Když se rozpadl Mongoose, tak jsem začal vybírat něco nového a právě Capru mi pár lidi doporučilo, jenže byla už vyprodaná. Líbila se mi ta žlutá. Pak jsem chvíli koukal na Norco a Canyon a utekl rok. Od ledna jsem byl rozhodnutý, že půjdu do Torque. Vypadal fakt robustně. Strive byl jen 29", jen CF a važil docela dost. Navíc bych ShapeShifter vozil zbytečně, nepoužíval bych to, takže Torque, protože na 27.5" Capru byl čekal až do května. Pak jsem se rozhodl, že počkám na Capru, ale v den kdy jsem jí chtěl koupit se posunula dodací doba o měsíc.. Takže zase krize a nakonec jsem skončil zpátky u Capry, ale 29" a nelituju. Kolo přišlo za týden a půl od platby, takže to vyšlo super.
Velikost L je na mých +/- 183cm úplně akorát. Bál jsem se, že to nebude tak hravé, ale ani bych nevěřil, že jsou na tom 29” kola. Fakt luxus, jde to hezky do bunny hopu, předvídatelné a přesně jak popisujou na stránkách :D do manuálu se mi to ještě nepovedlo dostat, ale i to příjde.. (Po pár dnech přišlo a jde to tam skoro samo)
Když shodím sedátko dolů, tak se na tom citím jak na své 24”. Maximální jistota a citím, že vyskočím všechno. I ty tři schody předemnou, ale to jsem zatím nedal. Zatím radši max dva takové menší. (Teď už dám tři jak nic a čtyři dávám tež, ale asi né úplně čistě. Na 24 dám někdy i pět schodů nahoru čistě.)
30% sag vzadu a drop z pěti schodů a měl jsem tam ještě 1cm rezervu před dorazem (viz foto).
Čekal jsem akorát, že to bude citlivější na menší nerovnosti, ale celkově oproti Mongoosovi fakt sto a jedna. A do kopce šlape jak nic. Tlumiče nikdy nezamykám a popravdě jsem nepoznal žádný extra rozdíl oproti XC kolu. Možná jdu víc na řídítka. Na chodíku, to je ale znát hnedka a to logicky na těch pláštích. Lepí se na něj kamínky a fakt se to valí stěží, takže už nejezdím tak rychle, jak jsem byl zvyklý, ale nevadí mi to. Zato terénem polítávám skoro dvakrát rychleji než předtím. Hnedka se mi posunuly hranice. Rosah kazety maximálně dostačující, takže nebudu měnit převodník, jak jsem před koupí myslel.
Jinak bez úprav akorát ty brzdy jsou nějaké divné. Abych bloknul zadní kolo, tak to musím pořádně přimáčknout. Až nepřirozeně, bych řekl..
Edit 20. 3. 19
Dva dny řeším skřípání někde od středu od klik až po sedlo. Projevuje se to hlavně při šlapání ve stoje, ale i v sedě pod záběrem a občas i na místě stlačením tlumiče přes sedlo. Nevyřešil jsem to sám, tak jsem to dal kámošovi na servis. Vyčistění řetězu dost pomohlo, ale pořád se to projevuje.
Nakonec to byl nenamazaný hlavní čep … Prý častý problém u YT.
Přední kotouč je asi skřivený od vybalení. A zadní brzda stačila jen pořádně zajet, jak někdo psal :)
Jinak stále boží bike.
Edit 26. 6. 19
Se skřípáním jsem měl více problémů. Jednou to byl ten čep, pak přetáhnuté zadní kolo, pak několikrát povolená přehazovačka na patce. Na potřetí mi došlo, že se to bude povolovat stále, tak jsem to sundal a v závitu byla jakoby guma .. takže šedou hmotu nahradilo lepidlo na závity a je po problémech.
(vloženo 13.3.19)
Značka | YT Industries |
Model | Capra 29 AL BASE |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L |
Hmotnost | +/- 15kg |
Rám | CAPRA 29 AL |
Vidlice | RockShox Lyrik RC, 160mm |
Tlumič | RockShox SuperDeluxe R |
Hlavové složení | Acros AZX-203 |
Kliky | Truvativ Descendant 6K |
Středové složení | SRAM DUB PRESSFIT |
Řazení | SRAM NX EAGLE |
Převodník | Truvativ Descendant 6K, 32T |
Kazeta | SRAM PG-1230 EAGLE, 11-50T, 12 speed |
Řetěz | SRAM GX EAGLE |
Náboj přední | DT SWISS E 1900 SPLINE |
Náboj zadní | DT SWISS E 1900 SPLINE |
Brzda přední | SRAM CODE R, 200mm Centerline |
Brzda zadní | SRAM CODE R, 200mm Centerline |
Brzdové páky | SRAM CODE R |
Ráfek přední | DT SWISS E 1900 SPLINE |
Ráfek zadní | DT SWISS E 1900 SPLINE |
Dráty | DT champion® straightpull |
Pedály | CrankBrothers Stamp 1 |
Řídítka | Race Face AEFFECT R 35, 780mm |
Představec | Race Face AEFFECT R 35, 50mm |
Sedlovka | SDG TELLIS, 150mm |
Sedlo | SDG RADAR MNT, YT Custom, Grey |
Pláště | MAXXIS MINION DHR II, 29", 2.4 |
@Wut: super, jsem nadšený :D já asi nemůžu moc hodnotit, protože tak nějak všechno co jsem kdy jezdil, mám v profilu. Teprve vybírám optimální nastavení a zjišťuju jak se to vlastně projevuje. Nejprve jsem na tom krom tlaku vepředu nic neupravoval a zkusil jestli nepůjdu často na doraz a teď si hraju s reboundem a celkově se zatím víc zaměřuju na tlumič. Teprve teď jsem začal zjišťovat, co přesně dělá LSC kolečko vpředu.. Vzadu komprese není myslím vůbec. Podle mě, kdyby to nastavení viděl profík, tak by se smál. Ještě to mám docela rozladěné a nevím co od toho chci čekat. Jezdím zatím převážně jen street a ty pár set metrové nudné traily tady v okolí, ale v neděli budu na Javorovém, tak snad to tam nějak doladím :)
15.3.19 22:08
@hAjPR: ve finále asi fakt jen termín dodání, cena a barva. Popravdě 29 byla poslední volba. Chci na tom blbnout jak Dany Macaskil :D a tak jsem byl připravený počkat do května na 27 nebo došetřit a koupit kolem května CF. Pak jsem dlouho řešil velikost, tak jsem koukal na bazary a jednu skoro novou našel v L. Chtěl jsem jí aspoň zkusit, ale nevyšlo to a když už jsem byl tak nějak natěšený, že možná bude hned, tak jsem vybral L čistě podle nejkratšího data dodání. Až do května na 27 bych už asi nevydržel a do června na comp už vůbec né. Prostě jsem si řekl, že 29 už znám a je to v poho a zas takový rozdíl to nebude a ty komponenty kdyžtak vyměním později. A zamykaní nepotřebuju. Navíc, jak už jsem psal, radši něco omylem zanedbám na těch levnějších dílech. Důležitý je pro mě rám a že tam nejsou čepy místo ložisek :D jo a mongoose mě sral, už jsem na něm nerad jezdil protože si prostě neodpustím někde něco dropnout nebo tak a měl jsem trochu strach, že to brzo rozložím. A malé na 24 už není taková sranda, když jsem poznal, co je to mít full.
@Wut: luxus :)
15.3.19 21:03
Žrádlo :) Těším se, až ji v létě prubnu na testovacím dni…jezdím Jeffsy 27 a nějak mě láká větší kolo i 29ky! Zeptám se ohledně volby AL Base vs Comp, co tě k tomu výběru vedlo ve finále? Ať ti to lítá!
Pacyjent:Jooooo rychle......přešlapuji kolem toho víc jak rok:) Pořád nemůžu uvěřit, že jsem se do toho dokopal. A že budu mít červenou, to už vůbec nechápu. Mám raději decentnější barevný projev. Viz. Tvá šedá..
@lamb: tak to ses rozhodl docela rychle :) schvaluji :D ta červená je tež hodně dobrá ..
Tak jo, znovu jsem to našel, protože už jsem to hledal, když jsem chtěl koupit jetou Capru. Takže. viz YT – FAQ
DO I HAVE ANY WARRANTY OR GUARANTEE ON THE BIKE IF I BUY IT USED?
As a second-hand owner, you will need the original invoice to make any warranty claims.
Please note: the voluntary guarantee is only valid for the original owner.
Takže jen ta, ze zákona daná (2 roky). 5 let pouze pro původního majitele.
Pacyjent: Tak se omlovám, někde jsem četl že na AL dávají záruku 3 roky a na CR 5 let. Na stránkach YT píšou 5 let a materiál nerozlišují. Jinak včera jsem hodil do koše červenou cf pro 29:)
14.3.19 23:11
@Wut: yees, to by se mi taky líbilo :) Tak pak updatuj profil. Myslel jsem to tak, že si pak možná pořídím lepší (třeba top CF) než upgradovat základ.. uvidím co budou behěm let vycházet za barvy. Ale kashima a možná i gold eagle by se hodil i na tu šedou .. Jinak bych si ho chtěl nechat alespoň těch 5 let, co je záruka, která je navíc stejně asi nepřenosná.
14.3.19 22:16
14.3.19 22:11
Má váha není na bikování úplně optimální, ale mám 10 let specialized demo a za celou dobu jsem měnil jen ložiska v zadní stavbě. A to před dvěma lety. Kolo jsem proháněl v Koutech, na Ještědu atd… Pravda je, že nešlo o režim závodní, ale 3–4 m dropy jsem na tom s cca 115 kg dával. Teď už bych do toho šel jen s hodně zahnědlýma trenýrečkama. :) Momentálně chci kolo na ježdění do rychlebek a na občasnou návštěvu bikeparku mimo DH lajny. Rád bych, aby to i slušně šplhalo do kopce. Díky tomu, že vím co je to absolovovat cyklo výlety na DH kole, tak neřeším hmotnost kola. Koza bude určitě proti Demu chrt. Jen by mě zajímalo, jestli je možnost přiškrcení tlumiče tak důležitá při stoupání? Pokud ne, tak vlastně ani nevidím důvod připlácet za AL Comp…(v případě že bych upustil od karbonu)
Karbon najednou uletí? Je třeba rozlišovat mezi prasklinou z únavy a crash. Únavová prasklina bude na karbonu bezpečnější. C bude praskat postupně, jak dojde k přetížení jednotlivých vláken.
Pokud jde o crash, tak C praskne později než AL, vůbec nemusí prasknout úplně a pokud praskne úplně, bude to taková rána, že AL by praskl taky, nebo by z něj byla totální harmonika.
Taky jsem se C bál, po zkušenostech s raketama, kterých jsem popraskal mnoho, ALE 1) kvalita C výrobku je dána hlavně kvalitou pryskyřice. 2) i prasklá C raketa vydrží strašně moc. Mnohdy jsem objevil prasklinu a trvalo mi měsíc intenzivního hraní 2× týdně s cílem ji dorazit, než opravdu povolila úplně. Navíc C jde opravit.
U MTB je pro C největší riziko položení na ostrý šutr, který C naruší. V samotném namáhání C vydrží víc a dýl než AL.
@lamb: Tojo, fakt davájí delší záruku na CF? Karbonem asi nic nezkazíš, ale přesně jak píšeš .. a pak si vyber do čeho zainvestuješ :D já šel cestou klasika. Nerad bych pod sebou zlomil rám. Ta pravděpodobnost je asi malá, ale i tak.
Jinak teď koukám, že jsou 15% slevy na outlet kola, takže možná tam někdo najde naposlední chvíli nějaké XXL nebo tak.
Bohužel shazovat u mě znamená zbavit se funkční hmoty, což se mi nechce:) U YT mám potvrzeno mailem, že rám mou váhu snese jak v al tak v cr., nicméně doporučují vyměnit kola dimenzovaná na 150 kg. Ty co tam jsou mají limit 130 kg. Tzn jezdec, výbava a samotná váha kola. No a s tím karbonem...... to je dilema. Al je klasik,a u karbonu bude vzhledem k tomu že je to kompozit, obecně záležet jak je navržena konstrukce a na péči řemeslníka. Celkově asi karbon snese větší zatížení, ovšem otázkou je, jak tomu bude při pádu. Další mínus je, že u karbonu narušení struktury nemusí být vidět, a pak to uletí bez varování… Ale opravdu nevím, jak je to v reálu. Yt dává na karbonové rámy větší záruku než na al. Santa Cruz dává na své rámy doživotní záruku… Canyon strive se v AL už vůbec nevyrábí…
@lamb: taky jsem řešil, jestli už rovnou nepřiplatit za Comp nebo rovnou za CF, ale karbon jsem docela rychle zavrhnul a zbytek rozhodla dodací doba i když 10k rozdíl byl docela no-brainer… Ale komponety můžeš dokoupit, sice už né za tak lákavou cenu, jako při koupi, ale možnost tam je. Pokud si to kolo nechám víc, jak pět let třeba, tak možná půjdu do Foxů a pak třeba i Eagle pohon za 30k :D ale zatím radši něco omylem zanedbám na levnějších dílech. Kolo mám celý rok na terase jen pod střechou..
Karbon mi příjde moc citlivý. Musíš si sehnat některé přípravky na karbon, nesmíš s ním nikde klepnout, nesmíš to přetáhnout a osobně radši objevím někde prasklinu nebo promáčklinu než poslouchat, jak to někde křupe a hledat kde. Asi je to nic moc názor, ale tak nějak tomu ještě úplně nevěřím.
No 120kg a 195cm … tak to nemas jednoduchy. Nicmene se priprav ze pokud vyrazne neshodis tsk jakykoliv kolo pod tebou bude krute trpet.
Krásné koza. I já v těchto dnech řeším otázku, zda hodit do košíku hliníkovou šedou AL COMP 29 , či červenou CF PRO 29.
Problematiku karbonu vs. hliník jsem prostudoval důkladně, nicméně ani tak nejsem pevně rozhodnutý.Vlastnosti jednotlivých materiálů v teoretické rovině chápu ale přímé srovnání nemám. Celou věc ještě může komplikovat to, že vážím 120 kg a měřím 195 cm. Výškou mi sedí 29 ale jak to bude z tuhostí? Jakýkoliv názor vítám.
Vypadá to dobře, ale nechápu úpravu fotek tak, aby se zdálo, že fotky byly foceny s malým clonovým číslem. Podle mě to nepřidává na kvalitě fotek. Když už nemám foťák, se kterým by se toho dalo dosáhnout, tak alespoň nepokazím ty, co jsem udělal normálním kompaktem/telefonem (viz foto trávy v kleci pedálu, nepřirozené rozmazání špic, atd…).
@macochejl: to mě mrzí, ale když jsem vybíral, tak jsem si dělal srandu, že mít dva metry, tak si vybíram v outletu CF funglovku se slevou 200€. Nebylo tam nic? Jinak taky jsem měl čekat několik měsícu na 27, ale 29 byla dřív, skoro hned (2 týdny) a tak jsem neodolal. Ale můžu ti potvrdit, že se to čekání vyplatí :)
@Wut: čekal jsem, kdo se ozve. Vím, je to takhle nuda, ale podle mě hezčí byla jen ta černá verze CF s Kashimou. To byl sen, ale za tu cenu mám dva šedé :)
@BLACK1E: jojo, taky jsem si říkal. Ale je to XS, dva objektivy a pokud nejde o tak složité scény (trubky), tak ty fotky jsou luxusní.
@mirorek2: přesně, za ty prachy podle mě neexistuje lepší bike. Možná ještě ten Torque, který se dá seznat ještě levněji. V shopu mi nabízeli za podobnou cenu CTM, Merida a Ghost. A za podobně vybavené NS bych dal 2× tolik. A v bazerech toho taky úplně moc není a když už jsem našel modro černou Capru dvě hoďky cesty, tak se prodala, než jsem se stihl přijet podívat.
Jinak s tou brzdou ještě asi počkám. Je zbytečný kupovat novou, to jsem blbě napsal. Nejdřív to zkusím nějak vyřešit, ale zavzdušněnou brzdu jsem už jednou měl a projevovalo se to jinak. Pumpováním jsem dostal čím dál větší brzdný účinek.
Myslis si ze je nekdo kdo vi co bude za 20 let ? Podivej se jak vypadaly kola, auta, televize, pocitace, telefony pred 20ti lety a dneska. Zbytecna debata.
Koukám že mítus, že na 29ky je max 140mm zdvihu, se ukázal jako lichý. Každý rok nám přináší vyšší a vyšší zdvihy u 29tek.
Apropo, kam si myslíte že se budou ubírat velikosti kol. Myslíte že současný trend 27,5" / 29" bude stejný i za 10–20 let?
Baba-Ji – 27,5 má prý trochu jinak nalazane odpružení než 29ER. 27,5 je citlivější a 29ER efektivnější.
Kolo parádní. Pořád mi vrtá hlavou Jeffsy. Capra by pro mě byl overkill.
Jinask u tak progresivnich ramu se da uplne napohodu vozit 30–35 % SAG …takze chces zlepsit citlivost, klidne upust trochu tlaku. Ja ted na 27,5 verzi vozim 33% a dobry a to jsem zvykly na pruzinu (coz na ni furt samo nema, ale nedrnca to tolik, jak jsem se po zkusenostech z minulych let obaval)
ja bych s tim hodnocenim nebo odvzdusnovanim brzd pockal, az se trochu zajedou desky, panove ;)
…pak zjisti, ze odvzdusnovat netreba :D
Ta vyumělkovaná telefonní hloubka ostrosti je fakt peklo. Kolo moc pěkný. Krásnej tank.
13.3.19 20:39