První vyjížďka, ještě bez blatníčku a se starou páčkou sedlovky. Nemůžu si pomoct, ale to kolo je prostě nádherný :-)
Tady už (zatím) finální verze.
Ty hadice by chtěly zkrátit, jinak je kokpit povedenej.
Přehodil jsem řazení blíž ke gripu, takhle mi to sedí víc.
Páčka od 9point8 nemá chybu.
Zmíněný problematický flip chip.
Takhle nakonec dopadlo moje vybírání nového kola. 3 roky na Spectralu 29 a loňská sezóna na Feltovi 27,5 daly mému vybírání jasný směr: bude to 29, jednoplacka, karbon a ideálně komplet Shimano (8 měsíců na Eaglu X0 a Guidech RSC mě přesvědčilo o tom, že Sram především na pohonu fakt na kole nechci). Původně jsem koukal po Santovi HT LT, ale když jsem se pak na kole svezl, bylo mi jasné, že tohle ne. Odpružení bylo top, ale hodně položený sedlový úhel především ve výjezdech byl prostě špatně. Pak jsem si od Kraba půjčil Transition Sentinel, který byl naprosto parádní, ale vyšší cena v kombinaci s vyšší váhou mě donutila hledat dál. Pak jsem narazil na Orbeu Rallon, která ale byla bohužel na půjčení pouze v L-ku a nejlevnějším kitu, takže dojem z kola nebyl nic moc. Pokud by mi byl někdo schopen sehnat na testování M-ko, možná bych nakonec pořídil Orbeu. A pak YT představilo novou Jeffsy. Geometrie byla přesně to, co jsem hledal (téměř se neliší od Sentinelu, až na hlavový úhel), reach, zadní stavba, sedlový a hlavový úhel, všechno bylo tak, jak jsem chtěl. Úplně nadšený jsem nebyl z osazení. Líbil se mi sice Fox v topu, chtěl jsem zkusit 36ku s Grip2 patronou, když jsem o ní všude četl samé superlativy, ale věci od e13 a Guidy, které mi loni na Feltovi moc neseděly, bych na kole radši neměl. Ale geometrie byla super, recenze na netu taky a kolo se mi hooodně líbilo. Když se pak velmi rychle prodal můj Spectral, řekl jsem si, že dám Jeffsyně šanci. Hodně dlouho jsem vybíral velikost. S mými 177 cm konfekční postavy jsem byl v jednu chvíli 100% rozhodnutý pro L-ko (děkuji ještě jednou členovi Eddi, že mi svojí Jeffsy kolo ochotně obešel s metrem), nakonec jsem si udělal v Excelu tabulku, do které jsem vyplnil geometrie všech kol, která jsem v uplynulém roce vyzkoušel, a objednal M-ko, které mi sedí super.
Teď už k samotnému kolu. Původně jsem si pohrával s myšlenkou nahodit komplet nové XTR s Eagle kazetou a řetězem X0, ale pak jsem si říkal, že se na kole nejdřív párkrát svezu a uvidím, jak to chodí. Na kole jsem vyměnil převodník za 28z., aby nejlehčí převod zůstal stejný, jako na starém kole. Taky jsem nahodil řetěz X0 Eagle, který mě na Feltovi překvapil neuvěřitelnou výdrží (jeden zoubek měrky za 8 měsíců) a podle internetových diskuzí se na e13 kazetu hodí i líp, než 11spd. Chvíli jsem přemýšlel, jaké pedály, ale pak jsem sáhl po klasice od Shimana (XTR PD-M9120). Nakonec jsem ještě vyměnil páčku sedlovky za 9point8. Fox Transfer 1X chodila dobře, ale 9point8 je bomba – ložisko, ergonomie, zpracování, zkrátka nemá chybu (a taky jsem se chtěl zbavit jedné objímky na rodlech). Samozřejmě jsem z kol vyhodil duše, použil bezdušové ventilky, co mi zbyly ze Spectrala (u Jeffsy ventilky nebyly) a nahodil bezduše, což šlo naprosto bez problémů. Jo a taky jsem si koupil blatníček do vidle od Syncrosu a prohodil pozici řazení a brzdové páky. Na kole jsem jel zatím třikrát (cestu z práce, kam mi kolo přišlo, nepočítám) a myslím, že si budeme rozumět. Jeffsy je přesně to, co jsem hledal. Kolo je krásně tuhé, do kopce se na něm jezdí dobře a z kopce ještě líp. Všechny skoky a dropy jsou najednou poloviční :-). Když vidím, co Jeffsy zvládne, neumím si představit, jaký kladivo musí být Capra 29 (po které jsem taky chvíli koukal a teď jsem rád, že jsem jí nekoupil). Jinak řazení chodí parádně, rozsah je naprosto dostatečný; výměnou placky jsem dostal převody tam, kam potřebuju a nic mi nechybí. I Guidy se pěkně rozbrzdily a asi jim dám šanci, uvidí se, jak zvládnou v dubnu týden ve Finale. Na samotnou kapitolu je vidlice, zatím jsem jí nastavil podle doporučení kluků z enduro-mtb.com a chodí to dobře, určitě si s ní ale ještě pohraju. Tlumič je bez připomínek, zadní stavba je pěkně progresivní a dostatečně citlivá. Ale stejně přemýšlím, že bych vyzkoušel pružinu… Když jsem kolo objednával, měl jsem trochu strach, že jízda by mohla být kvůli karbonovým kolům a řídítkům nepohodlná (některá karbonová řídítka jsou fakt za trest), ale naštěstí to tak není, na nedostatek pohodlí si nemůžu stěžovat, tuhost a flexibilita zmíněných dílů se zdá být ideální, nic se nekroutí, ale zároveň nemá člověk pocit, že mu co nevidět vypadají plomby ze zubů.
Co se mi na kole líbí: rám (geometrie, velká těsněná ložiska, tuhost, interní vedení skrz tunely, ochrana kritických míst folií – člověk nemusí sám nic nikam lepit), odpružení (prostě tovární liška), řazení (XTRko je za mně prostě top, Eagle už nikdy, pokud to nebude AXS), karbonové díly (kliky, kola, řídítka, všechno vypadá a funguje (zatím) dobře, nakonec i ty Guidy (hlavně dávkování je perfektní, současná XTčka mi ve srovnání s Guidy přijdou digitální).
A teď budu chvíli kritizovat. Kolo jsem si musel tak trochu dodělat doma dám. Ochrana pod řetězem byla u převodníku blbě přilepená, to samé ochrana horní vzpěry; pomohl vteřiňák. Když už jsem u ochrany pod řetězem, proč nemůže být normálně černá? Takhle se rychle ušpiní a bude to vypadat hnusně. Na nižším modelu je dokonce bílá? Koho tohle napadlo… Jako na fotkách a po vyndání z krabice to vypadá dobře, krásně to ladí se zbytkem kola, ale určitě zkusím od YT získat černou, až se tahle neúnosně ušpiní. Tohle jsou ale drobnosti. Drobnost ale nebyla vůle v dolním oku tlumiče, které jsem si všiml hned při první vyjížďce. Zjistil jsem, že vůle je způsobená pohybem flip chipu v zadní stavbě. Po konzultaci s YT jsem musel flip chip vyndat a z vnitřku na obou stranách trochu ubrousit (o cca 0,5 mm) aby spacer v dolním oku tlumiče dosedl na zadní stavbu, a nevisel na flip chipu, který je v zadní stavbě volně, aby se dal rukou vyjmout a otočit (bez téhle funkce bych se klidně obešel). Je fakt, že po vyndání kola z krabice jsem si toho nevšiml, patrně stejně, jako ten, kdo kolo montoval. YT tvrdí, že se to občas stane (prý výrobní tolerance), ale u nového kola to nepotěší. Nakonec jsem byl ale rád, že nemusím kolo zase posílat zpátky. Asi je to prostě něco, s čím musí člověk počítat, když chce na kole se srovnatelným osazením třetinu (až polovinu) ušetřit. Ještě slovo ke gumám od e13, sice dobře drží a jsou pěkně široké, ale moc nejedou a jsou těžké. Na adekvátních gumách od Maxxisu by kolo určitě jelo o dost líp. Nechám je tam na Finale a Enduro v Trutnově, a pak to asi přezuju…
Takže až na výše zmíněné nedostatky zatím dobrý. Jak budou držet věci od e13, které nemají moc dobrou pověst, ukáže čas. To samé pressfit, který bych na rámu klidně oželel. Přestože Guidy chodí zatím dobře, bojím se budoucího odvzdušňování a problémů s DOTkou. Shimano je v tomhle směru opravdu user friendly. Ale jestli Guidy projdou testem ve Finale, pořídím sadu na odvzdušnění a zkusím to (hadice by potřebovaly zkrátit).
Koukám, že jsem se pěkně rozkecal. Klobouk dolů, pokud někdo dočetl až sem :-).
(vloženo 21.3.19)
Značka | YT Industries |
Model | Jeffsy 29 CF Pro Race (Deep petrol/silver) |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | M |
Hmotnost | 13,86 kg (po všech změnách včetně pedálů, blatníčku a trochy prachu) |
Rám | celokarbon |
Vidlice | Fox 36 Float Factory (Grip2, boost, 44mm offset), 150 mm |
Tlumič | Fox Float DPX2 Factory (210x55 mm, Evol LV) |
Hlavové složení | Cane Creek 40 ZS44/ZS56 (puvodně Acros AZX-203) |
Kliky | e13 TRS Race Carbon (175x73 mm, boost) |
Středové složení | e13 BB92 (30 mm) |
Přesmykač | OneUp Bash Guide |
Měnič | Shimano XTR RD-M9000 SGS Shadow Plus 11 spd. |
Řazení | Shimano XTR SL-M9000 |
Převodník | e13 SL Guidering, DM, 28 z. |
Kazeta | e13 TRS Plus (9-46T, 11 spd.) |
Řetěz | Sram Eagle PC XX1 rainbow 12 spd. |
Náboj přední | e13 TRS Race |
Náboj zadní | e13 TRS Race |
Brzda přední | SRAM Guide RSC (200mm kotouč) |
Brzda zadní | SRAM Guide RSC (180mm kotouč) |
Brzdové páky | SRAM Guide RSC |
Ráfek přední | e13 TRS Race carbon (27 mm) |
Ráfek zadní | e13 TRS Race carbon (27 mm) |
Dráty | DT Swiss Competition Race j-bend |
Pedály | XTR PD-M9120 |
Řídítka | RENTHAL Fatbar Carbon 35x800x30 mm |
Představec | RENTHAL Apex 35x50 mm |
Sedlovka | Fox Transfer Factory (31.6mmm,150mm drop) |
Sedlo | SDG Fly MTN Cutout |
Pláště | Maxxis Minion DHF 29x2,50" WT 3C Maxx Terra EXO TR/Maxxis Minion DHR II WT 29x2,4" EXO TR |
Ráfek jsem měřil, vnější šířka je 33 mm a něco, takže vnitřek těch bude těch 28 mm. Jinak ten druhý blatník vypadá dobře.
+1 k blatníku, který je na nic. Ono je to elegantní, že se dá přišroubovat do vidlice, ale tvar není funkční. Chce to tvar, který chrání prachovky a aby aspoň trochu přečuhoval dopředu, protože tím se překvapivě dost omezí množství bordelu, co ti hrubej plášť vyhazuje do ksichtu. Ale každej si tím musí projít sám. Já začal s Enduro guardem, na zimu jsem dal poctivej Mudhugger a zatím se ho nechystám sundat, protože redukce množství bordelu, co mi skončí mezi zubama je propastná. Jen ještě nevím, jestli mi Mudhugger nebude bránit uchycení do Thule UpRide 599. To zjistím brzy :-)
No ty Odi gripy jsou docela fajn, mám je na loňském Pro Race a rychle jsem si zvykl na jejich „tenkost“ a z toho pramenící „přímost“ ovládání, resp. zpětné vazby od kola. A když se natočí správně tak i mírně tlumí :-). Že mají mít specifickou orientaci si nevšimli ani v YT, protože jak lidé dávají fotky na Facebook do Jeffsy skupiny, kde se radují že vybalili a sestavili nové kolo, tak je mají natočené špatně všichni. Ohledně ráfku, tuším že jsem na něm někde zahlédl drobným písmem ten vnitřní rozměr napsaný, takže můžeš mrknout co tam vlastně máš, bez toho, abys musel sundávat plášť a měřit posuvkou.
oo.viper.oo: Zajímavé, měly tam být gripy do Renthalu. Díky za info ohledně montáže, sám bych na to určitě nepřišel. Když teď koukám na stánky YT, taky se ve specifikaci změnila šířka ráfků z 28 na 31 mm, takže třeba začali dávat širší. Jinak vidle má ID DPPF, tlumič Custom tune ID DPPW.
Ty ODI gripy mají asymetrický průřez tak, abys měl pod dlaní nejtlustší kus gumy a pod prsty nejtenčí. Ty máš ten pravý grip otočený o 90 stupňů proti tomuto smyslu, takže máš pod rukou zbytečně málo gumy a grip ti tlumí méně vibrace. Viz. http://odigrips.com/…allGuide.jpg
Mohl bys prosím poslat Fox tune id z vidlice? Posílal jsem sz. Id tlumiče už vidím na jedné z fotek.
Tohle je pro mě nejhezčí full 2019. A věř, že se mi to neříká lehce! :-D
Hmm, to si asi Jeffsy rozmyslím, jestli musím psát takovou slohovku :D. Každopádně ty máš 5*
Kolo super. kdo nemá blatník nejede. Nedokážu si představit jízdu v dešti a tom mordoru bez předního blatníku. Ochrana kluzáků už je jen bonus a navíc přidá k životnosti stíráků.
No jak myslíte, já mám z období bez blatníčku na kluzácích vidlice pár pidi-ťukanců od kamínků v trajektorii plášť-kluzák (tj. zezadu a zevnitř – kde to teď kreje blatníček)…
Dočetl jsem :) a za 5 ;)
theedge: blatníček jsem nevozil a nevozím,protože se mi to nelíbí a nikdy na žádném biku jsem odřený nohy neměl!
TJK: U novýho kola jistě nějakej placebo efekt je. Záměrně jsem se o jízdních vlastnostech moc nerozepsal, ze zkušenosti vím, že je potřeba na kole něco odjet…
tomaschek: První Sram jsem jezdil X0 Eagle a v porovnání s XTR (11 i 12 spd.) to vnímám přesně obráceně. XTR má krásně tuhý jasně definovaný krok se skvělou zpětnou vazbou. U Eaglu jsem v rozbitém terénu nevěděl, jestli už jsem zařadil a o kolik. Možnost odřazovat ukazováčkem i palcem (o 2 převody) je taky bod pro Japonce. A XTR je imho líp zpracované (viz problémy s Eaglem, vytrhané kladky, vůle atd.) a líp vypadá :-). Mluvím o šaltru a řazení. Eagle kazeta je super.
ZdenálE: Osobně vnímám YT jako kolo pro chudý, top je pro mě Santa, Yeti, Ibis atd. Ale kdybych chtěl to samý od těhle značek, musel bych sáhnout do kapsy 2× hlouběji. A to nechci. Původně jsem se chtěl vejít do kila…
File12: Jeffsy imho obstojí i jako velmi schopný enduro. Jezdivost je hlavně o gumách, váhový rozdíl není tak zlý.
theedge, LM: Na starým kole žádný blatník nikdy nebyl (teda byl, na ty suchý zipy, dal jsem ho tam, chvíli na to koukal a pak ho zase sundal) a vidle odřená nebyla, takže bych to zase tak černě neviděl. Kolo se mi musí líbit, abych z něj měl radost a rád na něm jezdil, a pásky z čehokoliv by mě tam sraly. A blatníky na biku jsou beztak pro buzny :-).
Někteří výrobci k těm blatníkům dávaj pásky suchýho zipu namísto stahovaček :-)
Záleží jestli máš kolo na ježdění nebo do vitríny …
Já radši stahovačky na blatníku než odřený nohy od vidlice za 30k.
Super bike, líbí se mě. Dávám za 5*. Možná bych ho měl taky,kdyby s ním přišli o chvilku dříve. Dobře jsi udělal ze na tvoji výšku jsi vzal Mko. Škoda těch problémů s tlumičem u nového kola to zamrzí. Tak ať to jezdí.
Super. A barva vypadá lépe než na netu. Ale to si troufám říct že i ta moje. Hodně jsem o tom kole uvažoval. zatím mám Capru na všechno ale koupit Jeffsy a Tues by bylo lepší :)
Zajímalo by mě, jak to jede proti Capře ty poslední generace. Třeba bych zjistitl, že ten rozdíl nebude takový.
Souhlas s Embim, pro mě je jakékoliv řazení Shimano houba oproti syrovějšímu, ale ostrému Sramu… jen ta možnost řazení dolů z obou stran je plus, jinak dycky Sram! A brzy Shimano, i když na jedničce vozím Sram z dizajnových důvodů
ja to cetl cely :) lehce se mi zda ze neco je placebo s tim ze pises jak malo si najel, ale to neva, i dobrej pocit z novyho kola je dulezitej :-D
Vezmu to postupně. Renthal mě neuráží, myslím, že kolu docela i sluší. Páčka je koupená normálně v Protocycles. Vtipný je, že se dělá ve 4 verzích a tahle s MatchMarkerem je nejdražší; fakt nevím proč. K převodům, mě jsem půjčenou 29'' (Stumpjumper LT) s nejlehčím převodem 32/46, všechno jsem na tom vyjel, ale hrozně jsem se nadřel. Menší převodník je lehčí a kolem středu je i víc místa. A těžší převod, než 28/9 (3,1), fakt nepotřebuju. S blatníkem souhlas, tvar mohl Syncros vychytat líp, ale byl to jedinej, kterej se dal přidělat šroubama do můstku vidle. Já bych na vidlici nesnesl ty stahovací pásky.
Kolo pekny, slohovka hoooodne dlouha,blatnik bych dal jiný ale ať slouzi.
Supr bike i slohovka (dočetl jsem ;) ). Jen ten blatník od Syncrosu je hrozně promarněná šance – já blatník vozím hlavně kvůli ochraně nohou vidlice před bordelem a hned bych si ten Syncros na svou 36 dal, kdyby to ti umpalumpové neudělali tak debilně s odkrytýma nohama..
No vidis, a ja si myslim, ze Sram je lepsi v brzdach i pohonech:-) Mas to fakt pekny! Jen ten mini prevodnik je teda nevkusnej :D