydrzi.

Reagovat
JFtryall
JFtryall

8.2.19 15:34

maajkee: Mechanika tady bude jeste hodne dlouho. O to bych strach nemel. Ale kdyz uz elektrika, tak bezdrat bude jasna volba. Libi se mi, ze to nekdo takhle nakopne dopredu a ten system je dost promysleny a cisty. Ted to navesi na kola ze spicky drtiva vetsina, tak jsem zvedav, jestli jim to nekdo vyrusi na Cape Epicu. :-)

Reagovat
orm
orm

8.2.19 15:33

@maajkee: Myslim, ze mechanika bude vzdycky k sehnani, jen je otazka zda v top sadach.

Reagovat
maajkee
maajkee

8.2.19 15:26

Tak však elektronický řazení může chodit líp a co jsem to zkoušel na silničce, tak to chodí hezky, ale já se ptám proč do kola tahat elektroniku proboha :) Vždyť je přeci taková nádhera, že je to všechno mechanický. Každopádně jsem rád, že lidí co maj rádi kolo pro jeho mechanickou dokonalost, je pořád dost, takže ještě nějakej ten rok bude mechanika k dostání :)

Reagovat
orm
orm

8.2.19 15:18

@nooski: Jezis, neni potreba delat prakticky dukaz, aby bylo jasne ze to mozne je, kdyz vis jak funguje radiotechnika. Jsou to zakladni fyzikalni principy. Bude to pouzivat nejake frekvence a kdyz ty frekvence zarusis, ta razeni nebude fungovat. Na prakticky dukaz nemam vybaveni (penize), ale pokud si chces slepe verit tomu, ze sram funguje nejak mimo fyziku, tak ok. Lidi veri v ruzne blbosti.

Reagovat
nooski
nooski

8.2.19 15:03

orm: ok, vyzkoušej a podej report. Mraky lidí to vozí a nikdo problém neměl, takže je to odzkoušené. Budu jen rád, když předvedeš důkaz jak to rušíš a přesvědčíš mě o opaku :-)

Reagovat
orm
orm

8.2.19 15:00

@nooski: Jakou ma souvislost 128bitove sifrovani se zarusenim? Druha vec je, ze protokol je proprietarni, takze tomu co rika sram muzeme, ale i nemusime verit :-).

Reagovat
nooski
nooski

8.2.19 14:50

orm: dávám, protože jsem neslyšel o jediném případu. Je to 128bitové šifrování. Co se doshau týče, tak v baráku jsem to testoval na cca 25 metrů a furt to řadilo, údajně ve volném prostoru je dosah 100 m, ale to nemám vyzkoušené.

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

8.2.19 14:30

Představa, že kolemjedoucím cyklistům budu neustále zasouvat sedlovku a řadit nejlehčí převod je skutečně docela zábavná, ale jestli by to někomu stálo za tu námahu… Předpokládám, že jestli to někdo začne zkoušet, tak to bude dřív v té 2. lize než v lese u nás za barákem :-)

Reagovat
orm
orm

8.2.19 14:27

@TheJD: Security through obscurity. Kazdopadne, kde je vule tam je cesta. V profi peletonu vozi sram jen jeden tym a to jeste 2 liga, tak se to nikomu nevyplati resit. Vstupni investice neni mala. Z prace vim, ze by to byla jen otazka casu, kdyby se na to nekdo zameril.

Reagovat
TheJD
TheJD

8.2.19 14:21

orm: tak rusit jde vsechno, ale tohle by melo jit rusit jen tak, ze nezaradis. rozhodne by ti to nikdo nemel hacknout. navic tyhlety veci maji velmi maly dosah, takze venku v prirode by k nicemu takovemu opravdu dojit nemelo.

Reagovat
Barak
Barak

8.2.19 14:08

Dokud si to Koblich nevyzkouší, neuvěří. Že se to vozí v profi pelotonu pro něj není argument.:-)

Reagovat
kOmE
kOmE

8.2.19 13:39

Koblich: no praktické zkušenosti má třeba Nino. Objel na tom několik závodů. A na silnici se eTAP vozí od druhé poloviny roku 2015. Jo a oba MX Mastery mi fungují na jedničku

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

8.2.19 13:37

Koblich: Myši jsi do debaty vytáhnul ty – my ostatní se ti snažíme vyjít vstříc a nabízíme produkty, které jsi doposud postrádal. Za 2000 Euro ti ji klidně donesu až k prahu a dám ti doživotní záruku na bezdrátový přenos.

Reagovat
orm
orm

8.2.19 13:31

@nooski: Davas tedy dost silna tvrzeni :-). Chces se vsadit, ze to rusit pujde :-)?

Reagovat
Koblich
Koblich

8.2.19 13:23

No nic, tohle nikam nevede. Zajímalo mě, jestli s tím má někdo praktickou zkušenost. Teď vím, že máte fajn myši. Tak si je užívejte a už si tím nenamáhejte mozečky. ;-)

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

8.2.19 13:16

Když jsem chtěl zkusit vertikální myš, koupil jsem nějakou levnou čínskou bezdrátovou Anker. Cena je znát baterky se tam poměrně rychle vybíjejí a absurdní je, že třeba gumová vrstva na kolečku se vůči kolečku protáčí, takže s ním někdy neotočím, jak bych chtěl. Nicméně za asi 2 roky dennodenní práce nebyl sebemenší problém s bezdrátovým přenosem. Až když jsou špatné baterky, začne to vypadávat a po výměně zase 100% ok. Při hraní by se možná odhalilo nějaké zpoždění nebo nepřesnosti, ale na práci v CADu je přenos 100%.

Reagovat
nooski
nooski

8.2.19 13:14

Koblich: má cenu s tebou vést debatu? V robotě mám bezdrátovou myš, která funguje podstatně spolehlivěji než moje domácí drátová. No **** s tym..

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

8.2.19 13:14

Magic mouse 1 mam jí řadu let a naprosto bez problému :-)

Reagovat
Koblich
Koblich

8.2.19 13:13

Proto se ptám, jestli s tím někdo má praktickou zkušenost. Už mockrát jsem si na netu přečet jak něco úžasně funguje a pak to musel řešit v praxi .

Reagovat
kubad
kubad

8.2.19 13:06

@Kobich , asi neumíš hledat,

z levnějších Logitech M705(aktuálně M720) z dražích G700 (aktálně G703)

roky děnně kopec hodin v ruce a fungují bez problémů

a elektriku na kole musíš zkusit pak poznáš v čem je jiná ( lepší) zatím teda vyzkoušeno jen u Di Utegra, XTR a letos bude Etap

Reagovat
Koblich
Koblich

8.2.19 13:06

To rozhodně, na jedno z přední míst :-D

Reagovat
sibicz
sibicz

8.2.19 13:04

+1 pro Koblicha… Bezdrátová myš by měla bejt zařazená na seznam válečnejch zločinců!

Reagovat
Koblich
Koblich

8.2.19 12:57

No jo, na internetu funguje všechno skvěle, to je fakt. Škoda, že se mi zatím nepodařilo najít třeba obyčejnou bezdrátovou myš, která by makala přesně a spolehlivě ;-)

Reagovat
nooski
nooski

8.2.19 12:46

Neskutečné, že v době internetu, kdy jsou informace na dosah prakticky všude, bude někdo řešit rušení, odolnost vůči blátu atd. Rušit to nejde, funguje to roky bez jediného případu, že by to někdo rušil. Elektrické sady si oblíbili v cyklokrosu, protože na rozdíl od mechaniky to funguje skoro pořád stejně. Na silnici si člověk může rozmístit ovládací prvky kde chce, což u mechaniky nejde. Největší slabina elektrických sad jsou el. spoje a bezdrát je tím pádem mnohokrát lepší řešení. Shimano i Campa by měli rychle taky přijít s bezdrátem, protože štvaní se s kabelama je ke zlosti. Elektrika nenahradí v blízké budoucnosti mechaniku, ale je to alternativa, která má smysl, která funguje (a to i lépe než mechanika) a která je spolehlivá. To všechno je však jen začátek a budoucnost ještě možnosti ukáže. Sám mám mechaniku, která řadí skvěle, ale po vyzkoušení všech el. sad je eTap jasnou volbou.

Reagovat
Koblich
Koblich

8.2.19 12:02

No, a nebo :-D Další věc je, co to dělá při zablácení a tak. Třeba máme vyzkoušený, že novej Ford Ranger když vyjede z bláta tak nejde vyřadit předek. Prostě se to obalí bahnem a můžeš si točit ovladačem jak chceš. A už se frčí do servisu. U starejch L200 byla páka s táhlem a když to nešlo, tak to prostě šlo větší silou.

Reagovat
kandik psi zub
kandik psi zub

8.2.19 11:55

a nebo ti to hekne Mynář z Huawei…

Reagovat
Koblich
Koblich

8.2.19 11:51

No já s těmihle bezdrátovými vyfikundátory mám tu zkušenost, že nic z toho není nějak extra spolehlivé. Zajímalo by mě, jak mají vyřešenou odolnost proti rušení. Přece jen, asi by mi vadilo kdyby třeba při průjezdu kolem trafačky nebo pod linkou VVN najednou nešlo přeřadit nebo zabrzdit. Přeci jen v dnešní době je zdrojů rušení tolik, že z tohohle bych asi strach měl.

Reagovat
Nikovlas
Nikovlas

8.2.19 11:46

Nikdo netvrdí, že je to „o tolik lepší“ než slušná mechanika.

Je to ale další krůček dopředu. Pro někoho je přínos, že nemá nikde žádné kabely ani bowdeny (krom brzd), pro někoho je přínos, že se vše ovládá jemnými stisky tlačítka, kdy jeho odpor není ovlivněný stavem bowdenu, pro někoho je přínos rychlejší a preciznější řazení. Všechno jsou to drobnosti a nic z toho není „must have“. Ale je to prostě zase něco nového na trhu.

https://nsmb.com/…eless-group/

Reagovat
Koblich
Koblich

8.2.19 11:35

Může mi prosím někdo vysvětlit, v čem je to o tolik lepší než slušná mechanika? Děkuji.

Reagovat
filous
filous

8.2.19 10:02

a co treba misto elektriky pneumatiku:

https://goo.gl/images/EzuDD1

Reagovat
vasilacer
vasilacer

8.2.19 08:23

řešit ještě nabíjení někde na cestě :-D … nechápu kolik lidí to obhajuje,za mě to na kolo nepatří,ale kdo chce bejt in ten si nevybere,a pokrok nezastavíš jak se říká, ještě že tu máme stále 3×9 :-)

Reagovat
khonza
khonza

8.2.19 08:18

Hezký, drahý… A co dnes není, když je to nový a asi i dobrý.

A co takhle místo elektriky hydrauliku:

https://granfondo-cycling.com/…-gear-range/

Reagovat
pumpy
pumpy

8.2.19 07:42

@kubanec – ano presne tak

Reagovat
parischr
parischr

8.2.19 00:48

…a eTap už mám nějakou dobu na žiletce…a fubguje víc než parádně…

Reagovat
parischr
parischr

8.2.19 00:47

A já si to koupím až to půjde…ta zlatá XX1 je už stejně okoukaná :)

Reagovat
JFtryall
JFtryall

8.2.19 00:09

Powerbanky vozim minimalne 3 vsude, takze to je ten nejmensi problem. 20h neni nijak extra moc, ale je to v podstate jako Garmin, takze jen das na kabl a za hodinu vyreseno. 50h by ale bylo lepsich…:-)

Etap nevim, ale to je roadie. Tam je vsechno jinak, tam se do Enve kol davaji duse. :-D u biku to bude uplne jina liga.

Reagovat
Zoidberg

7.2.19 21:44

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Čipera
Čipera

7.2.19 21:07

ORM: na co powerbanku? Stačí druhá baterie. Jinak je to to samé jako u sram red. 20h řazení, ale v aktivním režimu. Na tour de France na jednu baterii najeli tejden. U biku kde se řadí víc by to mohlo bejt o něco méně.

Reagovat
Kuchy
Kuchy

7.2.19 20:33

Tak děkuji za tip, to jsem nevěděl. Až zruším další šaltr na eaglu, tak možná zkusím Japonce. :)

Reagovat
orm
orm

7.2.19 20:31

@JFtryall: Nezapomen si pribalit na ten gravel powerbanku, kdyz pojedes nekam na vikend :-). Jakej je ted zajem o etap?

Reagovat
JFtryall
JFtryall

7.2.19 20:28

Je to moc pekny, cena vysoko, ale zajem bude enormni. Libi se mi parovani s roadie pakama. Da se poskladat ultimatni gravel. :-) A doufam, ze spadnou ceny top 11sp Sramu konecne.

Reagovat
Kubánec
Kubánec

7.2.19 18:44

@pumpy: To vědět… :))) Sodoma gomora. A kazetu mas tu 1275? A funguje to dobře?

Reagovat
krabica
krabica

7.2.19 16:25

Kuchy> Ověřeno, mám páčky 12sp XTR a šaltr Eagle X01.

Reagovat
pumpy
pumpy

7.2.19 16:16

@Kuchy – napr tady

mam take packy xtr a hazku gx

Reagovat
romachain
romachain

7.2.19 15:49

Všude možně na netu jsou ukázky snad všech možných kombinací Shimano/Sram 12s, takže tomu věřím.

Reagovat
Kuchy
Kuchy

7.2.19 15:45

orm: fakt lze kombinovat např. SRAM páčky 12s. s XTR 12s. šaltrem? Kde se tahle informace dá najít?

Jinak ergonomie páček (jak si říkal, že jsou delší) mi vůbec u shimana nevyhovuje a je to ten rozhodující fakt, proč jsem na žádném bajku neměl shimano.. jinak odřazování o 2 rychlostní stupně mě u shimana taky bavilo, ale to bylo jediné :-(

Reagovat
dolomiti

7.2.19 15:29

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
orm
orm

7.2.19 15:01

@hovado_cz: Vzdyt to pisu, z pohledu sramu 1/4, z pohledu shimana 1/3.

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

7.2.19 14:34

orm a 100 – 75.21085392471235 = 24.7891460753 čili zaokrouhleno 25 :-) čili 1/4

Reagovat
orm
orm

7.2.19 14:22

@Kuchy: Prave ze u 12s nemusis. Packy jsou kompatibilni s eaglem. Kdybych toho musel menit vice, tak bych to ted nedelal. Az urvu prehazku, tak dam take shimano. U kazety nevim, tam se mne sram libi. Sram eagle packy mne nesedly. Shimano ma delsi packy a umoznuji odrazovat o vice pastorku a umoznuji odrazovat ukazovackem. Mozna je to tim, ze jsem roky vozil gripshift a pak presel na shimano packy xt 11s, coz byly moje prvni packy, a po roce pouzivani na eagle x01 a nezvykl jsem si.

Reagovat
orm
orm

7.2.19 14:16

@hovado_cz: Zalezi z jake strany se na to divas, zda z pohledu sram nebo z pohledu shimana. Ja jsem to myslim napsal srozumitelne. Z pohledu shimana je sram o 1/3 drazsi, z pohledu sramu je shimano o 1/4 levnejsi.

>>> shimano=558.23

>>> sram=742.22

>>> sram/(shimano/100)

132.9595328090572

>>> shimano/(sram/100)

75.21085392471235

Reagovat
Kuchy
Kuchy

7.2.19 14:13

orm: já se bavil o páčkách SHIMANO vs SRAM všeobecně. Nové XTR jsem ještě bohužel neměl možnost vyzkoušet, ale pokud chceš mít SH páčky, musel si vyměnit ještě minimálně šaltr, ne? :-)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

7.2.19 14:08

Novas, sem se v tý rychlosti upsal no… samo že 1/4

Reagovat
novas752
novas752

7.2.19 14:05

hovado odkdy je 100/25=25? :)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

7.2.19 14:01

Orm je to 1/25 z ceny (5k z 20 je 25%)

Reagovat
orm
orm

7.2.19 13:47

@Kubánec: Ze tebe za to platej :-)?

Reagovat
Kubánec
Kubánec

7.2.19 13:45

Dycky SRAM! :)))

Reagovat
orm
orm

7.2.19 13:42

@hovado_cz: Je to 1/3 ceny. Pokud je to pro tebe ok a prijatelna prirazka za sram, tak nerikam ani slovo.

Reagovat
orm
orm

7.2.19 13:40

@dolomiti: Pokud si to prectes pozorne, tak jsem nepsal o cele sade, ale o packach, ktere jsem ted kupoval. 4000kc vs. 2000kc.

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

7.2.19 13:37

Orm: že shimano je o 5000,– levnější mi nepříjde jako “selling point” pro sh. :-)

Reagovat
dolomiti

7.2.19 13:35

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
orm
orm

7.2.19 13:31

@Kuchy: Kdyby je mel lepsi, tak je nezahazuju a neprechazim k shimanu. Radit se na tom rozumne neda. Nove xtr jsi jezdil?

@hovado_cz: 200Eur, tj. pres 5000kc, tj. Sram xx1 je o 1/3 drazsi nez xtr. Ok. to urcite nic nedokazuje :-).

Reagovat
kandik psi zub
kandik psi zub

7.2.19 13:27

@hovado:

XTR9100 jsem kupoval za 14,5

srovnatelny zbozi v X01 (ani ne XX1) 17,9k

ehm?

Reagovat
logoman
logoman

7.2.19 13:27

Mne se to libi, prachy bych za to nedal, musi mi stacit 11s ale pekny.

Reagovat
Kuchy
Kuchy

7.2.19 13:22

orm: zrovna páčky má ale Sram dle mého daleko daleko lepší

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

7.2.19 13:21

Majkee, sem akorát háklivej na kecy typu “viděl sem to na obrázku a proto je to na hovno” a “stojí to randál je to na hovno/sou to zloději” jinak zatim vše co sem “držel” v ruce od Sramu tak fungovalo na výbornou tak nemam důvod nevěřit, že tohle nebude fungovat stejně dobře. I když sem byl dost dlouho proti elektrice v řazení :-)

Orm, komplet GX vorel se nechá pořídit za cenu 11s sady SLX. Jinak 200€ na TOP sadě neni zas taková investice navíc ;-)

Reagovat
orm
orm

7.2.19 12:54

@hovado_cz: Hmm, ted jsem kupoval packu xtr 12s jako nahradu za x01 eagle a stoji 1/2, takze o jakem vyblitku mluvis? Dale porovnej ceny nizsich sad. Ja mam sram rad, jako technologickeho inovatora, ale cenove se dost utrhl ze retezu a nevidim zadny duvod proc bych to nemohl napsat, kdyz je to pravda. Kvalita take nic moc.

Reagovat
maajkee
maajkee

7.2.19 12:53

hovado-cz: ty jsi nějakej háklivej když se někdo sere do Sramu co? :)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

7.2.19 12:48

Orm, ty samý prachy jako XX1

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

7.2.19 12:45

Orm, jesteze je tu shimano, který stojí ty samý prachy – to je zese výblitek

Reagovat
Macik
Macik

7.2.19 12:33

Cenu neřeším, když to budu moc chtít tak to prostě zaplatím. Je ale otázka jak člověku sednou ty tlačítka z hlediska ergonometrie a velmi mě odrazuje fakt, že furt někde něco musím nabíjet. Těch krámů, které mám na elektriku už je prostě nějak moc :)

Reagovat
orm
orm

7.2.19 10:46

@Marek.Kv: Vsak i ta mechanicka je hodne napalena, jeste ze tu je shimano :-).

Reagovat
Kamilac
Kamilac

7.2.19 10:44

nějaký videjko k tomu zázraku :)

https://www.youtube.com/watch?…

Reagovat
wilda81
wilda81

7.2.19 10:24

Marek.Kv: Vsimam si, ze posledni dobou jsi velky drson a neustale si tady svymi prispevky neco kompenzujes. Hlavne nesrovnane plaste te vytaci k nepricetnosti. Mel by ses jit nekam zchladit ;)

Reagovat
lumyr

7.2.19 09:45

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
JMT
JMT

7.2.19 09:23

Je teoreticky šance že by to fungovalo s 11spd kazetou ?

Reagovat

Další galerie z kategorie

gersa 8
easyrider 2
Kubánec 42
MilesWheeler 19
Fofrník 14
Reyinstashot 32