Původní stav rámu po pěti letech ve vlhkém sklepě
Vidlice v původním zuboženém stavu
Rám po přelakování připraven na polep a stavbu
Detail na náboje ze sady a původní kazetu
Komplet STX SE MC31
Jediná fotka z průběhu stavby - dost jsem se do toho obul
Kola připravena k nasazení
Chlouba č. 1
Chlouba č. 2
Chlouba č. 3
Chlouba č. 4
Zaujalo mě rozdělení plášťů na přední a zadní
Zde jest zadní
Závěrem nesmí chybět dobový štítek, který už něco pamatuje a je to na něm vidět ;)
Výsledek :-)
Neboť jsem se rozhodl mít jakési městské přibližovadlo na starém ocelovém rámu a šíleně mě štvou horizontální patky na aktuálním městském kole, ve kterých musím mít pevnou ohýbající se osu a v důsledku toho vydřený náboj, protože kolo neudrží, rozhodl jsem se, že si seženu rám s vertikálním patkami a kolo přestavím.
Stále jsem se toho držel, než se mi dostal do rukou Scott ProRacing. Přišlo mi líto ne něm postavit jen nějakou plečku a také jsem si přál mít retro kolo, s pěknou původní sadou a vzhledem jako z katalogu. Pomohl tomu i chasník v lakovně. Chtěl jsem na něj nějakou obyč levnou barvu, aby rám nehnil a byl použitelný. Lakýrníkův nápad byl rám nahrubo opískovat, natáhnout metlou a celé to dát do bezbarvého laku, což ve výsledku skutečně vypadá velice dobře! Působí retro dojmem a osobně se mi hodně líbí třeba zlatavé sváry, které jsou díky průhlednému laku pěkně vidět.
Nu, bylo jasno. Teď už jen zvládnout tu největší překážku – sehnat komplet sadu v jedné modelové řadě. Hodně mě zaujalo STX, byť na ProRacing se montovala v sérii LX nebo možná XT. Mě se ale STX zalíbilo. Byť to byla v podstatě střední třída ve své době, dělá na mě dojem, že je to dnes taková legenda a dost se opěvuje. Rozhodl jsem se tedy sehnat STX a k mému překvapení se to podařilo. Po pár měsících pátrání jsem sehnal STX SE MC31. Úplně komplet, v podstatě nejetou a v jedné modelové řadě.
Už tedy nic nebránilo splnit si toto přání a jedno takové retro kolo mít doma :-) Ještě je zapotřebí doladit pár drobností jako např. výměna sedla nebo jeho přečalounění, lepší zakončení omotávek, doseřízení a na jaro bude nachystané.
Jediné, co se nevyřešilo, je městské kolo s horizontálními patkami, na kterém dále brázdím v ruchu velkoměsta a tak už to asi zůstane. Konečně co. Drží pohromadě, nikdy mě nenechalo na holičkách, tak ho měnit nebudu.
Poděkování:
Oddiemu za rychlou záchranu s přesmykačem…
danovi001 za dobové pláště
Lakýrníkovi za dobrý nápad s barvou a provedením (asi se to nedoví, ale to nevadí :D)
Enricovi za sadu
Bratránkovi za samotné kolo z útrob sklepení :-)
(vloženo 18.2.19)
Značka | Scott |
Model | ProRacing |
Modelový rok | 1991 |
Velikost | 21" |
Hmotnost | 13 Kg |
Rám | Scott ProRacing Cr-Mo |
Vidlice | Scott ProRacing Cr-Mo |
Hlavové složení | Ritchey logic 1" ALU |
Kliky | Shimano STX FC-MC31 |
Středové složení | Shimano BB-UN51 |
Přesmykač | Shimano STX FD-MC31 |
Měnič | Shimano STX RD-MC31 |
Řazení | Shimano STX ST-MC31 |
Převodník | Shimano STX FC-MC31 |
Kazeta | Shimano CS-HG60C |
Řetěz | Shimano CN-HG70 |
Náboj přední | Shimano STX HB-MC30 |
Náboj zadní | Shimano STX FH-MC30 |
Brzda přední | Shimano STX BR-MC31 |
Brzda zadní | Shimano STX BR-MC31 |
Brzdové páky | Shimano STX ST-MC31 |
Ráfek přední | Remerx RX219 |
Ráfek zadní | Remerx RX219 |
Dráty | Mach1 |
Pedály | Force |
Řídítka | Scott |
Sedlovka | Kalloy |
Sedlo | KingFox (dočasné) |
Pláště | Schwalbe BlackShark |
Kolo přesně zvážím a údaj upravím ;-)
Pěkný stroj, pro znovuzrození mám slabost! Jen ta hmotnost mi přijde trochu moc. Čekal bych, že to bude kolem 13 kg.
Hlavne ze je radost ☺ o to jde
Jako fakt, ze podle fotky to spíš vypadá na ten model. Jak jsem psal, je ještě co dolaďoval ;-) Já z něho byl tak nadšený, ze jsem ho sem dal moc zbrkle, ale zrovna ten model jsem řešil dost a teď si rikam, že v tom Scott cyklu ode mě chtěli mít asi pokoj, tak střelili nějaký model, už abych byl ze staříkem fuč.
ještě vlastně podle čeho mi to tak připadá, vedení řadících lanek spodem (což další roky tuším nebylo) a zadní brzdové lehce vychýlené od středu horní rámové trubky s vodítkem okolo sedlovky, bez mostku na konec bovdenu. zároveň neříkám že to nemůže být ještě nějaký jiný model .)
Díky! Mohl by to být sawtooth. To mě štve, že není jasno, já už jsem zajásal a nahodil na profil. K tomu štítku, tak jsem ho nechtěl dávat úplně dolů, protože tam není tak vidět a prasí se od řetězu :-/
krásný výsledek, ta sada je super a baví mě představec.
k modelu, předpokládám sawtooth rok 1992, jediné co mi nesedí je barva a poloha štítku, ale to spolu může souviset .)
Musím se přiznat, že tu hmotnost jsem odhadl podle jiného kola. Nemám velkou váhu a mincíř už má pružinu za zenitem. Známý má váhu, tak ho schválně převážím a kdyžtak ten údaj upravím. Díky za chválu ;)
Moc pěkná renovace. Na model Pro Racing to sice nevypadá – myslím, že pokudy by to byl model Pro Racing, který má rám z trubek Columbus MAX OR, tak ani se sadou STX S.E. z roku 1994 ten celek nebude mít 15 kg, ale řekněme cca 13 kg. A to i v té brutální velikosti 21". Nicméně jsi si s tím pohrál moc pěkně a s tím novým lakem vypadá i ten „obyčejný“ rám Scott velice luxusně :-)
Scott je to 100%, to vím. Ty z 90. se geometrií dost lišily, ta horní trubka byla rovná, co já vím. Byl to vzhledem tak trochu silniční rám s MTB komponenty.
Scották to je určitě, rok asi taky sedí (v profilu mám model 1990 a má jinou geometrii), ale bude to někaký základnější model.
Ale i tak hezlý kousek.
Teda děkuji za chválu všem, to jsem ani nečekal :-)
Co se týče těch patek, tak jste mě nahlodali. Půjdu si je důkladně prohlédnout. Co se týče toho modelu, tak jsem pátral docela dlouho. Byl jsem i ve značkové cyklistice Scott a ve finále jsem se dozvěděl, že je to ProRacing. Rám, když jsem ho získal, tak už neměl modelové označení :-/
také si myslím, že by ty patky neměly mít navářky podívejte na odkaz co jsem sem dal
také si myslím, že by ty patky neměly mít navářky podívejte na odkaz co jsem sem dal
Pro představu jak to v tom roce 1991 vypadalo.
18.2.19 16:24
Tyjo, parádní renovace!!! Na STX-RC tak rád vzpomínám (a furt jej mám na pra-Meridě ;-)). Takže plnej.
ahoj, je to krásné. Jen tak dál
To je velká paráda.