Moje první silnička. Není to žádný zázrak, ale na to, abych zjistil o čem to je, si myslím, že ideální záležitost. Mám na tom najetých zatím jen pár kilometrů, takže není moc co hodnotit. Jediné, co vím jistě je, že vyměním omotávku za nějakou pohodlnější, takže tipy uvítám.
(vloženo 25.2.19)
Značka | Superior |
Model | Road Issue |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 56 |
Rám | Alu X6 Ultralite |
Vidlice | Carbon UD |
Hlavové složení | FSA ORBIT C-40 NO.42/ACB |
Kliky | SHIMANO TIAGRA FC-4700 50/34T |
Středové složení | SHIMANO BB-RS500 |
Přesmykač | SHIMANO TIAGRA FD-4700 |
Měnič | SHIMANO TIAGRA RD-4700 SS |
Řazení | SHIMANO TIAGRA ST-4700 |
Kazeta | SHIMANO HG500-10 11-32T |
Řetěz | KMC X10 |
Náboj přední | ONE KT QR 24h |
Náboj zadní | ONE SPORT LIGHT 24h |
Brzda přední | TEKTRO R312 |
Brzda zadní | TEKTRO R312 |
Brzdové páky | SHIMANO TIAGRA ST-4700 |
Ráfek přední | WEINMANN FLIER 24H |
Ráfek zadní | WEINMANN FLIER 24H |
Dráty | SAPIM RACE BLACK |
Pedály | SHIMANO SPD SL |
Řídítka | ALLOY COMPACT |
Představec | ONE RACE 31.8MM |
Sedlovka | ONE RACE |
Sedlo | SELLE ROYAL SETA PERFORMA |
Pláště | SCHWALBE DURANO 700X25C |
jano86: už šlo z domu, ale v poměru cena/výkon to tehdy nebylo zlé kolo. Slabé místo byly řidítka, která mi nesedla a pak výplety. Ale tehdy jsem měl ke 100kg, takže by podemnou kvičelo cokoliv.
Díky za rady. Řidítkům dám ještě šanci, přece jen mám na to najetých jen pár desítek kilometrů, ale spolu s omotávkou je to jedna z prvních věcí, co půjde vyměnit. Mám zálusk na omotávku od PRO Sport Comfort, má ji na kole kamarád a vypadá hodně příjemně.
Kolo pěkný, líbí se mi. Jak píšou kluci, vyměnit řidítka a nastavit lépe páky. Budeš koukat, jak se kolo změní k lepšimu. Starou omotávku opatrně sundej, pak ji podlep oboustranou lepici paskou na exponovaných místech (hlavně nad pákama) a přes ni dáš druhou vrstvu. FSA Ultra Gel je za pár kaček a v modré tam bude pasovat. Dvě vrstvy omotávek mám na silničce, krosce i zimáku a jízdu bez tohoto komfortu si už nedovedu představit. (brácha má na silničce jednu vrstvu, půjčuju si jeho kolo v Plzni na válce a po hodině už nevím, kam položit ruce).
A jo, tak možná Omegy jsem sháněl na doporučení a sami mi řekli, že Vero je v podstatě to samý, snad jen jiný materiál, ale tvar a vlastnosti stejný a bez nejmenší chyby… Vero asi byla ta „dámská“ levnější verze, dík za připomenutí, každopádně na out of date pELLS jsou i ty Vero naprosto cajk a splní vše co maj. Páky s horní stranou v rovině s vrchy oblouků, to celé vrch i oblouky vodorovně, pokud by to bylo dlouhé, tak i malinko „do kopce vepředu“, ale zas ne tak moc aby se na to nedalo došáhnout zespoda, na tyhle kompakt rodla nejlepší volba.
Ještě se prodávají FSA omega compact, které jsou o pár stovek dražší ,ale vypadají stejně jako Vero. Mají i stejné parametry. Zajímalo by mě jaký je mezi nimi rozdíl.
FSA Vero seconded, levný, super tvar, pevný, i ta verze pro ženský co se jmenuje nějak femininně, myslím Vera? Taky ji mám protože neměli v té velikosti co jsem chtěl a tvar stejnej a ještě levnější snad nakonec.
Jako první bych vyměnil řidítka za nějaký kompakty. Třeba FSA vero. Ty co tam máš teď musí být extrémně nepohodlné. Ten drop je obrovský. Jinak kolo pěkný.
Ty řídítka mají opravdu hodně blbý tvar a i páky na nich nejsou v optimální pozici. Omotávku doporučím korkovou Synatce :-) Super lehká, výborně se s ní pracuje, velice pohodlná, jen není za 150 Kč. On hlavně není korek jako korek, byť často to je fakt nepoužitelný výrobek. Hlavně nekupuj Silvu. Měl jsem toho v rukách už fakt hodně, ale horšího zatím nic.
Ta zadní stavba je fakt tak krátká, jak vypadá z fotek?
Já bych osobně rovnou měnil rodla, pokud do těhle obr oblouků dole nedosáhneš, něco extra kompaktního, s jiným tvarem a co jenmenší reach a hloubkou oblouku. Šířku přesně jako máš na ramenou klouby, tedy mezi výrustky směrem nahoru, ne aby se do beranů vlezly celá ramena, oboje je dost únavné pro někoho, kdo není na berany zvyklej nebo má dlouhý rám na postavu, což může být u Pells bazaru běžné. K tomu i nějaké lepší pláště, minimum Conti 4000 tuším plus nějaký písmenka jako minimum, šířku co se vejde do rámu, tedy klidně i 28 jestli se tam fakt vlezou, foukat na měllé podle posedu, pohodlí i valivý odpor se rapidně zlepší, latex duše už ani netlačím, i když ty správný taky pomůžou a hodně, ale jenom ty správný, pláště cca za 1000 a víc, a ne přestárlé tvrdé, tyhle levnější jsou právě kostitřasy a strašně berou energii, takže pokud nechceš vyloženě trápící stroj, je to dobrá investice, omotávku hlavně ne korek nebo jiné „lepivé a drahé“, myslím lepivé na povrchu když se to propotí, stačí měllá umělá jakokůže, jsou občas i za slušný prachy jako třeba 250… tyhle tři věci se vybrat podle vlastních parametrů vyplatí, rodla zkorigujou případnou zbytečnou dýlku a budou pohodlnější, s těma pláštěma to bude míň tvrdý, takže omotávka jenom volitelně zatím. Za mě teda.
Ale jó. Modrá je dobrá.