Sram G2

Přidat foto

Po letech věrnosti k japonským brzdám jsem přesedlal ke konkurenci. Nemám výraznější srovnání s jinými značkami, ani nejsem zkušený redaktor, tak se jen pokusím nastínit první (200km + Enduro Trutnov) dojmy.

  1. Super snadné odvzdušnění – velice často se nadává na Sram brzdy kvůli odvzdušňování. Mně tento systém připadá geniální – pohoníš kapalinu mezi dvěma stříkačkama, uděláš podtlak a je to. U třmenu nepotřebuješ ani nářadí (funguje to jak bajonet).
  2. Nastavení – tady přímo uchcávám. Nastavení kroku a vzdálenosti páky je prostě o parník jinde, než u Shimana. Dávkování naprosto precizní. Jediný brzdy co jsem zkusil a přišlo mi to na stejné úrovni je Hope.
  3. Vzhled – teď už je to spíš o subjektivním pohledu na věc, ale designově jsou to jedny z nejhezčích brzd na trhu. Nevážil jsem, ale pocitově jsou i výrazně lehčí, než M8020 nebo Tech3E4.
  4. Brzdná síla – brzdy se v českých podmínkách (čti menší kopce) jeví skvěle, brzdná účinnost nevadne ani v delších a prudších pasážích. Stojíš, kdy stát potřebuješ. Nutné je však zmínit, že vážím 75kg a kolo 14kg.

(vloženo 29.4.19)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
-b-n-x-
-b-n-x-

30.4.19 23:53

Já jednou viděl dotku z vlaku a pak mě ještě týden štípaly oči. A doktor mi řekl, že jsem měl veliké štěstí že jsem o ně nepřišel. Je to hrozné svinstvo!

:-)

Reagovat
Rudyshy
Rudyshy

30.4.19 22:00

ach… dotka neni zadna psycho latka ktera vsechno sezere co vidi. ruce utresa hadrem neresis. Zacakana veci taky utres an ic neresis. vsude se pise jak je to nebezpecne. ale kdkyz hodite dotku na tak auta ci gumy tak zadne zazracne sezrani meterialu nenastane. Na YT je par videi kde to lidi skousi.

Kdyz das mineral do sramov tak ti to rozmrda testneni. Uplne stejny vysledek jak kdyz do shimano das dotku.

Reagovat
vojtechposmourny
vojtechposmourny

30.4.19 12:00

Expanzku u Sramu (Avidu) nemusíš otevírat už léta. Stejně tak třeba u Formuly.

Reagovat
Pista.Wassermann
Pista.Wassermann

30.4.19 11:53

Nevím sice, jak to na sram, ale já od koupě brzd shimano xt M8000 mám porcve systém s horním šroubem a šroubovací nalevkou. Z tohodle počinu shimana, kdy se nemusí otevírat expanzka jsem zase uchcával a uchcávám já. Přijde mi to velmi elegantní a jednoduché.

Reagovat
goofy
goofy

30.4.19 11:36

Goob: to ti nevím. Bylo to pár kousků, ale které ročníky, tak to netuším. A je mi to celkem jedno. Vím, že Sramy si na kolo dobrovolně nekoupím.

Reagovat
logoman
logoman

30.4.19 11:28

Ja zkousel code a brzdi paradne.

Reagovat
saintjv
saintjv

30.4.19 09:58

Taky je už mám na kole:)

Dojmy predam za měsíc:)

Reagovat
Goob
Goob

30.4.19 09:57

Goofy, nebyla to první generace Guide? Ty byly tragické. Udělali pak G2 střeva, kde se už nezadrhává píst, a ty chodí prima. Ale když jsem si po dvou letech ježdění na Guide koupil Code RSC, byl jsem v sedmém nebi.

Reagovat
goofy
goofy

30.4.19 09:53

Jo jo.. Taky jsem znal spoustu lidí, kteří si nad novými Sram brzdami lebedili, ale pak během roku je nadšení velmi brzo přešlo. :-))) Tak přeji ať ti vydrží. Code ani tyhle G2 jsem ještě nezkoušel, ale páka u Guidů byla děsná a i ten pocit na páce takový tupý nebo jak to popsat, a to jsem zkoušel víc párů.

Reagovat
Atilla
Atilla

30.4.19 09:51

Zase u shiman nemusíš dělat podtlak a odvzdušníš úplně jednoduše třeba i kornoutkem od zmrzliny.

Reagovat
Goob
Goob

30.4.19 09:39

Orm: sám sis odpověděl. Lepší stříkačka nepodfukuje kolem pístu při podtlakovávání. Rozdíl v kvalitě naplnění systému je pak obrovský.

Reagovat
orm
orm

30.4.19 09:05

@Kuchy: Uplne nechapu, v cem ti originalni strikacky pomuzou od bordelu nebo od procedury samotne? Strikacka je strikacka. Original (ta drazsi) se ti muze lepe drzet, muze mit i lepsi tesneni, takze udelas lepsi podtlak a dostanes ze systemu lepe bubliny, ale na bordel okolo to nema vliv. Uznavam, ze nejvetsi bordel pak dela to proplachnuti vodou. Pokud to nedelas a jen to utres, tak ten bordel nevidis. Jestli jsi delal odvzdusneni obojiho, tak vis, ze narocnost u sramu je vyssi.

Reagovat
Kuchy
Kuchy

30.4.19 08:53

orm: jak jsem zmínil výše, pracoval jsem takřka jenom se SHIMANO brzdami, a systém Sramu si nemůzuˇ vynachválit. Asi jsem také zapomněl zmínit, že používám originál odvzdusnovaci sadu, která je sice poměrně drahá, ale odvzdusnovani je pak radost. :-)

Reagovat
orm
orm

30.4.19 08:24

@vojtechposmourny: Zajimave, ze ruce jsou leve jen u sramu. Asi magic :-).

@oretone: Tam si brzdy neodvzdusnuji sam doma v obyvaku. Take tesneni je tam nekde jinde nez u brzd. V krabici tu mam 3 pary sram/avid brzd, kde odeslo v pace tesneni. Shimana zatim zadne :-).

Reagovat
Atilla
Atilla

30.4.19 08:21

Počkej za rok, nové Sram brzdy chválí skoro všichni. DOT je určitě o dost agresivnější na kůži než minerál. Alespoň mé kůži dává víc zabrat. A drží v sobě víc bubliny.

Reagovat
oretone

30.4.19 08:20

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
File12
File12

30.4.19 08:01

Super. Mám teda Code RS a chybí mi tam modulace kontaktního bodu. v půlce desek musím odvzdušňovat a při nových znova. Ale na to že to odvzudšňuju sadou z ali která je trochu fórovější, a jde to tak s tim nemám problém. A to jsem se bál jak každej říkal jakej to je porod.

Reagovat
vojtechposmourny
vojtechposmourny

30.4.19 07:49

Orm: jestli to nebude rukama…

:-)

Reagovat
orm
orm

30.4.19 07:47

@Zdyn: Ja nesouhlasim :-). Naposledy jsem zkracoval hadici u sram rival brzdy. Smik a bylo to vsude. Pak to vsechno pro jistotu proplachuji vodou v rozprasovaci, aby nekde ta agresivni dotka nezustala. Odvzdusnovani je kapitola sama pro sebe, oproti shimanu. Nemam to rad a doufam, ze se nekdy dostanu do stavu, kdy doma nebudu mit nic s dotkou :-).

Reagovat
Zdyn
Zdyn

30.4.19 07:31

orm: zase to nepřeháněj. DOTka zase taková hrůza není. Osobně mám kola s brzdami na DOT i minerál a nevidím v tom významnější rozdíl. A servisně těch brzd dělám taky hodně. A gumové rukavice běžně nepoužívám. Obzvláště u většiny dnešních brzd, kdy skoro všechny brzdy mají připojovací šroubení. Je to celkem čistá práce.

oretone: DOT a minerál jsou nezaměnitelné­.Většina těsnění, které vydrží DOT poškodí minerál a obráceně.

Reagovat
Kuchy
Kuchy

30.4.19 06:44

Kubánec – ano a jeste jednou díky za pomoc! :)

Reagovat
Kubánec
Kubánec

30.4.19 06:10

Takže to jsi byl ty s tou HD4kou? :)

Reagovat
atty
atty

30.4.19 02:02

Minerální olej do brzd taky není něco, co bych asi doporučil k pití – on je také dost agresivní na určité materiály.

A jde vůbec o konstrukci těch brzd – všechno je prostě udělané na určitou viskozitu a vlastnosti té provozní kapaliny – s úplně jinou to prostě vůbec nemusí fungovat i pokud by veškerá těsnění vydržela.

Kdyby to bylo tak jednoduché s tou zaměnitelností, tak by na světě mohl být jeden druh/typ oleje a stačil by na všechno – od smažení, po mazání, stejně tak jedna brzdová kapalina, jedna vazelína atp. Jenže ono to právě takhle není a všechny typy brzd, pohonů a strojů obecně jsou prostě konstruovány tak, aby v nich optimálně fungoval nějaký předem navržený a odzkoušený typ maziva nebo kapaliny, s určitou viskozitou, s určitými vlastnostmi, pro které ten systém bude optimálně fungovat. Když namažeš řetěz nějakým olejem nebo vazelínou, nějak to celkem fungovat minimálně chvilku bude, u brzd s úzkými hrdly hydrauliky se prostě vyplatí celkem neexperimentovat a lejt do nich to, co výrobce doporučuje.

Reagovat
oretone

30.4.19 01:43

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
atty
atty

30.4.19 01:36

Pošleš do nebe všechny těsnění a membrány (a tím celý brzdy), které jsou z matroše, kterýmu nevadí DOTka a může vadit minerál?

Budeš si smažit řízek na minerálu do brzd, protože je to „taky olej“? Naleješ si do auta místo 10W40 řepkáč na smažení, protože „taky olej“? Asi ne, že jo…?

Reagovat
oretone

30.4.19 01:20

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
orm
orm

29.4.19 23:20

Brzdy pekne, ale dotku nesnasim. Vsude bordel. Musis pouzivat rukavice aby sis nerozleptal ruce. Vsechno ostatni pak musis umyvat vodou v rozprasovaci, takze vsude bordel. Kdyz to kapne na plastovou podlalu, tak ti hrozi, ze ti ji to rozezere a tak dal.

Reagovat
Goob
Goob

29.4.19 23:20

Tak tak… vytahat vzduch ve stříkačkách před plněním.

Jinak teda… nechci říct úplně „bledá závist“, protože mám CodeRSC, ale středně tmavá závist jo. Code jsou pro mě trošku overkill, kdybych věděl na podzim, že tohle SRAM vytáhne, vydržel jsem ještě chvíli s Guide.

Reagovat
novas752
novas752

29.4.19 23:05

A nebo tu dotku nechat odatát ve stříkačkách během odvzdušňování…

Reagovat
antt
antt

29.4.19 22:39

brzdy určitě parádní, jen to honění bublin je takové divoké, vzhledem k tomu, jak jde DOTka probublat…

Aby to nějak dlouhodobě fungovalo, je třeba tu bublaninu vystříknout a natáhnout novou odstátou DOTku a proces zopakovat 

Reagovat
juraj.9
juraj.9

29.4.19 21:55

Taky souhlasim,vozim Guide RSC,davkovatelnos paradni…

Reagovat
embi
embi

29.4.19 21:45

Můžu jen souhlasit. Vozim Code R a nemůžu si je vynachválit, stejně tak předchozí Guide RE.

Shimanu chybí modulace, Hope zase nemá moc síly.

Reagovat

Další galerie z kategorie

gersa 8
easyrider 2
Kubánec 40
MilesWheeler 19
Fofrník 14
Reyinstashot 32