Začalo to 29 endurkem spešlem, pak přišlo setkání se značkou IBIS. Nejdřív HD3, kterou jsem objednal s ujištěním, že Ibis nic novýho neplánuje. 2 dny po složení zálohy vyšla HD4:)… No nic dovozce se zachoval ukázkově a proběhla výměna za HD4, která však samozřejmě nějakou dobu zabrala neboť jako vždy kola nebyla.
A nakonec vyšlo RIPMO.
Spešl byl superuniversal. To kolo mě strašně moc pomohlo v prvních krůčcích v enduroježdění. Opravdu 29 moc odpustila a řekl bych že i několikrát zachránila kejhák…
Po té přišla obrovská změna na 27,5. Chtěl jsem si to prostě zkusit a měl jsem za to, že mě to posune i v technice. To se nakonec ukázalo jako pravdivé. Oproti spešlu bylo extrémně krátké a v zavřených věcech a pomalé technice ta délka byla všude znát a spolu s menšíma kolama to kolo bylo řádově ovladatelnější.
Ale co bylo nejdůležitější, propadl jsem DW linku. Jsem total amatér, vše se učím asi jako většina sám. I já lama jsem poznal tuhost kola, že se neprohýbá v klopkách hned po první jízdě. A Citlivost zasní stavby je prostě luxusní. Ale je fakt, že X2 se fakt povedla a nevím jak by pak chodil spešl.
Nicméně cca pol 3/4 jsem přešel na HD4. Moderní geo přinesla obrovskou stabilitu dolů, jistota v prudkých pasážích byla oproti trailbajku HD3 ohromující. Jasně jelo to hůř do kopce, ale kdo by závodil směrem nahoru, že?:))) Ale pořad jsem se na tom cítil jak vosa na bonboně. Prostě na mých 187 jsem se prostě na 27,5 cítil obrovskej. A v ten moment vyšlo Ripmo.
Původně jsem o něm jen přemýšlel, ale pak jsem dostal nabídku v dubnu, že bajk bude za ±měsíc a za velmi slušných podmínek, tak jsem složil zálohu s nadějí, že v červnu se vrátím na na nové kolo s moderní geo a, že mě to posune dál…
Jak už asi tušíte, celé to proběhlo jinak… V dubnu to byl konec května, na konci května červen, na konci června konec července, a na konci července začátek září. Kolo dorazilo v půlce října…
Během té doby jsem se fakt víc než skamarádil s HD4. Už jsem si nepřipadal tak velký, získal na jistotě, sjel věci, který jsem dřív nedával a hlavně rostla obrovská nasranost na dodací lhůtu „novinky“… Nakonec jsem si nadával za složení zálohy, protože HD4 je prostě super kolo po všech stránkách.
A pak přišlo řitmo:). Ale moc dovolených, moc hor, pak zima takže toho člověk moc nenajezdil. Spíš nic:). Takže až teď se začínáme seznamovat. První pocit, který jsem cítil, NEJSEM NA DĚTSKÝM KOLE! Musím říct, že mi fakt sedlo hned. Je to poddajný, předvídatelný. Na hrubším terénu na 29 nevíte, že jedete po něčem rozbitým. Krátká zadní stavba umožňuje i v zavřených pasážích zatočit s kolem až bych to nečekal. Co je však jiné je naklápění kola v zatáčkách což je u 29 jasný, nicméně jsem si musel 2× rozbít držku abych to pochopil:). Tohle má zdvih 145 a HD4 měla 153. Rozdíl je nezaznamenatelný. Zatím na tom nemám nic najeto, ale první srovnání, do kopce to letí líp jak HD4, z kopce mi přijde, že taky, ale je to tím že nic necitím:D. Skáče se na to velmi dobře. Ale ladění tlumení chvíli trvá. Snad jen v nejstrmějších pasážím jsem se na HD4 cítil asi líp.
A na závěr 2 negativa. Sere mě nízký střed. Přemýšlím nad zvětšením zdvihu na vidli na 170, abych to přizvednul(možna angleset) a zkusím dát 170 kliky.
A druhý, zatím furt brousím prdelí zadní kolo:) Ale to se snad naučím nebrousit:)
Takže když to zhodnotím, můj osobní závěr je takový, že velikost průměru kol, by se měla odvíjet od velikosti člověka. Hranice je 185 výška. Menší lidi se na 29 nadřou, velcí se na na 27,5 cejtí jak vosa na bonboně( pokud někdy jezdili před tím na 29). Ale je to jen můj osobní pocit, který nikomu nevnucuji.
Ještě musím vyřešit zadní gumy. Aggressor mě zatím v téhle verzi moc nepřesvědčuje. Kolo váží 14 se vším.
Chtěl bych si ho chvíli nechat:) ale kdo ví…
(vloženo 9.3.19)
Značka | IBIS |
Model | RIPMO |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L |
Hmotnost | 14 rovných včetně pedálů, pumpičky, košíku a vložky do zadní gumy |
Rám | Karbon |
Vidlice | Fox Float 36 Grip 2 Factory Series 160 2019 |
Tlumič | Fox float X2 factory 2019 |
Hlavové složení | Canecreek |
Kliky | SRAM Descendant Alloy 175, DUB |
Středové složení | SRAM DUB BSA |
Měnič | SRAM Eagle GX 12 Speed |
Řazení | SRAM Eagle GX |
Převodník | SRAM eagle 32t |
Kazeta | SRAM X01 10-50 |
Řetěz | SRAM GX |
Náboj přední | Industry nine |
Náboj zadní | Industry nine |
Brzda přední | SRAM guide |
Brzda zadní | SRAM guide |
Brzdové páky | SRAM guide RSC |
Ráfek přední | Nextie asymetric carbon |
Ráfek zadní | Nextie asymetric carbon |
Dráty | DT Swiss competition |
Pedály | One up |
Řídítka | Race face sixc |
Představec | Race face |
Sedlovka | KS lev integra 175 |
Sedlo | WTB Rocket |
Pláště | Maxxis Minion DHF 2.5 WT F/ Aggressor WT 2.5 |
Ripmo je první Ibis, kterej se mi hned na první dobrou nelíbil…ale postupem času se to zlepšuje :) 29" plánuju na příští rok a zatím u mě vede Meta :) Ale uvidím. Potřeboval bych Ripmo v nějaké rozumné barvě, aby tam pasoval RockShox. Tahle to vysloveně svádí k Foxu a to nemůžu potřebovat :) Jinak to máš moc pěkný, ať to lítá a třeba se někde potkáme.
Hele me vyhovuje kratsi kolo. XL jsem taky zvazoval ale L ma podobny parametry jako mela HD4 a ta mi sedla perfektne…
Super početníčko a stroj je parádní. Ať dělá jenom radost ;) dávám za 5*
Není škoda nevzít se 187cm XLko? Výšku na to máš a kdo si vyzkoušel delší moderní kolo, tak si myslím, že nemůže chtít jinak :)
Gratulace! Je to nádherný a nekompromisní skvost a zároveň jedna z mála 29" co se mi fakt moc líbí! Ať dělá kupu, kupu radosti!
Užívej co to dá! 5
Super bajk, 5*. Čekání bych asi nezvlád, ale tady se to vyplatilo. Taky jsem si po přechodu na 29 párkrát zatáčce ustlal. V uzavřený klopkách a techničtějších úsecích prostě vždycky rád zavzpomínám na 27,5, ale celkově převládají výhody 29.
Ten polep rámu a ochrana zadní sedlové trubky je vlastní výroba?
Ripmo nemůže jinak než za 5*. Navíc takhle parádně vyladěný a v té hezčí barvě.
Plný počet. Není o čem. Ritmo a Transition – největší hype 2018. Podle všeho oprávněný.
Kamarád teď taky koupil a nervy s dodáním fakt velké (kupoval to na dovolenou). Přesný detaily nevím, ale pomohl mu až sám majitel Ibisu. Zdá se, že Ibis je ok, jen německý velkosklad na to kašle.