Pomooooc, nejde mi rozevřít růžice, jak z toho ven, fotka jen dočasně, pardon.....
(vloženo 13.5.19)
v servisech ti poradí, to si piš :D často jsou tam vocasové co ti poradí, co je pro ně výhodnější… drahou zbytečnost na plečku bajk a nebo jsou nějak vychcaný prostě…
Asi jsem měl taky špatnej kus :-) nebo mám ty levý ruce. Poprvé se mi to seklo, když jsem píchnul a ono to pak nešlo vytáhnout. Ty vnitřnosti v jehličí byly super. Několikrát jsem to za dobu používání rozebral, vyčistil a složil. Vždy to pak fungovalo, až zase jednou …
Ve dvou servisech byla stejná odpověď: ZAHODIT! Dneska mám Fox a je klid.
Hele mě se ten systém taky líbil a fungoval dobře. Možná mám smůlu na kus, kterej je v rámci výrobních tolerancí náchylnější na znečištění nebo prostě zadrhnutí z jinýho důvodu. Nicméně jsem prostě vyndal osu a po dvou hodinách v autě jsem ji už znovu nezamknul. Možná mám jeden špatnej kus z 20 nebo ze 100. Nevim. Problém jsem víceméně vyřešil a normálně to dál používám. Když měl někdo podobný problém, popsal jsem mu svoji zkušenost a řešení.
Spíš mě otravuje zdejší folklór každýho člověka s problémem okamžitě odsoudit, že si za to může sám, protože je levej. Jestli pak dotyčným pomocníkům vyrostou koule nebo ztvrdne pindík, tak ok – aspoň k něčemu to bylo.
Nikovlas: jestli si dobře pamatuju, tak v instruktážním videu se matice uvolní již před vrácením do vidle, ty červený rozpěry mají náběhy – ale mělo by to fungovat oběma způsoby.
Strakááč: problémy byly u první generace bez aretace s nábáma Hope, při vysunutí se to zaseklo vevnitř. občas se to stane i s touto 2. generací – nesmí se s tím škubat rychle, ale lehce vytáhnout. žádná věda v tom není.
mám už třetí vidli s touto osou a nemám problémy. naopak ocenuju, že ve vidli není závit a nezasviní se to někde v lese, stačí po vyndání kola nevrátit hned osu a dostane se tam bordel (stalo se mi v zadní ose)
tak se to dá dělat taky… ale pokud máš vymezovací trubku nezi ložiskama v nábě.. dělat to nemusíš naopak ušetříš tohle zaseknutí… :) jde to dělat dvouma způsobama no.. ale ty rozpírací prvky se ti nezychytnoi za žádnouz hranku a když jo lehce.. tak s tím škubneš… no.. ale určitě bych ten systém nehanil..
Rubi:
Odklopím rychloupínák – povolí se napětí ve vnitřním rychloupínáku, které přitahuje vnitřek stříbrné matice, čímž rozpírá ty červení věci – nyní jsou rozpírány pouze silou pružinky uvnitř osy.
Zatlačím na stříbrnou matku (pouze proti síle té pružinky) – ta stáhne ty červené „věci“ dohromady. Vnitřní rozpěrný prvek tomu již nebrání, protože se uvnitř matky vůči ní posune směrem ven (tam ho vytlačí vnitřní osa, na které je našroubovaný).
Pootočím matkou, čímž zajistím vzájemnou pozici matky a rozpěrného prvku v ní. Nemůže tedy dojít k rozepření těch červených věcí.
S osou můžu volně manipulovat bez rizika, že se někde zasekne.
Když chci osu zamknout, zasunu ji do vidlice, malinko zatlačím na matku a pootočím s ní do polohy, kdy se vnitřek může pohybovat. Silou pružinky pak vnitřek matky zajede dovnitř (respektive vnějšek matky vyjede ven), čímž rozepře ty červené věci. V této poloze vše zajistím zavřením rychloupínáku – tím se fixuje rozepření těch červených věcí (vnitřek je držený na místě vnitřní osou).
Stejným způsobem to dělají i v instruktážním videu.
Problém, který jsem já měl, byl při zamykání – po zasunutí osy do vidlice a pootočení matkou nedošlo k uvolnění toho vnitřku, takže ten rozpěrný prvek nemohl tlačit proti červeným věcem. Ty zůstávaly nadále sevřené.
Mechanismus uvnitř té matky není nijak přístupný – akorát jsem to zkoušel propláchnout proudem vody, prostříknout WD40, rozhýbat prsty – ani jedno nepomohlo – pak jsem to prostě silou zavřel (vně vidlice), čímž jsem vnitřek matice donutil posunout se do rozpěrné polohy.
Teď na pootáčení kašlu – matici nechávám v poloze, kdy se vůči ní vnitřek může volně pohybovat. Když ji chci zasunout, díky šikmým náběhům červené věci samy „uhnou“ (sevřou se). Když ji chci vysunout, zatlačím na matici, čímž sevřu červené věci, a tlakem ji v této poloze zatlačím do náboje. Jelikož je vnitřek náboje hladký, červené věci se uvnitř už nerozevřou a já mohu osu celou vytáhnout.
Jsem úplně mimo mísu, ale zajímá mě co to je za osu, můžete mi někdo poslat nějaký odkaz nebo název toho systému. Díky
přesně vyndavat se to má lehkým povolením a zmáčknutím kdy zajedou ty červený šmejdy a pak se to jen vytáhne… samozřejmě to chce nějaký lepší náby s trubičkou mezi lžiskama nebo ti to zstane v nábě roztažený… :D :D mě se to nestalo ale už jsem o tom slyšel :Dale tak klacek nebo maliček co to uvnitř zmáčkne se snad najde… :D
když tu matici přetáhneš je potřeba jí povolit… že by? jinak jo vyndal sem segrovku a ty kousky co jsou spojený jen gumičkou sem měl taky venku… jak píše atilla.. nechce to míát v rukách tak nasránono… když se to přetáhne je potřeba najít kleště.. jinak se to vytočí z rychloupínací páčky… která tam má sice ještě pojišťovacího červíka ale taky se mi to tam jednou povolilo právě při tomto celkem lehkým přetažení… ale poučil jsem se… neřekl bych že to blbě funguje… naopak to mají vymakaný :)
Nikovlas: taky nechapu co s tim delas, mam to na 3 vidlicich doma, a takove problemy jsem nezaznamenal, ale jak tak ctu tvuj prispevek, tak si nejsem jisty jestli to delas spravne…
„Hele – jak vlastně si představuješ to „přetažení“, aby ta osa po odjištění a vyjmutí z kola zůstala v té „odjištěné“ poloze (tedy v poloze opačné, než kam ji tahá ten upínák)? Ideálně to můžeš demonstrovat na nějakém modelu – to bude zlatý ;-)“
Povolis upinak, chytnes opacny konec,odsroubujes cca 3 zavity, zamackes trochu dovnitr, ta cervena cast zajede a pootocis cca o 45°-90° tou koncovkou, vyndas osu, kolo, to same opacne pri nandavani. Ty to delas jak?
14.5.19 15:30
Zlaté motýlka na starém fávu.
Nepřetáhl. Tys ji ani neviděl, ale hned přesně víš – protože firma jako Suntour má tak přísnou výstupní kontrolu, že jakýkoli zmetek nemá šanci projít. Dvouletá záruka je tu prakticky zbytečná, protože vše, co vypustí z továrny, je perfektní a žádná porucha nehrozí – pokud někdo nepřetáhne osu. Ostatně i dle ostatních reakcí zde je zřejmé, že tahle osa funguje vždy a za všech okolností na 100 %… pokud ji někdo nepřetáhne…
Hele – jak vlastně si představuješ to „přetažení“, aby ta osa po odjištění a vyjmutí z kola zůstala v té „odjištěné“ poloze (tedy v poloze opačné, než kam ji tahá ten upínák)? Ideálně to můžeš demonstrovat na nějakém modelu – to bude zlatý ;-)
Pak se asi přestala hýbat bezdůvodně… Takže žádné řešení nemáš. To jsem čekal. Užitečný jako vždy.
Nokovlas: Pokud tu matici nepřetáhneš, tak nemá jediný důvod proč by se měla přestat hýbat!! Ale ty musíš mít vždy něco extra viď?
Atilla: Tak tu všem poraď, co dělat, když se vnitřek té matice přestane podélně pohybovat. Určitě máš nějaké elegantní řešení. Nebo tu samozřejmě můžeš exhibovat s tím, že tobě se to nestalo a ostatní mají tedy v rukou nasráno. Pak se běž vysmívat pacientům onkologického oddělení, protože ty jsi jejich problémy nikdy neměl a kdo ví, čím si to způsobili.
Měl jsem to na několika vidlicích a vždy úplně v pohodě. Jen to nechce mít v těch rukách úplně…
Pesleze..: To tu nech. Jinak doporučuji mít třeba v autě tu matici z rychloupínáku. Ať se ti s tím pak stane cokoli – nemusíš to hned řešit a prostě celý systém provizorně nahradíš tou maticí. Jen nepoztrácet ty drobné díly, když to bude rozebrané. :-)
Mně se tohle podařilo ve chvíli kdy jsem vyndal kolo z auta a v rychlosti strčil osu z blbý strany a lehce jí dotáhl, moje hloupost. Fotku nechám třeba se někomu bude hodit, rady super, ještě jednou děkuji.
Strakááč: A rozebral jsi i tu samotnou stříbrnou matici s pohyblivým vnitřkem? Nebo jak bys řešil, když se ten vnitřek zadrhne?
Mě se to taky stalo… tak sem to povolil no.. a několikrát jsem to měl rozebraný na kusy… a řekl bych že ten system je fajn.. ale musím uznat že rs to řeší líp… Spíš díky větší tuhosti to je lepší řešení rs.. ale jinak ani ne :)
Tenhle systém je náhodou v pohodě… když se najde nejakej lempl co to takhke udělá.. nedá se nic dělat nio
Totéž se mi stalo těně před startem závodu, když jsem vyndal kolo z auta.
Pointa je, že černý vnitřek stříbrné matice se má zasouvat dovnitř – tím jeho kónický konec na druhé straně rozevře červené „rozpěrky“. Pokud se vnitřek neposune, rozpěrky zůstanou sevřené stříbrným vnějškem matice.
Nouzové řešení je sundat ségrovku a matici komplet odšroubovat, vyndat všechny zbytečné části a místo celého toho mechanismu našroubovat matici z rychloupínáku – funguje v pohodě. (Ale musíš šroubovat při každém vyndavání a nandavání kola.)
Jinak jsem to vyřešil silou – osu vyjmul z kola, matici víc utáhnul, nastavil do polohy, kdy by vnitřek měl zajet (ale je zadrhnutý, takže nezajede), pak zabral za páku a „utáhnul“ osu – zadrhnutý vnitřek pak překonal odpor a zajel dovnitř – tím se rozevřely červené „rozpěrky“.
Nicméně tak, jak naznačuje instruktážní video, osa fungovala asi tak měsíc. Teď je to takový náslilný protlačování/protahování vidlicí.
Tak jsem tomu musel pomoct plochým sroubovakem, byla tam rozeta fest zařazena, moc všem děkuji za pomoc! ;-)
Odjisti otočením šedého válečku.
Musis to pootocit o nejakou otacku zamacknute, melo by to vystrelit zpet. :-)