Kliky slx 7000, při sundávání převodníku po předchozím křupání v záběru mi zůstal na šroubu závit. Nějaké návrhy co s tím? Zdá se mi, že po provrtání pro matku tam zbývá strašně málo masa. Navíc pokusy s vrtačkou v ruce mi naposled moc nevyšly, když tak přenechám rád někomu strojírensky zdatnému.
Pak to smažu
(vloženo 16.5.19)
Jů a k tomu se najde jeden co rozumí všemu a v každém vlákně má chytrý příspěvek k danému tématu.
18.5.19 22:41
Jó to je to se hned najde odborníků na strojírenství a obrábění.
pavka: si je kup…
Kouba: děkuji za nabídku, už jsem překecal matbikera:-), kterému tímto moc děkuji!
je vidět, že BF je v tomto fakt super
Jak na to spěcháš? Spravím ti to, když to pošleš.
18.5.19 07:30
Nakonec to tu nechám, kdyby někdo v budoucnu řešil stejný problém.
KUBULA: souhlas
bude tam IMHO nějaký zádrhel, když AB píše, že nelze použít jejich alu šrouby, asi jsou ty kliky špatně
kdyby tam byly klasické díry, byl by klid
https://www.koloshop.cz/…o-prevodniku–(4ks)---dlouhe.html
Závitová vložka je v podstatě nejjednodušší a nejlepší řešení. Má to ale dva drobné zádrhele. 1) stoupání – když mi někdo napíšete jaký tam je závit, napíšu zdali je to běžně dostupné – mám jich spoustu skladem. 2) je potřeba to rovně vyvrtat – i na tu vložku je potřeba malinko zvětši díru aby se tam opravný závitník vešel – i kdyby si to zkusil do hliníku rovnou závitníkem musíš to vzít rovně.
Z toho celého plyne, že spíš než auto/moto servis potřebuješ nástrojaře který bude ochotný se ti s tím „trtat“, takže za mě se ti nejvíce vyplatí počkat než matbiker – který má s klikama bohaté zkušenosti – bude mít čas
To se mi take stalo. Ja to vyresil tak, ze jsem koupil delsi srouby – ono tam kus zavitu zbyde, vespod. Alespon u me to tak bylo.
Takze, koupil jsem delsi srouby a pro jistotu mi to u nas v praci jeste zalepili nejakym super lepidlem na zavity.
Tak pri nejhorsim tam da vlozku s normalnim stoupanim a jinej sroub. Jemny stoupani vlozku, pripadne zavitnik bude otrava shanet.
Vilém bude mít možná také pravdu. Za mne jsem se sadou Wurth řešit jen „bežný“ závit.
Toto ale neni „bezny“ zavit, ma jemnejsi stoupani, takze s helicoilem nevim nevim.
Tsunami má recht. Já to tak vyřešil. Zašel jsem prvně do Wurthu, zeptal se který nejbližší autoservis má jejich opranou sadu, Ti mi to lehce naznačili a já tam rovnou dojel. Za pár šupů mi to udělali a byli rádi, že konečně vědí k čemu tu sadu mají-300 kč včetně vložky…Strženej postmount na vidlici.
Poptal bych se po okolních servisech aut, motorek apod. jestli mají opravnou sadu a udělají to. Pro nějaký menší servis to nebude problém, na motorech se to sem tam taky řeší (u velkého „značkového“ bych se bez nějaké známosti asi ani neptal, protože na to nebudou mít tabulky :-) ).
Mirorku, bohuzel neujmu, rad bych ti pomohl, ale ted ne. Pokud by se ti to stalo za 2 –3 tydny, tak jo, ale ted resim soustruh a frezku do sve dilny a to nebude uplne hned…
Odvrtat a vyvlozkovat. Casto se to dela i na novych zavitovych spojich pro vetsi unosnost.
matbikere prosím tě ujmeš se toho? Trochu jsem doufal, že se ozveš :-)
Vůbec nemám strojní zázemí, sada na opravu vypadá profi, ale kolik to tak stojí?
Strakáč zas baví internet :-D
já bych to řešil takhle tím válečkem…nejni nutný tam mít původní šroubek.. a navrtet tam na vložku to už bude málo masa.. např ta matka do kterýho se šroubuje šroub, potřebuje větší průměr vyvrtat to samý jakákoliv vložka.. vložil bych ten váleček do kterýho bych udělal menší závit a pojistil z boku čepem proti vypadnutí…
k obrázku- nudím se, než bude hokej a trénuju skill v malování… noaco… :D :D :D
Upnout na frézu, drážkovačkou udělat díru 9mm, ne skrz, pak říznout M10×1, na soustruhu udělat vložku M10×1/M8×1, tu tam nalepit na tmel a zároveň zarvat na doraz, doladit doseací plochu a fajka
Nebo ještě odvrtat vč osazeni, nalisovat a podlepit Loctitem osazenou vložku s vnitřním zavitem (nebo vložka vnitřní a vnější zavit) do protivky vůči šroubu. Tohle ti udělá nějaký garažník.
Helicoil nebo mam lepší zkušenosti s Time Sertem of Wurthu. Ale ta opravná sada vyjde na tolik že je lepší koupit nové kliky.
Přesně Helicoil, jestli tam máš dost masa tak to půjde, zpravoval jsem stín závit na bubnu u pračky a drží to už 4 roky.
Andrewn: když tam 2× někdo bodne, tak se to nezkroutí. Zase bych to nepřeháněl.
Prosim te hlavne to nevar, zkrouti se ti to jako krava a hlavne pri tom prohrati od svarecky bude cele tepelko=dosazene vlastnosti materialu klik v pr..... To bys pak mohl vyhodit.
stejnýho průměru jako je převodník ne.. ale stejnýho průměru jako má převodník díry.. to by bylo asi lepší.. :) :P
a nějakou vložku na toto nedělají ? napadá mě spíš z boku vyvrtat dírky dovnitř vložit váleček stejnýho průměru jako je převodník a do toho válečku udělat závit na jakýkoliv šroub co bude mít tak velkou hlavičku že stáhne převodník… případně přes podložku což by ale asi nebylo tak hezký…
zjednodušeně… vem váleček hoď ho do tý díry z boku tý hliníkový nožky klik navrtej dírku skrz váleček až to vyleze na druhej straně a můžeš a nemusíš tam udělat závit na šroubek bez závitu čep… ten by stačil… a do toho válečku udělej díru nějakýho průměru jakej se ti zdá vhodnej nebo podle šroubku s tou větší půlkulatou hlavou kterým to pak stáhneš… váleček nech koukat, tak aby tam zapadnul převodník a přitom se dokázal tím šroubkem stáhnout… :)
další možnost by byla vzít matku od normálního šroubu na převodníky, odříznout spodek a zalepit jí tam pořádným lepidlem. Vrtat skrz mi přijde zbytečné a nehezké.
To zavareni neni spatny nápad, jinak vrtnout a dat matku
Vyvařit a udělat nový závit. Závitníky se dají sehnat celkem v klidu a vyvaří ti to kde kdo.
Odmerit na sroubu jake ma stoupani a zjistit jestli Helicoil dodava takove vlozky…V opacnem pripade zvetsit na frezce diru a osadit bushing se zavitem na loctite 623…jinak me moc nenapada…
Helicoil?