Nedávno mě starý známý požádal, abych mu pomohl vystěhovat letní nábytek z garáže na terasu. Už je prý hezky, svítí sluníčko a tak si sedneme na kafčo ven. Stolek je složený, přidělat nohy, židličky jsou až vzadu a za židličkama… tam je složené co? Jo to je prý nějaký krám a dlouhá historie. Zkrátka jel kolem Jacques Anquetil, zabloudil. Zabouchal na vrátka a já ho pozval dál. Povídáme si, já ukazuji trasu na mapě. Dáváme pár Plzní a jeho to tak zmohlo, že si šel na chvíli lehnout. Druhý den si pro něj přijela manželka, že prý projela Citroenem celé Pyreneje a on prý tady v Čechách. Tak mu vyčinila, že si tu zapomněl kolo. Možná tomu nebudete věřit, ale historka se opravdu stala. Ta, s tím kafíčkem rozhodně.
(vloženo 11.5.19)
Značka | Gitane |
Model | Service Course |
Modelový rok | 1965 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | 11 |
Rám | Reynolds 531, (Nervex) |
Vidlice | Reynolds 531, (Nervex) |
Hlavové složení | Stronglight |
Kliky | Campagnolo Record |
Středové složení | Campagnolo Record |
Přesmykač | Campagnolo Record |
Měnič | Campagnolo Record |
Řazení | Campagnolo Record |
Převodník | Campagnolo Record |
Kazeta | Regina |
Řetěz | Sides |
Náboj přední | Campagnolo Record |
Náboj zadní | Campagnolo Record |
Brzda přední | Mafac Racer |
Brzda zadní | Mafac Racer |
Brzdové páky | Mafac Racer |
Ráfek přední | Mavic |
Ráfek zadní | Mavic |
Dráty | Berg |
Pedály | Campagnolo Record |
Řídítka | M. Kint Maes |
Představec | Titan |
Sedlovka | Campagnolo Record |
Sedlo | Brooks |
Pláště | Galusky |
Povídka z mého pohledu téměř pravdivá, změním jen to že na závodech 1966 ve Francii jsem se prořekl a označil Anquetila za můj vzor. Hostitelé chtěli mi udělat radost a vzali mne autem do velkého obchodu s koly. Po asi púlhodinovém čekání přišel k nám muž střední postavy, na první pohled poznal jsem Anquetila, a přátelsky se mnou začal povídat. No, přiznávám, má angličtina dostala vskutku zabrat…
Po nějaké chvíli se spiklenecky usmál a přinesl rám, přesně tento modrý rám Gitane course 531, náby ,flanšny´, hlavové složení a brzdy Campagnolo k tomu. Mám ho úplně zachovalý dodnes, jezdil jsem na něm tehdy necelý rok, pak jsem věci přehodil na rám od Fr. Babického, který mi lépe vyhovoval.
Kdyby se někomu třeba z nostalgie hodil......
14.5.19 15:37
Líbí se mi třeba kolo na obrázcích výše.
14.5.19 11:55
My o Cikanovi a Cikan v kurniku- cerstvy medailonek na Cycling Tips
Sorry za pleveleni u pekneho kola.
13.5.19 20:08
vsudenakole: a co se ti líbí? ne fakt, mě by to docela zajímalo, protože zatím mám pocit, že tobě se nelíbí vůbec nic
13.5.19 17:58
Tak to mne se bakelit teda vůbec nelíbí.
13.5.19 17:30
13.5.19 17:08
mě se tedy ten nový Vlaeminck hodně líbí, ale spoň to, co z něj vidím na té fotce, ty na to máš hrozně zaujatý pohled, prostě se ti líbí veteráni a přes to vlak nejede
mě se líbí moderní kola, technologie, všechen ten rozvoj kolem toho (samozřejmě myslím dokud to jsou kola, nemyslím mopedy), veteráni se mi také líbí, ale jen z čiré nostalgie a díky vědomí, že jako malej kluk bych umřel štěstím, kdybych tehdy takové kolo měl
13.5.19 15:34
13.5.19 15:17
to jsem ani nevěděl, že má vlastní značku kol
13.5.19 14:51
Neni cikan jako cikan.
"In 1925, a man named Marcel Brunelière opened a company and a mechanical shop in Machecoul specializing in parts for agricultural machinery, which quickly began producing bicycle parts.
The following year, he opened a bicycle manufacturing shop in a former stable at Machecoul, where he produced two or three bikes a day under the brand name GMB (Georgette-Marcel-Brunelière) then Marbru.
It was in 1930 that Mr. Bruneliere first used the Gitane brand for his bikes. The name of Gitane comes from his nickname, Gitan, related to his job, he was always up and down to run the customer."
13.5.19 11:59
Ligier Gitanes, pilotoval mj. Jacques Laffite, jako dítě jsem si lepil model co vyšel v ABC
13.5.19 11:43
Tyvole!
Tyhle sikmy patky se pry delaly mj. proto, ze odpoustely na rozdil od modernich svislych drobnou nepresnost pri letovani ramu.
Má to spojitost, byl to sponzor teamu.
Říkám si, jestli to má nějakou spojitost s francouzskými cigaretami Gitanes, barva by seděla :)
Suprově zachovaný kousek, se až nechce věřit. Ty celé salámy do zatáčky nemají chybu, to favorit neměl.
Trolly je dobré ignorovat, i když občas kazí skóre…
Takové pěkné kolo a vy se tu chlapy dohadujete kdo je větší trotl. Když prší, tak si běžte radši promazat řetěz:-)
12.5.19 16:21
Troll a trotl jsi ty
vsudenakole: jestli máš kolo, nebo na něm jezdíš, to opravdu nikdo nevíme.
Že ze sebe svými myšlenkovými průjmy (skoro ve všech komentářích tady čehokoliv) děláš trotla a trola, to víme bezpečně…
12.5.19 15:51
Asi tvůj případ,a jak můžeš vědět jestli mám či nemám kolo asi jsi jasnovidec.
12.5.19 15:38
Patky s možností seřízení jsou na rámu z důvodu rychlosti, při nasazování kola po defektu. Šup, šup, nasadíme, zarazíme, dotáhneme a frčíme. Kolo drží přesně na stejném místě. Používáme-li širší galusky, třeba na Paris Roubaix, šroubky povolíme, mezi rámem a galuskou je stále stejné místo. Na dráhu jsou patky jiné, otočené, ale to snad víme.
12.5.19 14:02
Jó a ještě goobe určitě je tohle kolo pěknější než ten tvůj bakelitovým krám.
12.5.19 13:58
Goob ty jsi prostě tupý chudáček .
Čorkakrám:ty chceš teda říct že se výrobci navzájem neinspirovali když vzniky tak podobné brzdy?
A už vůbec nevím co s tím má společného to jestli mám nebo nemám kolo.
12.5.19 11:04
Aby se Z kolo tlačilo co nejvíce do předu, i když ta zadní stavba je tady hodně dlouhá (asi na blatníky).
12.5.19 10:54
12.5.19 10:50
Asi aby si z toho mohl někdo jednoduše udělat s.s. nebo festku.
12.5.19 10:02
12.5.19 09:55
Tak třeba brzdy kromě složitějšího seřizování špalků jsou stejné jako brzdy f.special.
Super historka a super kolo. Ty mufny Nervex jsou krásný. Vždy jsem je chtěl mít alespoň na jednom rámu a stále čekám:-)
„vsudenakole“ Má to dvě kola, kožené sedlo, berany a je to modré. Leckdo by se zmýlit mohl :)
11.5.19 23:13
tak to sotva, znalče, je tam řada konstrukčních prvků, které takto Favorit nikdy nedělal
11.5.19 22:18
Vykukuje s toho fávo.
11.5.19 20:12
cio: myslel jsem právě ten tvar
Díky za komentáře. Na starých francouzských kolech je vidět inspirace i rokycanského favoritu v 50. a 60. letech. Titan byl (je?) tuším belgický výrobce krásných, špičkových ocelových představců a třeba sedlovek. Název není spojen s materiálem, ale spíše s někým mystickým, bohem, titánem atd.
11.5.19 19:14
11.5.19 17:47
tyhle představce se běžně vozily v 60. letech
11.5.19 16:36
11.5.19 16:36
11.5.19 10:56
krasavec a hezká historka, 5*