Čistý bike
v akci
do akce
únik
Až nyní přidávám podrobnější popis, jelikož jsem se s kolem sžil a v podstatě celé předělal k obrazu svému. Přecházel jsem z 26" Cube na závodní Spešla 29" s dvojtalířem, ale usoudil jsem, že budu dělat downsizing a to pěkně z gruntu.
Oproti sériovce se podařilo snížit hmotnost o cca kilčo na finálních 9.5 kg. Samozřejmě šlo by to ještě poštělovat a něco shodit. Vyměněna byla kola za bezdušové na pláštích S-Works Fast Trek, které jsem si oblíbil svou přilnavostí obuté na karbonových Roval Control SL. Došlo na sedlovku a řidítka za karbonový kompozit S-Works. Nový a kratší představec S-Works se sklonem 24°, silikonové gripy ESI, XT brzdy s chladiči a XT pohon 1×11 (34T a 46×11). Moc spokojený, jak je hravé a rychlé.
Chtěl jsem hlavně docílit minimalismu, čistého kokpitu a snadné údržby. Čím méně kokotin, tím méně starosti.
(vloženo 23.4.19)
Značka | Specialized |
Model | Epic HT Comp |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | M |
Hmotnost | 10.23 |
Rám | Specialized FACT 11m |
Vidlice | RockShox SID World Cup |
Kliky | Shimano XT |
Středové složení | Praxis Works BB30 |
Měnič | Shimano XT Shadow Plus |
Řazení | Shimano XT |
Převodník | Shimano XT 34T |
Kazeta | Shimano XT 11-46T |
Řetěz | Shimano XT |
Náboj přední | Roval Engineered Control SL |
Náboj zadní | Roval Engineered Control SL, DT 240 |
Brzda přední | Shimano XT |
Brzda zadní | Shimano XT |
Brzdové páky | Shimano XT |
Ráfek přední | Roval Control 29 Carbon SL |
Ráfek zadní | Roval Control 29 Carbon SL |
Pedály | Shimano XT |
Řídítka | S-Works Prowess Carbon XC Flat |
Představec | Specialized Comp Multi Stem 31.8mm/24° |
Sedlovka | S-Works Carbon Post 20mm Offset |
Sedlo | Body Geometry Phenom Comp |
Pláště | S-Works Fast Trak, GRIPTON 29 x 2.3" |
Parádní, za 5*
https://youtu.be/KvG9t7bC9Sg 38*42 na Nové Město, to chce sílu. Někde vozil i 40*42 snad…
Bike jinak pěkný, na 34*11–42 bych si netroufnul, mimo závod by to byl velký kompromis…
Ahoj, pěkný Epic. Mohl by jsi mi prosím přeměřit šířku pláštů , kolik mají mm? Díky. Případně ,nevážil si je?
Rubi: no, já dokonce jezdím 32*11 a na bike úplně v pohodě. pokud člověk nejezdí primárně silnice a nechce jezdit víc jak 45 km/h. Pak už to je skutečně limitující. Jinak s32*11 se 45 km/h dá ještě celkem v cajku. Ale je to o tom, co člověk jezdí a zda je kadenční nebo silový jezdec, já jsem kadenční a proto mi to vůbec nevadí a jelikož se silnicím vyhýbám, tak ani víc jezdit nepotřebuji. Mně spíše limitují nohy a kombinace 32*46 je do některých kopců, při určité porci km, bolestivá. Za mne ideální na bike, určený na ježdění v terénu, 32×10/51, to bude má další volba :-).
Jinak Spešl moc hezký a rozumné a pěkné upgrady, za mne 5*.
Pěkný 5* Jen kazeta 11–42 v kombinaci s jednopřevodníkem je docela na drsoně:)
pekne, jen 34/11 je dost limitujici na nejake vetsi zavodeni, sezonu jsem na tom sice odjezdil ale obcas to bylo o vykrouceni noh z ******, na 34/10 uz je vse ok
Limit zatím ne, ještě mám rezervu. Velká spokojenost a hlavně jak říkáš, o převodník starost mín.
Ahoj, kolo super :). Mám dotaz nezkušeného. Jak často narazíš u 1×11 na limity? Zuby jsi zvolil správně? Uvažuji o změně na 1×11. Ani ne kvůli váze, jako kvůli jednoduchosti. Převodníky mě štvou :-).
Díky.
Forbec 24° a 2 podložky pod tím ;-) jinak fešák (myslím to kolo)…
Pěkný, čistý, vymazlený. Sice nejsem z velkého S celej hotovej, ale tohle se fajk povedlo ;-)
Samozřejmě 5*