Nabíječka
Trek
Canyo
Kolo zakoupeno Červen 2018, spokojenost maximální. V září otestováno v IT a FR.
Kolo používám denně na cestu do práce, dříve sem jezdil na silničce ale ráno po hlavní to byla pakárna, takhle můžu delší, lesní cestou za stejný čas. Zima ukázala že v bahnu do práce je to velký špatný, hlavně když vás čeká jednání, proto pokukuji po něčem jiném na zimu.
Druhý faktor koupě byla odlehlost Krušnýh hor, z DC se dostat po práci někam v rozumném čase nebylo jen tak, aspon s mojí fyzičkou :-).
Výběr byl Spešl / Canyon / Trek ( viz foto). Měl jsem možnost vyzkoušet jak Canyon (přímo v DE) tak i TREK (známý, prodejce v Drážďanech). Ačkoliv Trek byl jasný vítez, cena už byla trochu jinde. No prostě buď kolo nebo žena :-). Spešl pak sedl mnohem lépe, jak komfortem tak jízdním projevem. Nutno dodat že těch kol jsem osedlal více od jara 2018 a tahle trojka byla poslední kolo výběru.
Co se týče setupu jsem OK, doma se váli XO1 Eagle po ženě, potřeba není, škoda ho na kolo dávat. Díky dlouhému testování mi kolo sedlo tak jak bylo postavené.
(vloženo 28.3.19)
Značka | Specialized |
Model | Turbo Levo FSR |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | L |
Hmotnost | 22,35 |
Rám | FACT 9m carbon chassis / M5 Alloy rear triangle |
Vidlice | Öhlins RXF 36 |
Tlumič | RockShox Monarch RT3, Rx Trail Tune |
Kliky | Custom alloy crankarms |
Měnič | SRAM X01, 11-speed |
Řazení | SRAM X1, trigger, 11-speed |
Převodník | Forged steel, 32T |
Kazeta | SRAM XG-1175, 11-speed, 10-42t |
Řetěz | KMC X11ET, 11-speed w/ Missing Link™ |
Náboj přední | Specialized, sealed cartridge bearings |
Náboj zadní | Specialized alloy disc |
Brzda přední | SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm |
Brzda zadní | SRAM Code R, hydraulic disc, 200mm |
Ráfek přední | ROVAL |
Ráfek zadní | ROVAL |
Dráty | DT Swiss, stainless |
Pedály | Specialized Platform, Cr-Mo axle, PP-Body |
Řídítka | Specialized Trail 780mm |
Představec | Specialized Trail 6° |
Sedlovka | Body Geometry Henge Comp |
Sedlo | Command Post IRcc 125mm |
Pláště | Butcher GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 27.5 x 2.8 |
Lisak: je to dnes jiz legendarni copypasta, do ktere sem si nedovolil nijak extra zasahovat, jen namisto telepati pouzil precipovany malomestaky
Já těm co to mají 32km do práce zavidím pač se aspoň projedou. Ale zásadní vliv na jízdu do práce má u mě na kolikátou dokolika a 13000 kroků v práci třeba.
ty motorky jsou pro turisty, my jsme bikeři. Celej život mluvim o všem narovinu, elektrokola v lese mi prostě vadí protože tuším že to časem bude problem nás všech. Cítím tak nějak potřebu to říct nahlas, nechci abych jednou přišel o výsadu (nejedná se o právo, prosím nezaměňovat) vjet volně do lesa. Vidím ty kola i z druhý strany, dlouho jsou pro mě celej život a veřte mi že tenhle sport to poškozuje. Nebavím se o cykloturistice, to je jiná kategorie ale o měšťácích na přečipovanejch endurokolech jezdících ve volném terénu. Jednoduše mi to vadí a moje připomínky na bikeforu mi přijdou jako to nejmenší zlo, třeba to čte někdo kdo má imožnost to ovlivnit legislativně. Zatím si myslím že je čas ale zas tak moc ho není. Vezměte si počty motorkářů v ČR, za posledních X let se v podtatě zdesetinásobily na víc jak 800 tis. Silnice nejsou nafukovasí a za X let se to začne přesouvat do terénu.
mobidyk: Tak proc si ty motorky cpes na facebook? Ajo, kseft je kseft, neco zrat musis, ze?
Ja teda nejsem zadny mladik a mudroprdsky se teda necitim. Kolo je kolo a tedy bez motoru, jinak by bylo kolo treba Stadion S22. S motorem je to dycky motokolo a nikdy jinak.
Samozrejme ale porad lepsi, nez nase skupinka padesatiletych mudroprdu na silnicce :) Ti by meli mit ve svym veku rozum a hlavne urcitej nadhled predevsim, lec nestalo se
Tolerovat by se dalo lecos, kdyby mu bylo tech cca dvacet na ktery sem ho podle toho co tu pise tipoval, jenze pak z nej vypadlo, ze je 40ti letej fotr
crazym: jj, presne ty. ale krome narcismu bych tam zadnou jinou diagnozu nenasel :-)
29.3.19 14:45
a pritom na tech fotkach vypada na prvni pohled vcelku normalne
jezdil jsem 39km tam a 39 zpět. Bohužel to mám do práce teď blíž, jezdím celý rok! Kolik vás jezdí bez bez vynechání celý rok do práce? Pokud by to bylo dál tak budu více happy, občas si to dám zajížďkou. Pořád zde nechápete problém, jezdíte na motorkách. Tohle je forum o kolech. Tyhle motorky způsobí zákazy pro zbytek nemotorové komunity.
Další pěknej elektrobajk a další snůška nenávistných plků.
Hotovoň: na otázku „Zajímalo by mě, kde jsou lidé kteří to tak kritizují“ je jednoduchá odpověď: nejspíš hlavně tady :)
Ikdyž jak jsem psal ve vedlejším profilu kolegy kesu tak narozdíl od tebe já se už setkal s několika zakomplexovanými chudáky i v reálu, co neunesli to že někdo to má jinak, ať už z důvodů zdravotních nebo jakýchkoliv jiných.
Co mi dneska naprosto odbouralo je hláška nejortodoxnějšího správňáckýho bajkera co jezdí do práce 1,7 km tak to je fakt nejvíc :)))
Zrovna takoví ti chtějí něco vyčítat..
Hotovan:
Vůbec bych se neobhajoval, prostě na tom jezdíš, protože tě to baví. Tečka. Můžeš být rád, že nemáš hromadu komplexů a jezdíš na kole proto, že tě to baví a ne proto, aby sis dokázal, že nejsi sračka jako tady někteří..
Pánové já se divím na co všechno máte čas, kéž bych ho měl také. Já bych snad i na kolo vyrazil… :-))) Je jasné že každý má jiný pohled na věc, také je to tak dobře.
Pro ortodoxní bikery, kteří znají okolí Děčína: Jezdím každé ráno přes Maxičky, Zschirnstein a dále. Jezdím tak v 5:30 ráno 29km, každý rozumný člověk uzná že to není zrovna pohodová projížďka do práce. Furt je to pro mě ale lepší než jezdit po hlavní přes Hřensko na žiletce.
Nevím proč sem někdo tahá děti, já mám také dvě ale rozhodně to není potřeba zmiňovat. Jakmile přijedu domů, skočím do auta a jde se na kolečko kroužků a tréninků, to bych mimo jiné také nestíhal, do teď to dělala manželka :-).
Taková poznámka… když dorazím do hospod v blízkosti trailů (Na straně ČR Bažina, Florian, Dvůr), kde se shromaždují hlavně bikeři, vždy je vše v pohodě. Nikdo nemá problém, rádi se zeptají a zajímají se, občas se chtejí projet aspoň na placu. Zajímalo by mě, kde jsou lidé kteří to tak kritizují, to se to bojí říci do očí? Jsme přeci lidi, nějak se domluvíme… :-)
Jak už jsem psal další faktor byl meniskus, a vleklé problémy s kolenem celkově (ty se táhnou od XC závody kterého jsem se účasnil v DE a bohužel hodil víc, než jen velkou tlamu). Na silnici je vše v pořádku, ale jízda do kopců je problém, koleno pod specifickým tlakem prostě trpí. Rád bych to změnil ale prostě to tak je, některých sportů jsem se musel vzdát definitivně. Kolo ale nabízelo alternativu v podobě elektra, díky tomu můžu furt jezdit s partou do Alp a užívat si něco, co miluju.
Děkuji, těm co dočetli sem, ranní okno na snídani tím uzavírám. Těm co hodnotí děkuji, těm co kritizují vlastně také :-).
29.3.19 08:15
RomSva: nedokážeš se doma domluvit, že bys třeba 1× v týdnu jel do práce na kole?
Mobidyk1u ty si fakt dick :D furt si neodpověděl ve svém vlákně kde potkáváš v kruškách ty ebikery, popravdě tady když někoho potkáš v lese na kole je zazrak…
To: Mobidyk1
Ty to máš do práce 1,7kn já to mám 32km… Ne opravdu nemá smysl se o tom tady s tebou bavit…
Pise se rok 2029, maly Mobidyk vyrazi s partou kamaradu na vylet na kolech, avsak jiz v prvnim stoupani kamaradi zmizi v dali. „Diky otce“ procedi mezi zuby zlostne 10ti lety little Mobi, odhodi sve prehistoricke mtb bez motoru do skarpy a jde si do vecerky koupit sve prvni pivo, prvni z mnoha
tvl dnes nemá nikdo čas, já to řešim tak že jezdim na kole každej den do práce 1,7km a pokud se chci svézt, tak vstanu ráno v 6h a do devíti blbnu v terénu, pak se jdu věnovat jinejm věcem. Ale nechápu argumet, já nemam čas tak potřebuju elektrokolo, co je to za hovadinu. Já jsem v práci zasekanej od 9h do 19:30 pomalu každý den ale dokážu se prostě občas utrhnout na dvě hoďky, nevidím jedinej důvod proč bych měl z tohoto důvodu kupovat ebike. Kolga v práci mi povídá: víš já mám teď tlustou rodinu protože nám došly peníze na výživové poradce, to mi přijde jako stejná demagogie. Pokud by si jezdil občas do práce dvě hoďky na kole (což sem kdysi provozoval) tak mi věř, že ten ebike nebudeš potřebovat. Jsou to i argumenty které slýchám v okolí: jé ty se máš že to na tom kole dáváš, já nemám fyzičku tak jezdit na kole jezdit nemůžu. A v tom je ta paralela i s tím elektrokolem. Hrát si na ebiku na bikera se měšťácká srabárna, proč nedat na kole půlku a pak si zajít na pivko a říct si: mám na to, nejsem sračka, nepotřebuju motor, zlepšuju se.
Mám strašně síly pocit že je tady nějaký „řiďitel autobusu“ the tap tap
pořád mě pohání svaly, auto s proudovym motorem by bylo stále auto? Wiki:
Jízdní kolo (starším označením bicykl, krátce jen kolo) je jednostopé vozidlo, poháněné silou lidských svalů, případně s dopomocí motoru (např. elektrokolo). Lidská energie převedená končetinami, zpravidla dolními, na šlapadla kola je přes převody a řetěz převeden na rotaci kola, zpravidla zadního, které pak vykonává pohyb po zemi.
To:Mobidyk1
Hmmm no mě se teď v pátek(22.3) narodilo 3tí dítě (mám 33let). A opravdu nemám čas na to abych jel do práce 2 hodiny. Jsem vůbec rád že se dostanu ven. E-kolo beru pomalu jako záchranu od totální fyzické nečinnosti.
No a pak tu vlezu a čtu ty tvoje názory. Mám jen takový pocit že málo šu*áš a nevíš co s časem.
Místo pseudo výchovy nové generace bych doporučil ať se soudruhu staráš aby vůbec nějaká příští generace byla.
Sry všem ale nějak jsem to už nevydržel… V práci 9h denně do toho děti a tady někdo mele capiny o tom jak to má být jako správně.
28.3.19 22:30
@Grifter: Ale to je to na co lidi v diskusich o ekolech narazeji, ze to podle nich neni cyklistika a ja s nima souhlasim. Rikej tomu ecyklistika a bude klid. Hrat si na cyklisty s ekolem mne osobne prijde prinejmensim zabavne.
28.3.19 21:19
V lese taky neběhaj e-svině -:)
Kdyz ctu blitky ortodoxnich hejtru e-kol, tak bych musel pouzit tolik sprostejch slov. Achjo, nikdy nepochopim proc jim to tak vadi :(
když mi člověk kterýmu je 35 let argumentuje že si kolo s motorem musel koupit protože je sračka a jinak nikam nedojede, tak mi to přijde jako jako totálně nepochopitelná věc. Mě se ve 38 letech narodilo dítě a nemam čas se hodiny toulat Kruškama, tak sem to vyřešil koupí endurokola a chodím jednou tejdně jezdit na dvě hodiny do terénu, užívam si cyklistiku jinym stylem. Pokud bych si koupil elektrickou obludu tak bych si připadal jako měšťáček v drahym dresu kterýmu smrdí pot a lže si do podsedlový brašničky. Jak mám chápat mýho 69 letýho kámoše kterej jezdí na brigádu 38km za svoje?! To se opravdu ze západního lidstva stává taková sračkoidní kaše která motřebuje elektromotor aby zašala sportovat? Může si vůbec takovej člověk říkat sportovec? Chápu turistiku na elektrokolech, ale biking ani náhodou. Za deset let odmontujeme i ty pedály, řídítka budou mít posilovač a elektrokolo bude mít i reřim autonomního řízení. Pak přijde někdo a řekne: hele co odmontovat tu elektroniku a motory, bude mít jen čtyři a půl kila. Ale to už mudeme chlastat vyváženou kašičku s brčkem už ve čtyřiceti a doma nám bude uklízet holka z rozvojovýho světa, což bude jedno protože se ti už ani nepostaví jaká budeš sračka.
Né nutně elektromotoru Griftere, může být i spalovák do 1kW a dle místních znalců se jedná pořád o cyklistiku, vždyť je to tak v zákoně :)
28.3.19 19:47
Cyklistika s pripomoci motoru :). To je uz na ustavni lecbu s pripomoci motoru radeji :))
Zoidberg: A ted si predstav, ze jsou taci stastlivci, co je bavi cyklistika ve vsech podobach vcetne te s pripomoci elektromotoru :) Ale neboj, jsi na dobre ceste, ostatnim to smireni bude trvat dele, jini se nesmiri nikdy a pak je tu Mobidyk1, ktery se na prostest uprostred namesti polije benzinem
28.3.19 19:13
Další oteklý prasopes nemající s cyklistikou v pravém slova smyslu mnoho společného.
Zoidberg je zrejme jiz ve fazi deprese a na ceste ke smireni, ostatni mistni hysterioni ve fazi popirani/hnev by si z nej meli vzit priklad :)
Za mě dobrý. Asi jediná elektrokola, která se mi fakt líbí (Levo). Sice jezdím nemotorová kola a doufám, že dlouho budu, ale někdy bych rád vyzkoušel.
28.3.19 17:30
28.3.19 17:26
Ten Trek na fotce je ve skutecnosti Giant, jinak Spesl peknej, za pet samozrejme
Tímhle tempem to vypadá že budou i na olympiádě :-)))
28.3.19 16:02
honzarb: To bych neměl za zlé. Někomu nohy přestanou sloužit dříve, jinému později.
Urcite by pomohla kategorie „nase moto“, kde by byly ty pro motorkare podstatne veci k vyplneni jako vykon motoru a dojezd na baterii, pokud uz to tady musi byt..
28.3.19 13:44
Tyhle stroje mi nevadi. Co nechapu, je vsak to, jak se to nekdo snazi kategorizovat jako kola.
Kdyz na to pridelam plyn – coz lze, je to elektrokolo nebo moped?
Mají tyhle dvě informace nějakou souvislost? „No prostě buď kolo nebo žena“ a „…doma se váli XO1 Eagle po ženě…“
Je to profil kola, tak bys mel smzat ty fotky jinych kol a nechat jen spesl. Co se tyka kola, takbych sundal ten plastovy kryt za kazetou a nechal si zkratit hadice. Jinak pekne ekolo a pekny profil, ikdyz to neni zrovna muj salek caje.
Jlrl: mam pocit ze se tu mnozi pacienti, kteri si mysli ze to tu patri vsem co maji eSkove elastaky a berany. Poradne se podivej na tu fotku a jestlu umis cist pochopis co tu patri :)
jlrl_ elektrokolo je taky kolo, akorát na elektrický pohon. Určitě jsem patří.
Pro ostatní odpůrce E-biků: stejně si ebike taky zachvíli koupíte, tak o co jde. Až bude standart aspoň kapacita 700 baterie a sníží se hmotnost pod 20 kg klidně si ho koupím taky. Ale zatím to má malou výdrž baterie a velkou hmotnost.
No taky to vidím vždycky jako obludu…až to bude vypadat hezky a vážit jako moje kolo 11kg tak si to určite koupím…
Nějak se tu množí uživatelé, kteří si bohužel pletou fórum. Toto je bike-forum, mopedy se člověk může pochlubit na jiných serverech.
ošklivý jsou všecky tak nějak stejně, ale ten spešl asi tak nejméně, takže výběr chápu. Doufám že někdy na takové obludě jezdit nebudu muset.
Hotovon: jé, dík, toho si cením. S kolenem je to blbý, taky s ním teď bojuju, ale ortopedka říkala, že na to mý je kolo naopak víc než OK a pravda je, že to je jeden z mála pohybů kdy mě nebolí. Tak srůstejmež! Bajku zdar ;-)
Vpa007: Díky, zrovna tvoji RB sbírku a příběhy jsem četl relativně často. Dělám pro to vše, Manželka, sestra i bratr jsou náruživý chrti, stejně jako jsme byl já. Meniskus mi na dlouho zablokoval pohyb a momentálně už jim jinak než takhle nestačím. Každý rok jezdíme 2×- 3× alpy, o to se nechci nechat ochudit. Snad mi vychování elektrokolem neubulo… :-)
Kesu: Za to se ti omlouvám, původně jsem chtěl dát dotaz do jednoho vlákna. Tvé kolo ve mě probudilo jaké si buřičství.. :-)
sakra ted to kvuli tobe na 300 nedotahnu, to si nemohl tejden pockat?!? :D
kolo paradni, 5*
jó pěkný, jako proč né.. taky bych do toho šel a to jsem mlaďoch..člověk si užije více sjezdů a ve výsledku se nadře stejně, dostane se na místa kam by se normálně nechtělo :-)
Hotovon: Tak to sorry, to je moje podezrivana povaha. Kolo zcela mimo muj salek kavy, ale zajimave. At slouzi. Ja e-kola kategoricky neodmitam, ale pro muj zpusob cyklistiky to zatim neni. To neznamena, ze to nevyhovuje jinym.
Az pokrocim ve veku, zdravi atd., treba na nej taky prejdu. Ted od toho proste ocekavam neco jineho.
Rainee: Ano úžet jsem založil včera, a když jsem viděl tu spoušť ani jsem to kolo nepřidal. :-) Nadruhou stranu, ne každý každému sedne, to je život. na Bike-forum jsem chodil často jako neregistrovaný, rád jsem četl zkušenosti na nových kolech, hledal rady nebo jen četl novinky pohledem cyklistů.
Poctivej profil, vlastní komentář, kloudný fotky, to jsou věci, kterých si cením. A to přesto, že ékola nejsou vůbec můj šálek čaje. Ale těch fotek by klidně o 3–4–5 mohlo být víc. Každopádně si to užij a jezdi prosím tak, aby na nás, bajkery obecně, nebyli ostatní napruzený ;-)
Trek byla opravdu skvělá mašina ale 200k je 200k… :-) Třeba za pár let.
Ja bych to videl na TROLa ;). Ucet zalozen vcera… ;)
Jako kolo do Alp, na rychly vyjezd k trailu, urcite jo. Na toulani krajinou v ČR, je to na me moc.
Pro Specialized mám slabost, takže 5* a ať to jezdííí.
Další adept na 300 příspěvků a 1000 hodnocení :) Ten Trek vypadá lépe.