Pro pokochání nadšenců do Favoritů vkládám tento Favorit F12 z roku 1972. Přesně takto vypadala F12 cca. až do roku 1975. Pak přišla o salámy a typické držáčky pumpičky a už to nebylo ono…
Vše v původním stavu bez zásahů, tedy až na sedlo, které jsem namontoval, páč tam bylo novodobé.
Zde je vidět další důkaz montáže nábojů Renak v první polovině sedmdesátých. Myslím, že mi původní majitel říkal, že původní galuskové ráfky z praktických důvodů přepletli na plášťové.
Věřím i v původní lak, i když mi odstínem přijde výjimečný. Naprosto:-)
(vloženo 12.2.19)
Značka | Favorit |
Model | F12 |
Modelový rok | 1972 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | 12.6kg uff |
Rám | Favorit ocel |
Vidlice | Favorit ocel |
Hlavové složení | Favorit |
Kliky | Favorit 171mm |
Středové složení | Favorit? |
Přesmykač | Favorit PWB facelift |
Měnič | Favorit PWB |
Řazení | Favorit dvojpáčka facelift |
Převodník | Favorit 51-47 |
Kazeta | Pětikolečko Velo 13-22 |
Řetěz | Nejspíš ČZ Favorit Super |
Náboj přední | Renak |
Náboj zadní | Renak |
Brzda přední | Favorit Special |
Brzda zadní | Favorit Special |
Brzdové páky | Favorit celoguma |
Ráfek přední | Favorit 18x630 |
Ráfek zadní | Favorit 18x630 |
Dráty | 36 ZN |
Pedály | Favorit krajky |
Řídítka | Favorit duralové |
Představec | Favorit dlouhý |
Sedlovka | Favorit de Luxe 25.7 |
Sedlo | Favorit PWB special |
Pláště | Barum 23-630 |
Vilém: Ahoj Vilem, olkyc nie som len mi vadí keď chlap sa lynčuje bez toho aby o tom vedel. Pár vecí som od toho chlapa kúpil, všetko prebehlo bez problémov. Ruku na srdce páni, ten človek predáva veci ktoré málo kto má, takže ja mu fandím.
Learita: Česť tvojej práci. Nikdy som nehodnotil na BF bajky, len tak mimo ofic hodnotenia sú tvoje F-ká u mňa za 5 sternov.
Ešte taký postreh k zasvineniu tvojho prípadu a profilu bicykla. Toto Ti nevadí pri tvojom prípade o bicykli? Šustík alias Olkyc (neboli cyklo pozpátku) je pošuk, troll a blb
lefo: Ze bys byl olkyc osobne? Jsem rad, ze uz se tu ten marod neobjevuje.
learita: prepáč že som sa dotkol tvojho profilu bicykla nejakým spôsobom , už sa to nestane. Len mi prišlo také nutkanie reagovať na debatu pri tvojom bicykli o PK
Lefo – nikdo nikoho nehani, pouze se zde sdílí zkušenosti. A bohužel v případě PK se sešlo pozoruhodně moc lidí s negativní zkušeností.
Sám jsem od něj koupil rám Favorit za nezanedbatelných 2400,–. Tvrdil, že na něm není nic odřezáno a hádej co jsem objevil když rám dorazil? Neřešil jsem s ním nic, páč jsem si po předchozí zkušenosti uměl představit průběh komunikace a řešení vzniklé situace. Rám jsem prodal za cenu nižší.
Toť můj případ a nezasvinuj mi zde profil mého kola výrazy jako trubky z BF. Nezapomínej že jsi zde sám registrovaný kamaráde.
Lefo: Až z něho budeš tahat čtyři měsíce 1500 kč za dodaný šmejd, tak budeš hovořit jinak. To se o sobě pak dozvíš věci?
ešte k PK
prečo ho haníte trubky z BF. Robí to čo robí, predáva to čo má a on tie veci má, je na tom niečo zlého?
ještě k PK
pár věcí jsem od něj v minulosti koupil, měl pěkné věci – nevím kde to bral. Dnes už to trochu uvadá, ale VŠECHNO JE F1 :)
Komunikace byla vždy trošku zvláštní, ale to tak bylo u všech, co se prodejem rozebírání kol živí......
Mejla – to dnes těžko posoudit. Já mám za to, že první polovina sedmdesátých je na Renaky tak akorát…
15.2.19 15:36
Kurňa, tady je ale nových krasavců.
Zase mám večer co dělat než to všechno projedu.
Scott Scott.- škoda , že ten článek nejde přečíst. Jde ho někde vyhledat? Rád bych si ho přečetl, protože už ten nadpis pana Alkids přesně vystihuje
Learita- kolo nádhera. Akorát ty Renaky nejsou moc brzo?
14.2.19 13:53
Single: dík, já myslel, že to jsou nějaká zeměpisná označení pro burany… no vlastně jsou :)
learita: tady se můžeš dozvědět něco nového.
https://www.bike-forum.cz/…phdesax/alba
Když jsem ležel pár týdnů v nemocnici tak jsem si dal práci a přečetl snad skoro vše co tento člověk, alespoň tímto nickem napsal a komentoval. A zjistil jsem, že o kolech vlastně vůbec nic nevím :-D
Singl...... – to je jasné, to nemohlo jinak dopadnout. Pij celý život to kozí mléko se sifonem…Mimo to, když to vozis v bidonu, natlakuje se to, bouchne, a znáš ten stres z defektů, ne ?
Singlespeed – Genialita bývá vyvážená jistou dávkou šílenství.....
Asi bych také zvládl vyplest vzadu radiál oboustranně ,ale co až se opřu do pedálů..?
Bezplastaky co? Kozí mlíko co?
Tromboonen: Šustík alias Olkyc (neboli cyklo pozpátku) je pošuk, troll a blb. Mrňa alias Joseph de Sax alias lenovo alias cyklotech nebo tak nějak podobně je taky pošuk, ale navíc i legenda B-F. Je s ním spojen oboustranně radiální výplet zadního kola, ultralehké kazety z jednoho kusu alu slitiny, bezplášťáky a kozí mlíko se sifónem :-).
13.2.19 20:40
Jara66 – taky jsem s ním měl trable při kseftu, ale časem se uklidnil.
Scott – ty noviny jsem četl už kdysi. Kolik je mu asi let? Že je takovej morous…
Tak od toho Allkids, Petr Konečný… jsem jednou něco kupoval a jeho chování bylo tak hrozný, že se mu raději už vyhýbám obloukem.
Co je Šustík a co je Mrňa, kluci, ať si doplním vzdělání?
13.2.19 18:47
cioran-m: Olkyc je Šustík z Ostravy, s Mrňou nemá vůbec nic společného.
13.2.19 17:37
13.2.19 17:33
Cioran – zlatý šíp v trikolóře jsem nedávno prodal. Takže si umím představit, jak mu to slušelo.
To se za Komančů dalo koupit, taková sada Holden arrow?
Lukvo – až na jednoho z Ostravy, těch překupníků moc neznám. Dokonce mám pocit, zda tentýž člověk zde na BF kdysi nešířil své názory. Ale jak si říkal???
Taky je velká škoda,že spousta pěkných kompletních kol končí u překupníků,kteří je rozeberou a snaží se je rozprodat na díly v domnění,že na tom zbohatnou:-(
13.2.19 08:17
13.2.19 08:16
Je zajímavé, že salámy většinově skončily v r. 69, ale menšinově pokračovaly až do r. 74 a možná i déle. Neznám důvod, tak jestli někdo ví, prosím o objasnění. Já osobně nám spojený salámy s nálepkama „křídla“, pak už se psala jiná doba..
Šacuju, že takto zachovalých neoježděných a nepotlučených F12tek mnoho nebude. A těch žlutě opalizujících šedesátek už vůbec ne.
:-)
Paráda, krásně zachovalý a perfektní barva. No český součástky nebyly kvalitní, ale dalo se to vydržet. Radost z jízdy všechny ty nesnáze vyvážila.
Trochu jsem pohledal a zde je vidět rám F1 krásně osoupany až na tu stribrenku.
Hroch – nijak jsem to nesteloval, pouze utřel prach:-)
Podsedlova mufna a salámek nejdou u F12 tak podstatné jako u F1, ale můžu zařídit.
Aktuality – ty jsi mě opět nezklamal.
Cioran – měl jsi tento model F12, nebo novější? A nějaké vzpomínky?
Lukvo. – všiml jsem si, že tyto metalické laky na Favoritech byli vždy podstriknute stribrenkou a přes ní pak odstín. Z toho vznikali tyto pěkné barvičky nejčastěji k vidění na F1 že sedmdesátých let.
Singlespeed – nemůžeš srovnávat kola zřejmě z konkurenčního prostředí s koly z centrálního plánování. Nebo jinak… Favorit tenkrát neměl konkurenci:-) vím že né vše bylo na Favoritech perfektní, ale něco jsem se na nich už namakal a řekl bych že je to taky v rukou majitele.
Vsudezakolem – klínky mají svou pevně stanovenou metodiku o které se dodnes chlapy přou:-)
12.2.19 19:18
S klínky se to muselo umět,kdo to neuměl měl to stejné jako singlesped.
Na tomhle kole jsem začínal s cyklistikou. Byla to hrůza, neuvěřitelná nekvalita komponent, dvojpřevodník se dal použít v boji jako palcát, klínky věčně v prdeli, upínáky Renak jsem zatlouka dřevěnou paličkou a povoloval trubkovým klíčem, pedály jsem ohnul, když jsem si do kopce na Dušnou trošku přišlápl ze sedla, v přesmyku buď lanko prokluzovalo nebo se ukroutilo nebo se ukroutil šroubek, který ho držel. Jo, to byly časy :-).
Já měl první galuskové kola v rámu Eska sport :-) Moc pěkná F12, je super,že se takové kola dochovaly v tomhle stavu a hlavně končí v dobrých rukách. Co se týče té barvy,myslím,že tohle už dneska nikdo ani s novýma technologiema nenamíchá :-)
12.2.19 17:15
Bylo to takhle odpoledne, to si pamatuju, svítilo sluníčko, žena chtěla natřít židli na žluto. Zbylo trochu barvy. Chvíli chodím kolem domu, okapy natřené, plot a vrata také. Tak si beru stoličku a štětečkem vybarvím kliky na mém kole. Moc se mi to líbí, takto to nemá ani soused Arnošt. A než vyschla plechovka úplně, stíhám ještě představec. Večer to s kamarády musíme zapít, vezmu si na to nový klobouk.
Jeste spodek beranu namirit na mustek zadni brzdy a sjet do Svadlenky pro tkaloun. A cestou poradne vyfotit podsedlovou mufnu ;-)