Sedlovka z druhé ruky po nepatrném tuningu :-)
Krom pár ušetřených gramů a hezčího vzhledu mají tyto šrouby navrch především v tom, že nereznou.
(vloženo 15.5.19)
TJK – s těmi kotvičkami ti musím dát dodatečné za pravdu. Ze zvědavosti jsem zvážil tu horní kolíbkou i s Ti válečky. Váha ukázala otřesných 35 gramů! I když moje kotvičky z Ali karbonky nejsou žádný hi-tech, váží jen 17 gramů. To je o 18 gramů méně. Už jsem objednal 5×35 zadní Ti šroub a jdu do toho.
To:petrun
Tak jsem zbrousil titanový šroub na dia8mm a dal ho tam.
10.49g je výsledek (váha na střelný prach), teď ten šroub jen zakrátit na 19mm(z 25mm-teď trčí a je to nebezpečné) a mám hotovo.
Hliníkový rám Maxbike a karbon sedlovka BXT funguje na CX spolehlivě. A stěna je tam taky celkem silná. Rám má 1600g, žádná gramařina
Tu karbonovou objímku jsem měl dlouho na Wish listu. Jenže RB má dost pevnou sedlovou trubku. Nevím jestli by karbon při silnějším dotažení nepraskl. U karbonového rámu je to ale jasná volba. Tam bych neváhal.
Já mám "tuhle ":https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?… Má opravdu 14g je široká a drží skvěle kombinaci karbon-karbon i hliník-karbon.
RomSva – tak kup normální objímku. Kolik váží ta tvoje? Teď mi přišel z Ali hliníkový KRSCT a s úplně standardním titanovým 5×16 šroubem váží směšných 12 gramů.
To: Cavendish
je to M5×20
Problem je v průměru hlavy šroubu. Klasická M5 na představec ho má 9mm ale tady vleze max 8mm
Prolezl jsem snad celého alíka a nenašel nic…
16.5.19 20:24
Aha, tak to jo :) Opravdu jsem to nemyslel zle, jen mě to zajímalo.
Nevíte někdo kde sehnat titanový šroub do objímky sedlovky viz foto níže v mém nekompletním příspěvku?
Děkuji
@Cavendish: Jsem silnejsi a mam velka stehna, 67cm. Cerne ritchey sedlovky jsem vzdycky vylestil do lesku :-). Problem mam i se silikonovou blikackou. Trosku je to videt na fotce meho apache
orm: Myslím to smrtelně vážně. Dneska jsem to během jízdy zkoumal a nepřišlo mě to proveditelný. A to mám relativně úzké sedlo a silný stehna.
@Cavendish: Nevim jestli to myslis jako vtip, ale pokud ne, tak uplne normalne. Na obou bocich jsem mel (ted uz mam vsude thomson, tak nemam) osoupane sedlovky. Tak v pulce mezi sedlem a ramem.
Proti tomu mluví to, že můžou snadněji prasknout.
16.5.19 13:24
@cioran-m: Pro me ma Thomson jeste jeden bonus a to ten ze ji neosoupu. Vsechny sedlovky co jsem mel, krome Thomsonu, jsem osoupal stehnama. Bud jen napis nebo i barvu. Na Thomsonu, na sedlovce kterou mam 8 let na MTB, povrchovka stale drzi.
16.5.19 11:41
16.5.19 08:00
TJK – právě těch kotviček se chcu zbavit. Mohl bych je přehodit z karbonky ale raději ulevím lyžinám. Jinak váha opravdu parádní, dobrý tuning!
16.5.19 00:36
tak ono pokud chces lehky thomson tak kupujes Masterpiece a ne Elite… Masterpiece s upravou jde dostat hodne hluboko pod 200g… ja mel kolibku origo, kotvicky KCNC a mela myslim 165g… Setback a 31,6 prumer… tady fotka z netu
Tak těžká je ale je mi konstrukčně tak nějak sympatičtější než plechovka od piva z nápisem Aerozine. Tu jsem měl v hledáčku původně ale po zkušenostech z jejich středovým složením z blátivého hliníku jsem neměl odvahu jí vyzkoušet. Navíc díky bazaru je tohle za stejnou cenu i včetně toho titanu.
@Georrge: Thomson si lidi nekupuji kvuli hmotnosti, ale protoze chteji Thomson. Treba ja to tak mam :-).
Čínský titan je v poho, ale mám pocit že je náchylnější na vymačkávání inbusu, takže opatrně s dotahováním.
Jinak sedlovka dost těžká na to, že je to „prémie“ s přímým zámkem.
Mne ty originaly tedy nereznou, ale diky za tip, na zkousku je take vezmu :-).
15.5.19 21:34
titanové šrouby z Ali beru taky, jsou skoro zadarmo a není s nimi absolutně žádnej problém