místo asi netřeba představovat..
už i YT má elektrokolo. Snad už jen Santa a Ibis zatím ne. I Liteville s trochou zpoždění bude mít...
ta horní jejich trubka mi fakt vadí. Designově to vypadá ale hezky
italové překvapili, fungovalo perfektně, jedno z nejlepších, a pak že neumí dělat horská kola..
Kenevo 180 mm taky dobrý, škoda jen, že carbonový rám mají pouze u Leva. A to zas mají jen 2
trošku šílené kolo, ale jediné ze snad tísíce kol, které mělo brzdy Formula Cura ! A dokonce čtyřpístky. Formula nějak ztrací a nakonec i tyto brzdy mě trošku zklamaly. Sice jsou dobrý , ale čekal jsem od nich víc, na Top nemají. Jo vlastně vystavené byly ještě na jednom kole na tom Moustache, ale k půjčování byly se Sram..
neurazilo,ale...
většina výrobců elektrokol asi okoukala od mého Ibisa styl rozdílných kol (Jen místo 27,5/26 dali 29/27,5).Asi bych je měl žalovat-)). Škoda jen, že já jsem to okoukal od Liteville, který mezitím od toho mám pocit zase upustil. Nicméně pocitově super vepředu užší 29 (2,5) než 27,5 plus (2,8). Vzadu široká 2,8 u těžkých elektrokol taky dobrý. .
(vloženo 14.5.19)
dkny:
ve Francii jsem marazil na takovy boxiky, kam se dala bosch baterie dat nabijet, bylo to u lanovek. Nabijecky pal meli i u nekterych hospod (portes du soleil).
Jinak moje zkusenost plyne z jezdeni s kamaradem, co ma toho egeniuse. Kdyz jsem ja jel na Bergamontu, tak kolo lehlo jeden az tri kilometry driv nez jemu (povetsinou kolem 45km). On je ale lehci o cca 20kg. Kdyz jedu na Levu, tak mi nakonci zbude cca 30%, kdyz se ten scott blizi k nule. Jako nejsem schopnej to zmerit presnejc, ale tak nejak to odpovida uvadenejm kapacitam. Egenius ma maximalne 15cyklu a moje levo ani to ne. Bergamont ma par desitek.
V téhle společnosti elektromotorů, bych se opravdu necítil dobře.
Jinak jsem nevěděl, že mezi námi je tolik invalidů, co potřebují dopomoc:-(
14.5.19 19:22
príma mopediště, proti gustu žádnej dišputát, to je bez debat, jen nechápu, proč ten befel není na www.motorkari.cz
Tady je něco o těch dobíjecích stanicích.
kesu : ok. Jen informace – nabíječky v Alpách na každým rohu? No já je v praxi skoro nikde moc neviděl. Jo v reklamách jsou všude… Pravdou ale je že jsem to v Alpách zatím nikdy neřešil ani nepotřeboval. Na Gardě jsem to teda ale také na každém kroku neviděl. Možná ale se to chce víc dívat..-)), nevím. Nicméně obecně jsem měl pocit, že je víc stanic pro elektroauta než pro elektrokola… Když beru Česko a podobně.
Ty dojezdy jsou fakt dost relativní podle stylu terénu, sklonu, výpomoci a nakonec i váze.
Takže Ty máš fakt reálnou zkušenost ze zajímavosti ,že na Scottu se Shimanem (předpokládám že to byl ten lepší 700 nebo 800 model Shimano, ) najedeš skutečně o 40 procent víc na stejných místech ted na Brose 700 Wh Specialized ? To znamená konkretně že jsi najel řekněme předtím 40 km, což jsou tak moje zkušenosti o dojezdu (plus minus…tedy cca 30 km klidně dojezd jen těžší terén a třeba až 45 km menší sklon stoupání) a ted najedeš teda místo 40/ 45 km těch 60,65 km ?. Prostě přesně papírových -matematických 40 procent navíc (jak je rozdíl baterek 500 a 700) ?
dkny:
moje zkušenost s Ekoly (Egenius se Shimanem, Levo 2019 s Brose a Bergamont s Boschem) je taková, že:
Bosch má továrně nastavenou hodně vysokou akceleraci, takže pocitově jede lépe, než Shimano. Má ale dost nárazovej záběr a moc se do náročného terénu nehodí. Nabíječky jsou ale v Alpách na každým rohu a má to minimum problémů. Ladění přes aplikaci možné pokud vím není.
Shimano je pocitově nejslabší, má ale velmi plynulý záběr. Nastavit dopomoc lze. Reakci (podíl vlastního šlápnutí k dopomoci) a akceleraci (to, jestli má kolo při doteku pedálu mít snahu zrychlovat nebo udržovat rychlost) nastavit pokud vím nelze.
Oboje jsem jezdil s 500Wh baterií a dojezd se podle mého neliší a když, tak maximálně v řádu malých jednotek procent.
Brose se v aplikaci dá nastavit tak, že se chová naprosto plynule jako Shimano (vypnutím Shuttle modu a snížení akcelerace na nulu) až po masivní záběr, jako má Bosch ovšem s malinko vyšším výkonem. Motory váží u Shimana a Brose podobně. Shimano umožňuje extra krátkou zadní stavbu (klidně pod 440 u 29er). Brose je na 450+ a Bosch pak na skoro 490mm.
Dojezd 700Wh baterie odpovídá cca + 40% oproti 500Wh u Shimana. Nemyslím si, že by motor měl menší účinnost. Ovšem pokud se to nastaví na nejvyšší výkon, žere to víc, což je ale dáno vyšším výkonem. Moje zkušenost je taková, že extra náročným terénem je minimum někde kolem 1600m převýšení a cca 65 až 70km pro 100kg jezdce. Tím myslím stoupání na asfaltu na eko (dosažení hřebenu) a všechno ostatní na turbo. Běžný terén polňaček je určitě 100km.
Zoidberg : no nejhorší, že začalo pršet na večerní párty venku brutálně v sobotu -))
Grifter : to je asi individuální ,tu hlučnost jsem nijak moc nerozlišoval. Ale když říkáš japonský ječení je fakt že já moc japonsky neumím, takže mě to nevadilo..-))). Navíc němčina mi nezní moc hezky -))). Ale s tou plynulosti se teda rozcházíme. Aplikace neřeším, radši jezdím. Koneckonců shimano má 3 mody a stačí , bosch 5 a k čemu ? nakonec stejně bud šetříš baterku nebo potřebuješ větší sílu do strmého kopce, nebo víš že ti baterka vydrží na to co chceš jet a užíváš si trail i do kopce v maximální míře .
14.5.19 16:20
dkny: ja popravde neco jako karbonove kliky ci sila kroutaku vubec neresim, u Brose se mi libi mnohem mensi hlucnost v porovnani se Shimanem, a kdyz uz to hluci tak prijemneji nez japonsky jeceni, ale zejmena prubeh te pripomoci, ktera je u Brose naprosto plynula a prirozena, zatim co japonec tam urcitou digitalnost, urcitou prodlevu ma, v neposledni rade u Brose ocenuji, alespon v pripade Specializedu, kompletni kontrolu nad rozvrzenim vykonu pomoci aplikace, muzes si to napatlat podle sebe, u Shimana jen omezene a napr. u te nejnizsi pripomoci Eco vubec, pricemz ta je v zakladu podle me mozna az prilis vykonna
Grifter: Rozumím. No mě přišlo třeba že ten jejich větší krouták na předvádění wow, ale pak v hodně strmých terénu když se potřebuješ rozjet, tak byl naopak nevýhoda a i že to žere zase víc baterky samozřejmě. Proto i mám pocit začali najednou dávat do spešlu levo 700 w baterku. Spešl samozřejmě je mistr reklamy takže napsal něco o revolučním zlepšení, ale.. koneckonců stejně jako předtím s displejem.Najednou mají displej, který tvrdili, že je na horských kolech zbytečný a nesmyslný…-)), když ho neměli v nabídce.
A co jsem se bavil s výrobci,kteří mají třeba oba motory na kolech nebo všechny hlavní (včetně bosch a yamaha) , tak se shodovali že shimano 800 je celkově nejlepší,nejvyladěnější.
Nicméně je fakt, že shimano je zkostnatělé a možná i moc namyšlené a jakákoliv změna jim trvá dlouho ,takže časem může být vše jinak. Koneckonců je to bohužel vidět i u ladění komponentů k e-pohonu a třeba i u klik, kde už pár výrobců nabízí carbonové , ale shimano jim asi nedovolí licenci na jejich motor. Nicméně u klik nevím přesný důvod. Může to být jen že výrobně jsou zajimavé OEM objednávky než třeba pár nadšenců co by si stávající díl chtěli vyladit. Protože Shimano samotné asi hned tak carbonové nevyrobí.V každém případě všichni výrobci co znám (race face, ethirtten, praxis) dělají carbonové jen na bosch, brose a yamahu. Snad jen nějaká pochybná portugalská značka Miranda to udajně nabízí.
Crazym : to by bylo nadýl takové komentáře, ale klidně když chceš můžem někdy pokecat o tom. Případně dej vědět do vzkazníku. Jinak kolo je fakt povedený. Já bych asi fakt nejvíc vypichl co jsem psal u obrázků k těm rozměrům a gumám, YT to má taky tak aktuálně. Fakt asi aktuálně nejlepší varianta. U všech plusek je takový nic moc pocit a z těch elektro enduro kol co mají klasickou 27,5 (2,5/2,4) je dobrý snad jen RM Altitude (ale ten je trošku dražší…). YT ve variantě s Avid Code RSL asi nemá chybu.
dkny: ja se na obojim najezdil az az, a nedam na Brose dopustit, naopak ten jecak od Shimana uz sem kompletne vyskrtnul z nabidky, coz samozrejme vzhledem k rozsireni lehce komplikuje situaci
Grifter: to si nemyslím, Brose sice vypadá na papíře s výkony líp, ale zas mě přijde že Shimano to má nejvíc vychytaný a ideálně zoptimalizovaný s ohledem na výdrž baterie atd …
Decoy se fakt povedl, kdyby mel navic namisto Shimana motor od Brose, asi bych sahl do strozoku, prestoze tyhle zdvihy na takove to mrcaseni se prevazne po Praze a okoli jsou zbytecnej overkill
Pomalu se to dostava do rozmeru a tvaru podle mych predstav. Jeste chvili pockam a pomalu zacnu o tom premyslet. Jen pri predstave toho vyvoje a zivotnosti baterie, tak mam pocit, ze kdyz odejde baterka, tak budu muset koupit cely bajk, pac puvodni uz nebudou vyrabet a nove tam pasovat nebudou.
14.5.19 12:05
14.5.19 11:09
tomfree: k „e"Yt (má název Decoy)- no já sice nejsem zrovna příznivec takovéhoto přímého způsobu prodeje (reklamně jakože "levnější“ bez VO a MO), nicméně musím uznat že to bylo asi nejlepší kolo z testovaných. Super. Až mě to zaskočilo…-)). I když vím a uznávám, že třeba jejich Capra je hodně dobrá. Třeba proti tomu takový Trek Powerfly LT byl hrozný. I když ten je překvapivě cenově taky relativně levný.
Pěkný motorky. Překvapil Propain, ktery upustil od sveho ikonickeho zadniho zaveseni… a taky osadil not-ebike ready pohon. hmmm
preco sa na tomto fore nachadzaju fotky motoriek? vie mi to niekto vysvetlit?
Aaa, konečně přišli na motorkový osvědčený setup kol. Jediné logické řešení.
Tady bych si to elektrokolo s chutí vyzkoušel taky.
14.5.19 09:06