Finální váha.
Původní váha s origo záplety a sadou Sora
Roadlink, China 2 doláče
Kazeta na CX kola 11-34
Silniční hazka, krátké raminko.
Tak jsem si řekl, že čistou žiletku asi už nechci, když je ta móda těch gravelů a vzhledem ke stavu našich silnic. Jelikož jsem zastánce magického,,S", sednul jsem k netu, našel výprodejový model s novým rámem na zadní osu 142 mm a u Svorady v jeden pátek objednal a v sobotu ho měl doma. Chtěl jsem pevné osy, velkou průchodnost plášťů, karbonovou vidli a sadu jsem neřešil, protože už na dílně ležela kámošova Sram Force 22, kterou sundal z jiného Diverge. On tam ládoval Sram Red e-Tap. Takže jsem potřeboval slušný základ a to jsem vyhodnotil , že Diverge E5 splňuje.
Kolo jsem ihned odstrojil a naházel na něj Sram Force, karbonovou sedlovku, řidítka z původní žiletky a kola DT Swiss 470 , která jsem měl taky od kámoše. Mechanický brzdy mi nijak nevadi a kotouče jsem vyměnil za SM-RT s ice technologií. Opravdu nemám s brzdami problém a brzdí to víc než uspokojivě. Kolo jsem zkompletoval a na váze to hodilo minus 1,1 kg oproti sérii. Původní sada Shimano Sora 2×9 obratem ruky prodána . Ke kolu mám dva záplety, léto DT Swiss s plášti 30 mm a na zimu jsem nasadil na původní kola CX pláště 33 mm.
Kolo už řádně proháním a jsem nadšen z pohodli a ovladatelnosti. Přechod z nekolikaletého používáni Ultegry na Sram proběhl bez problémů. Zvykl jsem si během jedné vyjížďky. Pokud se budou někomu zdát fotky nekvalitní, je to jen z telefonu, tak se omlouvám.:-)
(vloženo 10.2.19)
Značka | Specialized |
Model | Diverge E5 |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | 54 |
Hmotnost | 9,19 |
Rám | Specialized E5 Premium Aluminum, Open Road Geometry, threaded BB, 12×142mm thru-axle, flat mount disc |
Vidlice | Specialized FACT carbon, flat-mount disc, 12×100mm thru-axle |
Kliky | Shimano FC-RS500, 172,5 |
Středové složení | Shimano Ultegra BSA |
Přesmykač | Sram Force |
Měnič | Sram Force |
Řazení | Sram Force 22 |
Převodník | 50-34 |
Kazeta | Sram PG 1170 11-28, nově i Ultegra 11-34 s Roadlinkem |
Řetěz | Sram Red22 Hollow pin |
Náboj přední | Axis |
Náboj zadní | Axis |
Brzda přední | Tektro Mira, flat mount,mechanical disc, kotouče SM- RT 86-S a SM-RT 81-S |
Brzda zadní | Tektro Mira, flat mount, mechanical disc, kotouče SM-RT 86-S a SM-RT 81-S |
Brzdové páky | Sram Force 22 |
Ráfek přední | Axis Sport Disc a DT Swiss 470 db |
Ráfek zadní | Axis Sport Disc a DT Swiss 470 db |
Pedály | Shimano PD 540 a Shimano Ultegra PD-6700 carbone |
Řídítka | MOST Jaguar XC carbon 440 mm |
Představec | Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise |
Sedlovka | FSA SL-K carbone 27,2 |
Sedlo | Fizi:k Aliante |
Pláště | Espoir Sport, 60 TPI, wire bead, double BlackBelt protection, 700×30mm a Specialized Tracer PRO 700x33c CX |
Na fotce to je myslim videt dobře. S CX 33mm plášti nevidim problém.
Krasný stroj.
Mezi upnutím lanka presmyku a plastem, je dost místa ?
Videl jsem video a borec na to poukazoval …
Nevim kterej kopec přesně myslíš, na Kuklov toho vede vic, ale já kolo netlačím, zatim vyjedu vše , to co jsem jezdil dříve , jezdim i nyní. :-)
Chvalšiny :) Tak to se možná někdy ty naše šedky potkaj. Občas jezdím okruh přes Smědeč. Btw není ten kuklovkej kopec je přísnej na 34 převodník?
vpa…dikes .
Sice si z Spešlu neucvrnkávám do trenek, ale super přestavba a parádní profil (takže plnej!). Jinak ty koutouče v kombinaci s mechanikama mám taky na svý „silnici“ a ubrzdí to více než obstojně i skoro stokilovýho chlapa. Tak vinšuju kupu šťastných kiláků ;-)
Okometricky jsem tam dal kotouče, který spokojeně jezdim na biku a měl jsem je v šuplíku…a kliky jsou pro mě tyhle od Shimana prostě hezký a zůstaly mi ze žiletky, tak proto.
11.2.19 08:46
No já tam mám fotku sériové verze vel. 54 se Sorou tak jak mi přišla. S pedály 10,3 kg.
Plzakj:
…primlovam se za profil kola…ver nebo ne…ale umim poradit jak to Tve odlehcit ;)
Kdybych viděl profil tvého kola… třeba ti poradim :-)
Taky bych řekl , že mi nic nechybí a BF koeficient přepočtu kilogramů fakt nepoužívám :-))
plzakj:
Ja jsem troubovitej kluk z vesnice…na mě se musí polopatě…kde ten materiál podle tebe chybí?
Hlinikovou Meridu na Ultegře jsem dostal na 8,7 kg a Cosmic carbone SL s hlinikovou brzdnou plochou nepatří k nejlehčím kolům. Viz moje biky v profilu.
Hele, váženo s Ultegra silničními pedály a košíky. Vždy uvádím váhu s pedály a vždy uvádím váhu reálnou, bez nějakýho ochcáváni. Ona sada Sram Force 22 neni žádný těžítko a DT Swiss je taky váhově v poho.
Jen se nad tim nahlas pozastavuju :-) Nekde ten material musi chybet :-D
plzakj:
To je chvála na alu Diverge? …nerýpu…jen nějak nechápu cos chtěl příspěvkem říct ;)
Ta vaha je husta. Muj Allez na ultegre bez kotoucu, s kartonovou sedlovkou a se 1700g zapletama ma 9kg.
Hydra je v plánu…jen zatim není na pořadu dne :-)
Ať si o S říká kdo chce co chce tak Diverge se moc povedl. Projel jsem ho na Testfestu. A byl to jeden z nejlepších zážitků – zvládne víc než šotolinu – č. 2 v Jedovnici je na tom naprosto boží.
Tohle jsi pěkně upgradoval. Já používám své RLT podobně.
Tak ať ti to jezdí.
Jen tahle barva mě moc neoslovuje, ale to je o vkusu majitele.
A fakt doporučuju hydrauliku – to byl největší skok nahoru, když jsem dělal já upgrady.
Měřím 175 cm
Hezkypěkně. Silně o něm uvažuji jako o náhradě za Alleze, tiagra, cx pláště a 48/34… BTW, jak jsi vysoký?
Hezkypěkně. Silně o něm uvažuji jako o náhradě za Alleze, tiagra, cx pláště a 48/34…
@Johny.Merida: Mam to podobne. Primarne silnice, pripadne hladke sotky s tim, ze se clovek neboji toho, ze by prislo neco narocnejsiho. Idealni jsou, podle me, pro gravel cykloturisticke trasy na mapy.cz.
Mas to hezke. Plnotucnym gravelem myslis co? To, ze lidi delaj z gravelu mtb s beranama :-)? Myslim, ze tvoje kolo presne odpovida definici gravelu jak odolne silnicce. Do terenu jsou horska kola, jak pises.
Rozsah s jednoplackou je stejny jako na silnicce, horsi je odstupnovani. Kdyz chces na silnici jet nejaky vykon a pak cvakas nahoru dolu jak idiot :-).
Na silnici by mi převody chyběly, proto taky druhé záplety a stačí že mi chybí na biku :-))......ale na moje jakoby gravelováni mi stačí silniční sada a CX pláště i když rám údajně pobere až 42 mm gumu. Plnotučný gravel bych postavil jinak :-)
10.2.19 13:51
No proto, na vopravdovym grejvlu bez jednoplacky se podle Místní Šlechty nedá jezdit :)
Mám to místo silničky…dokonce jsem shodil i původní kliky Praxis s převodníky 48/32 a vrznul tam kompakt, který jsem vozil na žiletce. Do pravého terénu mám Stumpa, tohle je takovej dělník na silnici a trochu i mimo.
10.2.19 13:39
Grejvl bez jednoplacky? I ty kuliferdo…
u mě dobrý!! dávám 5..
jo tento koncept ..dvě sady kol..tam se chci taky dopracovat..včetně těch pevných os na ty naše nepevné cesty..díky za inspiraci
ať ti slouží k radosti
Paráda, pěknej finální výsledek, za Spešl rodinu jasná 5* :-)
…hele,mě se to líbí…ale jako celek …to je jak ekonomickej koncept..tak i snaha vytěžit z “rozpočtového kola” maximum .....nekonec hobby jménem cyklistika není o tom co člověk do “toho” vrazil …ale co na “tom” zažil a najel..........
…jsem zvědavej co Ti tu napíšou Ti co znaji kola pouze z katalogových výpisů…testovaček…z fotek z Fabooku…instagramu…atd…atd… :)))