Zdravím, podařilo se mi za legrační cenu sehnat tuhle hlínu, ještě hezky svařenou v USA. Válí se mi doma spousta retrodílů, tak jsem se rozhodl postavit si tréninkové kolo, které podědí i Zippy z jednice, která dostala karbony. Jelikož je barva na několika místech už dost bublinkovitá a ani designem nejsem příliš nadšen, rozhoduji se jestli to nestáhnout z barvy a vyleštit. Otázka tedy zní nechat v barvě nebo leštěný hliník? Dík za názory.
(vloženo 11.4.19)
morrows: To není myšleno osobně a na konkrétní rám. Mě silniční geo od nich také seděla. Jen mám z touto značkou svoje zkušenosti a chtěl jsem napodobit, zde již legendární, hlášku „29 nebrat“ Prostě výkřik do tmy :)
Proč? Kvůli tomu, že je to předražená masovka? Tenhle drahej nebyl a jejich silničky jezdím už dlouho. Nelíbí se mi slopingové rámy a tohle je klasika. Novej bych si nikdy nekoupil i s těma jejich zárukama a na to moje ježdění to bude až až. Kdyby náhodou prdnul, tak dám vědět. Osobně mi silniční rám nikdy nepraskl, jen bikovej Marin, ale bylo to na závodech po pádu.
Rám, vidle, hlávko a představec vyšel na 3300 i s poštou z Anglie. Zimák zhubne tak o 2 kg.
11.4.19 19:22
Jo, všechno bude hlína. Sedlovka poleze z rámu min 17,5 cm, takže ještě zvažuju čínský uhlí.., nebo úplnej low cost. Kliky budou pravěký ultegry 7 speed předělaný na 10 speed :) Kolo se bude používat hlavně tam, kde si nechci omlátit to lepší.
Vyleštit rám bude stát spoustu času a práce, raději bych jezdil a na nějaké bublinky nehleděl, design je normální, bude záležet jak to sladíš.
jestli máš kokpit v hlíně tak bych sedlovku neřešil a dal hlínu, beztak bude vysunutá 10cm. Udej jednu 31,6 a možná ti zbyde dost na bazarovou 27,2 :-)
Dík za relevantní názory, je fakt, že udržovat to bez povrchovky by bylal asi trochu pakárna. Vzhledem k tomu, co na to půjde navěsit to as tedai hrotit nebudu. Ještě potřebuju dořešit sedlovku, nemám doma 27,2, zato se mi tu válí dvě 31,6. Nemáte někdo nějakej rozumnej tip výkon/cena?
Ahoj, já lestil ram spyder. Lesk jako blesk, chromový. Ale voda a pot dělala šedé fleky, bylo to neudrzitelne, zkrátka jestli chceš lestit, tak bych volil spíše kartacovani ala brutal finish od RB a na to bezbarvý lak, za který se nedoplatis. Jelikož lak, který se používá na hladký hliník bez reaktivniho základu je strašně dráhý (alespoň takové bylo mé hledání). A normálního bezbarveho bych se bál, že začne slezat. Takže jedině varianta sám obrousit a na bezbarvý lak pro tento účel někoho najít, kdo dělá litá kola např. nebo to dát do barvy klasicky. Což by tě stálo určitě méně nervů a času a se zaručeným výsledkem… Na barvu můžeš zkusit ubanvelo-unlimited.eu. No a další elegantní metoda je pasivace, neboli eloxování. Ve slušné galvanovne jen odevzdáš ram a barvu ti dají dolů sami v lázni. Jde i udělat pomocí jiného eloxu tuším nápis na rámu.
tahle barevná kombinace v nynější éře black and black, je krásná a nadčasová! A vzhledem k tomu že to bude tréninkáč bych na vzhledu tak nebazíroval, i když Zippy na trénink moc lidí asi nevozí
11.4.19 12:34
budeš na tom jezdit ty nebo my ostatní, kterých se ptáš?
Záleží na vkusu každého soudruha, já bych to nechal, tak jak to je.
Hliník…