To si takhle jedu a najednou se dívám a já motám a motám :D = 2× omotanej řetěz kolem převodníku.
Ani nevím jak se mi to povedl, původně myslel že mi jen spadnul. No a potom jsme zjistil toto… Samozřejmě řetěz bez rychlospojky a byl zašprajcovanej tak že přes přesmykač nešel prostrčit a co čert nechtěl já neměl u sebe multiklíč. Naštěstí sem měl batoh (což je u mě neobvyklé) a na jeho dně byly dva staré rezavé imbusy (a díky bohu jeden pasoval)… tak jsem přesmykač oddělal a řetěz vymotal. Ale stejně mám malý zářez na pár měsíců starém XTčkovém převodníku…
(vloženo 17.3.19)
Nikdo nerika, ze je to v zaberu radit optimalni… Ale kdyz uz musis, tak to je bezpecnejsi zaradit na kazete nez na smyku.
18.3.19 09:20
p@x – Co má za vliv cvakání v záběru a počet převodníků? Pokud nejsi idiot, před přehozením přišlápneš a nekurvíš komponenty.
18.3.19 09:09
Zamotat řetěz mezi malou a velkou pilu při přehození v záběru jde evidentně taky snadno :-)
18.3.19 08:33
Jo, my zločinci 3×10 jsme na odstřel. Ale to pohodlíčko do kopce, to nám nikdo nevezme. Na kadenci tak nějak tento.
Ale pokud jsou dorazy, nemělo by to padat.
Taky mám na trailbiku dvouplacku z podobnych důvodů. Navíc si člověk může jet piánko do kopce a zároveň přišlápnout z kopce aniž bych šlapal kadenci 130.
To si pak člověk musí vybrat… Jestli radši chce, aby se ho lidi zastávali, nebo aby se mu nesukoval řetěz :)).
Zbytečný obavy… Shození na převodníku odpovídá cca 3 pastorkům vzadu, což dáš jedním pohybem páčky a zvládne to i v záběru, což je na převodníku větší riziko.
Například rychlý přechod z trailu do dvou „step up“ vlnek, shodím to na předku jednou protočím a vím že ne vrcholu budu mít dobrej převod. Nebo když něco domrvím a ztratím rychlost, je pro mě lehčí v krizových situacích sáhnout po přesmykači než na přehazce jít o několik stupňů. U dalšího kola ale už plánuju 1×?! až se to pořádně naučím :D
Proč máš na trailovým kole proboha přesmykač? Zvlášť když jsi to pár měsíců zpátky komplet měnil?