Spešl Diverž- už mi taky neříká pane

Přidat foto

Finální váha.

Původní váha s origo záplety a sadou Sora

Roadlink, China 2 doláče

Kazeta na CX kola 11-34

Silniční hazka, krátké raminko.

Tak jsem si řekl, že čistou žiletku asi už nechci, když je ta móda těch gravelů a vzhledem ke stavu našich silnic. Jelikož jsem zastánce magického,,S", sednul jsem k netu, našel výprodejový model s novým rámem na zadní osu 142 mm a u Svorady v jeden pátek objednal a v sobotu ho měl doma. Chtěl jsem pevné osy, velkou průchodnost plášťů, karbonovou vidli a sadu jsem neřešil, protože už na dílně ležela kámošova Sram Force 22, kterou sundal z jiného Diverge. On tam ládoval Sram Red e-Tap. Takže jsem potřeboval slušný základ a to jsem vyhodnotil , že Diverge E5 splňuje.

Kolo jsem ihned odstrojil a naházel na něj Sram Force, karbonovou sedlovku, řidítka z původní žiletky a kola DT Swiss 470 , která jsem měl taky od kámoše. Mechanický brzdy mi nijak nevadi a kotouče jsem vyměnil za SM-RT s ice technologií. Opravdu nemám s brzdami problém a brzdí to víc než uspokojivě. Kolo jsem zkompletoval a na váze to hodilo minus 1,1 kg oproti sérii. Původní sada Shimano Sora 2×9 obratem ruky prodána . Ke kolu mám dva záplety, léto DT Swiss s plášti 30 mm a na zimu jsem nasadil na původní kola CX pláště 33 mm.

Kolo už řádně proháním a jsem nadšen z pohodli a ovladatelnosti. Přechod z nekolikaletého používáni Ultegry na Sram proběhl bez problémů. Zvykl jsem si během jedné vyjížďky. Pokud se budou někomu zdát fotky nekvalitní, je to jen z telefonu, tak se omlouvám.:-)

(vloženo 10.2.19)

Johny.Merida Johny.Merida
Ohodnoť bajk: (3.7  / 69 hlasujících)
Značka Specialized
Model Diverge E5
Modelový rok 2018
Velikost 54
Hmotnost 9,19
Rám Specialized E5 Premium Aluminum, Open Road Geometry, threaded BB, 12×142mm thru-axle, flat mount disc
Vidlice Specialized FACT carbon, flat-mount disc, 12×100mm thru-axle
Kliky Shimano FC-RS500, 172,5
Středové složení Shimano Ultegra BSA
Přesmykač Sram Force
Měnič Sram Force
Řazení Sram Force 22
Převodník 50-34
Kazeta Sram PG 1170 11-28, nově i Ultegra 11-34 s Roadlinkem
Řetěz Sram Red22 Hollow pin
Náboj přední Axis
Náboj zadní Axis
Brzda přední Tektro Mira, flat mount,mechanical disc, kotouče SM- RT 86-S a SM-RT 81-S
Brzda zadní Tektro Mira, flat mount, mechanical disc, kotouče SM-RT 86-S a SM-RT 81-S
Brzdové páky Sram Force 22
Ráfek přední Axis Sport Disc a DT Swiss 470 db
Ráfek zadní Axis Sport Disc a DT Swiss 470 db
Pedály Shimano PD 540 a Shimano Ultegra PD-6700 carbone
Řídítka MOST Jaguar XC carbon 440 mm
Představec Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
Sedlovka FSA SL-K carbone 27,2
Sedlo Fizi:k Aliante
Pláště Espoir Sport, 60 TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700×30mm a Specialized Tracer PRO 700x33c CX

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Johny.Merida
Johny.Merida

10.10.19 19:34

Na fotce to je myslim videt dobře. S CX 33mm plášti nevidim problém.

Reagovat
Suntour
Suntour

27.9.19 13:48

Krasný stroj.

Mezi upnutím lanka presmyku a plastem, je dost místa ?

Videl jsem video a borec na to poukazoval …

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

30.4.19 12:32

Nevim kterej kopec přesně myslíš, na Kuklov toho vede vic, ale já kolo netlačím, zatim vyjedu vše , to co jsem jezdil dříve , jezdim i nyní. :-)

Reagovat
ondrejkout
ondrejkout

17.3.19 22:16

Chvalšiny :) Tak to se možná někdy ty naše šedky potkaj. Občas jezdím okruh přes Smědeč. Btw není ten kuklovkej kopec je přísnej na 34 převodník?

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

12.2.19 10:16

vpa…dikes .

Reagovat
vpa007
vpa007

12.2.19 09:15

Sice si z Spešlu neucvrnkávám do trenek, ale super přestavba a parádní profil (takže plnej!). Jinak ty koutouče v kombinaci s mechanikama mám taky na svý „silnici“ a ubrzdí to více než obstojně i skoro stokilovýho chlapa. Tak vinšuju kupu šťastných kiláků ;-)

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

11.2.19 09:34

Okometricky jsem tam dal kotouče, který spokojeně jezdim na biku a měl jsem je v šuplíku…a kliky jsou pro mě tyhle od Shimana prostě hezký a zůstaly mi ze žiletky, tak proto.

Reagovat
Kamilac
Kamilac

11.2.19 09:24

Pěkná mašinka

Reagovat
Spartacus

11.2.19 08:46

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
plzakj
plzakj

10.2.19 21:59

Jo. Proberem to v sz, at to tady neplevelime.

Reagovat
parischr
parischr

10.2.19 21:34

Mé Diverge má 8,2…

Plzákj:…nehraj Zagorku ;) …klidně do SZ :)

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

10.2.19 21:32

Tady je seriovka…

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

10.2.19 21:30

No já tam mám fotku sériové verze vel. 54 se Sorou tak jak mi přišla. S pedály 10,3 kg.

Reagovat
plzakj
plzakj

10.2.19 21:29

To je v pohode kluciii :-) Ja si sve kolo necham pro sebe ;-)

Reagovat
Jaarque
Jaarque

10.2.19 21:27

Loni jsem vazil zakladni diverge na soře v 54 a měl rovných 10 kg

Reagovat
parischr
parischr

10.2.19 21:23

Plzakj:

…primlovam se za profil kola…ver nebo ne…ale umim poradit jak to Tve odlehcit ;)

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

10.2.19 21:21

Kdybych viděl profil tvého kola… třeba ti poradim :-)

Reagovat
plzakj
plzakj

10.2.19 21:06

To ja nemam tuseni :-) Treba mi neco prebejva.

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

10.2.19 20:41

Taky bych řekl , že mi nic nechybí a BF koeficient přepočtu kilogramů fakt nepoužívám :-))

Reagovat
parischr
parischr

10.2.19 20:37

plzakj:

Ja jsem troubovitej kluk z vesnice…na mě se musí polopatě…kde ten materiál podle tebe chybí?

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

10.2.19 20:32

Hlinikovou Meridu na Ultegře jsem dostal na 8,7 kg a Cosmic carbone SL s hlinikovou brzdnou plochou nepatří k nejlehčím kolům. Viz moje biky v profilu.

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

10.2.19 20:26

Hele, váženo s Ultegra silničními pedály a košíky. Vždy uvádím váhu s pedály a vždy uvádím váhu reálnou, bez nějakýho ochcáváni. Ona sada Sram Force 22 neni žádný těžítko a DT Swiss je taky váhově v poho.

Reagovat
plzakj
plzakj

10.2.19 20:20

Jen se nad tim nahlas pozastavuju :-) Nekde ten material musi chybet :-D

Reagovat
parischr
parischr

10.2.19 19:45

plzakj:

To je chvála na alu Diverge? …nerýpu…jen nějak nechápu cos chtěl příspěvkem říct ;)

Reagovat
plzakj
plzakj

10.2.19 19:37

Ta vaha je husta. Muj Allez na ultegre bez kotoucu, s kartonovou sedlovkou a se 1700g zapletama ma 9kg.

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

10.2.19 17:14

Hydra je v plánu…jen zatim není na pořadu dne :-)

Reagovat
khonza
khonza

10.2.19 15:43

Ať si o S říká kdo chce co chce tak Diverge se moc povedl. Projel jsem ho na Testfestu. A byl to jeden z nejlepších zážitků – zvládne víc než šotolinu – č. 2 v Jedovnici je na tom naprosto boží.

Tohle jsi pěkně upgradoval. Já používám své RLT podobně.

Tak ať ti to jezdí.

Jen tahle barva mě moc neoslovuje, ale to je o vkusu majitele.

A fakt doporučuju hydrauliku – to byl největší skok nahoru, když jsem dělal já upgrady.

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

10.2.19 14:32

Měřím 175 cm

Reagovat
Jaarque
Jaarque

10.2.19 14:31

Hezkypěkně. Silně o něm uvažuji jako o náhradě za Alleze, tiagra, cx pláště a 48/34… BTW, jak jsi vysoký?

Reagovat
Jaarque
Jaarque

10.2.19 14:30

Hezkypěkně. Silně o něm uvažuji jako o náhradě za Alleze, tiagra, cx pláště a 48/34…

Reagovat
orm
orm

10.2.19 14:23

@Johny.Merida: Mam to podobne. Primarne silnice, pripadne hladke sotky s tim, ze se clovek neboji toho, ze by prislo neco narocnejsiho. Idealni jsou, podle me, pro gravel cykloturisticke trasy na mapy.cz.

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

10.2.19 14:18

Max hodlam jezdit tohle:-)

Reagovat
orm
orm

10.2.19 14:12

Mas to hezke. Plnotucnym gravelem myslis co? To, ze lidi delaj z gravelu mtb s beranama :-)? Myslim, ze tvoje kolo presne odpovida definici gravelu jak odolne silnicce. Do terenu jsou horska kola, jak pises.

Rozsah s jednoplackou je stejny jako na silnicce, horsi je odstupnovani. Kdyz chces na silnici jet nejaky vykon a pak cvakas nahoru dolu jak idiot :-).

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

10.2.19 13:58

Na silnici by mi převody chyběly, proto taky druhé záplety a stačí že mi chybí na biku :-))......ale na moje jakoby gravelováni mi stačí silniční sada a CX pláště i když rám údajně pobere až 42 mm gumu. Plnotučný gravel bych postavil jinak :-)

Reagovat
DoomHammer

10.2.19 13:51

No proto, na vopravdovym grejvlu bez jednoplacky se podle Místní Šlechty nedá jezdit :)

Reagovat
Johny.Merida
Johny.Merida

10.2.19 13:48

Mám to místo silničky…dokonce jsem shodil i původní kliky Praxis s převodníky 48/32 a vrznul tam kompakt, který jsem vozil na žiletce. Do pravého terénu mám Stumpa, tohle je takovej dělník na silnici a trochu i mimo.

Reagovat
DoomHammer

10.2.19 13:39

Grejvl bez jednoplacky? I ty kuliferdo…

Reagovat
michal1968
michal1968

10.2.19 13:21

u mě dobrý!! dávám 5..

jo tento koncept ..dvě sady kol..tam se chci taky dopracovat..včetně těch pevných os na ty naše nepevné cesty..díky za inspiraci

ať ti slouží k radosti

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

10.2.19 13:13

Paráda, pěknej finální výsledek, za Spešl rodinu jasná 5* :-)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

10.2.19 13:05

Hezký… za plnej počet!

Reagovat
parischr
parischr

10.2.19 13:02

…hele,mě se to líbí…ale jako celek …to je jak ekonomickej koncept..tak i snaha vytěžit z “rozpočtového kola” maximum .....nekonec hobby jménem cyklistika není o tom co člověk do “toho” vrazil …ale co na “tom” zažil a najel..........

…jsem zvědavej co Ti tu napíšou Ti co znaji kola pouze z katalogových výpisů…testova­ček…z fotek z Fabooku…insta­gramu…atd…atd… :)))

Reagovat

Další galerie z kategorie

zdenalfofin 13
TJK 39
sevava 8
tomixcz 4
Lesky 4
gersa 16