Remko je extrovert, slávu si uživá, rád se předvádí, nefandim mu od toho Gira tuším 2020?který totálně posral Almeidovi.Podle převodu na kterým jeho sl8 je vidět že asi pomalu nejel.Přeju mu ať se uzdraví.
Ja samozrejme netvrdim, ze maj lidi neohrozene spolehat na prava a povinnosti ostatnich – dokonce v komentari pisu presny opak. Poukazuju na to, ze neustale omylani toho, jak obet mohla zraneni predejit, ponekud odvadi pozornost od hlavni podstaty problemu, kterou je bezohlednost nekterych ucastniku provozu.
Spekulujeme tu bez nejakych blizsich informaci. Chtelo by to pohled z google maps kde se to stalo. Pokud to je silnice, kde musel jet tesne vedle zaparkovanych aut, tak se to da chapat. Pokud mel ale dostatek prostoru a stejne jel asi ne uplne pomalu tesne kolem, tak proste jeho blbost..
https://www.sport.cz/…skum-5041414#…
…tak snad se to zahojí co nejlépe.
Georrge: je to tak. Já chtěl hlavně doplnit to co sem psal dole, aby to někdo nepochopil, že únava a stereotyp otupující smysly profíka, ho omlouvaj z nepozornosti nebo nepředvídavosti.
Fazzy: ja naprosto souhlasim, jsme jenom lidi a kazdy obcas udela chybu. I ten postak, ktery stokrat denne leze z auta a staci se jednou nepodivat do zrcatka a muze byt pruser.
Na druhou stranu, kdyz uz se takova nehoda stane, tak se z ni snazim poucit, abych se treba jednoho dne podobne situaci vyhnul. Proto ocenuji vecne diskuze o tom, co ktera strana mohla udelat lepe. Bohuzel dost lidi takove diskuze bere jako hazeni viny na cyklistu, coz samozrejme neni muj umysl.
Georrge: jen k tomu poslednímu odstavci. Ano je to samozřejmě špatně, ale děje se to. A děje se to i těm zkušeným, automatizovaným a zodpovědným jedincům. Každýmu se to stane. Zvlášť, když se třeba vrací prošitej z tréninku nebo plní nějaký tréninkový zadání, čumí zrovna do budíku, atp co já vím. Dovedu si představit, že v takových situacích je mnohem snazší udělat chybu než když někdo jede v klidu na svým pravidelným nedělním výletu. Lidi sou jen lidi. Pak to třeba se skloněnou hlavou napálíš do autobusu jako Bernal. Je to špatně? No je, zcela jistě. Lze tomu spolehlivě zabránit? No nejde, samozřejmě. Ani když bude někdo sebevíc přesvědčenej, že jemu by se to nestalo :)
Nikovlas: jestli to psat do clanku nebo ne, to necham na posouzeni kazdeho zvlast, ale obecny apel na to, ze primarne ty jsi zodpovedny za sve zdravi a zivot, se vzdycky hodi. Lidi na to totiz radi zapominaji.
Ze je pak vina dana ridici a dostanes odskodne, to je spravne, ale nikdo z nas asi nechce mit dolamane kosti, takze je proste fajn davat na sebe pozor.
A ze si clovek prestane davat pozor, kdyz hodne jezdi? Jestli to tak mate, tak to delate spatne. Kdyz se totiz clovel snazi predvidat, tak po case ma to bezpecne chovani naucene (podobne jako kdyz lezes na prechod, taky se automaticky rozhlednes a moc nad tim nepremyslis). V tomto pripade plati, ze kdyz se blizim k zaparkovanym autum, tak napred kouknu za sebe, jestli neni nekdo tesne ta mnou a pokud ne, vytvorim si vetsi odstup od zaparkovanych aut. Pokud je provoz moc husty a odstup neni mozny, zpomalim.
„Zástupci stáje Soudal Quick-Step informovali, že Evenepoel má zlomené žebro, pravou lopatku i ruku, pohmožděné obě plíce a luxaci klíční kosti, s níž se ještě ěbhem dne podrobil operaci.“
Letos je to slušný masakr a poprava. Jak v závodech, tak tréninky. Všechno sroste a zas pojede bomby, silnější a rychlejší.
Tohle je moje noční můra, než se vymotám z města. Přesto se snažím jet podél aut v nějakém manévrovacím prostoru cca přes půl metru od aut pro případ, kdybych musel uhnout právě při takové situaci, což ovšem vjedu skoro doprostřed vozovky a zas mě může někdo sejmout za mnou. Je to buď a nebo..
Když vidím, že auto zastavuje u krajnice přede mnou, automaticky očekávám a sleduji, jestli otevře nebo ne a zároveň už ho objíždím hodně ze široka. Tohle všechno už nějak automaticky.
Takže všem, jezděte opatrně a ve zdraví!
@orm: tak minimálně při té smůle dostaneš pěkný odškodný (samozřejmě za ty následky, léčení a podobně to nestojí), ale je pravda, že od doby co jsem to zažil jezdím o hodně defensivněji i když jedu po hlavní a každý auto přijíždějící z vedlejší beru jako hrozbu. Tady ty situace s otevřením dveří jsou hodně zákeřný, když vidíš, že to auto parkuje, tak ještě dobrý, ale nejhorší je, když se otevřou dveře od již dávno zaparkovaného auta…
Snad nečekáte, že top závodní silnice vydrží náraz do auta? K tomu to není dělané, je to dělané tak aby to bylo rychlé, lehké a tuhé… Čím lepší karbon , tim křehčí a méně odolný nárazu. A prasklo to až pri střetu, na bezpečnost a zmírnění nárazu to nemělo žádný vliv…
@Nikovlas: k cemu ti je, kdyz doma lezis se zlamanejma kostma, ze jsi byl v pravu? Na silnici, a jedno v cem jedes, plati obzvlast, ze mas jezdit defenzivne a snazit se predvidat.
Nesouhlasim s tim, ze by v clancich k temhle udalostem meli autorivyzyvat cyklisty, aby si davali vetsi pozor (jak tu nekdo psal). To je jako ve clancich o znasilneni vyzyvat zeny, aby se vic zahalovaly a radeji vubec nevychazeli.
Vinik nehody je naprosto jednoznacny. Je povinnosti ridice (pripadne cestujiciho) kontrolovat situaci pred otevrenim dveri. Cyklista muze predvidat cizi chybu – tak jako kazdy jiny ucastnik provozu – je to jen dobre – ale to asi tak nejak dojde kazdemu, kdyz o podobne udalosti slysi. Ale v medialnim prostoru by vzdy mel byt kladen duraz na to, kdo ma v dane situaci jakou povinnost.
To je jako, kdyz cyklistu sejme odbocujici auto – a pak je vic prostoru venovano tomu, jak dulezita je prilba – a ne tomu, jak dulezite je nezabijet autem cyklisty.
Kubánec – nic nečekej nezlepší když písu na soc síť či fórum a není to životně důležitý tak po sobě nečtu :-D
Fazzy – Tak může být že někdo je víc a někdo zase míň ostažitej ostatně je to každeho život, zvážit riziko musí sám, roli v tom může hrát únava po delším švihu.Jak myslís ten hezjej trénink?Pivko,brčko,zmrzlina, kafe ?:-D
@Singlespeed: Slo mne o to, ze takhle rozlamane ramy u profiku vidim casto kdyz nekde pisou, ze se zrakvil pri treninku. DaD ma take dost padu, asi ve vetsi rychlosti, ale jeho sworks jsem takhle rozlamanej nevidel. Pokud je to tou rychlosti, tak si rikam, zda je dobra strategie jezdit takhle rychle, a mozna bez rozmyslu, v provozu mezi autama.
Orm: Ten S-works se rozpadne při každé druhé nehodě. Třeba Vlasov ho rozlámal úplně napadrť. Já napálil skoro ve čtyřicítce z kopečka do auta co mi nedalo přednost a rám Maxbike se ani nehnul. Možná to bylo tím, že se zlomila vidlice a přední kolo, což pohltilo spoustu energie.
Jak clovek musi jet rychle, aby takhle rozpulil kolo o dvere? Videl jsem tu na foru podobne rozmelcovane kolo po srazce se srnou, ale to bylo ve sjezdu.
Jakube, Jakube… Když neumíš napsat “kloudnou” větu máme si hned myslet, že jsi retard nebo máme čekat, že se to časem zlepší? Možná budeš příště pozornější a ta svá moudra si po sobě aspoň přečteš… Nebo jsi také za mlada hrál fotbal? Asi zbytečně moc hlaviček…
Buka: melo by to bejt tak jak pises. Konkretne u profiku ale bejva problem prave v tom, ze na tom kole nejakej cas jezdi. Dokonce na nem jezdi furt. Hodiny a hodiny, a naprosto drtivou vetsinu z nich, se jim vubec nic neprihodi. A to potom jde ta bdelost a ostrazitost trochu stranou. Zvlast, kdyz si treba i ten trenink samotnej udelaj „hezkej“.
Kycis – Si vymyslel na moje řesení problém který se ale nestane.
MilesWheeler – když pře de mnou zastaví auto které musím objet předpokládám že řidič bude vystupovat a budou dávat obzvlášť pozor abych mi nevlít do otevřených dveří.Chápu že na fotbale to Remca nemaučili ale na kole už nějakej čas jezdí tak snad příště bude pozornější nejen on ale i postman.
@Bukaj objížděl poštovní vůz, který zastavil u kavárny.
Ano, četl jsem ve vlákně k proficyklistice! :-( Přeji brzké uzdravení! ;-)
Njn, klasika. Pravni vina je na strane ridice, ale boli to cyklistu. A zvlast profika rekl bych zamrzi, ze bude nejaky cas mimo trenink. Takze v zajmu vlastniho zdravi si na to davejte bacha, nespolehejte se jen na ridice.
https://www.idnes.cz/…klistika_rou
Lefevree se k tomu vyjadřil tak že mají řídící dávat pozor, zmínit mohl že pozor na takový situace musí dát i cyklista .Osobne když vidím řadu podélně zaparkovaných aut tak se snažím jet kolem nich s odstupem sledovat, dávat pozor .