Tak tohle uz by mi snad Modni policie BF mohla schvali
Prodano: at prckovi slouzi!!!
Projek „čmelák“
- vypletená kola jsem si dovezl osobně jako spoluzavazadlo z Taiwanu. Váha obou včetně rychloupínáků a pásek 1380g. Kolem toho jsem začal stavět. Chtěl jsem, aby všechno co těma ťapkama bude roztáčet, bylo co nejlehčí.
- rám má sice fajn geometrii (velice podobnou třeba TraiCraftu 20), ale někdo se asi zbláznil a ono je to fakt svařené z 2mm ingotů… Když jsem to kolo rozházel, tak holý rám v původním laku vážil 1920g… Odřezal jsem všechno co šlo, i ty výztuhy, co tam byly asi proto kdyby v cirkusu Kludský na tom jezdilo šest medvědů ve společném čísle s Cibulkou. Všechny sváry vybroušené (mimochodem housenky jak na protižraločí kleci) a když už jsem byl v tom, tak jsem se snažil o nějakou tu desetinku stáhnout i stěnu trubek. Lanko přehazovačky a hadici zadní brzdy jsem schoval do rámu. Polyesterový tmel s hliníkem, pak plnič v pastě, plnič ve spreji a hodiny „sochání“ a broušení..... Barva, polepy a vrchní čirý matný lak. Pozorní si na fotkách možná všimnou, že jsem tímhle způsobem schoval i misky hlavového složení. Váha 1680.
- se zkracováním klik (byly za neuvěřitelnou cenu na alíkovi – občas se vyplatí se tam podívat) mi radou pomohli matbiker a vpa007 (tímto děkuji!), ale nakonec jsem se s frézováním popasoval jaksi vlastníma silama. Možná si někdo všimne i toho podivného uchycení pily na klikách, ale jinak to nešlo – takhle jsou kliky ve stejné vzdálenosti od rámu na obou stranách a zároveň je řetězová linka správně. Snad to nevypadá moc děsivě…
- brzdy neodpovídají gramařskému postoji, což vím. Ale bral jsem brzdy v jednom balíku s klikama a za takovou cenu, že i kdybych je úpravama zničil, nebude mi to líto. A nezničil: měkčí pružina v páce a úpravy stavěcího šroubu zajistily, že si s tím i ten šprček těma malýma prstama poradí bez větších potíží.
- totéž řazení – přehazovačka má měkčí pružinu (asi dám ještě o chlup měkčí…) a má zkracované ramínko. Tady šlo o bazarovky za pár šušňů (díky KAITEN a jiri___!!)
- pozastavím se ještě u duší FOSS a plášťů LittleJoe: při prvním testu po lesní pěšině měla v obou 0.6 a chovalo se to vážně při její váze necelých 20 kilo parádně!
- sedlo není finální! :-)
… přijde mi zkrátka neuvěřitelné, že se pětiletým dětem nutí (kupují a prodávají) kola co váží víc než polovinu jejich váhy. Chápu že na tomhle najdete kotel problémů a na kritiku asi připravený jsem, ale já taky chtěl být řekněme o nějakých 500g níž …Jenže to už by všechno bylo asi za úplně jiné peníze a hlavně bych musel vycházet z jinačího „výkovku“…
(vloženo 2.4.19)
Značka | DiY |
Model | Dvacítka pro blechu |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 11" |
Hmotnost | 8,0 |
Rám | Author AGANG 2mm (2008) |
Vidlice | Karbon 20" (Aliexpress), váha 480g, krk prodloužený karboným HeadSpacerem 40mm na požadovanou výšku pod hlavové složení |
Hlavové složení | CaneCreek |
Kliky | IXF, zkracované na 130mm |
Středové složení | IXF |
Měnič | SRAM X-9 9S, bazar, měkčí pružina, zkracované ramínko |
Řazení | SRAM X-7 9S, bazar |
Převodník | 32T Deckas Round |
Kazeta | SUNSHINE 9S 11-36T |
Řetěz | KMC 9S |
Náboj přední | RT XC3 StraightPull 24H |
Náboj zadní | RT XC3 StraightPull 24H |
Brzda přední | ZOOM HB-875, měkčí pružina, upravený stavěcí šroub - páka blíž ke gripu |
Brzda zadní | ZOOM HB-875, měkčí pružina, upravený stavěcí šroub - páka blíž ke gripu |
Ráfek přední | RT XC406 |
Ráfek zadní | RT XC406 |
Pedály | Zatím obyč plast |
Řídítka | RaceFace 600mm |
Představec | ZTTO 32 |
Sedlovka | Future (karbon), 27.2 - 350 (uřezáno na cca 2/3 původní délky) |
Sedlo | Upravené Vertu |
Pláště | SCHWALBE Little Joe 20x2.0 KevlarGuard, duše FOSS |
Kuchy: ty se bez hlavne lecit…:) napsali ti to v podstate vsichni… Ale priznam se, ze jsem rad, ze ti lezim v zaludku:)
A to máš ještě štěstí, že tě místní váhová policie jako scret nelinčuje za váhu bez pedálů. :-D Jinak máš to super! :-)
Řešil jsem podobný problém s vidli a rámem. To tvoje řešení je fakt osobité :) Ale jinak proč ne, hlavně ze jste si to užili :) Ať slouží!
Mno jo, je to přesně tak, mnohdy to děláme proto, že nás dělat na PROJEKTech prostě baví (a na tuhle notu hraje jeden nejmenovaný hobby řetězec a myslím, že dobře :-)). Takže jo, má to svý mouchy, ale to je běžný, důležitý je, když se stavitel baví a z případných chyb/neúspěchů se poučí či čerpá. Prošel jsem si tím taky (i tady), lecco jsem vybojoval svou zabejčeností, lecco jsem pak uznal, že jsem možná měl udělat jinak. A o tom to tady je, abychom si jak v hospodě pokecali, nadali si, pochlubili se a pak spokojený šli dom ;-)
Myslis taznou pruzinu v prehazovacce nebo tlacne pruzinky v brzdovych pakach? Ale ono je to nakonec jedno: vezmes ty demontovane stare, zastavis se s 0,5l lahvi slivovice ve firme kde pruzinky toci a reknes, ze bys potreboval tyhle tri tak o 25–30% mekci (slabsi) pri zachovani vsech rozmeru. Zmeri, nakresli si priblizne prubeh, pricemz konec zatizeni odhadnou podle pouziti co jim reknes. No a normalne ti to znova vytoci z dratu. Brzdove jsem trefil dobre, ale ta tazna mohla byt jeste o chlup slabsi. Ja mam pracky jak lopaty, tak mi prijde ze to “jde samo”, ale ji to tak urcite nepripada. Uvidime az na nejake delsi projizdce..
Vsak v pohode… Jeste me napadlo, celkem by me zajimalo, jak jsi vymenil pruziny v pohonu. To jsou nejake na zakazku delane? KLidne se o tom rozepis… Diky.
Ja to ale vubec nechapu jako utok :-)))
Vypsal jsem ti ty baliky co jsem nechal posilat – mas rozpocet.
Seriovku jsem nebral, pac mi vsude neco nepasuje – u supa vecka a gripshift. Nechci se zapletat do diskuse ze to je naopak lepsi nebo nejmin uplne v pohode… takovych diskusi jsou tu tuny! Ja akorat chtel a dostal to, ze vcera ve Zline na byvale sjezdovce hlavou dolu zabrzdila po dvou prstech na kazde pace. A dostal jsem to, ze “netoci plynem”, ale palcem prave ruky po tech upravach co jsem udelal, si kopne kvalt nahoru a u srama to dolu pada skoro samo. Jen jeste bude potreba vysvetlit mozecku, ze multitasking a ze kdyz se radi paleckem, je lepe slapat dal a neprestavat. Ale to pujde!
A ze prace? Znas to: nekdo kali v hospode, nekdo busi ve fitku, nekdo postuje na fejkbuku a jiny zas treba voli gaucing a posiluje jenom ten palec na dalkovem ovladani. No a ja jsem z tech, co krome beznych slasti jako je sex ci dobre jidlo, citi uspokojeni, kdyz muzou realizovat nejaky projekt. Bez pocitani nakladu, hodin prace a porovnavani s tim, za kolik by se to asi tak dalo koupit. Nerikam ze bych to snad mel chut opakovat, ale prace za prachy, instalaci, skoleni a servisu mam ve svem byznysu az po ko*ot, tudiz tohle bylo minimalne osvobozujici :-))). A to mi smysl dava. Ale rozhodne ti to nenutim!
bathed: Asi trochu nechapu tvoji reakci, to nemel byt utok na tebe. Jen me zajimalo, proc jsi nevolil seriovku. Kazdopadne samozrejme zvolim podle sebe:) Prtze pri tomhle rozpoctu a hlavne miliardy prace mi to osobne uz smysl nedava. Nicmene kazdy ma priority jinde a chapu, ze jsi zvolil cestu stavby.
Vyplety: 53usd
Duse, kazeta, pila, kotouce: 35usd
Kliky, brzdy: 70usd
Rodla, predstavec, sedlovka: 30usd
Vidlice: 55usd
Sedlo (doslo dneska): 10usd
Pri dnesnim kurzu by to bylo nejakych 6500kc
Retez, plaste: 1200
Ram (kolo) za flasku slivovice (DIY).
Prace: nevycislitelna
Pocit, kdyz si to sama skladala a hrabala se v tom: nepopsatelny a neohodnotitelny!
Jinak v hledacku byl tesne pred objednanim Early 20 s pevnou (ne belter) za tech cca 17 a chlup. O penezich tohle az tak moc neni…
Kolo muselo dat spoustu driny. Zajimal by me cenovy rozpocet, prtze mi prijde, ze tam bylo spousta snahy a penez a pritom se da za necelych 11tis. koupit treba Woom anebo ja budu ted kupovat asi SUPa F.L.Y. 20… Vaha je skoro stejna…
Ja ti nic vracet nebudu :-))) Ono je to tak, ze syty hladovemu neveri… A v podstate jsi to napsal presne: mam ram – jediny dany. Takovy ktery ma geo alespon trosku odlisnou (a dospelejsi) nez ty kramy co maji blatnicky, trasnicky, zvonecky a jine nezbytnosti a co jich jsou plne “dekatlooony”. A rak si to postavis pred sebe odrene na hlinik a zacnes premerovat. A cisla co dostanes jsou k neuvereni. Jedine co se mne trosku dotklo, jsou ty “kompromisy”. Kompromis by byl, kdybych tu vidli nechal tak a vysla by skoro kolmo. Kompromis by byl, kdybych nepodkladal kliky vlevo ven a pak pracne prevodnik dovnitr, ale naopak bych to zaprasil bez podkledania mala by mela kevy pedal o cenimetr vlevo ven od sredu sedla a vpravo o centimetr dovnitr – zkratka by sedela totalne sejdrem. Ale tak to zkratka je a ty musis honit nejake reseni. Uz to tu nekdo psal: vzhled je bohuzel dan. Na tomhle bude mala jezdit dva roky. Na popristi sezonu pri rychlosti jakou roste mozna uz bude 26. Tohle co vidis by nikdo nezaplatil a tak v rodine uz jsou monimalne dva dalsi uzivatele co dorostou. Ale uznej sam: na tohle nebudu investovat 1600usd za toho zmineneho TrailCrafta! Tohle snad poslouzi (dvakrat – trikrat) a pak se klidne u velkeho kola muzu zabyvat filigranskymi detaily. Navic: na tomhle blecha pilovala, brousila, strihala samolepky. I timhle ma to kolo uplne jinou hodnotu. A jestli to ci jakekoliv reseni co jsem pouzil nekoho inspiruje, co vic si prat?
To by jsi vážně neměl remcat, ale hltat informace :) mě to připadá že jsem loni sháněl 12" , ale mlaďas už jezdí na 20"
To:bathed. Chápu to, napadlo mě to při psaní mého příspěvku, že se sháněním je problém a věř, že možná půjdu sem s hlavou na špalek už brzy (syn 10 měsíců). Je pravdou, že jsem dětské kolo ještě opravdu neskládal. Ale taky se občas na všechny věci, které dělám sám, dívám očima mě ženy, která to vidi nezaujatě…a vždy si říkám, co by na to řekla.. A vím, že by to bylo něco ve stylu… „Ale kdybychom vzali to pěkné kolo z obchodu, tak by bylo daleko hezčí“ Tož asi tak, nechápe mne špatně, je to jen muj pohled, asi jsem neměl přispívat. Trochu se kouši do rtů…prosim, vzpomeň si na mne, až tady dám nějakou další stavbu, abys mi to mohl vrátit.
Já mám 20" taky za sebou tak vím o čem mluvíš, taky jsi dostal 5*. Těď jsem dělal staršímu 26" a to už je zábava, na bazarech plno super dílů a hlavně u kamarádů v garážích se najde spousta šperků za které kdysi utratili nejednu výplatu :D
Homer a Bart???? :-)))) Geniální! už jdu vyrábět nálepky! – žluté ruce kolem „krku“. Hele, já to vůbec nezlehčuju: teď je tam co tam je. Třeba bohužel zjistím, že si situace žádá vzduch, pak bude tahle diskuse bezpředmětná…
A k Pistovi.Wassermanovi: položil jsi spoustu otázek. Všechny jsou relevantní! A je na ně jedna triviální odpověď a věz, že v tom není ani špetka jakékoliv zášti, či plivanec „pomstychtivosti“. Ta odpověď zní: Protože jsi nikdy neskládal dětské kolo. … tady v tomhle ranku se absolutně nemůžeš pohybovat tak, jak jsi zvyklý. A už vůbec ne v rozměru 20 palců. Už 24" je na tom asi tak o 1000% líp! Ale tady si můžeš „ujasňovat“ co chceš, ale rozhodně ne „rámovou sadu“, protože nic takového jednoduše neexistuje! :-). Zkus si k tomu sednout (byť nemáš patrně motivaci), chviličku si zagůgli a zaalíkuj třeba. A tohle vážně není dojem. To je fakt.
Přesně tak, kdyby ta podložka měla stejný průměr jako hlava tak to tolik nebyje do očí
Moc pekna prace, jen ta vidle. Respektive ta megapodlozka,asibych to zkusil z neceho vytocit, aby to melo stejnej prumer s hlavou. To schovani bovdenu je moc pekny.
Dlouho jsem zvažoval, zda napsat můj dojem nebo ne. Nechtěl jsem se stavitele dotknout, jelikož práce, kterou tomu věnoval, bylo mnoho. Některé finesy se mi moc líbí, například výměny pružin v řazení za měkčí, úprava brzdových pák, ale jako celek se mi to nelíbí a moc to nechápu. Rám s vidlí prostě nezkousnu. Přece kolem toho začnu stavbu ne? Ujasním si rámovou sadu, hlavně napasování vidlice a rámu. Odsazení převodníku na distanční „sloupky“ je taky „nepěkné“, proč ta linka tak blbě vychází?
No celkově vzato mi to přijde jako stavba ve smyslu mám nějaký rám, pevně daný, tak z toho zkusím vytřískat maximum, ale za cenu jistých kompromisů. Modelářská práce na rámu je obdivuhodná, ale za mne zbytečná.
… ta podlozka ma 40mm. Kdyz ji vyndam, klikama bude mlatit do zeme. Uhel bude strmy. Mam to pocitat kolik to bude?… Fakt jsi presvedceny, ze tam “neni potreba”?
Ta redukce je hnus a dle mého tam ani není potřeba. Stejný problém, ale s ještě nižší vidlicí, jsem řešil zvýšenou miskou hlávka nalisovanou po hlavovou trubku. Vypadá to diametrálně lépe než toto. Nicméně s podobně vysokou vidlicí, jako máš tady, bych tam tu podložku možná vůbec dávat nemusel. Ukaž fotku, jak to vypadá bez té podložky.
Mno jo, ony ty dětský rámy jsou většinou vařený z trubek pro dospělý statný bajkery, pak to nemá mít megasváry a váhu ingotu. Každopádně klobouk dolů před tím, cos s tím provedl, to je vlastně sochařina :-). Tu vidli jsme spolu už řešili, okometricky je to peklo, dal bych ji bez spaceru, ale beru, že je tak poplatná váze a funkci. Řídítka souhlasím s Koubou2005, mláďata měly na 20" kole 540mm a pro mě to bylo OK (ale jsem konzerva ;-)). Každopádně za domácí stavbu a super profil dávám subjektivně plnej knedlík.
PS: ty kliky máš zkrácený parádně ;-)
Barva: žlutočervých kol jezdí hafo… tuhle barvu často nevidíš.
600: uvidíme, zkrátit se to dá lehce.
Když BUMBLEBEE, tak proč to není žlutočerný? Nejsou 600mm řídítka na takovýho prcka moc?
Hele za 5***** nemá cenu diskutovat, fakt ses nadřel a bude ti líto, že mladej rychle vyroste a už aby jsi začal znova :-) ale už pro ten pocit když ho vidíš jak na tom pojede stojí za to.
2.4.19 22:37
2.4.19 21:47
To muselo dát hrozný práce, klobouk dolů. BTW moje dečka měly dvacítku sériový Cube… Teď mají oba 24" sériový Kellys. Dávám 5*.